ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهنمای انتخاب تاج عروس؛ با این اکسسوری مثل شاهزاده خانم ها در مهم‌ترین شب زندگی‌تان بدرخشید

  یکشنبه، 17 مهر 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
راهنمای انتخاب تاج عروس؛ با این اکسسوری مثل شاهزاده خانم ها در مهم‌ترین شب زندگی‌تان بدرخشید
انتخاب مدل تاج عروس از جمله تصمیم‌گیری‌های جذاب شما در روزهای پیش از عروسی است. تاج‌های عروس تنوع بالایی دارند و اغلب عروس‌ها در نگاه اول مدل‌های متعددی را می‌پسندند. به همین دلیل انتخاب و خرید تاج عروس از میان گزینه‌های متعدد موجود، گاهی دشوار و گیج‌کننده می‌شود. ولی ساعدنیوز اینجاست تا شما را در انتخاب مناسب ترین تاج یاری کند. همراه ما باشید.

وقتی که صحبت از لوازم جانبی عروس به میان می آید هیچ چیز بیشتر از انتخاب تاج عروس بحث نمی شود. بعضی از عروس ها معتقدند که یک تاج سنتی پرنسسی یک چیز از مد افتاده است که آنها را به یاد فانتزی های دوران کودکی می اندازد. اما ما بر این عقیده ایم که روز عروسی برای یک خانم روزی است که شانس این را دارد که همه چیز را دور بریزد و خود را مانند یکی از اعضای خانواده سلطنتی احساس کند.راهنمای ما در انتخاب تاج عروسی آخرین قطعه برای تبدیل شدن به یک شاهزاده خانم زیبا را بخوانید.

میکاپ عروس

تناسب لباس عروس با تاج

راز زیبایی در تناسب است، حتی ساده ترین لباس ها هم با رعایت تناسب شیک و زیبا به نظر می رسد. تاج خود را با لباس عروس ست کنید چون ابتدا این لباس است که انتخاب می شود. اگر لباس شما دانتل و نگین دوزی زیادی داشته و پرکار است یک تاج ساده ترکیب مناسبی است و اگر لباستان ساده بوده و پر زرق و برق نیست یک تاج پرکار زیبا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

عروس

مدل موهای متناسب با تاج عروس

امروزه هنگام انتخاب مدل موی عروس به خصوص در چند سال اخیر طبیعی بودن مورد توجه قرار گرفته است. با موهایی که به صورت طبیعی شینیون شده اند، زیبایی خاصی را به شما هدیه کرده که در زمان عروسی چشم مهمانان را به خود خیره می کند. تاج عروس باید متناسب با فرم چهره و مدل موی شما باشد و برای زیبایی و نگه داشتن تور عروس نقش مهمی ایفا می کند. پس در قدم اول باید مدل موی خود را انتخاب کنید.

برای انتخاب تاج عروس باید به مدل لباس عروس خود نیز توجه کنید. به عنوان مثال لباس عروس پرنسسی و مجلل با تاج عروس بزرگ و فرحی زیباتر است. اگر روی لباس عروستان نوع خاصی از کار دست وجود دارد مثلا لباس عروس مروارید دوزی شده است برای هماهنگی می توانید تاج عروسی را انتخاب کنید که مروارید داشته باشد. مدل های لباس عروس ساده و لباس عروس اروپایی نیز با ریسه و تاج عروس ظریف هماهنگ هستند یا می توانند با تاج گل های زیبا نیز ست شوند. توجه کنید اگر تاج گل استفاده می کنید بهتر است از گل های مصنوعی استفاده کنید زیرا گل طبیعی پژمرده می شود و زیبایی خود را از دست می دهد.

عروس

تناسب قد شما با داماد در انتخاب تاج

در انتخاب تاج به قد داماد هم توجه کنید، شما نباید بلندتر از او دیده شوید. تناسبات را با کم و زیاد کردن اندازه تاج و اندازه پاشنه کفش حفظ کنید. برای عروس خانم هایی که کوتاه قد هستند تاج بلند به همراه شینیون مو می تواند تا حدودی این مسئله را رفع کند.گاها پیش آمده قد عروس بلند بوده با کفش و تاج تفاوت قد بیش از حد به چشم آمده.

عروس

تاج عروس بر اساس فرم صورت

  • عروس هایی که صورت گرد دارند، بهتر است تاج بلند انتخاب کنند و آن را در قسمت بالایی سر نصب کنند تا صورت و به طورکلی قدشان بلندتر به نظر برسد.
  • انتخاب یک تاج عروس با طول متوسط و v شکل به عروس هایی که صورت تپل و پرتری دارند، کمک می کند که لاغرتر به نظر برسند.
  • اگر صورت کشیده ای دارید از انتخاب تاج های بلند بپرهیزید زیرا صورتتان را کشیده تر نشان می دهند. اگر در انتخاب تاج مصر هستید و تمایلی به استفاده از ریسه ها یا سنجاق های عروس ندارید، تاج هایی که طول کوتاه و سرتاسر یکنواختی دارند، بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.
  • عروس خانم ‍هایی که صورت بیضی شکل دارند، بهتر است تاجی انتخاب کنند که در قسمت بالای سر قرار نگیرد. تاج هایی که در قسمت پشت سر قرار می گیرند باعث می شوند که صورتتان گردتر به نظر برسد.
  • شاید تصور کنید که انتخاب تاج بزرگ برای صورت های کوچک مناسب باشد. اما این تصور کاملاً اشتباه است. درصورتی که صورت کوچکی دارید، از انتخاب تاج بزرگ بپرهیزید زیرا با این کار صورتتان کوچکتر به نظر رسیده و در برابر جلوه و درخشش تاج گم خواهد شد.

مدل عروس

تاج عروس طبیعی با گل و گیاه

برای تبدیل شدن به پرنسس رویاهای خود در روز عروسی یک تاج زیبا نیاز دارید. تاج های تزئین شده با گل و گیاه علاوه بر زیبایی خود رایحه خوش بویی دارد که به شما آرامش می دهد. تاج عروس تزئین شده با گل و گیاه در فرهنگ های گوناگون حکومت های دوران باستان مانند یونان و چین وجود داشته و همواره یکی اکسسوری های مهم جشن های عروسی بوده است. امروزه نیز استفاده از این نوع تاج به جهت زیبایی بسیار همچنان مورد توجه است. این نوع تاج بیشتر در جشن هایی که در محوطه باز مانند باغ تالار یا کنار دریا برگزار می گردد استفاده می شود و سابقه طولانی دارد. البته یکی از ملزومات این تاج موهای بلند است که به صورت باز یا بسته پشت سرتان قرار می گیرد.

نکته: استفاده از گل و گیاه خطر پلاسیده شدن در طول روز عروسی را هم می تواند به همراه داشته باشد، بنابراین شادیما توصیه می کند که مدت کمتری را برای این نوع تاج در نظر بگیرید، همچنین می توانید از گل مصنوعی هم استفاده کنید.

عروس فرمالیته

نحوه ست کردن تاج و جواهرات عروس

سعی کنید تاج خود را متناسب با میزان جواهراتی که دارید ست کنید. اگر سر تا پای خود را پر از نگین و جواهر کرده اید و لباستان هم گلدوزی و دانتل است بهتر است تاج شما ساده باشد تا به ذوق نزند. همیشه تناسب را در نظر بگیرید (هر چیزی زیادش بده!)

عروس

برای خرید تاج از آرایشگر خود سوال کنید

تاج شما باید با مدل موی شما هماهنگ باشد و برای خرید تاج ابتدا باید با آرایشگر هماهنگ کنید.ساعد نیوز توصیه می کند تا برای انتخاب یک تاج مناسب حتما با آرایشگر خود صحبت کنید. بسیاری از آرایشگرهای عروس خود هم تاج هایی را به شما پیشنهاد می دهند که می توانید استفاده کنید یا مشابه آن را بخرید. یا بر اساس فرم موهایتان آرایشگر گزینه بهتری را میتواند پیشنهاد بدهد.

چه سبک و مدلی باید انتخاب کنم؟

  • تاج شاهوار: این مدل رسمی ترین سبک در بین تاج ها است و نسبت به مدل های دیگر ارتفاع بیشتری دارد و بهتر است عروسهایی که صورت کشیده ای دارند از این مدل استفاده نکنند. برای انتخاب این نوع تاج باید به قد آقا داماد هم توجه کنید. اگر با داماد هم قد هستید یا فقط چند سانت اختلاف قد دارید بهتر است یک تاج کوتاه انتخاب کنید . اگر تاج شما بلند باشد و مدل موهای تان را هم در کنار این بلندی در نظر بگیرید قطعا یک سر و گردن بلندتر از داماد به نظر می آیید و این اصلا چیز خوبی نیست. البته اگر قد عروس خانم خیلی کوتاه باشد، استفاده از تاج های بلند و نوک تیز می تواند او را کشیده و بلند قد تر نشان بدهد که این از مزایای تاج های بلند است.
  • تاج جناقی: این مدل می تواند یک ردیفه یا در ردیفه باشد. در این سبک منحنی تاج بالا می آید و به نقطه ای در بالای تاج می رسد. این تاج ها هم با کریستال و هم با مروارید زیبا هستند و این باعث می شود که تنوع زیادی داشته باشند و با انواع لباسها و سبک ها ست شوند.
  • تاج دوبله: این مدل گزینه محبوب عروس های مدرن است زیرا بیشتر از سایر مدل ها به یک هدبند کلاسیک شباهت دارد و باعث می شود بتوان آن را با انواع مدل های مختلف لباس ست کرد. همچنین این تاج عروس را می توان در قسمتهای مختلف سر با توجه به استایل موی شما قرار داد.
  • تاج مدل هدبند: این تاج ساده نیز مانند مدل تاج دوبله محبوبیت زیادی دارد. تاج ها چند جنس دارند . دو نوع از آن ها در بین عروس ها محبوبیت بیشتری دارند. یکی از آنها جنس سفت و سخت است و دیگری منعطف و نرم. بهترین گزینه برای شما تاج نرم و سبک است. تاجی که کاملا روی سر شما بخوابد و سنگینی اش باعث بهم ریختن موهای تان نشود. تاج را در دست بگیرید، نرمی و انعطاف آن را امتحان کنید، سبکی و راحتی اش را روی سر بسنجید و بعد تصمیم نهایی تان را بگیرید.این تاج در مقابل سر به صورت تخت پوشیده می شود و لطیف ترین سبک دربین انواع تاج هاست. مخصوصا با مدل موهایی که روی صورت می آید بسیار زیبا به نظر می رسد.
  • تاج کلاسیک: این تاج بیشتر در پشت سر قرار می گیرد و بیشتر برای مدل موهایی که در بالا یا پشت سر جمع می شوند مناسب است. این مدل تاج ها کاملا رسمی هستند و برای عروسی های کلاسیک و رسمی مناسب هستند.
  • تاج گل: همانطور که از نامش برمی آید این تاج از طبیعت الهام گرفته شده است و در طراحی آن از تاج گل یا حلقه ای از برگ استفاده می شود. این استایل رمانتیک بخصوص در عروسی هایی که در طبیعت برگزار می شود مناسب است و با لباسی شبیه الهه های یونان باستان به خوبی هماهنگ است.
مدل عروس

بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز یک پلتفرم برای افزایش آگاهی و اطلاعات شما در زمینه مد و فشن است ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را با یکدیگر تجربه کنیم. برای پیگیری جدید ترین اخبار، ترند های مد و فشن و تحلیل استایل سلبریتی ها با بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز همراه باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (1035 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (302 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (258 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (114 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (60 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (59 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (44 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (40 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (33 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (28 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (27 نظر) نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفه ی شده😍 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 (ویدئو) راز جوانی یانگوم "جواهری در قصر" در 53 سالگی / یانگوم هیچ درکی از پیر شدن نداره مثل اینکه هدیه خاص و ویژه ملیکا رسولی، قهرمان کاراته ملی پوش به علی دایی / خانم کاراته کا ارزشمندترین دارایی اش را به اسطوره داد ... (ویدئو) صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید، اعلام وضعیت قرمز است، معنی و مفهوم آن این است که کنکور از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است... رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س! الناز شاکردوست و سروش صحت؛ مادر و پدری که حتی جنازه‌ی دخترشان را هم به آنها ندادند😓 اگر دختر جوان دارید، این فیلم برای شماست!
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی!