شستشو بعد از کاشت مو چگونه امکان پذیر است؟

  یکشنبه، 22 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
شستشو بعد از کاشت مو چگونه امکان پذیر است؟
استحمام بعد از کاشت مو موضوعی است که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. حمام کردن نادرست و شستشو اشتباه سر بعد از کاشت مو باعث بروز مشکلاتی از جمله آسیب رسیدن به گرافت های کاشته شده می شود.صبح بعد از کاشت مو، باندتان را باز کنید و به راحتی دوش آب گرم بگیرید.

چگونه بعد از کاشت مو استحمام کنیم؟

استحمام بعد از کاشت مو موضوعی است که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. حمام کردن نادرست و شستشو اشتباه سر بعد از کاشت مو باعث بروز مشکلاتی از جمله آسیب رسیدن به گرافت های کاشته شده می شود.صبح بعد از کاشت مو، باندتان را باز کنید و به راحتی دوش آب گرم بگیرید.اجازه دهید آب دوش به آرامی در محل پیوند جریان یابد. می توانید بخشی از جریان آب را با دست خود مسدود کنید تا آب به طور مستقیم و با فشار با پوست سرتان تماس پیدا نکند. موهای پشت سرتان را نیز بالا بگیرید تا آب بر روی ناحیه ی اهدا کننده نیز جریان یابد.شما بعد از گذشت دو روز از کاشت موی خود بهتر است دو بار در روز به حمام بروید و این کار را تا 10 روز ادامه دهید. تا 10 روز بعد از کاشت مو باید از قرار گرفتن زیر دوش آب مستقیم و عمودی پرهیز کنید، زیرا تماس مستقیم سر با آب به گرافت های کاشته شده آسیب وارد می کند.

برای جلوگیری از این موضوع بهتر است آب را روی موهایتان اسپری کنید. همچنین می توانید بعد از شستشو سر با شامپو برای آبکشی سرتان از دوش دستی و یا کاسه آب گرم استفاده کنید.برای شستشو موهای خود در حمام از شامپوهای ملایم و با مواد شیمیایی کم استفاده کنید. شامپو مناسب برای بعد از کاشت مو را می توان شامپو بچه دانست زیرا هم ملایم است و هم مواد شیمیایی کمی دارد.

از آنجایی که گرافت های کاشته شده در روزهای اول بسیار ضعیف است و تماس با آن ها ممکن است باعث آسیب دیدنشان بشود. شما می توانید ابتدا یک ابر را آغشته به شامپو کنید سپس آن را روی سر فشار دهید به گونه ای که ابر با سر تماس پیدا نکند. سپس به روش هایی که گفته شد سر خود را آبکشی کنید.

شامپوی مناسب بعد از کاشت مو

شامپوی مناسب بعد از کاشت مو دغدغه کسانی است که به تازگی کاشت مو را انجام داده اند. شامپوی مناسب را پزشک شما با بررسی عواملی چون: ترکیبات شامپو، میزان پی اچ (PH) شامپو، میزان چربی موی سر، حالت آنتی اکسیدانی و لیپوزیمی شامپو برای شما تجویز می کند.

انتخاب شامپو مناسب بسیار مهم است. گاهی اوقات با انتخاب شامپو نامناسب ممکن است موهایتان دچار ریزش شود و موهای کاشته شده رشد طبیعی خود را از دست بدهند که این موضوع می تواند برای شما بسیار ناراحت کننده باشد.

نکات مهم جهت شستشو بعد از کاشت مو

مواردی است که روند جوابدهی، شستشو بعد از کاشت مو را بالاتر میبرد. مانند:

  • بعد کاشت مو، در ۲ الی ۳ روز اول سعی کنید که ابتدا موها استراحت نمایید و از وارد کردن فشار به سطح سر جلوگیری کنید.
  • تا جای ممکن محل کاشت مو با آب تماس مستقیم نداشته باشد و بهتر است آب را روی موها اسپری کنید.
  • برای شستشو موها از یک اسفنج استفاده کنید و موهای کاشته شده است را به هیچ عنوان ماساژ ندهید.
  • بهتر است شامپو شست وشو شامپوی بچه باشد زیرا ملایم و فاقد مواد شیمیائی است.
  • به هیچ وجه نباید نوک انگشتان و یا ناخن ها را به سر خود بکشید.
  • پس از شستن موهای سر نباید از سشوار برای خشک کردن موها استفاده نمایید.
  • دقت کنید حرکات شستشو فقط عمودی است و برای آبکشی به هیچ وجه زیر دوش مستقیم نروید.

چند روز بعد از کاشت مو می توان دوش گرفت

3 روز بعد از کاشت مو شما باید فرآیند شستشوی صحیح را شروع کنید. روزی یکبار تا دو هفته سر را تمیز بشویید. اگر بعد از 15 روز زخم ها بهبود یافتند دیگر نیازی به استفاده از لوسیون نیست. بعد از برطرف شدن زخم ‏ها می‏ توانید هنگام شستشو کف سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. اما اگر بعد از 15 روز هنوز زخم ‏هایی بر روی سر قرار داشتند، استفاده از لوسیون و شامپو را باید تا هنگام بهبودی کامل زخم ‏ها ادامه دهید. حداکثر تا 20 روز بعد از کاشت بهبودی کامل میسر می‏ شود. یک ماه بعد از عمل مرحله ریسکی را از سر گذرانده ‏اید. بعد از یک ماه برای خشک کردن سر می ‏توان از حوله استفاده کرد. تا اتمام یک ماه هر روز موها را شستشو دهید.

مزایای استفاده از لوسیون بعد از کاشت مو

استفاده از لوسیون باعث تقویت سلول های پوستی می شود. با مرطوب شدن پوست سر، زخم ها نرم شده و سریعتر بهبود می یابند.در هفته اول لوسیون فقط در منطقه برداشت (اهداکننده مو) استفاده می گردد. تمامی قسمت برداشت را به طور کامل با لوسیون بپوشانید. این کار را به دقت و آرام با نوک انگشتان انجام دهید. به مدت 1 ساعت لوسیون بر روی ناحیه مورد نظر باقی بماند و سپس با شامپو آن را بشویید.در هفته دوم لوسیون بر هر دو ناحیه برداشت و کاشت باید استعمال شود. به آرامی 7 تا 8 قطره از لوسیون را در هر ناحیه استفاده کنید. حواستان باشد که لوسیون را هم جهت با موهای کاشته شده استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به موها جلوگیری شود. در مقایسه با ناحیه کاشت، ناحیه اهداکننده لوسیون بیشتری لازم دارد. در نهایت به مدت 1 ساعت لوسیون بر روی ناحیه مورد نظر باقی بماند و سپس با شامپو آن را بشویید.

آیا بعد از کاشت مو می توان به استخر رفت؟

به طور کلی نمی توان گفت استخر بعد از کاشت مو برای افراد مشکل ایجاد می کند، اما حداقل باید تا زمانی که زخم های سر ترمیم نشده است از رفتن به استخر پرهیز کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW