روش استفاده از انواع ماسک قهوه

  سه شنبه، 29 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش استفاده از انواع ماسک قهوه
حتی اگر اهل قهوه‌خوردن نباشید، بعید است که از بوی قهوه خوش‌تان نیاید. می‌دانیم که مصرف قهوه به‌صورت نوشیدنی موجب افزایش انرژی می‌شود، اما آیا می‌دانید که این دانه‌های خوش‌عطر علاوه‌بر نوشیدنی در تهیه‌ی ماسک‌های زیبایی پوست و مو نیز کاربرد دارند؟

حتی اگر اهل قهوه خوردن نباشید، بعید است که از بوی قهوه خوش تان نیاید. می دانیم که مصرف قهوه به صورت نوشیدنی موجب افزایش انرژی می شود، اما آیا می دانید که این دانه های خوش عطر علاوه بر نوشیدنی در تهیه ی ماسک های زیبایی پوست و مو نیز کاربرد دارند؟ بله، انواع ماسک قهوه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی در شادابی پوست و مو مؤثرند.بدن انسان دائما درحال مبارزه با گونه ای از مولکول های واکنشی موسوم به «رادیکال های آزاد» است. این مولکول ها که از الکترون های جفت نشده تشکیل شده اند، می توانند به ساختارهای حیاتی سلول ها مانند پروتئین و دی اِن اِی آسیب بزنند. اینجاست که آنتی اکسیدان ها به کمک می آیند و با اهدای الکترون به رادیکال های آزاد از اثرات مخرب این مولکول ها جلوگیری می کنند. مطالعات نشان داده است که فرایند خنثی سازی رادیکال های آزاد توسط آنتی اکسیدان ها به تأخیر روند پیری و پیشگیری از سرطان و سایر بیماری هایی که تاحدودی بر اثر استرس اکسیداتیو ایجاد می شوند، کمک می کند. آنتی اکسیدان ها از خواص زیستی دیگری نیز برخوردارند و درمجموع ازجمله عوامل کلیدی سلامت عمومی بدن محسوب می شوند.

قهوه خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد. قهوه دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان های چندگانه مانند اسیدهای هیدروسینامیک و پُلی فِنول هاست. اسیدهای هیدروسینامیک در خنثی سازی رادیکال های آزاد و پیشگیری از استرس اکسیداتیو بسیار مؤثرند. با مصرف قهوه به صورت نوشیدنی و حتی استفاده از ماسک قهوه می توانید از عمده ی این خواص آنتی اکسیدانی بهره مند شوید. فقط اگر اهل قهوه خوردن هستید، دقت داشته باشید که از ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز تجاوز نکنید، چراکه ممکن است بدن تان کم آب شود و از خواص موردانتظار محروم بمانید.

اما اگر به دنبال استفاده از قهوه به صورت ماسک پوست و مو هستید، درادامه با ما همراه باشید تا با ۷ فایده ی ماسک قهوه و طرز تهیه ی انواع آن بیشتر آشنا شوید.

تهیه و روش استفاده از انواع ماسک قهوه

ماسک صورت با قهوه و ماست

خواص:

  • ضد پیری
  • آبرسانی به پوست
  • جوان کننده پوست
  • از بین بردن پف صورت
  • افزایش قابلیت ارتجاعی پوست
  • شفاف کننده پوست

برای تهیه این ماسک خانگی نیاز به کمی ماست و کمی قهوه دارید. یک ظرف مناسب بردارید و ۴ قاشق قهوه را با ۲ قاشق ماست خوب ترکیب کنید. اگر عسل هم در دسترس دارید بد نیست اگر ۱ قاشق عسل به این ترکیب اضافه کنید. حالا آنقدر هم بزنید تا یک مخلوط یک دست به دست آورید. آن را با براش روی پوستتان بزنید و حدودا ۳۰ دقیقه فرصت دهید تا روی پوستتان بماند. بعد با آب ولرم صورتتان را حسابی بشویید.

ماسک صورت با قهوه و موز

خواص:

  • از بین بردن آلودگی های سطح و منافذ باز پوست
  • از بین بردن سلول های مرده پوست و تقویت رشد سلول های جدید
  • دارای خاصیت اسکراب و لایه برداری
  • روشن کننده پوست
  • از بین بردن لکه های روی پوست

برای تهیه این ماسک خانگی نیاز دارید ۳ قاشق قهوه را با ۱ موز رسیده (موز را خوب له کنید) مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید ۱ قاشق روغن زیتون نیز به این ترکیب اضافه کنید. حالا خوب هم بزنید و یک دست مخلوطش کنید. آن را با یک براش یا حتی نوک انگشتتان روی پوست بکشید و اجازه دهید این ماسک ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند و بعد با آب ولرم خوب آن را از روی پوستتان بشویید.

ماسک صورت با قهوه و دارچین

خواص:

  • اسکراب طبیعی و مناسب پوست
  • از بین بردن روغن و چربی اضافی پوست
  • از بین بردن آلودگی های روی پوست و پاک سازی منافذ باز پوست
  • از بین بردن التهابات پوستی
  • از بین بردن سلول های مرده پوست و تحریک رشد سلول های جوان و تازه
  • روشن کننده پوست

برای تهیه این ماسک خانگی پر خاصیت کافی است تا ۳ قاشق قهوه را با ۱ قاشق دارچین ترکیب کنید. شما می توانید ۱ قاشق شکر یا کمی روغن نارگیل یا روغن زیتون طبیعی هم به این ترکیب اضافه کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط شما کاملا یک دست شود. آن را روی پوستتان بزنید و بگذارید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند. بعد آن را با آب ولرم از روی پوستتان پاک کنید.

ماسک صورت با قهوه و عسل

خواص:

  • تسکین دهنده پوست و ضد التهابات پوستی
  • پاک کننده ملایم و طبیعی پوست
  • از بین بردن باکتری ها و آلودگی های سطح و درون منافذ پوست
  • از بین بردن سلول های مرده و تحریک رشد سلول های جوان در پوست
  • آبرسانی به بافت پوست

برای تهیه این ماسک مفید و موثر برای صورتتان باید ۲ قاشق قهوه را با ۱ قاشق عسل ترکیب کنید. شما می توانید کمی ماست یا شیر هم در صورت تمایل به این ترکیب اضافه کنید. بعد از این که خوب مواد نام برده را با هم مخلوط کردید، آن را روی پوستتان بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه به ماساژ دادن آن روی پوستتان ادامه دهید. سپس اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر هم روی پوستتان بماند. بعد می توانید با آب کاملا آن را از روی صورتتان بشویید.

ماسک قهوه، زردچوبه و ماست برای روشنایی پوست

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است و باعث تسکین پوست می شود. کورکومین موجود در زردچوبه تولید ملانین را کاهش داده و به از بین بردن نقاط تاریک و لکه های تیره پوست کمک میکند. اسید لاکتیک ماست هم باعث از بین رفتن باکتری ها، پاکسازی و کوچک سازی منافذ پوستی می شود. یک قاشق غذاخوری پودر قهوه، یک قاشق غذاخوری زردچوبه و مقداری ماست را با هم ترکیب کنید، به حدی که ترکیب حالت یک دست و خمیری پیدا کند. این ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

دو تا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید و از پوستی روشن ودرخشان لذت ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان