روغن کرچک برای درمان کدام مشکلات مو استفاده میشود؟

  دوشنبه، 21 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روغن کرچک برای درمان کدام مشکلات مو استفاده میشود؟
مقداری روغن کرچک را به وسیله یک برس مو روی پوست سر خود بمالید و سر خود را ماساژ دهید. روغن کرچک را روی بقیه موهای خود بمالید و با استفاده از یک شانه این روغن را به یکنواخت به تمام موی سر خود بمالید. سپس یک کلاه حمام بپوشید و مطمئن شوید تمام مو در آن قرار گرفته است.

به کاربردن روغن کرچک برای مو ، یکی از متد سنتی برای حفظ سلامت و زیبایی موهاست .این روش که فواید بسیاری برای مو دارد و میتواند حافظ بهبود عملکرد پوست سر به عنوان بستر رویش مو باشد .روغن کرچک سرشار از اسید ریکینولئیک است که نوعی اسید چرب به شمار رفته و ضد التهاب است .به کارگیری روغن کرچک برای مو ، فنی است که در اقوام و ملل گوناگون با روش های متنوعی استفاده می شود.روغن کرچک خالص به تنهایی و یا در ترکیب با مواد و روغن های طبیعی دیگر مورد استفاده قرار میگیردکه هر یک ویژگی های جدیدی را به این ماده می افزایند و سبب تقویت عملکرد آن میشوند .امروزه استفاده از روغن های طبیعی و خالص به رویکردی جدید در سلامت و زیبایی مبدل گشته است .

استفاده از روغن کرچک برای رشد مو

مقداری روغن کرچک را به وسیله یک برس مو روی پوست سر خود بمالید و سر خود را ماساژ دهید. روغن کرچک را روی بقیه موهای خود بمالید و با استفاده از یک شانه این روغن را به یکنواخت به تمام موی سر خود بمالید. سپس یک کلاه حمام بپوشید و مطمئن شوید تمام مو در آن قرار گرفته است. حدود دو ساعت صبر کنید تا روغن در پوست سر شما نفوذ کند و به فولیکول های شما برسد. بعد از 2 ساعت موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

روغن کرچک برای درمان ریزش مو

شواهد زیادی وجود دارد که کرچک به درمان ریزش مو و تحریک رشد مو کمک میکند.روغن کرچک نباید به تنهایی برای مو استفاده شود زیرا این روغن غلیظ است و همچنین دارای بوی نامناسبی دارد که برای همه افراد مناسب نیست. بهتر است برای استفاده از این روغن با روغن های حامل مانند روغن بادام ترکیب شود.

معجون روغن کرچک برای ریزش مو که در ادامه توضیخ داده می شود ترکیبی از روغن کرچک، روعن نارگیل، بادام شیرین، کنجد می باشد.
برای تهیه مقدار 1 قاشق غذا خوری روغن کرچک را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، 2 قاشق غذا خوری بادام شیرین و 2 قاشق غذا خوری روغن کنجد مخلوط کنید و این مخلوط را از ریشه تا نوک موهایتان بمالید و حداقل 60 دقیقه صبر کنید و با شامپو موهایتان را بشویید.

ماسک صورت

روغن کرچک و نارگیل برای مو

روغن نارگیل خواص ضد باکتری دارد و می تواند عفونت های پوست سر را بهبود بخشد و همچنین باعث تقویت و رشد مو می شود. روغن نارگیل از معدود روغن هایی است که می تواند به مو نفوذ کند و موها را از درون مرطوب و تغذیه می کند. روغن نارگیل همچنین به جلوگیری از صدمه زدن به مو در برابر هوای آلوده و آسیب در برابر گرما کمک میکند.

مقدار 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک را با 2 قاشق غذا خوری روغن مایع نارگیل مخلوط کرده و آن ها را به آرامی روی موهای خشک خود بمالید. حداقل 5 دقیقه پوست سر خود را به خوبی ماساژ دهید. مخلوط روغن را کاملا روی موهای خود پخش کرده و یک کلاه حمام روی سر خود بگذارید. بعد از حدود 2 ساعت می توانید این ماسک را بشویید.این درمان را 1 بار در هفته به مدت دو تا سه ماه استفاده کنید.

مضرات روغن کرچک برای مو

برخی افراد ممکن است با روغن کرچک حساسیت داشته باشند و مصرف آن باعث علائم آلرژیک شود، به همین خاطر قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.مصرف بیش از حد روغن کرچک می تواند برای مو بسیار مضر باشد و باعث ایجاد عوارض جانبی زیادی میشود. مقدار مصرف روغن کرچک 1 بار در هفته می باشد. مصرف بیش از حد روغن کرچک برای مو می تواند باعث ریزش مو در افراد شود.اگر روغن کرچک را به عنوان درمانی برای ریزش مو می خواهید استفاده کنید، بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید، شاید ریزش موی شما نشانه یک مشکل دیگری باشد و با استفاده از این روغن مشکل شما بدتر شود.

ماسک روغن کرچک با روغن بادام و رزماری

مواد لازم:

  • روغن کرچک دو قاشق غذاخوری
  • روغن بادام دو قاشق غذاخوری
  • روغن رزماری دو یا سه قطره
  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده:

  • روغن ها را در یک کاسه مخلوط کرده و آن را برای چند ثانیه روی شعله متوسط گرم کنید.
  • سپس چند قطره اسانس رزماری را به این ترکیب اضافه کنید
  • به آرامی این ترکیب را روی پوست سر و مو های خود بمالید.
  • خوب است ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را روی سر ماساژ دهید.
  • سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید و در آخر آن را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید.
  • برای تأثیر مطلوب هر هفته دو بار از این ماسک استفاده کنید.

چرا این ماسک برای مو مفید است؟

روغن رزماری به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می کند و در نهایت باعث کاهش ریزش و رشد بیشتر مو های شما می شود. همچنین این ترکیب منیزیم و روی فراوانی از پوست سر شما ایجاد می کند که کمبود این دو ماده معدنی یکی از مهمترین دلایل ریزش مو است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان