دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

روایت خاص صادق زیباکلام از سناریوی وطنی درباره حادثه قرن: ۱۱ سپتامبر کارخودشون بود! 

یکشنبه، 21 شهریور 1400
کد خبر: 167259
صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با تحلیل های جنجالی اش همیشه خبرساز است. تحلیل ارسالی استاد زیباکلام به مناسبت یازده سپتامبر را در ادامه می خوانید.

وقتی۲۰ سال پیش در روز۱۱سپتامبر (۲۰شهریور) هواپیماهای مسافربری با سرنشینانشان خود را به برجهای تجاری نیویورک کوبیدند، دنیا درحیرت فرورفت. درآن مقطع اسامه بن لادن والقاعده خیلی شناخته شده نبودند. الا اینکه بن لادن تعلق به یکی ازثروتمندترین خاندانهای سعودی داشت که پس از تحصیلات برای جهاد با روسهابه افغانستان میاید و بتدریج درکنارمجاهدین تبدیل به یکی ازمهمترین فرماندهان آنها میشود.بعد از۱۱سپتامبرمعلوم میشود که آن عملیات کارطرفداران وی میبوده.همه ۲۱نفری که درعملیات ۱۱ سپتامبر شرکت داشتند شهروندان کشورهای عربی بالاخص عربستان بودند که جدای از سرسپردگی به بن لادن دردانشگاه های آمریکا واروپا درس خوانده بودند. آمریکاییها خواهان تسلیم بن لادن میشوند اما حکومت کابل که دردست طالبان به رهبری ملا محمد عمر از همرزمان ومریدان بن لادن میبود حاضر به تسلیم وی نمیشود. آمریکاییها به افغانستان حمله کردند که شدحضور ۲۰ ساله آنان که اخیراً بپایان رسید.

حکایت القاعده درحقیقت بعد از ۱۱سپتامبر بود که تازه شروع میشود.این فقط بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی نبودند که بن لادن برایشان حلول "چگوارا" شده بود.بن لادن برای بسیاری ازجوانان مسلمان غربی که در غرب متولد شده و بمدرسه وحتی دانشگاه رفته بودند بدل به یک قهرمان وسمبل شده بود.

درحالیکه دنیا با پدیده ای به نام "القاعده" و"داعش" و ظهوراسلام گرایی رادیکال مواجه شده بود و حجم گسترده ای تحقیق دردانشگاه هاوموسسات تحقیقاتی غربی پیرامون این پدیده صورت میگرفت تا بتوانند به اسباب وعلل طغیان فکری – فرهنگی واجتماعی جوانان مسلمانشان پی ببرند،درایران، نوادگان دایی جان ناپلئون پاسخ ۱۱ سپتامبرو بروز اسلام رادیکال در غرب و کشورهای اسلامی را بدون نیاز به هرگونه مطالعه و تحقیقی یافته بودند: بن لادن ازخودشان بودو ۱۱ سپتامبر هم کار خود آمریکایی ها بوده تا بتوانند به بهانه آن به افغانستان لشکرکشی کنند و ایران انقلابی را درمحاصره قراردهند. عین همین تحلیل را چند سال بعدش در مورد ابوبکر بغدادی و داعش هم به کار بردند. ابوبکر بغدادی عامل آمریکایی ها بوده و داعش را هم خود آمریکایی هادرست میکنند و به آن اعتراف هم کرده اند. انگیزه ایجاد داعش هم همان انگیزه ایجاد طالبان والقاعده میبوده: ضربه زدن به جمهوری اسلامی.چرا که پرچم پرافتخار و تابناک مبارزه با آمریکا وغرب فقط درانحصارج.ا قراردارد.


3 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

من که یه نفرعادی هستم، همانروز حادثه گفتم که کارخودشونه وخودزنی کردند تا به یکسری اهداف برسند وخدا به دادمون برسه!؟؟ حالا چرااینقدر دیر گفته شد!!!؟ ؟
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی