روش های نقد کردن بیت‌کوین استخراج شده و دریافت ریال

  پنجشنبه، 01 خرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش های نقد کردن بیت‌کوین استخراج شده و دریافت ریال
افراد برای خرید و فروش بیت‌کوین، قیمت دلخواه خود را ارائه می‌دهند. کسی نمی‌تواند خریدار یا فروشنده بیت‌کوین را مجبور کند تا بیت‌کوین را به قیمت خاصی بخرد یا بفروشد. به همین دلیل باید به دنبال بهترین نرخ برای خرید و فروش باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، بیت کوین ارزش مشخصی دارد که همواره در حال نوسان است.

پس چه بیت کوین را به عنوان یک ارز در نظر بگیرید و چه به عنوان یک کالا، همیشه خریدار و فروشنده برای بیت کوین وجود دارد.

در واقع روزانه میلیاردها دلار بیت کوین در سرتاسر دنیا معامله می شود. اغلب حجم معامله حاصل از معاملات تریدرهایی است که به دنبال کسب سود از نوسانات قیمت بیت کوین هستند.

با این حال، افراد زیادی نیز وجود دارند که بیت کوین هایی که از طریق استخراج یا راه های بدست آورده اند را می فروشند و در ازای آن سایر ارزهای دولتی مانند ریال، دلار، یورو و… دریافت می کنند.

بنابراین مشکلی از لحاظ نقد کردن بیت کوین وجود ندارد.

برای نقد کردن بیت کوین و دریافت ریال، چند راه کلی وجود دارد:

1. بیت کوین را به صرافی های آنلاین بفروشید – با جستجوی عبارت “فروش بیت کوین”، به سایت های زیادی برخورد خواهید کرد که بیت کوین را از شما خریداری می کنند. می توانید با بررسی قیمت ها و شرایط معامله، بیت کوین را به این صرافی های آنلاین بفروشید.

2. بیت کوین را به یک شخص عادی بفروشید – افرادی هستند که به هر دلیلی قصد خرید بیت کوین دارند. طبیعتا نمی توان به هر شخصی اطمینان کرد و ممکن است شخص موردنظر بیت کوین گرفته و پول شما را پرداخت نکند. ولی سایت هایی مانند بیدارز یا لوکال بیت کوینز این معاملات را امن و ساده کرده است.

این سایت ها (که به پلتفرم های P2P یا همتا به همتا مشهور هستند)، به عنوان واسطه در معاملات عمل می کنند و می توانید با اطمینان زیاد و بدون نگرانی از کلاهبرداری با سایرین وارد معامله شوید.

از طریق دو سایت فوق، به راحتی می توان مقادیر بالای بیت کوین را نقد کرد.

تفاوتی نیز بین بیت کوین ماین شده و بیت کوین خریداری شده وجود ندارد.

در معاملات (چه بخواهید به صرافی بفروشید و چه در سایت های P2P)، به چند نکته توجه کنید:

اعتبار و تاریخچه معاملات شخص

تاریخچه معاملات صرافی را نمی توانید بدست آورید ولی در سایت هایی مانند bidarz و localbitcoins، اعتبار کاربر و تعداد معاملات شخص قابل مشاهده است. مخصوصا در لوکال بیت کوینز جزییات خیلی بیشتری می توان بدست آورد و فقط با کاربرانی که اعتبار بیشتری دارند وارد معامله شد.

قیمت خرید بیت کوین

افراد برای خرید و فروش بیت کوین، قیمت دلخواه خود را ارائه می دهند. کسی نمی تواند خریدار یا فروشنده بیت کوین را مجبور کند تا بیت کوین را به قیمت خاصی بخرد یا بفروشد. به همین دلیل باید به دنبال بهترین نرخ برای خرید و فروش باشید. در پلتفرم های P2P، معمولا پیشنهادات خرید و فروش را می توان براساس زیاد یا کم بودن قیمت مشاهده کرد. (به ترتیب)

نیفتادن در دام کلاهبرداری

بهتر است به پیشنهاداتی که در تلگرام و سایت ها و اپلیکیشن های متفرقه می بینید توجه نکنید. برای حفظ بیت کوین و سرمایه تان فقط از طریق صرافی های معتبر و پلتفرم های شناخته شده معاملات را انجام دهید. کلاهبرداری های بسیار زیادی در زمینه بیت کوین انجام می شود.

ویژگی های خاص بیت کوین (غیرقابل بازگشت بودن، ناشناس بودن نسبی، پیگیری پیچیده و…) باعث شده کلاهبرداران زیادی از ناآگاهی کاربران سوءاستفاده کنند.

ممکن است شخصی پیدا شود و حاضر شود بدون دریافت بیت کوین، ابتدا مبلغ را به حساب شما واریز کند. اگر این مبلغ از کارت های بانکی دزدیده شده یا حساب شخص دیگری باشد که هک شده، شما باید پاسخگوی این تراکنش باشید.

برخی از کلاهبرداران با سرقت اطلاعات کارت ها و حساب های بانکی، بطور آنلاین مبلغ را از این کارت ها و حساب ها به حساب فروشندگان ارزهای دیجیتال واریز می کنند که بعدا باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای فروشنده ارز دیجیتال می شود.

به همین دلیل صرافی ها از خریداران بیت کوین و ارزهای دیجیتال تقاضای احراز هویت (ارائه اسکن مدارک، تصویر کارت بانکی و…) می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (461 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (32 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند