روش تهیه ماسک آسپیرین برای داشتن پوستی زیبا

  جمعه، 04 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه ماسک آسپیرین برای داشتن پوستی زیبا
آسپرین حاوی ترکیبات بلورین استیل سالیسلیک اسید است که از مشتقات سالیسین است که در گیاهان وجود دارد. سالیسیلیک اسید در بیشتر محصولات ضد آکنه متداول است زیرا خاصیت ضد التهابی داشته و می تواند در درمان بیشتر مشکلات پوستی موثر باشد.

ماسک آسپرین چگونه عمل می کند؟

آسپرین حاوی ترکیبات بلورین استیل سالیسلیک اسید است که از مشتقات سالیسین است که در گیاهان وجود دارد. سالیسیلیک اسید در بیشتر محصولات ضد آکنه متداول است زیرا خاصیت ضد التهابی داشته و می تواند در درمان بیشتر مشکلات پوستی موثر باشد.

  • جوش های سرسیاه، جوش و آکنه
  • لک های قرمز روی صورت
  • تحریکات پوستی
  • پوست های حساس و پوسته پوسته شده
  • پوست چرب
  • منافذ بزرگ

فواید ماسک آسپرین

ماسک آسپرین در دنیای زیبایی رو به محبوبیت است و راه ساده ای برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی است. در این مطلب چند فایده از ماسک آسپرین را برای آکنه و روزاسه ارائه خواهیم داد.

  • آسپرین یک ماده ضد التهاب است که سبب تسکین آکنه روزاسه و آکنه کیستیک شده و از خارش، قرمزی و التهاب پوست جلوگیری می کند.
  • آسپرین به صورت عمقی پوست را تمیز کرده و از بروز آکنه و جوش های سرسیاه و سر سفید می شود.
  • آسپرین پوست را به تدریج لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. سه بار در هفته از ماسک آسپرین استفاده کنید تا پوستی شفاف و جوان داشته باشید.
  • آسپرین پف و ورم اطراف چشم را از بین می برد.
  • آسپرین حاوی عناصر روشن کننده پوست است که باعث از بین رفتن لک های پوستی و تغییر رنگ حاصل از آفتاب سوختگی می شود.
  • همچنین خواص ضد پیری نیز دارد. پوست را سفت کرده خطوط را پر می کند و باعث از بین رفتن چین و چرو می شود.

ماسک صورت آسپیرین برای پوست چرب مستعد جوش

این ماسک بهترین درمان خانگی برای مداوای سریع آکنه است. آسپیرین، جزئی فعال در بسیاری از محصولات درمانی برای آکنه در بازار است. از یک قاشق چایخوری آب برای درست کردن خمیر ماسک استفاده کنید. به جای آب می توانید چند قطره روغن درخت چای استفاده کنید. حال 5 الی 6 عدد قرص آسپرین را پودر کرده و با آب یا روغن ذکر شده ماسک را تهیه کنید. صورتتان را پاک کنید و این ماسک را روی صورت خود بمالید؛ مخصوصا روی قسمتی که زیاد جوش می زند. بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. برای نتایج بهتر و موثرتر، دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

روش تهیه ماسک آسپیرین برای پوست خشک مستعد جوش

اگر فکر می کنید تنها افرادی که پوست چرب دارند جوش و آکنه می زنند، اشتباه است. افرادی با پوست خشک هم از دانه های سیاه و آکنه رنج می برند. ماسک صورت عسل و آسپیرین نه تنها پوست شما را مرطوب می کند بلکه آکنه را درمان نیز می کند. عسل، جاذب طبیعی رطوبت است که پوست را تقویت و مرطوب می سازد و به دلیل خاصیت ضدباکتری، از آکنه زدن جلوگیری می کند؛ دانه های سیاه را کاهش می کند و پوست را درمان می کند.

5 تا 6 عدد قرص آسپیرین را پودر کرده و با مقداری آب از آن خمیر درست کنید.به این خمیر، یک قاشق چایخوری عسل اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا ماسک درست شود. همچنین می توانید چند قطره روغن زیتون، روغن بادام یا روغن جوجوبا اضافه کنید.این ماسک را به تمام صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.روش تهیه ماسک آسپیرین برای پوست آسیب دیده از آفتاب

پیشنهاد ما در این ماسک استفاده از کشک است که خاصیت درمان آفتاب سوختگی نیز دارد. آبلیمو نیز آسیب ناشی از آفتاب را کاهش می دهد و روند اکسیده شدن رادیکال های آزاد پوست را کند می کند. همچنین اجزای آن رنگ پوست را شفاف و زیبا می کند. آسپیرین به عنوان پوستی شیمیایی عمل می کند که پاکسازی سلول را افزایش می دهدبه داخل خمیر 5 تا 6 عدد آسپیرین، یک قاشق چایخوری کشک و آبلیمو اضافه کنید.چند قطره روغن زیتون اضافه کنید.این خمیر را 20 دقیقه روی صورت قرار دهید.صورت را با آّب سرد بشویید. برای نتیجۀ بهتر هفته ای دوبار استفاده کنید.

ماسک آسپرین و روغن درخت چای:

پنج عدد قرص آسپرین را آسیاب کرده و با مخلوط کردن آن با چند قطره از روغن درخت چای، ترکیبی یکنواخت بدست آورید. این ماسک را بر روی پوست صورت خود مالیده و پس از 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک آسپرین و عسل:

پنج عدد قرص آسپرین را آسیاب کنید و با مقداری آب خمیر درست کنید. به این خمیر یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و آن را هم بزنید. این ماسک را به پوست صورت خود مالیده و پس از 15 دقیقه، صورت خود را با آب گرم بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک آسپرین، آبلیمو و روغن زیتون:

پنج عدد قرص آسپرین را آسیاب کرده، یک قاشق چایخوری آبلیمو و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید و خمیری یکنواخت بدست آورید. ماسک آسپرین و آبلیمو را 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. هفته ای دو بار می توانید از این ماسک استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (541 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (516 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (24 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (13 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...