روش های طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست

  یکشنبه، 13 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش های طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست
خانمهای زیادی صورت خود را لایه برداری می کنند اما قسمت های دیگر بدنشان را فراموش می کنند. قبل از استفاده از محصولاتی برای برنزه کردن پوست و یا برای جوان سازی پوست خسته در زمستان، لایه برداری بسیار مهم است.      

خانمهای زیادی صورت خود را لایه برداری می کنند اما قسمت های دیگر بدنشان را فراموش می کنند. قبل از استفاده از محصولاتی برای برنزه کردن پوست و یا برای جوان سازی پوست خسته در زمستان، لایه برداری بسیار مهم است.

روش های طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست

بلغور جو دوسر

بافت دانه ای بلغور جو دوسر به عنوان یک عامل طبیعی لایه بردار برای انواع مختلف پوست شناخته می شود. ساپونین ها در این ماده کمک می کنند سلول های مرده پوست، چربی اضافی و سایر ناخالصی ها از روی سطح پوست پاک شود. به علاوه، ویتامین ها و مواد معدنی در بلغور جو دوسر برای پوست مفید هستند و پروتئین موجود در آن نیز از کاهش رطوبت پوست جلوگیری می کند.

  • ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر را در یک کاسه بریزید.
  • ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده و ۱ قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید.
  • خمیر را روی صورت خود بمالید و با استفاده از حرکات دایره ای برای از بین بردن سلول های مرده پوست ماساژ دهید.
  • بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خمیر روی صورت بماند.
  • سپس آن را با آب سرد بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

روش دیگر

  • ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، ۲ تا ۳ قاشق چای خوری عسل، ۲ قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق غذا خوری آب را مخلوط کنید.
  • به آرامی این اسکراب بلغور جو دوسر را روی پوست خود بمالید.
  • ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را بشویید.
  • هر یک از این روش ها را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

شکر و روغن زیتون

ترکیبی از شکر و روغن زیتون برای لایه برداری از انواع پوست بسیار مناسب است. در حالی که ذرات شکر برای از بین بردن سلول های مرده پوست مفید است، روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند.

این اسکراب را می توان برای تمیز کردن تمام قسمت های بدن، از جمله لب ها نیز استفاده کرد.

  • ½ فنجان شکر و ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص و بکر را مخلوط کنید.
  • ۲ تا ۳ قاشق چای خوری عسل، آب یک لیمو و کمی آب را به مخلوط اضافه کنید.
  • این مخلوط را روی پوست بمالید و چند دقیقه با استفاده از حرکات دایره ای آن را مالش دهید.
  • بعد از این مدت آن را با آب گرم بشویید و سپس به آرامی خشک کنید.
  • از این اسکراب شکر یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

چای سبز

اگر از خواص چای سبز اطلاع دارید پس دیگر نباید کیسه های استفاده شده آن را دور بریزید. شما می توانید از این ماده برای عنوان یک اسکراب خانگی برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کنید.

بافت کمی خشن برگ چای سبز می تواند پوست شما را لایه برداری کرده و سلول های مرده، خاک و سایر ناخالصی ها را حذف کند. علاوه بر این، چای سبز پوست را تقویت می کند و سالم نگه می دارد.

  • محتویات ۱ یا ۲ عدد چای سبز کیسه ای را به درون یک کاسه بریزید و ۲ تا ۳ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.
  • به صورت اختیاری، ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید.
  • مواد لازم را به طور کامل مخلوط کنید تا خمیر سفتی شود.
  • مخلوط را روی صورتتان بمالید.
  • ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  • با استفاده از انگشتان مرطوب، ماسک را به آرامی پاک کنید.
  • یک بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

قهوه

هنگامی که نیاز به یک لایه برداری خوب برای خنثی کردن تمام سلول های مرده پوست دارید، قهوه یک انتخاب هوشمندانه است.دانه های قهوه کمک می کنند پوست مرده حذف شده و از تولید سلول های جدید پوست حمایت شود. علاوه بر این، فلاونول های موجود در قهوه کمک می کنند تا بافت پوست بهبود یابد، آسیب دیدگی پوست از بین برود و رنگ آن درخشان تر شود.

  • ۳ قاشق غذاخوری قهوه، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون با کیفیت و خالص یا روغن بادام، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری شکر را خوب مخلوط کنید.
  • این ترکیب را روی صورت، گردن، زانو و آرنج با حرکات ملایم و دایره ای ماساژ دهید.
  • سپس، اجازه دهید ترکیب ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند.
  • آن را با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید.
  • یک بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید.

اسکراب بلوبری و عسل

مواد لازم

یک دوم فنجان بلوبری تازه، دو قاشق غذاخوری عسل (عسل خام و محلی بهتر است)، یک تا دو قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه و مصرف

تمام مواد را در یک غذاساز کوچک ترکیب کنید تا یکدست و نرم شوند. برای لایه برداری پوست یک لایه ضخیم اسکراب را به پوست تمیز صورت بزنید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورت تان بماند. سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

اسکراب صورت لیمو و شکر

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، آبِ نصفِ یک عدد لیمو، یک دوم فنجان شکر دانه ریز

طرز تهیه و مصرف

برای لایه برداری پوست روغن زیتون، عسل و آب لیمو را در یک کاسه کوچک هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. ماده به دست آمده را به آرامی و با حرکات دایره ای به مدت یک دقیقه روی پوست صورت تان ماساژ دهید و بعد پوست را با آب گرم بشویید.

اسکراب صورت شکر و گوجه فرنگی:

مواد لازم :

  • نیمی از گوجه فرنگی خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری ماست
  • 2 قاشق چای خوری شکر

طرز تهیه :

برای لایه برداری پوست صورت خود و رفع دانه های سر سیاه و بسته شدن منافذ پوستتان ، تمامی مواد بالا را باهم ترکیب کنید و مخلوط بدست امده را بر روی پوست بگذارید و به حالت دورانی روی پوست ماساژ دهید.بعد از 10 دقیقه و پس از خشک شدن اسکراب صورتتان را با آب بشویید.این اسکراب پوست شما را در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند.

اسکراب قهوه:

مواد لازم :

  • روغن زیتون
  • عسل ارگانیک
  • دانه های قهوه

طرز تهیه :

این اسکراب از روغن زیتون، عسل ارگانیک و دانه های قهوه تشکیل شده است که ترکیب آن ها باعث انرژی بخشی به پوست می شود. افرادی که از اسکراب قهوه برای پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده می کنند از خواص آنتی اکسیدان ها و مواد مفید قهوه برای پیشگیری از چین و چروک پوست و کمرنگ تر شدن لک های صورت استفاده می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان