روش تهیه ماسک انجیر برای پوست

  پنجشنبه، 12 فروردین 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
روش تهیه ماسک انجیر برای پوست
یکی از قدیمی ترین میوه های مصرف شده توسط انسان ، انجیر است. جالبه بدانید براساس افسانه های کهن گفته می شود که میوه ممنوعه ای که توسط حوا خورده شد، انجیر بود و نه سیب. اما در این مطلب می خوام چیزای خیلی بیشتری ازخواص انجیر بگم و شما به این نکته پی ببرید که چرا انجیر میوه ای اعجاب انگیز است.

ماسک درخشان کننده صورت با انجیر ، خواص زیادی دارد؛ از جمله اینکه حاوی مواد مغذی متنوعی مثل ویتامین سی، آ، کلسیم، آهن و فیبر است. مجموعه این مواد روی زیبایی هر چه بیشتر صورت شما تأثیرات مثبتی دارند. ازآنجایی که پوست کاملاً در معرض عوامل بیرونی قرار دارد، مراقبت از آن بسیار مهم است. در این مقاله دستور تهیه سه ماسک درخشان کننده صورت با انجیر را یاد می گیرید و یک قدم بزرگ به سمت زیبایی هر چه بیشتر برمی دارید.

ماسک درخشان کننده صورت با انجیر دارای خواص زیر است:

  • انجیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ است که می تواند به طور مؤثری چین وچروک های صورت را از بین ببرد و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد. هر دوی این موارد در کنار هم باعث می شوند جوان تر به نظر برسید.
  • ویتامین کا موجود در این ماسک جای آکنه، ترک پوستی و رد آسیب های جزئی پوست را بهبود می بخشد.
  • سبیوم چربی طبیعی پوست است که اگر زیاد تولید شود باعث ایجاد آکنه خواهد شد. ویتامین B6 موجود در انجیر تولید سبیوم را کاهش می دهد و به بهبود آکنه و جوش های زیر پوستی کمک می کند.
  • رادیکال های آزاد در بدن به غشای سلولی پوست آسیب وارد می کند. آنتی اکسیدان فراوان موجود در انجیر با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از چین وچروک ها می کاهد.
  • ویتامین سی خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و شما را جوان تر به نظر می رساند.
  • ماسک صورت درخشان کننده با انجیر خاصیت لایه برداری دارد و می تواند لایه های مرده سطح پوست را از بین ببرد و صورت را شاداب و درخشان کنند.

برای داشتن پوستی سالم بدن شما نیاز به مواد مغذی مثل ویتامین C و B، پتاسیم، فسفر، منگنز، کلسیم و … دارد و تمام این مواد مغذی در انجیر به میزان زیادی موجود است. این مواد مغذی برای جوان سازی و شادابی پوست نقش کلیدی دارند و آثار استفاده از آنها بر روی کیفیت پوست شما به راحتی قابل بررسی است. انجیر همچنین منبعی غنی از امگا۳ است که باعث می شود پوست را نرم و مرطوب نگهدارد و بسیار شاداب و درخشان به نظر آید.

انجیر یک مرطوب کننده بسیار قوی است. کمی انجیر را پوره کنید و برای دقایقی روی پوست خود بگذارید تا آبرسانی قوی به پوستتان صورت بگیرد و پوست شما انعطاف بیشتری پیدا کند. اگر لب هایتان ترک خورده است می توانید از این پوره انجیر روی آن بگذارید و خواص التیام بخشی آن را تجربه کنید.

چند عدد انجیر رسیده را با یک قاشق غذاخوری ماست در میکسر بریزید. ماسک آماده شده را روی صورت بگذارید و به مدت 15 دقیقه آرام روی صورت خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب ولرم بشورید و از داشتن پوستی درخشان با منافذ تمیز لذت ببرید

اگر پوست ملتهبی دارید، و روی پوست شما جوش یا آبسه وجود دارد از ماسک انجیر پخته استفاده کنید که بسیار التیام بخش است. همینطور برای درد میخچه پا استفاده از آب انجیر و قراردادن آن به وسیله پنبه روی آن بسیار کمک کننده است.

همچنین انجیر مثل یک اسکراپ طبیعی برای پاکسازی پوست بسیار مفید است. مصرف انجیر با توجه به ویتامین های ارزشمند موجود در آن، کمک شایانی به از بین بردن سلول های مرده ی پوست می کند و با پاکسازی پوست، لطافت و شفافیت بیشتری به همراه می آورد. همچنین می توانید از ماسک هایی که گفته شد استفاده کنید.

پاکسازی پوست با تمیز کردن منافذ پوست و از بین بردن سلول های مرده ای که راه تنفس درست پوست را می بندند از جوش زدن و التهاب پوست جلوگیری می کند.

راه های زیادی برای مراقب از پوست و مو وجود دارد. حتما شما هم موافقید که هیچ چیز مثل داشتن پوست و موی سالم، زیبایی شما را نمایان نمی کند. ورزش کردن، استفاده کردن از کرم های ضد آفتاب، دوری از استرس، خوردن میزان کافی آب، قراردادن میوه و سبزیجات در رژیم غذا و بسیار چیزهای دیگر همه راه های موثر برای داشتن پوست و موی سالم است. خوردن انجیر هم یکی از آن راه هاست. حتی برای استفاده از خواص بیشمار انجیر که در این مطلب به آن پرداختیم می توانید از انجیر تازه، انجیر خشک و آبمیوه SMART سان استار که مخلوط آب میوه های انجیر، آواکادو، بلوبری، توت فرنگی، موز و پرتقال است استفاده کنید.

دستورالعمل های تهیه ماسک انجیر

۱. ماسک انجیر و عسل مناسب پوست های خشک

انجیر به تنهایی به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. جالب است بدانید که عسل نیز ماده ای طبیعی برای رطوبت رسانی به پوست است. این ماده برای پوست های خشک که دچار خارش شده و پوسته پوسته می شوند، بسیار مناسب است. با استفاده از عسل، به مرور زمان پوست شما روشن و روشن تر می شود و حالتی از شادابی می گیرد. به هر دلیلی که پوستتان تغییر رنگ داشته باشد، به کمک عسل رنگ آن را بهبود می بخشید.
روش تهیه ماسک صورت انجیر و عسل

ابتدا ۳ عدد انجیر کوچک را بشویید و درون مخلوط کن بریزید تا خمیری یکنواخت به دست آید. خمیر را درون یک کاسه تمیز بریزید و ۲ قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه نمایید. عسل و انجیر را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا به یک خمیر خامه ای برسید. صورت و گردن خود را آغشته به این ماسک کنید. توجه داشته باشید که این ماسک را به دور چشم خود نزنید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت و گردنتان را با آب ولرم بشویید. سه بار در هفته این ماسک را تکرار کنید. به مرور زمان از شر خشکی پوست خلاص می شوید.

۲. ماسک انجیر، عسل و شکر قهوه ای برای اسکراب صورت

همان طور که گفته شد، عسل یک ماده طبیعی و آبرسان است که موجب حفظ رطوبت سلول های پوست می شود. عسل همچنین موجب روشن تر شدن پوست شما می گردد. شکر قهوه ای تیره نیز موجب لایه برداری پوست شده و تمامی سلول های مرده پوست، چربی اضافی، گرد و غبار، آهک و سایر ناخالصی ها را از بین می برد. همچنین شکر پوست را نرم، صاف و صیقلی می کند.


روش تهیه

ابتدا ۲ عدد انجیر را درون یک مخلوط کن بریزید و آن را به صورت خمیری درآورید. مخلوط انجیرها را داخل یک کاسه بریزید. ۱ قاشق شکر قهوه ای تیره و ۲ قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. به آرامی ماسک را روی پوست صورت ماساژ دهید. برای ماساژ، با نوک انگشتان به صورت دایره ای صورتتان را ماساژ دهید. به مدت ۵ دقیقه این کار را انجام دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت و گردنتان را با آب ولرم شستشو دهید. برای دریافت نتایج مثبت هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید.

۳. ماسک انجیر، کدو تنبل، روغن بادام برای روشن شدن پوست

کدو تنبل کمک می کند تا پوست کمرنگ و خسته شما، صاف و نرم شود. علاوه بر این کدو تنبل موجب روشن تر شدن پوستتان نیز می شود. از طرفی دیگر روغن بادام برای تغذیه پوست شما بسیار مفید است و همچنین پوسته پوسته شدگی و خشکی پوست را درمان می کند.
روش تهیه

ابتدا ۲ عدد انجیر و چند قطعه کدو تنبل را درون مخلوط کن بریزید و آن ها را با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را درون یک کاسه تمیز ریخته و چند قطره روغن بادام را نیز به آن اضافه نمایید. دستان خود را بشویید و ماسک را روی صورتتان بمالید. دور چشمانتان را به ماسک آغشته نکنید. صبر کنید تا به مدت ۲۰ دقیقه ماسک روی صورتتان باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. هفته ای سه بار از این ماسک، برای رسیدن به نتایج مثبت استفاده نمایید.

۴. ماسک انجیر، جو دوسر، شیر و زنجبیل برای لایه برداری عمیق

بلغور جو دوسر نه تنها ماده ای مغذی است، بلکه با از بین بردن سلول های مرده پوست، چربی اضافی و ناخالصی های پوست شما را به صورت عمقی پاک می کند. همچنین این ماده با علائم پیری زودرس نیز مبارزه خواهد کرد. شیر برای پوست بسیار مغذی است و خاصیت رطوبت رسانی دارد. از طرفی دیگر پودر زنجبیل به شما کمک می کند تا سلول های مرده پوست و دیگر آلاینده ها را از پوست خود خارج کنید و به پوستی نرم و صاف دست یابید.
روش تهیه

ابتدا ۵ عدد انجیر تازه را در یک مخلوط کن بریزید و به خوبی هم بزنید تا به یک خمیر دست پیدا کنید. خمیر به دست آمده را درون یک کاسه تمیز بریزید و یک قاشق چایخوری جو دوسر و شیر و نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل را به آن اضافه کنید. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر خامه ای ایجاد شود. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. توجه داشته باشید که ماسک را به دور چشم خود نزنید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه ماسک روی صورتتان باقی بماند و سپس با آب ولرم بشویید. هفته ای دوبار از این ماسک استفاده نمایید تا به نتایج مثبتی دست پیدا کنید.

۵. ماسک انجیر و ماست برای روشن شدن پوست

ماست ماده ای مغذی برای پوست است. همچنین خاصیت سفید کننده دارد و لکه ها را از بین می برد. جالب است بدانید که ماست موجب از بین بردن سلول های مرده پوست، چربی اضافی، گرد و غبار، آهک و دیگر ناخالصی های پوست می شود.
روش تهیه ماسک صورت انجیر و ماست

ابتدا ۳ عدد انجیر تازه را درون یک مخلوط کن بریزید و پس از آن که به صورت خمیری شکل گرفت، آن را درون یک کاسه تمیز بریزید. دو قاشق ماست ساده را به انجیرها اضافه کنید. ماست و انجیر خمیری را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و خامه ای به دست آورید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و برای جلوگیری از حساس شدن چشم ها، ماسک را به چشم خود نزدیک نکنید. دستان خود را بشویید و با استفاده از نوک انگشتان به صورت دایره ای، آن را روی پوست خود ماساژ دهید. به مدت ۵ دقیقه ماساژ صورت را ادامه دهید. پس از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک را دوبار در هفته تکرار کنید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان