راز سرقت ۲۸ کیلو طلا لو رفت

  سه شنبه، 16 دی 1399 ID  کد خبر 127250
راز سرقت ۲۸ کیلو طلا لو رفت
ساعد نیوز : حسابدار و منشی یک کارگاه طلاسازی، با همدستی یکدیگر ۲۸کیلو طلا از این کارگاه سرقت کرده و نقشه کشیده بودند که خودشان مغازه طلافروشی باز کنند اما استفعای دسته‌جمعی آنها، رازشان را فاش کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از کارگر آنلاین، چند روز پیش صاحب یک کارگاه طلاسازی راهی اداره آگاهی تهران شد و گفت که کارمندانش دست به سرقت 28کیلو طلا از کارگاه او زده اند. وی توضیح داد: من مدت هاست که کارگاه طلاسازی دارم و به خاطر شهرتم سفارشات بالایی دارم. نه تنها طلافروشان تهرانی بلکه بسیاری از طلافروشان شهرهای دیگر هم سفارشات طلایشان را به من می دهند و وضع مالی خوبی دارم. وی ادامه داد: در کارگاهم 2مرد و دختری جوان کار می کردند که چند وقت قبل به صورت همزمان استعفا دادند و همین استعفای همزمان آنها شک مرا برانگیخت.

آنها به صورت جداگانه از مدت ها قبل استخدام شده بودند. یکی از مردها حسابدار، دیگری مدیر فروش و دختر جوان نیز منشی کارگاه بودند که خیلی به آنها اعتماد داشتم غافل از اینکه آنها نقشه شومی برایم کشیده بودند. شاکی گفت: به دلیل مشغله های کاری فرصت نمی کردم تمام حساب و کتاب کارگاه را به صورت دقیق بررسی کنم تا اینکه وقتی کارمندانم همزمان استعفا دادند، آنهم در شرایطی که کارشان خوب پیش می رفت و حقوقشان هم مناسب بود، به ماجرا مشکوک شدم.

سارقان کارگاه طلاسازی می خواستند طلافروش شوند

مطمئن شدم که اتفاقی افتاده اما باز هم نمی دانستم که این اتفاق چیست. تا اینکه شنیدم، مدیرفروشم بعد از استعفا کار تجاری آغاز کرده و یک خودروی خارجی مدل بالا سوار می شود. کمی بعد هم شنیدم که آن 3نفر یک مغازه طلافروشی تاسیس کرده اند و همین باعث شد که تصمیم بگیرم حساب و کتاب های گذشته را به طور دقیق بررسی کنم. برای همین یک حسابرس استخدام کردم و او تمامی اسناد و مدارک مالی را بررسی کرد و متوجه شد که در چند وقت اخیر آن 3نفر با فاکتورهای جعلی، 28کیلو طلا از کارگاه سرقت کرده اند و وقتی متوجه ماجرا شدم تصمیم گرفتم شکایت کنم.

اقرار به سرقت

با این شکایت و پس از بررسی مدارکی که شاکی در اختیار پلیس و دادسرا قرار داد، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت دستور بازداشت 3متهم را صادر کرد و مأموران پلیس آگاهی چند روز پیش آنها را دستگیر کردند. اگرچه متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما وقتی شواهد و مدارک را علیه خود دیدند لب به اعتراف گشودند و به سرقت 28کیلو طلا اقرار کردند. یکی از متهمان که مدیر فروش بود گفت: ما سه نفر از وقتی همکار شدیم، باهم آشنا شدیم و به تدریج رابطه مان صمیمی شد. هیچ کدام از ما وضع مالی خوبی نداشتیم و حقوقی هم که می گرفتیم کفاف زندگی مان را نمی داد. از طرفی گردش مالی صاحبکارمان آنقدر زیاد بود که می دانستیم اگر مبلغ زیادی از او سرقت شود متوجه نمی شود.

وی ادامه داد: چون من مدیر فروش بودم، تمامی طلاهای سفارش شده را من تحویل می دادم و فاکتور و رسید آن را به دوستم که حسابدار بود می دادم. سفارشات طلافروشان خیلی زیاد بود. از یک کیلو تا 10کیلو سفارش می دادند و ما هم نسبت به وزن طلایی که هر مشتری سفارش می داد، هر بار از 100گرم تا نیم کیلو طلا سرقت می کردیم. سپس فاکتور سازی می کردیم تا صاحب کارگاه متوجه نقشه ما نشود.

ما طلاهای سرقتی را بین یکدیگر تقسیم کرده و در جایی سرمایه گذاری می کردیم. اگرچه اوایل سرقت هایمان کم بود اما بعد وسوسه شدیم بیشتر طلا سرقت کنیم. سپس تصمیم گرفتیم یک طلافروشی بزنیم و همزمان استعفا دادیم که مغازه خودمان را راه اندازی کنیم اما همین موضوع باعث شد که لو برویم.

3متهم پس از اقرار به سرقت و فریب صاحب کارگاه با قرار قانونی بازداشت شدند و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (490 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (13 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان