راز داشتن موهای پرپشت و براق

  چهارشنبه، 25 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راز داشتن موهای پرپشت و براق
شاید شما نیز به این فکر کرده باشید چرا بعضی از خانم ها موهای فوق العاده زیبا و پرپشتی دارند؟ ژن ها در زیبایی مو بسیار تاثیر دارند اما اگر پای صحبت این خانم ها نشسته باشید همیشه از نکاتی در مراقبت مو با شما صحبت می کنند که شاید به آن توجه نکرده باشید.

شاید شما نیز به این فکر کرده باشید چرا بعضی از خانم ها موهای فوق العاده زیبا و پرپشتی دارند؟ ژن ها در زیبایی مو بسیار تاثیر دارند اما اگر پای صحبت این خانم ها نشسته باشید همیشه از نکاتی در مراقبت مو با شما صحبت می کنند که شاید به آن توجه نکرده باشید.
هر کسی می تواند با درست کردن موها ، ظاهری عالی داشته باشد. مشکل این است که ما همیشه زمان ( یا مهارت ) کافی برای انجام این کار در اختیار نداریم. اینجاست که یک مدل موی حرفه ای به شما کمک خواهد کرد . تغییر یک دسته موی سیاه به هم ریخته به یک مدل موی حرفه ای شاهکار که هر روز نیاز به زحمت زیادی برای مرتب کردن ندارد.
تمام توصیه ها از جمله انتخاب نوع شامپو (ملایم، بدون سولفات) یا دمای مناسب آب (ولرم ، لطفا) تا روش های ( ابتدا خیس کردن موها ،سپس ماساژ شامو به ریشه موها و استفاده از نوک انگشتها برای ماساژ شامپو) همگی برای این هستند که به شما این اطمینان را بدهند که موهایتان کاملا تمیز شده اما رطوبت مورد نیاز آنها از بین نرفته است.
اول اینکه آنها هرگز موهای خود را بدون نرم کنند نمی شورند حتی اگر نرم کننده باعث چرب شدن موهایشان شود. اما روش آنها چیست؟ قبل از شامپو کردن موها از نرم کننده استفاده می کنند. این کار باعث می شود نرم کننده چربی موها را پاک کرده و ساقه موها را در برابر شامپو ( که باعث خشکی بیشتر آنها می شود) در امان نگه می دارد.
بوجود آمدن مقداری شوره در فواصل حمام کردن یا به دلیل عادت به استفاده از شامپوی خشک اجتناب ناپذیر است اما این شوره ها می توانند محفظه فولیکولهای مو را بسته و مانع رشد موها شوند. هفته ای یک بار یک پنبه را به روغن تی تری یا تونیک مو آغشته کرده کف سر بمالید تا پوست سر را از این شوره ها پاک کنید. سپس طبق معمول موها را شامپو کرده نرم کننده بزنید.هر دو یا سه ماه یکبار از آرایشگر خود بخواهید به اندازه یک سانت یا کمتر از نوک موها را کوتاه کند (چون سرعت رشد موها از این میزان بیشتر است لذا قد موهای شما کوتاه نخواهد شد) اگر مرتب کردن موها را برای مدت طولانی کنار بگذارید. موخوره ایجاد شده و مجبورید دفعه بعد میزان بلندتری از موی خود را کوتاه کنید.

1. درمان با تخم مرغ

استفاده از کل تخم مرغ برای نرم کردن موهایتان. اگر موهای خشک یا شکننده دارید، از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا رطوبت مو را حفظ کنید. استفاده از ½ فنجان هر مخلوط تخم مرغ (سفیده تخم مرغ ، کل تخم مرغ) برای تمیز کردن، موها. 20 دقیقه با آب سرد موها را بشویید. یکی از موثرترین نکات برای داشتن موهای زیباست امتحان کنید.

2. تمیز بودن مهم است

مهمترین دلیل ریزش مو، شوره سر و پوسته سر است. بنابراین، حفظ تمیزی موها مهم است.

3. از آب گرم اجتناب کنید

از گرفتن دوش آب گرم اجتناب کنید، زیرا آب گرم باعث می شود که موها خشک و شکننده شود زیرا روغن های محافظتی را از مو می گیرد بنابراین، درجه حرارتی را ترجیح دهید که فقط کمی گرم تر از دمای بدن است.

4. درمان با کدو

عصاره کدو را روی موها بزنید. این محلول را نیم ساعت نگه دارید و کاملا شستشو دهید. این یکی از راهنمایی های زیبایی ساده برای مو است .

5. داشتن موهای نرم براق

مخلوطی از 1 فنجان نرم کننده و 2-3 قاشق غذاخوری عسل را به صورت یکنواخت روی موهای مرطوب بمالید. 30 دقیقه بعد کاملا آن را شست و شو دهید. این مخلوط کوتیکول مو را بسته و موها را درخشان می سازد.

6. جوش شیرین

یکی از نکات زیبایی مو، درمان با جوش شیرین است. مخلوطی از 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. بعد از شامپو، مو را با این محلول شستشو دهید. بگذارید حداقل 5 دقیقه قبل از شستن نهایی بماند. این درمان کمک خواهد کرد که شامپو اضافی و محصول طراحی شده از موها پاک شود.

7. موهای لخت

مخلوط آب گرم و سرکه سیب را به موها بمالید. بلافاصله پس از 5 دقیقه آن را بشویید تا از بوی سرکه سیب خلاص شود.

8. موها را اغلب شستشو ندهید

موها را هر 2-3 روز، برای تنظیم مناسب چربی طبیعی مو بشویید. شستن موها به ندرت نیز به دست آوردن چربی طبیعی و درخشندگی کمک می کند.

روش صحیح شستن و شامپو زدن به موها

موهای خود را قبل از شامپو بخار دهید:

منافذ پوستتان معمولا با روغن و خاک آلوده هستند. بهترین راه برای تمیز کردن آنها، بخار دادن موها است. برای انجام این کار، یک حوله را در آب داغ فرو ببرید و آب اضافی را بچکانید. حوله را در دور سرتان بپیچانید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند، و بعد از آن دوش بگیرید.

چقدر شامپو استفاده کنیم؟

اندازه شامپویی که قرار است روی موهایتان بزنید بستگی به حجم موهای هر فردی دارد به عنوان مثال آقایان که موی کوتاه تری دارند، حتی یک بار شامپو کردن هم برای شان کافی است.اما خانم هایی که موهای شان بلند است معمولا با بار اول شامپو کردن، تنها آلودگی های سطحی از موهای شان پاک می شود و احتمال دارد نیاز باشد که یک بار دیگر هم به موهای خود شامپو بزنند تا بتوانند احساس تمیز شدن موها را خوب درک کنند.

شامپو چند دقیقه روی موها بماند؟

درکل هیچ ضرورتی ندارد که شامپو روی مو باقی بماند.و زمانی که برای شست وشوی موهای تان با ماساژ Massage دادن شامپو روی آن صرف می کنید، کافی است و نیاز نیست شامپو را روی سرتان نگه دارید. ولی درباره شامپوهای درمانی نیز لازم است شامپو به مدت ۵-۳ دقیقه برای اعمال اثر دارو روی سر باقی بماند و سپس آبکشی شود.

پخش کردن شامپو درکف دست :

مقداری شامپو درکف دست خود بریزید و دستهای خودرا روی هم مالش دهید تا شامپو روی دستهایتان پخش شود(حرارت دستهای شما به عملکردبهترشامپو کمک می کند). درواقع کف شامپو بایدروی دست شما تشکیل گردد.

ماساژ دادن شامپو برروی پوست سر با نوک انگشتان :

بهترین روش برای شامپو زدن موها استفاده از نوک انگشتان است به طوریکه شامپو راروی همه قسمتهای سرپخش نموده و با نوک انگشتانتان به آرامی روی پوست سروموهایتان ماساژ دهید اما توجه داشته باشید که از ناخن ها استفاده نکنید.

موهای بخار داده شده تان را قبل از شامپو کردن ماساژ دهید:

پس از بخار دادن موهایتان، به آرامی پوست سر خود را با انگشتانتان چند دقیقه ماساژ دهید.این کار می تواند باعث شود که کثیفی از حفره ها زدوده شوند، که همین کثیفی ها باعث ضعیفی مو می شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (175 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (132 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (76 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (39 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (26 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (23 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (21 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (17 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
راهنمای سفر به تبریز یا همان شهر شکلاتی ایران!
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
پزشکیان: ایران آماده گفتگو درباره برجام برای احقاق حق است
بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد!
بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش
همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید!
سربازی خریدنی نیست؛ وضعیت خود را مشخص کنید
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا