راهنمای خرید تجهیزات و قطعات سرور hp

  یکشنبه، 05 آذر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
راهنمای خرید تجهیزات و قطعات سرور hp
سرورهای اچ پی همواره محبوب و پر فروش هستند اما در صورتی می‌توانند بهترین عملکرد خود را در بازه 5 تا 10 ساله ارائه دهند که در هنگام پیکربندی آن به استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت تولید کمپانی hp توجه شود.

سرورهای اچ پی همواره محبوب و پر فروش هستند اما در صورتی می‌توانند بهترین عملکرد خود را در بازه 5 تا 10 ساله ارائه دهند که در هنگام پیکربندی آن به استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت تولید کمپانی hp توجه شود. برخی از قطعات اصلی سرورهای اچ پی به شرح زیر است که با توجه به مدل سرور hp انتخابی و نیز با در نظر گرفتن نیازها و بودجه سازمان شما، در هنگام پیکربندی سرور به کار برده می‌شوند. برای مشاهده، انتخاب و خرید قطعات سرور hp ، روی لینک کلیک کنید.

رم سرور hp

استفاده از رم سرور اچ پی به طور کلی موجب بهبود عملکرد در سرورهای HP می‌شود. سرورهای اچ پی خصوصیات ویژه‌ای دارند که از طریق رم سرورها فراهم می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فردی مانند:

  • کاهش زمان Down-time و نیز هزینه‌های انرژی با به کارگیری رم‌ سرور HP

  • ارائه سرعت‌ بالاتر از میزان استاندارد سرعت تعریف شده برای رم سرور در صنعت

  • قابلیت پشتیبانی از فناوری ECC (فناوری تشخیص خطا به صورت پیشرفته) و در نتیجه بهبود عملکرد.

  • ارائه رم‌ سرور اچ پی در گستره وسیعی از ظرفیت‌ها ( از 4 گیگابایت از نوع RDIMM تا 128 گیگابایت از نوع LRDIMM )

هارد سرور

هاردهای سرور HP از قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات برخوردارند و می‌توانند در اجرای عملیات خاص در سرور، نگه‌داری و بازیابی اطلاعات بسیار تعیین‌کننده و مؤثر باشند، بنابراین در انتخاب و تهیه هارد سرور ایمن، مناسب و پر سرعت دقت نمایید. هارد سرورهای اچ ‌پی می‌تواند یک منبع مطمئن برای نگه‌داری اطلاعات شما باشد، اگر به دنبال یک هارد سرور مناسب هستید، هارد ‌سرورHP ، قابلیت پاسخگویی به نیاز تمامی کاربران را دارد.

ویژگی‌های هاردهای سرور HP

  • افزایش سرعت

  • افزایش قابلیت انجام RAID

  • کاهش مشکلات و اختلالات در انجام RAID

  • افزایش عمر مفید

  • افزایش کیفیت

هاردهای سرور HP ارتباط سری جای ارتباط موازی را گرفته است. فناوری هاردهای سرور HP ، امکان انتقال اطلاعات با سرعت 3 گیگابایت بر ثانیه و به صورت دوطرفه و همزمان را فراهم می‌کنند. حال آنکه در هاردهای SATA 150 مگابیت بر ثانیه، شروع نرخ انتقال خواهد بود. هاردهای سرور HP که در مدل‌ها و نسل‌های مختلفی عرضه شده‌اند، در مقایسه با هاردهای دیگر از قیمت بالاتر و کیفیت بیش‌تری برخوردارند و در نتیجه اطمینان کاربر را برای استفاده از آن بالاتر می‌برد.

پردازنده سرور (HP Server Processor)

در سرورهای hp که در سال های اخیر عرضه شده است از پردازنده‌های اینتل‌زئون استفاده می‌شود که دارای راندمان و کارایی بالا، دمای کمتر، پایداری بیش‌تر هستند. این پردازنده‌ها در سرور و راه‌اندازی مراکز داده بسیار کاربردی‌اند. در شرایطی که دو سرور با پردازنده متفاوت را در شرایط یکسان داشته باشیم، خواهیم دید که سروری که از پردازنده Intel Xeon استفاده می‌کند، به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌های موجود در این سری از پردازنده‌ها، بسیار کمتر هنگ می‌کند.

سایر مزایای پردازنده‌های اینتل‌زئون :

  • قابلیت پشتیبانی از حدود 768 گیگ از حافظه‌ی رم

  • قابلیت پشتیبانی از تعداد بیش‌تری اسلات حافظه

  • قابلیت پشتیبانی چندبرابری از حافظه کش

  • برخورداری از فناوری حافظه ECC (Error Correcting Code Memory)، به معنای کد تصحیح خطا در پردازش حافظه است.

علاوه بر پردازنده‌های زئون ساخت شرکت اینتل، پردازنده‌های Opteron که توسط کمپانی AMD تولید می‌شود، نیز در سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما باید بدانید که پردازنده‌های سری زئون تولیدی کمپانی Intel به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های مختلف،‌ از محبوبیت بیش‌تری برخوردارند و بیش‌تر سرورها از آن استفاده می‌کنند.

پاور سرور hp

پاور ساپلای با نام منبع تغذیه، دستگاهی است که ولتاژ و جریان متناوب ورودی (AC)را به ولتاژ و جریان مستقیم خروجی موردنیاز قطعات (DC) تبدیل می‌کند و به این‌ترتیب برق لازم برای سخت‌افزارهای داخلی سرور (مادربرد، هارد و ...) تأمین می‌گردد.

پاور سرور hp به‌منظور تأمین انرژی برای تجهیزات سرور اچ پی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که تعداد آن می‌تواند یک یا چند عدد باشد. نیاز به پاور با حجم بالا و مصرف زیاد حتی در سرورهایی که کارایی پایینی دارند نیز وجود دارد. این امر اتلاف حرارتی زیادی را به دنبال دارد و موجب افزایش مصرف انرژی دستگاه می‌شود.

پاورسرورها با بدنه‌ای مقاوم و محکم و کیفیت ساخت بسیار عالی در وزن و ابعاد گوناگون برای نسل های مختلف سرورهای HP توسط این کمپانی تولید و عرضه شده است. این پاورها از توان مصرفی متنوعی برخوردارند و نصب آن‌ها درون سرور به سهولت انجام می‌شود. طراحی پاور سرورهای HP به گونه ای است که علاوه بر تأمین قدرت لازم برای سرورهای سوپرمیکرو و سرورهای HP، مانع از ایجاد ولتاژ بیش از جریان و کوتاه‌مدت از طریق مدار حفاظتی تعبیه شده می‌گردد. استانداردهای Plus80 برای تمام پاورسرورها وجود دارد و طراحی پاورها به گونه ای است که بدون وقفه در تمام 24 ساعت قادر به فعالیت هستند. نکته حائز اهمیت این است که استفاده از پاور PCهای خانگی به عنوان پاور سرور، موجب تحمیل آسیب‌های غیر قابل جبران به سرور می‌گردد.

فن و هیت‌سینک سرور hp

فن‌ها یکی از قطعات مهم سرور در نقش خنک‌کننده است و هوای گرم داخل سرور را به یک هیت‌سینک هدایت می‌کنند و به این‌ترتیب یک جزء خاص را خنک می‌سازند. درصورتی که انتقال گرما به بیرون از پاور، توسط فن، بهتر انجام شود، منبع تغذیه دارای عمر بیش‌تری خواهد بود. فن‌های سرور دارای ابعاد استاندارد هستند و به کمک کانکتورهای فن سرور hp که دارای 3 یا 4 پین هستند، عمل می‌کنند. بهترین شیوه برای هدایت گرمای داخلی به بیرون ، قرارگیری یک یا دو فن در ابعاد 8 سانتی‌متری مقابل هم، که دارای قابلیت کنترل میزان حرارت درونی پاور باشند، است.

وظیفه هیت‌سینک‌سرور که جزئی از قطعات سرور محسوب می‌شود، که ترکیبی از HEAT (حرارت) و SINK (پایین آورنده) است؛ دفع گرما است. هیت‌سینک می‌بایست با توجه به متریالی که دارد (مس یا آلومینیوم) ، قابلیت خنک‌کنندگی و دفع حرارت را داشته باشد. هیت‌سینک در صورتی که اتصال مناسبی با منبع برقرار کند می‌تواند با گرفتن حرارت تولید‌شده از منبع، جذب آن به بدنه خود و در نهایت تخلیه تدریجی حرارت از خود، دفع حرارت را انجام می‌دهد و مانع از گرم شدن بیش از حد استاندارد پردازنده، مادربرد یا هر چیپی که پردازش اطلاعات موجب تولید گرما در آن می‌گردد، خواهد شد. محل قرارگیری هیت سینک سرور hp روی پردازنده یا چیپ‌ است، این کار، موجب افزایش سطح تماس پردازنده و چیپست با محیط اطراف می‌گردد و در نتیجه گرمای زیادی از راه پردازنده دفع خواهد شد.

کارت شبکه سرور HP (HP Network Adapter Server)

کارت شبکه، یک قطعه سخت‌افزاری است که در داخل سرور ، وظیفه اتصال سرور به یک شبکه سیستمی را بر عهده دارد. در حقیقت، انتقال اطلاعات مابین کامپیوترهای درون شبکه، نیاز به یک رابط دارد که به آن کارت شبکه گفته می‌شود. وظیفه کارت شبکه به طور کلی ، ایجاد ارتباط بین کامپیوتر و شبکه، تبدیل داده و در نهایت ایجاد یک آدرس منحصر به فرد و واحد به صورت سخت‌افزاری است. ارتباط کامپیوتر با محیط شبکه می‌تواند از طریق کابل‌های مسی و یا فیبر نوری، برقرار گردد. این قطعه در ابعاد گوناگون، با پشتیبانی از استانداردها، با سرعت‌های مختلفی، اطلاعات را انتقال می‌دهد.

کارت‌های شبکه در انواع مختلفی از نظر حجم ترافیک، سرعت و نیز قابلیت‌های شبکه عرضه شده‌اند و می‌توانند توانمندی‌های گوناگونی را ارائه دهند.

انواع کارت شبکه سرورهای HP

سرورهای HPهرکدام از قابلیت پشتیبانی از کارت‌های شبکه گوناگونی برخوردارند که دارای سرعت 1 تا 100 گیگابایت بر ثانیه هستند. تمامی قطعات عرضه شده توسط شرکت HPE‌ از تکنولوژی‌های مختلفی بهره می‌برند که کارت‌های شبکه تولیدی این کمپانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. کارت شبکه به لحاظ نوع اتصال، به دو دسته تقسیم می‌شود: OnBoard و اسلاتی که قابل نصب روی درگاه خود یا اسلات‌های PCIe‌هستند. مهم‌ترین تکنولوژی که توسط کارت‌های شبکه پشتیبانی می‌شود FlexibleLOM است که به کمک آن می‌توان سرعت خروجی کارت‌های شبکه را انتخاب کرد.

پیش از این‌که کارت‌های شبکه با فناوری‌های گوناگون عرضه شوند، امکان استفاده از اترنت و شبکه همگرا به صورت همزمان، به دلیل پهنای باند و سرعت محدود وجود نداشته است. اما فناوری ارائه شده در کارت‌های شبکه که در سرورهای HP G9 مورداستفاده قرار می‌گیرد، چندپورته بودن آن است که قابلیت پشتیبانی از سرعت 10 و 20 گیگ را دارد. قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های گوناگون توسط هر پورت در این فناوری وجود داردو می‌توانند داده‌های SAN، LAN و دیتای مدیریتی را انتقال دهند.

بهره‌مندی از کارت‌های شبکه دارای تکنولوژی FlexFabric، مزایای زیر را فراهم می‌کند:

  • ساده‌تر کردن توپولوژی اترنت

  • مدیریت ساده‌‌تر

  • استفاده کمتر از سخت‌افزار

  • بالابردن کیفیت سرویس (QoS:Quality of Service)

FlexFabric ترکیبی از کارت‌های شبکه Flex10، FcoE ، Flex20 و iSCSI هستند که قابلیت تأمین محیط شبکه بدون خطا برای استوریج‌ها و نیز قابلیت پشتیبانی پروتکل ذخیره‌ساز را دارند و به دلیل پشتیبانی به صورت offload ، در مجموع کارایی و عملکرد بهتر CPU و ذخیره‌ساز را فراهم می‌سازد.

فروش فایروال در ساپراصنعت

شرکت ساپراصنعت با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران آموزش‌دیده در بخش فروش و پشتیبانی، در تمامی مراحل انتخاب سرور و تجهیزات شبکه متناسب با نیاز شما همراه با ارائه ضمانت‌نامه معتبر و علاوه بر آن در مراحل نصب، راه‌اندازی، پشتیبانی و تعمیر و نگهداری آن، تا رسیدن به بهترین نتیجه و عملکرد همراه شما خواهد بود.

لازم است بدانید که علاوه بر تأمین تجهیزات شبکه و سرور hp توسط گروه شرکت‌های ساپرا، شما می‌توانید برای حفظ و ارتقای امنیت شبکه از فایروال‌ها و تجهیزات امنیتی فورتی نت که توسط ساپراصنعت عرضه می‌شود، نیز استفاده کنید. از جمله این تجهیزات امنیتی می‌توان به فایروال‌های فورتی‌گیت اشاره کرد که توسط فورتی نت در سه سطح اولیه ، میانی و سطح بالا برای محافظت از شبکه سازمانی معرفی شده است. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر و آشنایی با تمام مدل‌های فایروال فورتی گیت از جمله فایروال FortiGate 60F،فایروال FortiGate 100F، فایروال FortiGate 200F و ... و هم چنین سایر راهکارهای امنیتی فورتی نت، پیشنهاد می‌کنیم به سایت ساپراصنعت سر بزنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (290 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (178 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (123 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (53 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (34 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (23 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (20 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز