ساعدنیوز
ساعدنیوز

تکنیک های تنفس در بارداری و زایمان

  سه شنبه، 29 بهمن 1398   زمان مطالعه 7 دقیقه
تکنیک های تنفس در بارداری و زایمان
دقت کنید که تنفس‌تان چقدر منظم است. هوا را به درون ریه‌های خود می‌کشید، سپس یک توقف کوتاه دارید تا اینکه نهایتاً بازدم را بیرون بدهید. طول مدت و عمق دم‌های شما با بازدم‌هایتان یکسان است. پس از هر بازدم یک توقف کوتاه دیگر دارید تا اینکه ریه‌های شما دَم بعدی را به درون خود بکشند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت،

نفس کشیدن و نفس نفس زدن

هنگامی که عصبی، هیجان زده و ترسیده اید، تنفس شما سطحی و تند می شود. شانه های شما تا گوش هایتان بالا می آید و عضلات گردن و شانه هایتان سفت و محکم می شوند. اگر مضطرب شوید نفس نفس زدن را شروع می کنید: هوا را به درون ریه های خود می مکید و با بازدم های کوتاه و سریع بیرون می دهید. احساس سرگیجه به شما دست می دهد و احساس می کنید بر خودتان کنترل ندارید. انگشتانتان سوزن سوزنی می شود و دهانتان بی حس می گردد.

هم? این موارد واکنش های یکسانی هستند که بدن انسان به موقعیت های استرس زا یا ترسناک نشان می دهد. این موارد طبیعی هستند، اما بدن نمی تواند برای مدت طولانی به این وضعیت ادامه دهد و به سرعت انرژی خود را از دست می دهد. در زایمان هدف شما آن است که انرژی خود را تا حد امکان حفظ کنید. همچنین می خواهید مقادیر زیادی اکسیژن را به نوزاد خود برسانید تا به او کمک کنید که بتواند فشار و استرس تولد را تحمل کند. تنفس در حال ترس و اضطراب به شکل نفس نفس زدن، میزان اکسیژن قابل جذب را به شدت کاهش می دهد، حال آنکه در طی زایمان شما و نوزادتان به شدت به اکسیژن نیاز دارید.

الگوهای تنفس برای زایمان

اکنون چشمان خود را برای یک لحظه بسته و بر تنفس خود تمرکز کنید.

دقت کنید که تنفس تان چقدر منظم است. هوا را به درون ریه های خود می کشید، سپس یک توقف کوتاه دارید تا اینکه نهایتاً بازدم را بیرون بدهید. طول مدت و عمق دم های شما با بازدم هایتان یکسان است. پس از هر بازدم یک توقف کوتاه دیگر دارید تا اینکه ریه های شما دَم بعدی را به درون خود بکشند.

در زایمان می خواهید و باید تنفس خود را منظم نگه دارید. اجازه ندهید "دَم" از "بازدم" طولانی تر شود. اگر هم مدت زمان دم و بازدم متفاوت باشند، بازدم باید طولانی تر از دَم باشد. هنگامی که انقباض های بسیار شدید دارید تنفس شما ناچار سطحی تر می شود. این مسئله تا زمانی که تنفس شما آنقدر سریع نشود که به شکل نفس نفس زدن مضطربانه درآید ایرادی ندارد.

تکنیک های ساده تنفس

به واژ? "Relax" به معنای آرامش دقت کنید. این واژه دو بخش دارد: "Re" و "Lax". اکنون این تمرین را امتحان کنید: هنگام دَم بخش "Re" را در ذهن خود مرور کنید؛ و هنگام بازدم بخش "Lax" را به ذهن بیاورید. اجازه ندهید ذهن شما تکرار واژ? "ریلکس" را بطور منظم با دم و بازدم فراموش کند. هنگام بازدم سعی کنید هم? تنش های بدنتان را خارج کنید. بر عضله هایی تمرکز کنید که می دانید همواره در زمانی که دچار استرس می شوید محکم و سفت می شوند. به خاطر داشته باشید: در هر بازدم واژ? "lax" را در ذهن خود تکرار کنید. شما باید مراقب بازدم های خود باشید؛ "دَم" خودبخود تنظیم می شود!

یا می توانید نفس کشیدن شمرده را امتحان کنید. هنگامی که دَم را به درون ریه های خود فرو می برید آرام تا سه یا چهار (یا هر عددی که به نظرتان می رسد برای شما مناسب است) بشمارید؛ و هنگامی که بازدم را بیرون می دهید باز هم تا سه یا چهار بشمارید. البته ممکن است به این نتیجه برسید که بهتر است در زمان "دَم" تا سه و در زمان "بازدم" تا چهار بشمارید.

سعی کنید "دَم" را از بینی فرو دهید و "بازدم" را از دهان بیرون کنید. هنگامی که بازدم را بیرون می دهید دهان خود را بسیار نرم بگیرید. به خاطر داشته باشید: "دم" از طریق بینی و "بازدم" از طریق دهان. همچنین بسیاری از خانم ها احساس می کنند که بهتر است بازدم را صدادار بیرون بدهند: با "اوه ه ه ه" یا "آه ه ه ه". ما بین انقباض ها کمی آب مزمزه کنید تا دهان شما را مرطوب نگه دارد.

پشتیبانی و کمک به تنفس

هنگامی که انقباض های دردناک دارید خسته شده اید و احساس می کنید که زایمان پایان ندارد منظم نگه داشتن تنقس تان و حفظ آرامش در هر بار بازدم بسیار دشوار خواهد بود. در اینجاست که کمک و پشتیبانی "همراه شما" برای تنفس تان ضروری است. او می تواند همراه شما نفس بکشد تا تنفس شما را به صورت ثابت و یکنواخت نگه دارد. شما باید تماس چشمی با یکدیگر داشته باشید و در چشمان هم نگاه کنید؛ و او باید دستان شما را بگیرد یا دستانش را روی شانه های شما قرار داده و به آرامی به طرف شانه های شما خم شود. آنگاه هنگامی که او هوا را از بینی خود به ریه هایش وارد می کند و سپس بازدم را به آرامی بر صورت شما می دمد، شما نیز می توانید از الگوی تنفس او پیروی کنید. این کار را در دوران بارداری با یکدیگر تمرین کنید. این کار در آغاز کمی عجیب خواهد بود و ممکن است هر دوی شما احساس خجالت داشته باشید، به خنده بیافتید یا با هم هماهنگ نشوید. با این حال هنگامی که در حال زایمان قرار گرفته اید و گمان می کنید دیگر نمی توانید ادامه دهید نفس کشیدن مشترک با همسرتان می تواند یک گزین? عالی باشد.

نفس کشیدن و فشار دادن و بیرون راندن کودک

در مرحل? دوم زایمان در حال فشار دادن به کودک هستید تا او را به دنیا پرتاب کنید! بسیاری از خانم ها می خواهند که در زمان فشار دادن کودک نفس خود را حبس کنند. این کار ایرادی ندارد البته فقط تا زمانی که به سمت وسط دو پای خود فشار بدهید نه اینکه نفس خود را حبس کرده و به سمت ته حلق خود فشار بیاورید!

شاید بهتر باشد هنگامی که احساس می کنید انقباض بعدی در حال آغاز است یک نفس عمیق بکشید و سپس در حالی که کودک را فشار می دهید نفس خود را به آرامی بیرون بدهید یا بدمید. این کار از آسیب رسیدن به حلق شما جلوگیری می کند، تضمین می کند که نفس کشیدن شما به درستی و سلامت انجام می شود و منجر به فشاری موثر و مفید به کودک خواهد شد. اگر از اپیدورال استفاده کرده اید و متوجه نمی شوید که چه زمانی باید کودک را فشار بدهید هنگامی که ماما به شما می گوید یک انقباض در حال شروع شدن است یک نفس عمیق بکشید و سپس در حالی که نفس خود را بیرون می دهید ذهن خود را روی کودک متمرکز کرده و فشار بدهید.

گاهی اوقات به خانم ها گفته می شود که نفس خود را حبس کرده و تا حداکثر زمانی که ممکن است فشار بدهند. این اید? خوبی نیست. با این کار خود و کودکتان را از اکسیژن محروم می کنید و انرژی تان را هم به سرعت از دست می دهید. در هر انقباض هر چند بار که احساس می کنید مناسب است کودک خود را فشار دهید. معمولا چهار یا پنج بار فشار دادن در هر انقباض مناسب است.

نفس کشیدن و فشار ندادن

گاهی اوقات خانم ها پیش از آنکه گردن رحم کاملاً متسع شده باشد، احساس می کنند باید بر کودک فشار وارد کنند. در این حالت ماما از شما خواهد خواست که کودک را فشار ندهید تا گردن رحم زمان کافی برای متسع شدن به دست بیاورد. این کار فوق العاده دشوار خواهد بود! می توانید روی چهار دست و پا زانو بزنید کفل و واژن خود را در هوا بگیرید و صورت خود را روی زمین بگذارید؛ در این صورت راحت تر می توانید از فشار وارد آوردن به کودک خودداری کنید. هنگامی که یک انقباض آغاز می شود چهار نفس کوتاه بکشید، یک دم سریع را به سینه فرو ببرید، چهار نفس کوتاه دیگر بکشید و همین طور ادامه دهید. همچنین می توانید در حالی که نفس های کوتاه را فرو برده و بیرون می آورید جمل? "من نباید فشار بدهم" را در ذهن خود تکرار نمایید. مابین انقباض ها به طور طبیعی نفس بکشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (445 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (94 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (27 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...