انواع ماسک عسل و فواید آن برای پوست

  یکشنبه، 05 دی 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
انواع ماسک عسل و فواید آن برای پوست
درمان جوش صورت با عسل اخیراً مخاطبان زیادی پیدا کرده است؛ زیرا 80٪ افراد در سن 11 تا 30 سالگی دچار جوش صورت می‌شوند. جوش یا آکنه به علت فعالیت بیش از حد غدد چربی ایجاد می‌شود. روغن بیش از حد همراه با سلول‌های مرده پوست منافذ پوست را مسدود می‌کند. باکتری‌ها در این محل‌ها رشد کرده و ضایعات آکنه را ایجاد می‌کنند.

بهترین روش برای درمان جوش صورت، کنترل تولید بیش از حد چربی در پوست است. این نتیجه را می توان با روش های درمانی طبیعی یا شیمیایی به دست آورد. اگر انتخاب شما این است که با داروهای ایمن و طبیعی به سراغ درمان جوش صورت خود بروید، می توانید درمان جوش صورت با گلاب ، عسل، لیمو، سرکه سیب و آلوئه ورا را انتخاب کنید.

معجزه عسل برای جوش ها

جوش ها یک مشکل هستند و جای جوش های باقیمانده، هزار مشکل! جوش ها از خود یادگاری های بد شکلی به جا می گذارند که گاه نه تنها ظاهر قهوه ای رنگ یا قرمز رنگ آن ها ما را آزرده می کند، بلکه در موارد شدیدتر با زخم و پوسته شدن می تواند همراه باشد. هرچند درمان هایی نظیر میکرونیدلینگ و میکرودرم و لایه برداری، درمان هایی سریع و قطعی برای جای جوش و آکنه های صورت هستند، اما امروز علاوه بر هزینه، مشکل حذف مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی به دلیل شیوع کرونا هم مطرح هست. درمان های خانگی زیادی برای رفع جای جوش مطرح شده است که یکی از کاملترین آن ها، مطلبی است که تحت عنوان بهترین درمان گیاهی گودی جای جوش منتشر کرده است که در آن از خواص شگفت انگیز عسل برای رفع جای جوش صحبت کرده است.

چرا عسل برای پوست مفید است؟

استفاده از عسل در مراقبت از پوست مفهوم جدیدی نیست. با این حال ، محققان اخیراً شروع به بررسی برخی از شواهد در مورد مزایای استفاده از عسل بر روی پوست کرده اند. این مزایا شامل موارد زیر است:

خواص میکروبی و ترمیم زخم

یکی از شناخته شده ترین خواص عسل ، توانایی کمک به مبارزه با عفونت های پوستی است. در تحقیقات دانشمندان آمده است که عسل به بهبود زخم کمک می کند. چندین کشور ، از جمله ایالات متحده ، عسل را در لیست داروهای بهبود زخم تأیید کرده اند.

خواص ضد التهابی

عسل همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به بیماری های پوستی مانند آکنه یا پسوریازیس کمک کند. عسل خام اثر ضد التهابی شدیدی دارد. بررسی های دیگری این مطالعات را تأیید کرده و بیان می دارد که اکثر انواع عسل دارای خواص ضد التهابی هستند.

اثرات ضد پیری

طبق یک مطالعه قدیمی ، عسل می تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند. نویسندگان اظهار داشتند که می تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک ، جوان نگاه داشتن پوست و جلوگیری از عفونت روی پوست که می تواند پیری را تسریع کند، کمک کند.

۹ ماسک عسل برای شادابی و زیبایی پوست

یکی از دغدغه های افراد هنگام استفاده از ماسک های طبیعی به ویژه ماسک عسل این است که می پرسند بالاخره کدام ماسک مناسب پوست من است، چرا که ممکن است پوست شما چرب، خشک، آکنه دار و یا حساس باشد و به همین علت نوع ماسک عسلی که استفاده می کنید نیز باید متناسب با مشکل پوستی شما باشد. اگر چه عسل به خودی خود می تواند نتایج چشمگیری بر روی پوست شما داشته باشد اما ترکیب آن با سایر مواد مانند دارچین، آووکادو، آلوئه ورا و… در قالب یک ماسک ترکیبی، می تواند نتایج به مراتب بهتری را بدست دهد.

ماسک عسل برای شادابی و زیبایی پوست

عسل به تنهایی حاوی مواد و آنزیم های مفیدی است که به تغذیه و آبرسانی پوست کمک شایانی می کند. عسل با خاصیت کلاژن سازی خود باعث می شود قسمت های آسیب دیده با سرعت بیشتری ترمیم شود و از آنجایی که خاصیت جذب بالایی دارد به سرعت جذب سلول های پوستی می شود. خواص ضد باکتریایی عسل باعث می شود که باکتری های سطح پوست را از بین ببرد و به علت خواص ضد التهابی ای که دارد قرمزی و سوزش پوست را تسکین دهد. همچنین باعث حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از پیرشدگی آن می شود.

عسل را به آرامی روی پوست خود بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن فرصت دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید و به خوبی خشک کنید.

مواد مورد نیاز ماسک عسل و دارچین ( درمان آکنه و جای جوش)

ماسک عسل و دارچین یکی از بهترین ماسک های خانگی برای درمان جای جوش و همچنین از بین بردن آکنه است. خاصیت ضد باکتریایی عسل در کنار نقش از بین برندگی رادیکال های آزاد توسط دارچین، باعث می شود تاثیر خوبی بر روی جای جوش و خاصیت از بین برندگی برای آکنه داشته باشد.

  • ۱ قاشق غذاخوری دارچین
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

نحوه ی استفاده ماسک عسل و دارچین

دارچین و عسل را در یک ظرف تمیز به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر یک دستِ قهوه ای رنگ ایجاد شود. ابتدا پوست خود را به خوبی تمیز و با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شود، سپس آن را خشک کنید و ماسک را روی صورت خود بمالید. می توانید ماسک را فقط روی آکنه ها و یا جای جوش ها و یا بر روی تمام پوست بکشید.بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می توانید آن را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

مواد مورد نیاز ماسک عسل و سفیده تخم مرغ ( استحکام و تقویت پوست)

بخش زیادی از سفیده تخم مرغ را پروتئین هایی تشکیل می دهند که نقش اساسی در سلامت پوست دارند. در این بین کلاژن و الاستین دو پروتئینی هستند که باعث تقویت و استحکام پوست می شوند. سفیده تخم مرغ همچنین باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و از چرب شدن بیش از حد پوست که عامل اصلی در ایجاد آکنه و جوش است جلوگیری می کند. همچنین به عنوان نوعی لایه بردار عمل می کند که باعث پاک شدن پوست می شود. ترکیب سفیده تخم مرغ و عسل به عنوان یک ماسک عالی عمل می کند که سرشار از مواد مغذی برای پوست است و باعث زیبایی آن می شود.

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ سفیده تخم مرغ

نحوه ی استفاده ماسک عسل و سفیده تخم مرغ

ابتدا سفیده تخم مرغ را داخل ظرفی بریزید و آن را با همزن و یا با یک چنگال به خوبی هم بزنید تا به رنگ سفید در بیایید. سپس عسل را به آن اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید. پس از شستشوی کامل پوست و خشک کردن آن ماسک را بر روی آن قرار دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بشویید و با حوله خشک کنید کته: اگر پوست شما خشک است حتما باید از کمی روغن زیتون (یک قاشق چای خوری) استفاده کنید چون این ماسک باعث خشک شدن بیشتر پوست شما می شود. همچنین برای پوست ها خشک پیشنهاد می شود از ماسک زرده تخم مرغ استفاده شود.

مواد مورد نیاز ماسک عسل و لیمو (نرم کننده و مناسب پوست های چرب)

ماسک عسل و لیمو را می توان یکی از پرکاربردترین ماسک های پوستی به شمار آورد که علاوه برآن برای شفافیت مو ها نیز بسیار مفید است. خواص آنتی اکسیدانی عسل و لیمو باعث شده ماسک حاصل از این دو به عنوان مرهمی مناسب برای جلوگیری از چین و چروک و آکنه و همچنین نرم کننده و روشن کننده پوست به کار رود.

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

نحوه ی استفاده ماسک عسل و لیمو

پس از شستشوی کامل صورت و خشک کردن آن، ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد از آن با ولرم بشویید. این ماسک برای کسانی که پوست چرب دارند بسیار مفید.

مواد مورد نیاز ماسک عسل و آلوئه ورا (کاهش التهاب و از بین برنده جوش)

هم آلوئه ورا و هم عسل از جمله موادی هستند که استفاده های زیادی در صنعت مواد آرایشی بهداشتی دارند و با ترکیبات مختلف در آن ها به کار می روند. ماسک عسل و آلوئه ورا از جمله ماسک ها فوق العاده است که با دارا بودن خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی خود، به شما در داشتن پوستی زیبا و کمک می کند. و باعش التهاب جوش ها و از بین بردن جوش های سر سفید می شود.

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق ژل آلوئه ورا (برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل داخل آن را با یک قاشق خارج کنید)

نحوه ی استفاده ماسک عسل و آلوئه ورا

عسل و ژل آلوئه ورا را خوب مخلوط کنید، پس از شستشوی صورت و خشک کردن آن ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

مواد مورد نیاز ماسک عسل و روغن زیتون (ضد پیری و از بین برنده خشکی پوست)

ترکیب عسل و روغن زیتون یک گزینه عالی برای بطرف کردن خشکی پوست و زیبایی و شفافیت آن است. روغن زیتون سرشار از ویتامین A, E, D است و به عنوان ماده ی پایه در ساخت بسیاری از مواد آرایشی استفاده می شود. همچنین اسکوآلن نوعی مفید برای پوست است که در سلول های پوستی نیز وجود دارد و یکی از عوامل مهم در جلوگیری از پیری زودرس است. این ماده در کنار کلاژن های موجود در عسل باعث می شود پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

نحوه ی استفاده ماسک عسل و روغن زیتون

روغن زیتون و عسل را در یک ظرف کاملا تمیز به خوبی مخلوط کنید تا به یک ترکیب یک دست برسید. سپس مخلوط را بر روی پوست صورت بمالید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن فرصت دهید و بعد آن را با آب ولرم بشویید و با حوله، کاملا خشک کنید.

مواد مورد نیاز ماسک عسل و ماست ( آبرسان پوست، مناسب برای پوست ها خشک)

ماست و عسل هر دو به عنوان آبرسان های پوست و همچنین روشن کننده پوست شناخته می شوند. ماست با دارا بودن اسید لاکتیک به لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده کمک می کند. و با داشتن عناصر آلی و معدنی مختلف باعث تغذیه شدن سلول های پوششی می شود.

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری ماست

نحوه ی استفاده ماسک عسل و ماست

ماست و عسل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک مخلوط یکنواخت تشکیل شود. پس از شستشوی کامل صورت ماسک را انگشتان و یا با یک برس تمیز برو روی صورت قرار دهید. بعد از حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک بسیار مناسب برای پوست ها خشک است.

مواد مورد نیاز ماسک عسل و زردچوبه (شفافیت پوست)

ماسک عسل و زردچوبه نیز یکی از ماسک های محبوب خانگی است که از آن برای درمان جوش ها و همچنین شفافیت و روشنایی پوست استفاده می شود. زردچوبه غنی از کورکومین است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قویی دارد. ترکیت عسل و زردچوبه به صورت ماسک می تواند باعث روشنایی و شفافیت پوست شما شود.

  • ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

نحوه ی استفاده ماسک عسل و زردچوبه

عسل و زردچوبه را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک خمیر زرد رنگ حاصل شود. حال پس از شستشوی صورت با آب گرم و خشک کردن آن، ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد از آن با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

مواد مورد نیاز ماسک عسل و آووکادو ( از بین برنده خشکی پوست)

ترکیب عسل و آووکادو درست مانند عسل و آلوئه ورا خواص زیادی برای پوست دارد. ترکیب این دو به عنوان ماسک می تواند به حفظ رطوبت پوست شما کمک کند و همچنین زبری و خشکی آن را از بین ببرد. روغن های موجود در آووکادو و ویتامین های C و E آن در کنار خواص آنتی اکسیدانی و کلاژن سازی عسل به شما کمک می کند تا پوستی تمیز و نرم داشته باشید.

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • ۱ آووکادو رسیده

نحوه ی استفاده ماسک عسل و آووکادو

پس از جدا کردن هسته آووکادو رسیده آن را له کنید و با دو قاشق عسل مخلوط کنید تا یک مخلوط یکپارچه حاصل شود. سپس بعد از شستشوی پوست و خشک کردن آن، ماسک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید.

نکاتی در مورد استفاده از انواع ماسک عسل

وقتی از عسل صحبت می کنیم منظورمان عسل طبیعی است که به صورت خام باشد. عسلی که فیلتر و حرارت ندیده باشد. چون دراین صورت بخشی از خواص مفید عسل، مانند آنزیم ها از دست می رود. همچنین عسل های تقلبی که از شیره ی میوه ها و یا از تغلیظ شیرین کننده ها تولید می شوند، نه تنها برای پوست مفید نیستند بلکه می تواند باعث عوارض جانبی متعددی برای پوست شوند. بهتر است ماسک را قبل از خواب استفاده کنید تا بعد از آن پوست کمی استراحت کند و نتیجه بهتری از ماسک دریافت کنید. تا جای ممکن ماسک را فقط برای یک نوبت تهیه کنید و هر بار ماسک تازه استفاده کنید . قبل از استفاده از هر کدام از ماسک ها حتما پوست خود را به طور کامل شستشو دهید و با یک حوله تمیز خشک کنید تا آماده گذاشتن ماسک شود


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (515 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان