دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

شرایط لازم برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک 

شنبه، 16 فروردین 1399
همواره به یاد داشته باشید ازدواج نکردن بهتر از تجربه یک ازدواج ناموفق و شکست در زندگی زناشویی است. به این دلیل که شما مجبورید برای یک‌عمر فردی را در زندگی تحمل کنید که هیچ‌گونه علاقه و تفاهم مشترکی با او ندارید. این اختلافات در نهایت منجر به بروز وقایعی تلخ مانند طلاق عاطفی یا طلاق قانونی می‌گردد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از زوج باز،

نکاتی برای آگاهی از شرایط و زمان مناسب ازدواج

شاید شنیده اید که می گویند ازدواج یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی هر فرد است. یا به جوانان توصیه می کنند با چشمان باز ازدواج کنید. اما شاید خیلی از شما که اکنون به فکر ازدواج هستید یا تصمیم به ازدواج گرفته ند، اهمیت این موضوع را به درستی درک نکنید. البته این امر طبیعی است زیرا هیچ تجربه ای از شرایط زندگی بعد از ازدواج ندارید و به طور واضح نمی دانید زندگی مشترک شما و ارتباط با همسر آینده تان چطور پیش خواهد رفت.

شاید اهمیت دقت در انتخاب همسر و زمان مناسب ازدواج بیشتر برای زوج هایی قابل درک است که به خاطر اختلافات زناشویی و اختلاف با همسر خود تصمیم به طلاق و جدایی گرفته اند.

البته هر زن یا مردی با هدف خوشبختی و داشتن یک رابطه پایدار تصمیم به ازدواج می گیرد و خوشبخت شدن در زندگی آرزوی هر فردی در ازدواج است. هیچ دختر و پسری در زمان ازدواج به طلاق و جدایی از همسر خود فکر نمی کند. از طرفی، در مصاحبه با افراد مطلقه و زوج هایی که در زندگی زناشویی خود شکست خورده یا احساس خوشبختی نمی کنند، هیچ کدام در لحظه ازدواج احتمال وقوع چنین اتفاق تلخی را نمی دادند. پس مشکل کجاست؟ چرا میزان رضایت از زندگی زناشویی این قدر بالاست درحالی که همه زوج ها با هزاران امید و آرزو تصمیم به ازدواج می گیرند؟

در این مقاله قصد ندارم شما را از تصمیم به ازدواج تان منصرف کنم یا ترس از ازدواج در شما ایجاد کنم. هدف از انتشار این مقاله، ایجاد افزایش آگاهی از زمان مناسب برای ازدواج است؛ به این امید که با کسب آگاهی، از انتخاب تصمیمات اشتباه در ازدواج پیشگیری شود.

به عنوان سال ها تجربه در امر مشاوره خانواده در ابتدا قصد دارم تجربه افرادی که ازدواج ناموفقی در زندگی مشترک خود داشته را با شما در میان بگذارم. وقتی از آن ها در مصاحبه ای پرسیده شد، علت اصلی طلاق و شکست در زندگی خود را چه می دانند، همگی علت را تصمیم به ازدواج در زمان و شرایط نامناسب معرفی کردند که شامل:

ازدواج به خاطر فشار خانواده و دوستان

ازدواج به خاطر افزایش سن ازدواج

ترس از ازدواج نکردن و تنها ماندن تا پایان عمر

شرایط نامناسب ازدواج به خاطر عدم مقبولیت اجتماعی به خاطر مجرد ماندن

ازدواج نامناسب به خاطر رقابت با دوستان و همسالان

ازدواج به خاطر فریب ظاهر همسرم

ازدواج به خاطر وضعیت مالی خوب همسرم

ازدواج به خاطر ابراز عشق و علاقه همسرم قبل از ازدواج

ازدواج به خاطر یافتن تکیه گاه امن عاطفی

ازدواج به خاطر تر از احساس تنهایی

تصمیم به ازدواج از روی احساسات و هیجان زودگذر

موارد فوق برخی از دلایلی است که افراد به خاطر آن تصمیم به ازدواج ناموفق گرفته اند. من به این موارد، دام های ازدواج می گویم. دام هایی که می تواند هر زن یا مردی را در خود گرفتار کند به طوری که تا پایان عمر زندگی، او، همسر و حتی فرزندانش را تحت تأثیر قرار دهد.

امیدوارم شما بعد از ازدواج جزء این دسته از افراد ناراضی از ازدواج نباشید. اما دستیابی به ازدواج موفق همانند هر نوع موفقیت دیگر، مستلزم صرف تلاش و کوشش بسیار است. هیچ موفقیتی آسان به دست نمی آید. در اینجا قصد دارم به برخی از توصیه های آمادگی قبل از ازدواج اشاره کنم:

تقویت مهارت های اجتماعی و ارتباطی

مطالعه و تحقیق در مورد نیازهای عاطفی مردان

مطالعه و تحقیق در مورد نیازهای عاطفی زنان

مطالعه و تحقیق در مورد دلایل وقوع شکست و طلاق در ازدواج

افزایش مهارت خودشناسی و یافتن ارزش های واقعی خود در زندگی

درخواست کمک از افراد با تجربه مانند مشاور ازدواج

همواره به یاد داشته باشید ازدواج نکردن بهتر از تجربه یک ازدواج ناموفق و شکست در زندگی زناشویی است. به این دلیل که شما مجبورید برای یک عمر فردی را در زندگی تحمل کنید که هیچ گونه علاقه و تفاهم مشترکی با او ندارید. این اختلافات در نهایت منجر به بروز وقایعی تلخ مانند طلاق عاطفی یا طلاق قانونی می گردد.

پس هرگز برای ازدواج کردن به خاطر فشار جامعه و خانواده تصمیم احساسی نگیرید. هیچ وقت برای ازدواج کردن دیر نیست و شما همواره برای یافتن همسر مناسب خود امیدوار باشید. البته موارد گفته شده به معنایی کمال گرایی در ازدواج نیست. همچنین مطالب گفته شده به این معنا نیست که در ازدواج موفق هیچ اختلافی بین زن و شوهر وجود ندارد.

باید گفت در تمامی ازدواج ها، حتی زوج های موفق ، اختلافاتی همواره وجود دارد و اختلافات زناشویی در میان تمامی خانواده ها امری رایج است. مهم این است که اختلافات به شکل صحیحی هدایت گردد.

پس نتیجه می گیریم، این اختلافات زن و مرد نیست که باعث ایجاد نارضایتی و شکست در ازدواج می شوند، بلکه مشکل اصلی، اختلاف ارزش ها و علایق مشترک زن و مرد در زندگی است که باعث بروز مشکل در زندگی مشترک می گردد.

ارزش ها، اعتقادات، باورها و علایق هر فرد ریشه در درون او دارد. به همین دلیل، به سادگی قابل تغییر و اصلاح نیست. شما هرگز نمی توانید باورها و ارزش های زندگی همسر خود را تغییر دهید و اعتقادات خود را بر او تحمیل کنید.

این یک باور اشتباه است که من بعد از ازدواج می توانم همسر خود را اصلاح کنم و نظرات او را تغییر دهم. اصرار شما برای تغییر رفتار و اعتقادات همسر چیزی جز شکست برای شما به همراه ندارد.

پس سعی کنید قبل از تصمیم به ازدواج با بررسی زمان مناسب ازدواج ارزش های زندگی خود را بهتر بشناسید، معیارهای ازدواج خود را به خوبی تعریف کنید و در انتخاب همسر مناسب از شناخت و آگاهی کامل برخوردار شوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس