روش تهیه چند کرم پوست در خانه

  جمعه، 09 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه چند کرم پوست در خانه
همه میدانیم که در سراسر جهان استفاده از محصولات آرايشي و بهداشتي كه منشا گياهي و طبيعي دارند، در مقايسه با محصولاتي كه به صورت صنعتي و شيميايي تهيه مي‌شوند، ارجحيت دارند و بدون شك اثرگذاري و ماندگاري بيشتري دارند.

کرم مرطوب و جوان کننده پوست دست

مواد لازم :

  • 3 قاشق سوپ خوری روغن بادام شیرین ( 45 میلی لیتر )
  • 3 قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا ( 45 گرم )
  • 2 قاشق سوپ خوری موم ( 30 گرم )
  • 2 قاشق سوپ خوری کره کاکایو ( 30 گرم )
  • 3 قطره روغن اسانس آلوئه ورا
  • 6 قطره ویتامین E

دستورالعمل

روغن بادام شیرین، موم، کره کاکائو و ویتامین ای را در ظرف بریزید.آن ها را به روش " بن ماری " تا زمانی که کاملا ذوب شوند ، حرارت دهید.بگذارید مخلوط سرد و بعد سفت شودبا استفاده از مخلوط کن به تدریج ژل آلوئه ورا را اضافه کنید.در نهایت 3 قطره روغن اسانس آلوئه ورا را به ترکیب اضافه تا صاف و یکدست شوداکنون کرم آماده استفاده است .

لوسیون زردچوبه

زردچوبه علاوه بر خوش طعم کردن غذاها، دارای خاصیت دارویی نیز می باشد. یکی از ویژگی های این ادویه، درخشنده کردن پوست می باشد و به طور طبیعی با جوش پوستی مقابله می کند.

مواد مورد نیاز:

  • 3 قاشق غذاخوری آرد بادام
  • یک هشتم قاشق غذاخوری زردچوبه
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو
  • مقداری ماست

طرز تهیه:

درون یک ظرف ماست را با آرد بادام مخلوط کنید.آبلیمو و زردچوبه را به آرامی به آن اضافه کنید و شروع به هم زدن آن کنید. این ترکیب نیاز به هم زدن زیاد دارد. ترکیب آماده است و باید بلافاصله پس از تهیه آن، برای جلوگیری از فاسد شدن آن، درون ظرفی با درپوش قرار داد و درون یخچال گذاشت.اگر از ماست ارگانیک یا ماستی که خودتان تهیه کرده اید، استفاده شود بهتر است، زیرا این گونه ماست ها، مواد افزودنی کمتری دارند.توصیه می شود این لوسیون را 15 دقیقه قبل از شستن استفاده کنید. این لوسیون برای مصرف صورت و گردن و بدن می باشد.

کرم مرطوب کننده جامد مخصوص پوست دست

این کرم برای مرطوب کردن دست ها ،پاها، عالی است.

مواد لازم

  • 2 قاشق سوپ خوری روغن نارگیل ( 30 میلی لیتر )
  • 2 قاشق سوپ خوری موم ( 30 گرم )
  • 5 تا 8 قطره روغن اسانس اسطوخودوس

دستورالعمل

روغن نارگیل و موم را در ظرفی بریزید.هر دو مواد را تا زمانی که به طور کامل مرطوب شوند حرارت دهید و 5 تا 8 قطره روغن اسانس اسطوخودوس اضافه کنید.هنگامی که مخلوط همگنی بدست آمد، مایع را در قالب های سیلیکونی بریزید.اجازه دهید سفت شوند و سپس آن ها را از قالب جدا کنید.می توانید تکه های کرم را در کیسه های پلاستیکی کوچکی قرار دهید تا به مدت طولانی نگه دارید.

مرطوب کننده پوست با عسل

عسل یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست خشک محسوب می شود. عسل مزه شیرینی دارد. علاوه بر این، حاوی ماده ای است که رطوبت را به خود جذب می کند. همچنین، دارای خواص ضد عفونی کنندگی، ضد التهابی و ضد باکتریایی می باشد. این خواص می توانند از آسیب های پوستی جلوگیری کنند. برای اینکه بهترین نتایج را بگیرید، بهتر است دستورالعمل زیر را اجرا کنید:
دو قاشق غذاخوری عسل را در ظرف کوچکی بریزید و همان مقدار هم آب اضافه کنید. سپس به خوبی هم بزنید.بعد از آن، دوباره 6 الی 7 قاشق غذاخوری آب به این ترکیب اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید. حالا این محلول را روی پوست خشک بگذارید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه روی پوست بماند.در نهایت با آب بشویید.

كرم ليموترش و شكر

اگر براي لايه برداري از پوست تان مجبوريد در ماه هزينه زيادي را صرف خريد انواع اسكراب و لايه بردار هاي صنعتي كنيد، پيشنهاد مي كنيم با حداقل هزينه در آشپزخانه منزل خودتان يك اسكراب يا لايه بردار طبيعي و خوش عطر تهيه كنيد.براي تهيه اين كرم به يك سفيده تخم مرغ نياز داريد. اين بار هم سفيده تخم مرغ را درون ظرف بلوري بريزيد و آن قدر آن را هم بزنيد تا به خوبي كف كند و مانند برف سفيدرنگ شود. سپس يك قاشق غذاخوري آب ليمو ترش، 2 قاشق غذاخوري شكر نرم شده يا ساييده شده و 100 تا 200 قطره آب مقطر به اين سفيده تخم مرغ اضافه كنيد و آن را به خوبي هم بزنيد تا تركيب يكدست و نرمي به دست آيد.
استفاده از اين كرم را هفته اي دو بار به شما توصيه مي كنيم. اين كرم را با ملايمت روي تمام نقاط صورت و حتي پوست دست تان بماليد و اجازه دهيد به مدت 4 تا 6 دقيقه روي صورت تان بماند سپس آن را با آب خنك بشوييد. اين كرم علاوه بر آنكه موجب نشاط سلول ها و بافت هاي پوست تان مي شود، به دليل شكري كه در آن وجود دارد به لايه برداري و حذف بافت هاي فرسوده و سلول هاي پير پوست كمك مي كند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲