راه های درمان چین و چروک های سینه

  چهارشنبه، 22 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
راه های درمان چین و چروک های سینه
منطقه شکاف سینه -به دلیل کشیده شدن پوست سینه به سمت پایین- در برابر چین و چروک آسیب پذیرتر است. درست مانند پوست حساس صورت، سینه نیز اغلب در معرض اشعه های مضر UV قرار می گیرد که این امر می تواند باعث بروز چین و چروک های بلند مدت شود.

پیدایش چروک و خط های عمیق بروی قفسه سینه و یا میان سینه ها، ممکن است باعث ناراحتی و آزار شما شود. درست مثل چهره ، قفسه سینه نیز در معرض پیدایش چین و چروک است. همانطور که ما مسن تر می شویم ، تولید کلاژن کند شده و این اتفاق، خاصیت ارتجاعی پوست را تحت تاثیر قرارمی دهد و آن را کمتر می کند. کاهش تولید کلاژن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید می شود. بدون کلاژن و خاصیت ارتجاعی ، پوست دچار چین و چروک شده و به تدریج این خطوط ها گسترش می یابد.در این مقاله سعی داریم به علل پیدایش و راه های مراقبتی و جلوگیری از آن اشاره کنیم.برای شروع لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که چروک روی قفسه سینه به سایز سینه ها ارتباطی ندارد حتی خانم های جوان با سایز سینه کوچکتر هم ممکن است دچار این چین و چروک ها شوند. مهمترین عامل در بوجود آمدن این چروک ها میزان چربی ذخیره شده در این ناحیه قفسه سینه می باشد. افرادی که لاغر هستند بیشتر مستعد پیدایش اینگونه چین و چروک ها هستند بدلیل اینکه در آن ناحیه از چربی لازم برخوردار نیستند. البته همیشه استثنا نیز وجود دارد مثلا افراد لاغری که به اصطلاح در آن ناحیه گوشتی هستند. نحوه ی خوابیدن تان تاثیر شگفت انگیزی روی کیفیت پوست تان دارد. خوابیدن روی یک پهلو به واسطه ی فشار زیادی که هر شب به پوست وارد می کند، بار زیادی را به پوست گردن و سینه تحمیل می کند. حاصل آن اختلال در قابلیت ارتجاعی پوست تان است. قرار دادن بالشت کوچک میان سینه ها نیزنمی تواند باعث از بین رفتن چروک های بوجود آمده در آن ناحیه شود. به همین دلیل اکیدا توصیه می شود به پشت بخوابید.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه های مضر فرابنفش که خورشید تولید می کند، روی تولید کلاژن و قابلیت ارتجاعی پوست تان تاثیر می گذارد. در نتیجه فرآیند پیری پوست تان سرعت می گیرد، که به ایجاد چین و چروک می انجامد. در نتیجه افرادی که مستعد چروک در قفسه سینه هستند باید بطور مداوم از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند. بیشتر افراد از اینکه پوست ناحیه قفسه سینه نسبت به سایر قسمت های بدن نازکتر و حساستر است اطلاعی ندارند و به خاطر همین ظرافت زودتر نسبت به سایر مناطق دچار پیری می شود. پس تنها زمانیکه لباسی که بر تن دارید تا ناحیه گردن پوشیده است از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید در غیر اینصورت باید هر روز قفسه سینه تا گردن را نیز با کرم های ضد آفتاب بپوشانید.

علت های چین و چروک گردن و سینه

نشانه های پیری از جمله چین و چروک ها در ناحیه ی گردن و سینه نیز ظاهر می شود. با بالا رفتن سن تولید کلاژن در بدن شما کاهش می یابد که روی قابلیت ارتجاعی پوست شما اثرگذار است.وقتی پوست به علت کاهش قابلیت ارتجاعی و میزان کلاژن ناکافی شروع به ضعیف شدن می کند، چین و چروک ظاهر می شود. هرچند چین و چروک گردن و سینه انواع مختلفی دارد، اما خطوط گردن رایج ترین نوع آن است. همان طور که از اسمش مشخص است، این نوع چین و چروک واقعا شبیه خطوطی روی گردن است. هرچند پیری عامل اصلی ایجاد چین و چروک در گردن و سینه است، اما عوامل دیگری نیز می تواند سبب آن شود، از جمله موارد زیر:

راه های درمان چین و چروک های سینه

منطقه شکاف سینه -به دلیل کشیده شدن پوست سینه به سمت پایین- در برابر چین و چروک آسیب پذیرتر است. درست مانند پوست حساس صورت، سینه نیز اغلب در معرض اشعه های مضر UV قرار می گیرد که این امر می تواند باعث بروز چین و چروک های بلند مدت شود.

از پد های سیلیکونی که ادعا می کنند چین و چروک را از بین می برند گرفته تا درمان لیزری با تکنولوژی بالا، همگی، طیف گسترده ای از گزینه های درمان چین و چروک های شکل گرفته بر روی سینه هستند. اگر در مورد ایجاد چروک های سطحی یا عمیق در طول شکاف سینه خود نگران هستید، از پوشیدن لباس هایی با بالا تنه کوتاه یا لباس های شنا اجتناب کنید، اما همچنان ممکن است بخواهید تا به برخی از این گزینه های درمانی سودمند نگاهی بیندازید:

از بین بردن چین و چروک های سینه با لیزرها

شما ممکن است از پزشکان درباره استفاده از لیزر CO2یا همان لیزر دی اکسید کربن که به طور ناگهانی پوست را تبخیر می کند و سایر تکنیک های لیزر برای درمان چین و چروک ها شنیده باشید. این درمان ها بیشتر برای کنترل چین و چروک صورت استفاده می شوند، اما می توانند برای درمان چین و چروک های قفسه سینه و تغییر رنگ پوست ناشی از آسیب دیدگی به وسیله آفتاب نیز به کار روند.لیزر YAG یک گزینه محبوب برای ترمیم چین و چروک های شکاف سینه است. این روش، سطح پوست را احیا می کند و به طور موثری چروک ها و زخم های سطحی معمولی ​​را درمان می کند.مهم نیست که پزشک شما چه درمان لیزری را توصیه می کند. به احتمال زیاد به منظور دستیابی به نتایج مورد نظر، به دو تا شش جلسه درمانی نیاز دارید. در حالی که به طور معمول درمان لیزر به تنهایی افتادگی پوست را بر طرف نمی کند، اما به طور کلی در حذف چین و چروک های سطحی موثر است. علاوه بر این، در مواردی که می خواهید پوست سینه خود را کشیده و صاف کنید، می توان درمان لیزر را با درمان های سفت کننده پوست ترکیب کرد.

از بین بردن چین و چروک های سینه با ماسک های شیمیایی

ماسک های شیمیایی اغلب به عنوان یکی از بهترین روش های درمان چین و چروک های سینه شناخته می شوند. این فرمول ها با استفاده از اجزای شیمیایی اسیدی – اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک، اسید سالیسیلیک، اسید ترشلر، اسیدهای آلی و دیگر موارد – به منظور حذف لایه های بیرونی پوست و ایجاد پوستی جوان تر و تازه تر به کار می روند.این درمان ها مخصوصا برای درمان آسیب فعال خورشید که می تواند پوست شما را پس از قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه فرابنفش و اشعه UV تحت تاثیر قرار دهد، موثر است.

افراد متخصص اغلب از همان مواد شیمیایی که برای صورت استفاده می شود، برای نواحی سینه و گردن نیز استفاده می کنند. مشکل این روش این است که به طور معمول برای دستیابی به نتایج مورد نظر، نیاز به برنامه های درمانی متعدد است. اکثر مردم برای صاف کردن کامل پوست در طول چندین هفته نیاز به استفاده از سه یا چهار ماسک دارند.متأسفانه، ماسک های شیمیایی برای همه قابل استفاده نیستند. آنها اغلب برای افرادی که دارای پوست تیره تر هستند توصیه نمی شوند و معمولا در هنگام درمان افتادگی پوست و چروک های شدید بهترین نتیجه را ایجاد نمی کنند.

از بین بردن چین و چروک های سینه با تزریق پرکننده ها

پرکننده های پوستی و آرام کننده هایی مانند بوتاکس و استریلین معمولا برای درمان چین و چروک های عمیق ماندگار بر روی صورت استفاده می شوند، اما تزریق هایی نیز وجود دارند که می توانید برای درمان بی عیب و نقص چین و چروک در مناطق مختلف بدن از آن ها استفاده کنید.گزینه های درمانی شامل ژل های اسید هیالورونیک – مانند ژئودرم و رستیلین – و پرکننده های لاکیتک اسید و اسکالپترا هستند. متخصص پوست شما بهترین فرد برای تعیین بهترین گزینه برای وضعیت خاص شما است.نکته اصلی این است که، آن ها نیز مانند پرکننده های صورت، دائمی نیستند. بسته به نوع پرکننده ای که استفاده می کنید می توانید انتظار ماندگاری نتایج به مدت شش ماه تا دو سال را داشته باشید. به عنوان یک نتیجه، این درمان محبوب ترین گزینه در میان کسانی است که ترجیح می دهند تا به جای یک راه حل سریع، یک برنامه درمانی و مراقبتی بلند مدت را در پیش بگیرند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عرض ارادت خاص دانشجوی عراقی به آیت الله رئیسی در حاشیه مراسم تشییع شهیدان خدمت +فیلم چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد... نماهنگ «شهید جمهور» برای شهادت آیت‌الله رئیسی منتشر شد+ویدیو/ بَه به عروجی اینچنین واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی خاطره اینستاگرامیِ جالب شهید آیت‌الله آل‌هاشم‌ از فردی که با رفتار ایشان متحول شد+ویدیو/ از امروز خودم و خانواده ام سرباز رهبری هستیم واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی صحبت های علی جعفری آذر نماینده منتخب مردم در حاشیه مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهانشان در تبریز+ ویدئو محبت پدرانه آیت الله رئیسی به فرزند شهید سرهنگ دوم «محمدرضا اسداللهی» +ویدئو صحبتهای قابل تامل سیدابراهیم رئیسی درباره دلایل حضورش در انتخابات+ویدیو/ به آقا گفتم منو از بهشت به جهنم آوردین موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان میز عزای الهام علی اف آخرین فردی که با آیت الله رئیسی و همراهانشان دیدار کردند/ سوگواری سفارت ایران در باکو+عکس پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد واکنش جگرسوز عروس سید حسین خمینی به شهادت رئیس جمهور/ نفسش سخت گرفته‌ست به آغوش بکش...+عکس صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو اختصاصی ساعدنیوز: بیعت با رهبر انقلاب در وداع با شکوه مردم تبریز با پیکر شهیدان راه خدمت +ویدیو آخرین گفتگوی کمتر دیده شده شهیدان سلیمانی و رئیسی در مضجع شریف امام رضا (ع) +ویدئو/فقط اونجایی که سردار دلها اجازه خوندن دو رکعت نماز میگیره... واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش آخرین زیارت آیت الله رئیسی در حرم امام رضا(ع) 5 روز پیش از شهادت/ دیدم مشهد چرا هی بی قراری میکند...+ویدیو آخرین نماز شهدای راه خدمت به امامت شهید آل هاشم+عکس واکنش شجاع خلیل زاده به شهادت شهدای خدمت/ ای داغ بر دل نشسته +عکس تصویری از حضور علی پروین در حضور سید ابراهیم رئیسی/ پیراهن تیم ملی فوتبال در دستان شهید خادم +عکس جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم سفر بخیر شهیدی که شدی عاقبت بخیر+ویدئو ابلاغ سلام رهبری به مردم تبریز توسط رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدیو گریه های از ته دل و برای ملتِ سیدابراهیم رئیسی در هواپیما که هیچوقت پخش نشد+ ویدیو واکنش غم انگیز بازیگر یوسف پیامبر به شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه هوایی+عکس بی‌تابی و گریه های مادربزرگ اردبیلی برای ابراهیم رئیسی+ویدیو اولین فیلم بی پرده از لحظه رسیدن تیم‌های امدادی به بقایای بالگرد رئیس جمهور و همراهان/ حاوی صحنه های دلخراش!🚨 آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت شهید آل هاشم: دعا کنید مرگم، شهادت در راه خدای متعال باشد /سید آذربایجان هم به آرزویش رسید... عکس کمتر دیده شده از امام جمعه محبوب تبریز در خانه استاد شهریار در سال 1363 صحبت های همراه با گریه دانشجوی حسین امیرعبداللهیان درباره هدیه دادن های استاد شهیدش +ویدیو عرض ارادات اشکان دژاگه ستاره فوتبال در دیدار با رئیسی/ تواضع آقای فوتبالیست در حضور سید محرومان +عکس حضور مردم انقلابی تبریز در مراسم وداع با شهیدان راه خدمت+فیلم تصاویر تلخ از پدر سرهنگ محسن دریانوش لحظه دیدن بنر نصب شده از پسرش روی دیوار+عکس ویدئویی از انتقال پیکرهای شهید آیت‌الله رییسی و همراهان از معراج شهدای تبریز آخرین ویدئو از رئیسی و همراهانش در همان هلیکوپتر و همان روز حادثه +ویدئو
تیتر امروز   
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه
تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد
روایت سیدابراهیم رئیسی از نوع مدرسه 2 نوه‌ی دختری‌ِشان
واکنش خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش
آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت
واکنش قلعه‌نویی به خبر شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور
بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور
اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟
واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس