روش تهیه ماسک گلاب و نشاسته برای پوست صورت

  جمعه، 24 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه ماسک گلاب و نشاسته برای پوست صورت
نشاسته به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی، یک ماده بسیار مفید برای پوست محسوب میشود، به همین دلیل برای ماسک های زیبایی بسیاری استفاده میشود.نشاسته پوست را از سلول های مرده پاک میکند، جوش ها را خشک میکند و پوست نرم تر و زیباتر به نظر میرسد.

نشاسته به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی، یک ماده بسیار مفید برای پوست محسوب میشود، به همین دلیل برای ماسک های زیبایی بسیاری استفاده میشود.نشاسته پوست را از سلول های مرده پاک میکند، جوش ها را خشک میکند و پوست نرم تر و زیباتر به نظر میرسد.

ماسک نشاسته

در این بخش از سلامت پوست و مو ماسک های پوستی حاوی نشاسته را برای شما ارائه خواهیم داد. اگر پوست شما مات و رنگ پریده شده است و میخواهید که با یک نگاه روشن تر و زیباتر به نظر برسد، این ماسک ها مناسب شما خواهد بود.

رفع تیرگی پوست زانو و بازو:

نشاسته از تیره شدن پوست جلوگیری می کند. برای مثال اگر از تیره شدن پوست دست خود نگران هستید نشاسته را فراموش نکنید، یک قاشق نشاسته، یک قاشق آبلیمو و یک قاشق مخمر را در یک چهارم لیوان شیر گرم به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را یک ربع استراحت بدهید، سپس آن را بر روی قسمت های تیره زانو و یا بازو قرار دهید ، و پس از آن با آب ولرم مخلوط را از روی پوست صورت خود پاک کنید.

قرمزی پوست پس از اصلاح موهای صورت:

برای از بین بردن قرمزی پوست پس از اصلاح صورت و جلوگیری از جوش زدن و ایجاد دانه های سر سیاه بر روی پوست مقداری نشاسته را در آب سرد حل کنید و به مدت پانزده دقیقه بر روی قسمت های قرمز شده قرار دهید و در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

سفید شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن:

نشاسته باعث سفید شدن پوست می شود و از افتادگی آن جلوگیری می کند. دو قاشق گلاب، یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق از عرقیات گل ها مخلوط کرده سپس به صورت تدریجی نشاسته را به آن اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کرده و مایع به دست آمده را به مدت بیست دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و در نهایت با آب گرم بشویید.

رفع آسیب دیدگی پوست بر اثر تابش نور خورشید:

گلاب باعث طراوت و شادابی پوست می شود، به خصوص برای زمانی مناسب است که پوست بر اثر تابش نور خورشید آسیب دیده باشد . روش استفاده هم به این شکل است که یک قطعه پنبه را به مقداری گلاب آغشته می کنید آ آن را به شکل دایره ای بر روی پوست صورت بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

روش تهیه ماسک گلاب و نشاسته برای پوست صورت

گلاب و نشاسته برای جوش های سر سیاه

یک چهارم فنجان آب گلاب و یک قاشق چای خوری از گلیسیرین را با هم مخلوط کنید. سپس، یک قاشق غذا خوری نشاسته اضافه می کنیم و آن را خوب مخلوط می کنیم تا مخلوط به یک غلظت مناسبی (نه خیلی شل باشد که روی صورت نشیند و نه آنقدر غلیظ که که سفت شود) برسد. حال این ماسک را بر روی صورت قرار دهید و بعد از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. این ماسک جهت درمان انواع جوش ها به ویژه جوش های سر سیاه کمک می کند.

ماسک گلاب و نشاسته برای مرطوب کردن پوست

کمی روغن زیتون را به یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید. سپس، یک قاشق چای خوری نشاسته افزوده و خوب مخلوط کنید سپس آن را روی صورت قرار دهید و آن را عد از مدت کوتاهی با آب سرد بشویید. این ماسک را یک روز در هفته جهت مرطوب کردن پوست صورت استفاده کنید.

ماسک های گلاب و نشاسته برای روشن و سفید کردن پوست

ماسک اول

یک قاشق غذاخوری از ماست، یک قاشق چای خوری از گلاب، یک قاشق چای خوری نشاسته، یک چهارم فنجان آب آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست قرار دهید. این ترکیب باعث روشن تر و سفید تر شدن پوست می شود.

ماسک دوم

یک قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری آب و یک سفیده تخم مرغ را به خوبی مخلوط کنید. سپس، دو قاشق چای خوری نشاسته را به آرامی اضافه کنید و برای مدت دو دقیقه به هم زدن آن ادامه دهید. حال مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد از خشک شدن، پوست را با آب خوب به خوبی بشویید. این ماسک جهت سفید شدن پوست استفاده می شود.

ماسک گلاب و نشاسته برای عفونت های پوستی

یک قاشق غذاخوری از گلاب، یک قاشق چای خوری نشاسته، یک قاشق چای خوری روغن بادام، یک مقدار شیر را با هم مخلوط کنید و سپس این ماسک را روی صورت و گردن قرار دهید و بعد از پانزده دقیقه صورت را با آب به خوبی بشویید. این ماسک برای جلوگیری از گسترش عفونت های پوستی در صورت استفاده می شود. علاوه بر این، برای روشن کردن پوست نیز مفید است.

گلاب و نشاسته برای درمان آکنه

کمی گلاب و آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری نشاسته مخلوط کنید و آن را روی صورت بگذارید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت را با آب سرد شستشو دهید. این ماسک جهت درمان آکنه و جوش های صورت استفاده می شود.

نوشیدن روزانه گلاب

یک قاشق غذاخوری گلاب را در یک لیوان ریخته و هر صبح آن را بنوشید. اگر این کار را به طور منظم ادامه دهید، پوست سفیدتر و روشن تر می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (467 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (102 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان