راز زیبایی و براق بودن موهای ژاپنی ها

  شنبه، 02 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راز زیبایی و براق بودن موهای ژاپنی ها
زنان ژاپنی برای داشتن موهایی براق و زیبا مواد طبیعی را جایگزین مواد شیمیایی کرده و برای “صاف کردن مو”های خود از ماسک های گیاهی و جلبک های دریایی استفاده می کنند.

راز زیبایی و براق بودن مو های ژاپنی ها، روش ساده صاف کردن مو

دختران ژاپنی، تمایل دارند تا به زیبا ترین دختران جهان تبدیل شوند از دوران کودکی آن ها یاد میگیرند که چگونه از پوست و موی خود مراقبت کنند، آن ها موفق به نگه داشتن مو های بلند و ابریشمی در سال های آینده شان می شوند یکی از موراد زیبایی زنان و دختران ژاپنی مربوط به مو های آنهاست که صاف و براقیت خاصی دار، ولی زنان چشم بادامی چطور بدون استفاده از هیچ روش مصنوعی و با روش های طبیعی چنین مو های زیبایی دارند؟

راز مو های صاف و براق زنان ژاپنی

کلید داشتن پوست و موی خوبشان، این است که تاجای ممکن طبیعی هستند و از مواد طبیعی استفاده می کنند، به خصوص در محصولات زیبایی. زنان ژاپنی با حداقل ممکن آرایش میکنند و از محصولاتی که با مواد شیمیایی خشن و سنگین تولید شده اند استفاده نمی کنند و تا جای ممکن از محصولات طبیعی استفاده می کنند. مراقبت از مو، برای دختران ژاپنی بسیار مهم است.

راز موی ژاپنی، رویکرد مینیمالیستی است:

آن ها مو های خود را بیش از دو بار در هفته شستشو نمی دهند و به جای استفاده از شامپو های تجاری، آن ها از پودر جلبک دریایی که با آب مخلوط می شوند، استفاده می کنند.

چرا جلبک دریایی برای مو مفید است؟

جلبک دریایی (به ویژه لامیناریا)، به خاطر خواص بهبود دهنده اش، شناخه می شود. ید و اسید موجود در جلبک دریایی قهوه ای، مو را در کل طولش تغذیه می کند، برای مو رطوبت رسانی و هیدراتاسیون لازم را انجام می دهد، در نتیجه مو از ریشه تقویت می شود. جلبک های سبز و قرمز، غنی از اسید های آمینه، کلسیم، آهن و ویتامین ها هستند، که رشد مو را فعال می کنند. جلبک آبی سبز غنی از پروتئین، سلنیوم، بتا کاروتن و ویتامین A. است. تمام این عناصر، موثر بر رشد مو و تقویت آن هستند، همچنین مو را از اثرات منفی و مخرب زیست محیطی محافظت می کنند. جلبک دریایی قهوه ای، می تواند سموم را از لایه های عمیق پوست بیرون بکشد، گردش خون را افزایش دهد، و دارای خواص ضدعفونی کنندگی نیز می باشد. ماسک های موی جلبک دریایی، می توانند برای هر نوع مو استفاده شوند.

چگونه از ماسک مو های جلبک دریایی استفاده کنیم؟

برای تهیه ماسک مو بهتر است از پودر یا جلبک دریایی موجود در داروخانه استفاده کنید. ماسک مو با جلبک دریایی می تواند بر روی موی خشک و یا کمی مرطوب، استفاده شود. مخلوط را بر روی مو برای ۱ ساعت، اجازه دهید تا بماند (نه بیشتر). بعد از آن، مو های خود را با آب ولرم آبشی کنید. از شامپو استفاده نکنید. برای جذب بهتر، لازم است یک کلاه حمام را بر روی سرتان بگذارید و سپس دورش حوله بپیچید. دو بار در هفته از این ماسک مو جلبک دریایی استفاده کنید. در اینجا می توانید فرمول های مختلفی را برای ساخت ماسک جلبک دریایی ببینید.

جلبک دریایی و روغن باباسو در مراقبت از مو:

این ماسک طبیعی، برای مو های خشک توصیه می شود. کمک می کند تا سرعت رشد مو افزایش یابد و فولیکول های مو را مرطوب می سازد. در مقادیر مساوی، روغن باباسو و جلبک دریایی مرطوب که (قبل از آن باید روی آب گرم ریخته شود)، را باهم مخلوط کنید. ماسک را روی پوست سر و کل مو بگذارید. اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

روغن کاملیای ژاپنی برای رطوبت مو:

مرحله دیگری از مراقبت برای زنان ژاپنی، حافظت از مو ها می باشد. هنگامی که مو تمیز می شود، دوباره حساس به خاک و گرد و غبار می شود. اگر از مو، به درستی محافظت نشده باشد، آلودگی ها می تواند اثرات شدید مضر و ناخواسته ای را برای مو به همراه بیاورد. باعث خشکی مو، وز دار شدن، می شود و به سختی حالت می گیرند. برای زنان ژاپنی، رطوبت، کلید اصلی است. آن ها معمولا پس از شستن مو از روغن کاملیا به عنوان نرم کننده مو استفاده می کنند.

روغن کاملیا مو را نرم تر می کند و حتی باعث می شود که آن را راحت تر شکل داد. همچنین یک پوشش محافظ در برابر گرد و غبار و خاک و حتی مهر و موم در رطوبت در مو ایجاد می کند. این محصول مخصوص مراقبت از مو، حاوی امگا ۹، روغن های طبیعی، امگا ۶ و تعدادی از آنتی اکسیدان ها می باشد. باعث می شود که خشکی مو ها بارطوبت رسانی با آن، کاهش یابد. همچنین می تواند از موخوره جلوگیری کند، به وسیله نرم کردن پوسته سر. علاوه بر این، روغن کاملیا می توانند مو را در برابر آلاینده ها و سایر عناصر مضر در محیط اطراف محافظت کند.

آب برنج

یکی از اصلی ترین غذای ژاپنی ها برنج است. البته برنجی که ژاپنی ها می خورند با برنجی که ما می خوریم بسیار متفاوت است. آن ها برنج را با سبوس و بدون روغن تقریبا به صورت آب پز مصرف می کنند. یکی از معروف ترین غذاهای ژاپنی کوفته برنجی یا اونیگیری می باشد که از جوشاندن برنج در مقدار زیادی آب تهیه می شود. ژاپنی ها آبی که برنج در آن جوشانده شده است را دور نمی ریزند. بلکه از آن برای تقویت پوست و موهای خود استفاده می کنند. آب برنج سرشار از ویتامین های گروه B آنتی اکسیدان و املاح ضروری برای تقویت و رشد موها می باشد. آب برنج و سبوس برنج همچنین باعث تقویت و لطافت موها نیز می شود.

خواص آب برنج برای تقویت مو

موی زنان ژاپنی نه تنها بلند و زیباست بلکه بسیار پر پشت و محکم نیز می باشد. از مهم ترین دلایل داشتن چنین موهایی استفاده مرتب از آب برنج برای شست و شوی موها می باشد. هفتاد الی هشتاد درصد دانه های برنج از نشاسته شکیل شده است. آب برنج آبی است که از جوشانده شدن یا خیساندن دانه های برنج به دست می آید. زنان ژاپنی و آسیای شرقی از دیرباز از آب برنج برای تقویت موهای خود استفاده می کردند. آب برنج حاوی آمینو اسید، ویتامین های گروه B ، E و مواد معدنی می باشد. همچنین آب برنج سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد. اب برنج علاوه بر این که باعث رشد و تقویت موها می شود در حفظ رنگ مو نیز بسیار موثر است، البته نه رنگ موهای شیمیایی بلکه رنگ طبیعی مو. موی زنان ژاپنی در سنین بالا همچنان مشکی باقی می ماند و تنها وقتی خیلی پیر می شوند موهایشان کمی خاکستری می شود. در مطالعاتی که بر روی فرهنگ و سنن کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن صورت گرفته است عنوان شده است که زنان این کشورها از زمان های قدیم با آب برنج حمام می کردند. موی بلند و صاف و درخشان زنان ژاپنی و پوست زیبا و صاف آن ها بدون شک از نتایج استفاده از حمام آب برنج برای تقویت موها و پوست می باشد. ژاپنی ها معتقدند آب برنج موها را صاف می کند، درخشش آن را افزایش می دهد، مو را تقویت می کند و به بلند نگهداشتن و در عین حال سلامت موها کمک می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان