روغن درخت چای برای پوست، مو و ناخن

  سه شنبه، 05 فروردین 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
روغن درخت چای برای پوست، مو و ناخن
روغن درخت چای نوعی روغن معطر است. این روغن چندین کاربرد دارد که یکی از آنها کمک به سلامتی پوست، مو و ناخن‌هاست. این روغن کاملا سالم و ارزان نیز هست

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک عنصر رایج در درمان های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو است ،این درمان ها باعث تقویت موهای شما می شود بدون اینکه شما پول زیادی خرج کنید چراکه قرن ها برای مبارزه با عفونت های پوستی، شوره سر و خشکی استفاده شده است امروزه به آسانی میتوان آن را در داروخانه ها یا فروشگاه های بهداشت مواد غذایی پیدا کنید اگر شما ریزش مو را تجربه کرده اید، این اتفاق بسیار ناخوشایند به نظر میرسد پس به فکر چاره باشید ؛ ماسک های زیر با استفاده از روغن چای به منظور جلوگیری از ریزش مو و سلامتی ظاهرش تهیه میشوند.

ماسک با روغن درخت چای و آب:

ساده ترین راه برای استفاده از روغن درخت چای این است که آن را با آب مقطر مخلوط کنید. شما دو گزینه و روش با این ماسک دارید ، شما می توانید روغن را به موهایتان بزنید و چند دقیقه اجازه دهید روی موهایتان بماند و یا کل روز بماند و سپس موهایتان را بشورید. اگر موهای چربی دارید، اولین گزینه و راه را پیشنهاد می کنیم برای موهای خشک بهترین راه روغن گذاشتن و نگه داشتن آن برای کل روز است. این نه تنها به شما در جلوگیری از ریزش مو کمک می کند، بلکه موهایتان را نیز مرطوب می کند.

مواد لازم:

  • ½ فنجان آب مقطر (125 میلی لیتر)
  • 3 قاشق غذاخوری روغن درخت چای (45 میلی لیتر)
  • 1 بطری اسپری کوچک

طرز تهیه:

  • آب و روغن در بطری اسپری مخلوط کنید و خوب تکان دهید.
  • به طور کامل به موهای خود اسپری کنید تا کاملا خیس شود. شما می توانید از انگشتان خود برای شانه کردن موها استفاده کنید.
  • به آرامی آن را به پوست سرتان برای 5 دقیقه ماساژ دهید.
  • حداقل 10 دقیقه قبل از شستشو و حمام آن را استفاده کنید.
  • این روند را سه بار در هفته تکرار کنید.
  • این مخلوط را در جای خنک نگهدارید و همیشه قبل از استفاده مجدد تکان دهید.

شامپوی ضد ریزش موی طبیعی با درخت چای درست کنید:

آیا شما به دنبال شامپویی هستید که به شما درمقابل ریزش مو کمک کند اما هیچ کدام از آنها به شما کمکی نکرده؟ این قضیه شایع تر از آنچه که شما فکر میکنید است ، متاسفانه اکثر شامپوهای تجاری پر از مواد شیمیایی هستند که می توانند مشکل شما را بدتر کنند و شامپوهایی که واقعا مفید هستند، بسیار گران هستند. دستورالعمل شامپو زیر را داشته باشید و آن را بکار ببندید و خواهید دید که پس از چند بار استفاده از ریزش مو خلاص میشوید. بهتر از همه، شما می توانید هر گونه عطری که دوست دارید را اضافه کنید!

مواد لازم:

  • 1 بطری شامپو خالی و تمیز
  • 1 فنجان شامپو خنثی (250 میلی لیتر)
  • 2 قاشق غذاخوری روغن درخت چای (30 میلی لیتر)
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نعناع (یا هر طعمی که ترجیح می دهید) (15 میلی لیتر)

طرز تهیه:

  • شامپو، روغن درخت چای و روغن نعنا در بطری مخلوط کنید.
  • این شامپو را به سر بزنید و به مدت 3 دقیقه آرام آرام ماساژ دهید.
  • آن را برای هفت دقیقه نگه دارید.
  • با آب گرم آبکشی کنید و شانه کنید.

ماسک موی درخت چای نسخه روغنی مغذی برای موهای ضعیف:

در این ماسک تنها از دو روغن استفاده می شود چرا که اجتناب و جلوگیری از ریزش مو باید یک هدف آسان و مقرون به صرفه باشد، این نیز به این دلیل است که روغن زیتون باعث افزایش استحکام و درخشش موهای شما می شود ؛ غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است که از بین برنده شوره سر نیز است هنگامی که شما روغن زیتون و روغن درخت چای را مخلوط می کنید، یک ماسک بسیار موثری خواهید داشت. توصیه می کنیم از مصرف این دستور اجتناب کنید اگر دارای موهای چربی هستید، چون میتواند مشکل شما را بدتر کند.

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون (30 میلی لیتر)
  • 2 قاشق غذاخوری روغن درخت چای (30 میلی لیتر)

طرز تهیه:

  • باشانه کردن کامل موهایتان برای از بین بردن هر گونه پیچ و تاب و صاف شدنش، شروع کنید.
  • روغن ها را در ظرف کوچکی ترکیب کنید.
  • از انگشتان دست خود و یا یک قلم مو استفاده کنید تا روغن را از ریشه تا انتهای مو بزنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام مو ها را روغن زده اید و برای 5دقیقه ماساژ ملایمی دهید.
  • با کلاه سر خود را بپوشانید و یک شب اجازه دهید تا بماند و صبح با آب گرم بشویید.
  • این ماسک را دوبار در هفته استفاده کنید.

از بین بردن جوش صورت

روغن درخت چای برای مبارزه با جوش صورت بسیار مؤثر است. دانشمندان در چندین تحقیق به این نتیجه رسیده اند که این روغن مقدار و شدت جوش های صورت را کاهش می دهد.در تحقیقی استفاده از ژل درخت چای ۵ درصد روی جوش های صورت می تواند تا سه برابر تعداد جوش ها را کاهش دهد.در تحقیق دیگری تأثیر روغن درخت چای و بنزوئیل پراکسید روی جوش های صورت یک اندازه بود. بنزوئیل پراکسید یکی از داروهای معمول ضدجوش است. ژل های ضدجوش حاوی روغن درخت چای را می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه های طب سنتی خریداری کنید، ولی می توانید داروی ضدجوش صورت خودتان را هم درست کنید. برای این کار آب و روغن درخت چای را به نسبت ۹ به ۱ ترکیب کنید. یکی دو بار در روز این محلول را با استفاده از گوش پاک کن به جوش های روی صورت تان بمالید.

از بین بردن قارچ ناخن

عفونت قارچی ناخن بسیار شایع است. این عفونت خطرناک نیست، ولی ناخن را خیلی زشت می کند. دارو هایی وجود دارند که می توانند قارچ ناخن را درمان کنند، ولی برخی افراد ترجیح می دهند از روش های طبیعی استفاده کنند. روغن درخت چای می تواند در درمان این قارچ ها مؤثر باشند. می توانید از روغن درخت چای تنها یا همراه با سایر مواد طبیعی استفاده کنید. تحقیقی در این مورد انجام شده است. در این تحقیق افرادی که به قارچ ناخن دچار هستند، برای شش ماه از روغن درخت چای خالص و یا داروهای ضدقارچ استفاده کردند. در پایان این تحقیق، ۶۰ درصد از افراد هر گروه تقریبا یا همگی از قارچ ناخن خلاص شده بودند. می توانید از چند قطره روغن درخت چای به تنهایی استفاده یا اینکه آن را به نسبت مساوی با روغن نارگیل ترکیب کنید. بعد آن را به بخش های عفونی ناخن بمالید. بعد از این کار دست های خود را حتما با صابون بشویید. در غیر این صورت قارچ ممکن است به سایر بخش های بدن پخش شود.

کاهش دهنده ی التهاب پوست

روغن درخت چای می تواند پوست ملتهب را بهبود ببخشد. یکی از معمول ترین انواع مشکل پوستی درماتیت تماسی نام دارد. این بیماری به خاطر تماس پوست با مواد آلرژی زا ایجاد می شود. یکی از این مواد آلرژی زا نیکل است. در تماس این مواد آلرژی زا بودن باعث سرخی، خارش و گاهی اوقات درد پوست می شود. تحقیقاتی روی انسان ها و حیوانات در این مورد انجام شده اند. طبق این تحقیقات استفاده از روغن درخت چای می تواند از شدت این علائم بکاهد. تحقیقی درباره ی تأثیر درمان های مختلف در درماتیت تماسی انجام شده است. نتیجه این شد که روغن درخت چای تا ۴۰ درصد علائم این بیماری را ازبین می برد. این میزان خیلی بیشتر از درمان های معمول درماتیت تماسی است. به علاوه، روغن درخت چای جای نیش حشرات را هم بهبود می بخشد. این روغن سرخی، خارش و تورم را کاهش می دهد. وقتی پوست درمعرض بزاق حشرات قرار می گیرد، ماده ای به نام هیستامین ترشح می کند. هیستامین باعث قرمزی و تورم پوست می شود.

می توانید به این روش پوست متورم شده را بهبود ببخشید:

  • ۱۰ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده ترکیب کنید.
  • مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و داخل ظرفی بریزید.
  • دو بار در روز مواد را به پوست بزنید تا وقتی که علائم برطرف شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (609 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان