دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

روش هایی برای بلیچینگ دندان با جوش شیرین ! 

پنجشنبه، 05 تیر 1399
زعفران، طلای سرخ خراسان و کالای صادراتی گران ایرانی ها، محبوب جهانی است و ترکیب آن با زنجبیل، خاصیت درمانی و غذایی فوق العاده دارد. خاصیت ضد باکتری زنجبیل در کنار خاصیت ضد التهابی زعفران، وقتی با جوش شیرین ترکیب شود، اکسیری ارزشمند برای بهداشت دهان خواهد بود.

لبخند شما، بخش مهمی از شخصیت شماست. هرچه زیباتر بخندید، با اعتماد به نفس بیشتر به نظر می رسید. اما، اگر دندان های شما سفید نیستند، لکه دارند یا رنگ آن ها تغییر کرده است، ممکن است قبل از لبخند زدن به دیگران، فکر کنید! پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از روش سفید کردن دندان با جوش شیرین نکات بسیار جالبی بدانید و با روش های بسیار آسان اما حرفه ای استفاده از جوش شیرین برای سفیدی دندان آشنا شوید.دندان ها به دلایل مختلف از جمله عدم مراقبت درست، مصرف زیاد قهوه، نوشابه، چای، تنباکو و دیگر محصولات این چنینی، زرد می شوند. به این دلایل، لایه نازکی روی مینای دندان قرار می گیرد.می توانید با استفاده از محصولات مربوط به دندان، مراجعه منظم به کلینیک های دندانپزشکی و انجام درمان های دندانپزشکی لازم، دندان های خود را سفید کنید. این کارها مضر نیستند اما گاهی وقت ها می توانند باعث حساسیت خفیف شوند. این محصولات بسیار گران هستند و هر کسی نمی تواند از پس هزینه آن ها بربیاید. درمان های خانگی موثر و زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد اما جوش شیرین از همه موثرتر است.

آیا جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها خوب است؟

جوش شیرین یک محصول خانگی است که به شیوه های مختلف و برای اهداف مختلف به کار می رود. از تمیز کردن لکه ها گرفته تا از بین بردن بو و خاموش کردن آتش ، جوش شیرین استفاده های بسیاری دارد.چون جوش شیرین، ماهیت سایندگی دارد، استفاده از آن برای دندان مورد بحث قرار می گیرد. اما، برای دهان بد نیست. با این که در زمان استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن دهان باید برخی مسائل را رعایت کنید، اما باید یک بار آن را امتحان کنید. مطالعات زیادی این را اثبات کرده اند که استفاده منظم از جوش شیرین می تواند پلاک دندان را از بین ببرد. مسواک زدن با جوش شیرین، علاوه بر سفید کردن دندان، خواص زیاد دیگری نیز دارد.

چرا جوش شیرین ؟

  • خاصیت سایندگی دارد.
  • خواص پاک کنندگی و سفید کنندگی دارد.
  • در ساخت لوسیون و ماسک های خانگی ، پر کاربرد است.
  • اکسیری ارزشمند با ترکیب روغن زیتون و آبلیمو است.
  • خاصیت ضد میکروب دارد.
  • این ماده شیمیایی گیاهی، خواص ضد سرطانی خوبی دارد اما استفاده افراط آمیز در پخت نان در معرض حرارت بالا، خطرناک است.
  • عامل جذب رطوبت بوده و برای مقابله با قارچ ناخن موثر است.
  • کاربرد خانگی داشته و از بین بردن بو و حذف لکه از آن استفاده می شود.
  • برای از بین بردن پلاک دندان مفید است.
  • برای رفع تیره گی زیر بغل آقایان و بانوان و رفع بوی بد دهان موثر است.
  • اگر به دنبال روشی برای از بین بردن لکه چای و قهوه هستید، جوش شیرین گزینه خوبی است.

جوش شیرین و زنجبیل و زعفران

زعفران، طلای سرخ خراسان و کالای صادراتی گران ایرانی ها، محبوب جهانی است و ترکیب آن با زنجبیل، خاصیت درمانی و غذایی فوق العاده دارد. خاصیت ضد باکتری زنجبیل در کنار خاصیت ضد التهابی زعفران، وقتی با جوش شیرین ترکیب شود، اکسیری ارزشمند برای بهداشت دهان خواهد بود. این ترکیب، خمیری بدست می آید که اگر در مسواک زدن استفاده کنید، نتایج خوبی در بلند مدت دارد. پودر یاس هندی هم اگر به این ترکیب اضافه شود، برای از بین بردن پلاک ها، توصیه می شود. چون خاصیت ضد میکرو ارگانیزم دارد.

جوش شیرین با آلوئه ورا

وقتی جوش شیرین با آلوئه ورا ترکیب شود، هم خاصیت ضد قارچ داشته هم آنتی باکتریال. آلوئه وار بسیار برای پوست و مو و بهداشت دهان مفید است. مسواک زدن با ترکیب جوش شیرین ، گلیسرین و آلوئه ورا را توصیه می کنیم که میکروب ها را از بین می برد.

سفید کردن دندان با جوش شیرین

یکی از روش های سفید کردن دندان، جوش شیرین و استفاده از پراکسید هیدروژن (H2O2) است. زمانی که این دو با هم مخلوط شود، به شکل خمیر درآمده و می توان به جای خمیر معمولی از آن برای شست و شو استفاده کرد. کافی است، چند قطره پراکسید هیدروژن سه درصد را به جوش شیرین اضافه کنید تا مخلوط حاصل به صورت خمیری گردد. نصف قاشق پراکساید هیدروژن با بی کربنات سدیم، معجزه نمی کند. اما این خمیر نقش خوبی برای ضد عفونی (ANTI BACTERIAL) و از بین بردن لکه های زرد دارد.

جوش شیرین به تنهایی

روش دیگر، استفاده از بی کربنات سدیم به تنهایی است. پودر جوش شیرین را باید مستقیم روی مسواک زده و آن را پس از خیس کردن، آرام روی سطح دندان بمالید. پس از گذشت چند دقیقه، دهان را به خوبی شستشو کنید که آثار جوش شیرین روی دندان شما نماند.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و سرکه

سرکه یکی از مواد خوراکی طبیعی است که خاصیت ضد عفونی کننده و ضد لک داشته که می تواند به سادگی حتی قوی ترین لکه ها را نیز محو کند. برای این کار بهترین سرکه، سرکه سیب است که باید مقداری از آن را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود، سپس خمیر را مستقیما توسط مسواک برای مدت زمان ۲ دقیقه بر روی دندان ها مالیده و یا با انگشت بر روی دندان ها قرار دهید تا برای مدت زمان ۲ دقیقه بر روی آنها باقی بماند و سپس آب کشی کنید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و آب اکسیژنه

برای سفید شدن دندان با جوش شیرین می توانید از محلول هیدروژن پراکساید نیز استفاده کنید. برای اینکار ابتدا این این محلول را از داروخانه تهیه کنید، حالا مقداری از آن را با جوش شیرین مخلوط کرده و خمیر حاصل شده را بعد از آنکه دندان های خود را به خوبی مسواک زدید بر روی دندان ها قرار داده و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۲ دقیقه بر روی آن ها باقی مانده و یا ماساژ داده شوند.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و نمک

یکی از راه های خانگی از بین بردن جرم دندان استفاده از جوش شیرین و نمک است، ۱ قسمت نمک دریایی را با ۳ قسمت جوش شیرین مخلوط کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا خمیری بدست آید. حالا از خمیر مذکور بر روی دندان های خود زده و حدود ۱ تا ۲ دقیقه آنها را مسواک بزنید. به همین راحتی می توانید در مدت زمان کمی دندان های سفیدی داشته باشید.

مضرات سفید کردن دندان با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موادی است که خاصیت ساییدگی بسیار بالایی دارد. از این رو بهتر است استفاده از آن را نهایتا به دوبار در هفته برسانید. همچنین این ماده در اثر استفاده زیاد منجر به از بین رفتن مینای دندان شما خواهد شد، بنابراین در هر بار استفاده بیش از ۲ دقیقه دندان های خود را با آن مسواک نزده و پس از آن حتما دقت فراوان داشته باشید تا جوش شیرین بر روی دندان های شما باقی نماند. اگر در دهان خود زخم دارید به هیچ عنوان از جوش شیرین استفاده نکنید، چراکه ممکن است زخم های دهانی شما به این ماده حساسیت داده و زخم و خون ریزی در آنها بیشتر گردد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی