روش های پزشکی درمان منافذ باز پوست چیست؟

  چهارشنبه، 28 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش های پزشکی درمان منافذ باز پوست چیست؟
منافذ باز پوست مشکل بسیاری از افراد است. معمولا در پوستهای چرب و یا ترکیبی منافذ پوست بیشتر از حد طبیعی باز می شوند و این مشکل را به وجود می آورند.در واقع با قرارگیری پوست در معرض آفتاب منافذ باز پوست رخ می دهند و ظاهری ناخوشایند بر روی صورت به وجود می آورند

منافذ باز پوست چگونه به وجود می آیند؟

منافذ باز پوست مشکل بسیاری از افراد است. معمولا در پوستهای چرب و یا ترکیبی منافذ پوست بیشتر از حد طبیعی باز می شوند و این مشکل را به وجود می آورند.در واقع با قرارگیری پوست در معرض آفتاب منافذ باز پوست رخ می دهند و ظاهری ناخوشایند بر روی صورت به وجود می آورند. به همین دلیل اگر کار شما به گونه ای است که در معرض نور خورشید قرار دارید حتما و الزاما از ضد آفتاب استفاده کنید.منافذ باز پوست بیشتر در برخی نقاط صورت از جمله:

  • بینی
  • اطراف گونه

مشاهده می شود.

برای پیشگیری از به وجود آمدن منافذ باز پوست بهتر است به صورت روزانه پوست صورت خود را شستشو دهید. شستشوی روزانه (روزی دوبار) برای سلامت پوست بسیار مهم است.زیرا چربی پوست را از بین می برد و همانطور که بدان اشاره کردیم چربی پوست یکی از دلایلی است که سبب بروز منافذ باز پوست می شود.اگر پوست خشکی دارید هرگز صورت خود را زیاد نشویید. این کار سبب می شود چربی اندکی که بر روی صورت شما وجود دارد از بین برود و همین امر مشکلات پوستی زیادی را به وجود می آورد.

روش های درمان منافذ باز پوست یا Large Pores

شما قرار نیست از شر منافذ باز پوستی خلاص شوید. البته با تمام آنچه تاکنون گفته شد، بعید است که به طور کلی خواستار چنین چیزی باشید. با این حال می توانید ظاهر آنها را کمی بسته تر کرده و حالت عمومی بهتری به چهره تان ببخشید. راهکارهای مفید برای ترمیم منافذ باز پوستی عبارتند از:

بخار دادن :

روش پاکسازی پوست با استفاده از بخار می تواند به تمیز شدن منافذ پوستی و در نتیجه کوچک تر به نظر رسیدن آنها کمک کند. این کار باعث طراوت و شادابی پوست خواهد شد. افزودن گیاهان دارویی و اسانس های روغنی به روند بخار دادن، می تواند باعث ایجاد حس و حال خوشایند تری حین اجرای روتین شود. نتایج این روش موقت است و ممکنست فقط برای چند ساعت دوام داشته باشد.

ماسک های صورت :

ماسک هایی که روی صورت خشک می شود(ماسک های peel off) برای از بین بردن جوش های سرسیاه تا حدی موثر هستند و همچنین ممکن است به کم شدن منافذ باز پوست کمک کنند. برای کسب مطلوب ترین نتیجه، ماسک های مختلف را امتحان کرده و بهترینشان را انتخاب کنید. امتحان کردن ماسک های خاک رسی یا جو دوسر هم فکر خوبی است. ماسک های صورت به خارج کردن آلودگی از داخل منافذ پوستی کمک می کند و بدین صورت باعث کوچک به نظر رسیدن منافذ بازمی شود ولی تأثیر آن موقت وبرگشت پذیر است.

لایه برداری یا پیلینگ :

لایه برداری پوست به از بین بردن موادی که داخل منافذ گیر کرده و انباشته شده (مانند چربی و آلودگی ها) کمک می کند. مواد لایه بردار وقتی بهترین تاثیر را خواهند داشت که به صورت روزانه، یا تقریباً هر روز استفاده شوند. مجموعه متنوعی از محصولات لایه بردار وجود دارند که می توانید از میان آنها انتخاب کنید از جمله مواد قابض، کرم ها و لوسیون های گوناگون. بعضی از مواد لایه بردار برای ترمیم منافذ باز پوستی عبارتند از:

• رتینوئیدها
• آلفا هیدروکسی اسیدها (اسید سیتریک، لاکتیک یا گلیکولیک)
• بتا هدروکسی اسیدها (اسید سالیسیلیک)

لیزردرمانی :

لیزردرمانی تخصصی و غیرتهاجمی برای درمان منافذ باز پوستی در مطب پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی یا کلینیک های معتبر زیبایی تحت نظر پزشک انجام می شود. طی روند لیزردرمانی، عملکرد کلاژن سازی پوست تحریک شده و همین امر می تواند موثرترین راهکار برای درمان منافذ باز پوستی یا همان Large Pores باشد. لیزر درمانی بخصوص اگر مشکلات دیگری مثل شلی و افتادگی پوست ، اسکار آکنه یا جای جوش ،تیرگی و کدورت پوست همراه با منافذ باز باشد، درمان انتخابی است. این روش درمان ، بر خلاف روش های بالا موقت نبوده و وابسته به استفاده از دارو نیست.

تیکسل :

یکی از جدیدترین و مؤثرترین روش های درمان منافذ باز است. تیکسل یا thermal mechanical ablation از طریق جوانسازی پوست با افزایش محتوا و بهبود عملکرد کلاژن و الاستین در پوست، باعث افزایش استحکام و کشسانی پوست و درنتیجه جمع شدن دهانه منافذ پوست و صاف و یکنواخت شدن سطح پوست می شود. این روش نیز دائمی است.

مراقب سلامتی خودتان باشید:

توجه به سلامتی، نقش مهمی در کیفیت پوست شما ایفا می کند.نوشیدن مقدار زیادی آب، خوردن یک رژیم غذایی متعادل، تمرینات منظم به بدن کمک میکند تا سموم از بین بروند و پوستی سالم و روشن به دست آورید.

برخی افراد معتقدند که نوشیدن آب باعث درخشش پوست می شود و یا آکنه را کاهش می دهد، در کل گزینه خوبی است و ضرری ندارد.حداقل 2 لیتر یا 8 لیوان در طول روز آب بنوشید.بعضی از غذاها برای سلامتی پوست شما بهتر هستند، اگر پوست چرب و آکنه دار داشته باشید، باید از غذاهایی که حاوی چربی بالا هستند اجتناب کنید. میوه ها و سبزیجات و دانه های بیشتری را مصرف کنید.به یاد داشته باشید که نوع پوست معمولا ارثی است و از والدین منتقل می شود، اگر پوست چرب با منافذ قابل مشاهده دارید قادر نخواهید بود تا کاملا آنها را از بین ببرید.

از محصولات حاوی رتینوئید استفاده کنید:

رتینوئیدها از مشتقات ویتامین A می باشند که در بسیاری از محصولات ضد پیری و ضد آکنه استفاده می شوند.رتینوئیدها گردش خون را افزایش می دهند و باعث بسته شدن منافذ یا کمتر قابل توجه بودن آنها میشود.

رتینول، یک رتینوئید ملایم است که در بسیاری از محصولات ضد پیری که در فروشگاه ها و داروخانه ها در دسترس است، به کار برده می شود. ترتینوئین یک نوع رتینوئید، قوی تر است که معمولا برای درمان آکنه استفاده می شود و فقط باید توسط پزشک تجویز شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (85 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (48 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (43 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان