طرز درست کردن کباب دیگی خوشمزه

  پنجشنبه، 19 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز درست کردن کباب دیگی خوشمزه
کباب ها و بخصوص کباب دیگی از غذاهای پرطرفدار ایرانی هاست در ادامه مطلب همراه ما باشید تاطرز تهیه انی کباب خوشمزه را آموز دهیم.

کباب دیگی از انواع کباب های خوشمزه و ایرانی است و اگر شما تمایل دارید کباب را بدون استفاده از منقل و باربیکیو در منزل بسازید بهتر است از تهیه این نوع کباب غافل نشوید. در دستور پخت کباب دیگی به روش اصلی و سنتی از مخلوط گوشت گوساله و گوسفند با ادویه جات خوش طعم استفاده می شود ولی می توانید در صورت تمایل این نوع کباب را با گوشت خالص گوساله و گوشت مرغ یا بوقلمون نیز تهیه کنیدکباب تابه ای، کباب دیگی و جوجه کباب تابه ای و کباب شامی از انواع کباب های ایرانی و لذیذ هستند و بهتر است شما برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان این کباب ها را در منزل بپزید.

کباب دیگی یکی از مجلسی ترین غذاهای ایرانیان در گذشته بوده است که با گوشت قورمه ای ( گوشت یکه تکه ) تهیه می شده است که به دلیل آسان تر بودن کار با گوشت چرخ کرده کم کم گوشت چرخ کرده جای گوشت تکه ای را در این کباب گرفته است.در این دستور ما از گوشت یک تکه استفاده کرده ایم. در صورتی که می خواهید این کباب را با گوشت چرخ کرده تهیه کنید ابتدا باید گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده به صورت کوفته های قلقلی در بیاورید سپس سرخ کنید و به کباب اضافه کنید.

طرز تهیه کباب دیگی

اول تعدادی گوجه فرنگی را دو نیم میکنیم و روی سطح بریده شده ی آن ها نمک و کمی سماق میپاشیم و می گذاریم کنار تا آماده باشد.سپس گوشت چرخ کرده تازه را با مقداری پیاز رنده شده که آب اونو گرفتید و مقدار کافی نمک فلفل و خوب مخلوط می کنیم و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت بدهید ، یک عدد پیاز را خلال خورد می کنیم و تفت می دهیم بعد از سرخ شدن زردچوبه ، رب گوجه فرنگی و فلفل اضافه می کنیم و بعد کباب ها را دانه دانه به شکل دلخواه در تابه می چینیم وقتی یک روی کباب ها تغییر رنگ داد ، آن ها را پشت و رو می کنیم تا روی دیگرشان نیز بپزد،

سپس روی آن ها سماق می پاشیم و گوجه هایی را که از قبل آماده، کنار گذاشته بودیم را روی کباب ها می چینیم. در ظرف را می گذاریم و منتظر می شویم، مدت زمانی که گوجه ها نیاز دارند تا پخته شوند و آب بیندازند

به اندازه ای است تا سوی دیگر کباب ها نیز پخته شود، پس در ظرف را باز می کنیم اگر گوجه ها به اندازه ی کافی آب انداخته بودند و شُل شده بودند حرارت زیر ظرف را خاموش می کنیم. این غذا با پلو بسیار لذیذ است و به این دلیل که گوشت آن آبپز می شود به میزان کمتری از مواد مغذی گوشت ازدست می رود.

نکات طلایی پخت کباب دیگی خوشمزه

برای داشتن یک کباب دیگی خوشمزه از فوت و فن های ماهرانه زیر استفاده میکنیم:

  • در میانه ی پخت کباب ها اگر آب غذا تمام شد باید به آن کمی آب اضافه کنیم تا خشک نشود و کباب ها نسوزد.
  • اگر در گوشت چرخ کرده کمی چربی وجود داشته باشد، کباب لذیذتر خواهد بود.
  • برخی برای تهیه کباب دیگی آن را در روغن سرخ می کنند، با سرخ کردن گوشت در روغن، کباب سفت تر خواهد شد و باید مراقب بود تا کباب به اندازهٔ کافی باریک باشد تا سفت نشود ولی در روش گفته شده سرآشپز تهیه غذا کیبو در بالا، گوشت بسیار نرم خواهد بود.
  • در ایران دو نوع سماق وجود دارد، سماقی که در حین پخت غذا از آن استفاده می شود و سماقی که روی غذاهای پخته شده مانند برنج کباب کوبیده ریخته می شود، در پخت کباب تابه ای حتماً باید از سماق نوع دوم استفاده کرد.

نکات مهم برای تهیه کباب تابه ای ساده ولی خوشمزه

  • سعی کنید تا حد امکان از گوشت بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید.
  • پیاز را حتما رنده کرده و آب آن را جدا کنید.
  • تمام مواد کباب تابه ای باید به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و تا حد زیادی ورز داده شوند. می توانید به جای ورزدادن، مواد را با یک دست از داخل کاسه جمع کرده و چندین مرتبه کف کاسه بکوبید تا خوب باهم مخلوط شوند.

در صورتی که هر سه مورد بالا را رعایت کنید، یک کباب تابه ای عالی و دلچسب خواهید داشت. همچنین برای تهیه یک کباب تابه ای دونفره و خوشمزه، توصیه می کنیم مواد دستور را نصف کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (192 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان