دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع آش و سوپ /

روش تهیه آش گوشت بابلی 

سه شنبه، 21 تیر 1401
آش گوشت اصالتاً مربوط به شمال کشور بوده و ظاهراً به آش مازندرانی معروف است. در این آش معمولاً از گوشت گردن استفاده می شود چون هم ترد و خوشمزه است و هم بخاطر حالت ریش ریشی که دارد، آش رو کشدار میکند؛ اما از سایر قسمتهای گوشت گوسفند هم می توان استفاده کرد.این آش را معمولاً در مراسمات مذهبی و برای دادن نذری تهیه می کنند.

آش گوشت بابلی یکی از آش های سنتی بابل می باشد که با گوشت و نخود و گندم تهیه می شود و طعم و مزه بی نظیری دارد. شما می توانید این آش گوشت را برای تنوع در آش های خود تهیه کنید. آش گوشت بابلی یکی از آش های فوق العاده خوشمزه و مقوی است که می توانید برای افطار یا صبحانه یا حتی میان وعده نیز تهیه کنید. اما در بابل در ماه مبارک رمضان در بابل بسیار پر طرفدار است. آش گوشت بابلی طعمی همانند حلیم دارد و می توانید با شکر یا آب نارنج تازه سرو کنید. آش های یکی از پیش غذا های سنتی می باشند که در همه فصل برای ما ایرانی ها محبوب هستند. امروز در ساعد نیوز طرز تهیه آش گوشت بابلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای آش گوشت بابلی

  • برنج نیم دانه ۷۵۰ گرم
  • گوشت گوسفندی ۵۰۰ گرم
  • نخود ۴۰۰ گرم
  • آب به مقدار لازم
  • پیاز ۳تا۴ کیلوگرم
  • ادویه تند کاری به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • آب قلم ۱ لیوان
  • نمک و فلفل ودارچین به مقدار لازم

طرز تهیه آش گوشت بابلی

نخود راپخته ودوبار میکس یا چرخ کنید. گوشت را با نمک وفلفل وچوب دارچین خوب پخته وریش ریش کنید. پیاز را کاملا خلالی خرد کرد ودر روغن فراوان سرخ کنید بدون زرد چوبه ودر اخر یک ق سر خالی دارچین اضافه کرده ویک دقیقه تفت دهید مقداری از پیاز داغ رابرای تزیین روی اش جدا کرده وبقیه را برای داخل آش کنار بگذارید. برنج نیم دانه طارم اصل را شسته وخیس کنید وبعد خیس خوردن داخل قابلمه ی بزرگی بریزید ما نیاز به ۶ الی ۷ تا ۸ برابر برنج اب داریم.

توجه:آب نخود واب گوشت را دور نریزید وبه برنج بک عنوان یه واحد آب اضافه کنید.

توجه:آب را ابتدا ۵ برابر بریزید چون ممکن است بعد یک ساعت که برنج کاملا پخت وحلیم زداگر آب نیاز داشت آب جوش اضافه کنیم ما به غلظتی شبیه غلظت برنج پخته ی شعله زرد نیاز داریم.

بعد غلظت کامل برنج نخود پخته را اضافه میکنیم و حداقل نیم ساعت بعد مقداری از پیاز داغ را اضافه میکنیم ودائما اش را هم میزنیم که ته نگیرد وشعله هم باید ملایم باشد وبعد گوشت را اضافه میکنیم مقداری نمک وفلفل وادویه کاری ودارچین را هم میریزیم تا بوی خوب ادویه ها بلند بشود.

تمام مزه ی آش گوشت به مقدار دارچین و ادویه کاریش هست برای همین مقدار لازم نوشتم چون بسته به کیفیت ادویه بوی آش بلند میشود وطعمش معلوم میشود ولی درکل ادویه کاری زیر یک ق غذا خوری ودارچین زیر دوتا ق نمیبرد قانون آش گوشت استفاده از دارچین زیاد است وقتی گوشت را وتمام پیاز داغ را اضافه کردید دائما باید آش را هم بزنید تا ۲الی ۳ ساعت بسته به مقدار آش تا ۵ الی ۶ ساعت هم میکشد تا رنگ آش تیره تر وخوش رنگ بشود. بعداتمام کار آش را با پیاز داغی که قبلا کنار گذاشتید تزیین کنید وبا توجه با ذایقه تان با شکر یا آب نارنج تازه میل کنید سعی کردم تمام نکات را بگم اصلا سخت نیست فقط مقدارها را رعایت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله