طرز تهیه ی خورش سویا و کلم بروکلی 

  دوشنبه، 23 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه ی خورش سویا و کلم بروکلی 
خورش ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند،مانند خورش سویا و کلم بروکلی. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به رژیم خود اهمیت می دهید و به دنبال غذای رژیمی هستید،خورش سویا و کلم بروکلی پیشنهاد مناسبی برای شما است.

خورش سویا و کلم بروکلی یک غذای رژیمی است. این غذا مخصوص افرادی است که به غذاهای گیاهی تازه و سالم خواری علاقه بسیاری دارند. این غذا با سویا، کلم بروکلی و هویج تهیه می شود.
مصرف کلم بروکلی، سویا و هویج برای رفع علائم حساسیت فصلی بسیار توصیه می شوند. کلم بروکلی سرشار ویتامین c و بیوفلاونوئید است. ویتامین c سیستم ایمنی شما را بهبود می بخشد، از چروک شدن پوست جلوگیری می کند، احساس خستگی شما را رفع می کند، جذب مواد معدنی را افزایش می دهد. هویج غنی از بتاکاروتن و ویتامین A است. مصرف این مواد به سلامت چشم کمک می کند. سویا نیز امگا۳ دارد که به کاهش التهاب بدن و سلامت مغز و قلب کمک می کند. امگا۳ خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش می دهد. وجود این ۳ ماده در این خورش این غذا را به یک خوراک کالری پایین، مفید و ضد حساسیت تبدیل می کند.
قبل از اینکه سویا را با سایر مواد مخلوط کنید باید آن را آماده کنید. سویا را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آب و نمک بخیسانید. سپس آن ها را کاملا آبکش کنید. با دست آن ها را روی آبکش فشار دهید تا تمام آب آن ها گرفته شود. اکنون می توانید از سویا در تهیه غذا استفاده کنید.
برای اینکه کلم بروکلی این غذا خوش رنگ و خوشمزه تر شود باید یک قابلمه حاوی آب و نمک را روی گاز بگذارید و صبر کنید تا جوش بیاید سپس کلم ها را درون قابلمه بریزید. کلم بروکلی پخته شده را بعد از چند دقیقه از آب در بیاورید و فورا آن را در کاسه آب یخ قرار دهید. به این روش بلانچ کردن گفته می شود. مزیت بلانچ کردن کلم بروکلی این است که باعث ثابت ماندن رنگ کلم می شود و می توانید آن را برای مدت طولانی تری در یخچال و فریزر نگهدارید.

مواد لازم برای خورش سویا و کلم بروکلی

  • کلم بروکلی:400 گرم
  • سویا:2 پیمانه
  • هویج بزرگ:1 عدد
  • پیاز بزرگ:1 عدد
  • سیر:4 حبه
  • رب گوجه فرنگی:2 قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه و روغن:به میزان لازم

طرز تهیه خورش سویا و کلم بروکلی

ابتدا سویا را به مدت نیم ساعت در آب خیس کنید و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید تا بوی بد آن گرفته شود. پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا رنگ پیاز طلایی شود سپس سویا و هویج خرد شده را به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید .وقتی سویا سرخ شد رب گوجه فرنگی را هم به آنها اضافه کنید و تفت دهید .در حین تفت دادن رب ، فلفل ، نمک و کمی زردچوبه را هم به مواد اضافه کنید و مقداری آب روی آنها بریزید تا سویا و هویج بپزند.در فاصله پختن هویج و سویا کلم بروکلی را به هر اندازه که دوست دارید خرد کنید و در مقداری آب و نمک به جوش آمده قرار دهید تا کمی نرم شود.بعد بروکلی ها را آبکش کنید و بلافاصله در ظرف آب یخ بیندازید تا رنگ سبزش حفظ بماند.10 دقیقه آخر پخت خورشت ،بروکلی های نیم پز شده را اضافه کنید تا خورشت قوام لازم را بدست بیاورد و به اصطلاح جا بیفتتد و هنگام سرو کم آب باشد.این خورشت را میتوانید به عنوان یک خوراک با نان هم مصرف کنید.

نکات

برای آماده سازی سویا آن را به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید و بعد از این مدت در آبکش ریخته و با فشردن در دست آب آن را به خوبی بگیرید. حالا سویا آماده استفاده در غذاست.

برای خوش رنگ شدن کلم بروکلی بهترین راه این است که در قابلمه ای مقداری آب و نمک ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از جوش آمدن آب کلم بروکلی را در آن انداخته و بعد از مدتی آن ها را بیرون آورده و سریع زیر آب سرد بگیرید. این شوک حرارتی باعث ثابت ماندن رنگ سبز کلم بروکلی می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (66 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (8 نظر) مراسم تشییع پدر سحر ولدبیگی، بازیگر فوت شده سریال مختارنامه با حضور بازیگران و چهره های سرشناس/ روحش شاد و مسیرش پرنور+عکس (8 نظر) جشن تولد ساده و خلوت فرزاد فرزین، آرشام سریال قطب شمال با دو کیک زیبا/ مبارکا باشه+عکس (8 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (8 نظر) 24 عکس از برادرزاده محمدرضا گلزار که سوپراستار سینما در یک استوری منتشر کرد/ علاقه شدید آقای بازیگر به آپامه خانوم (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعدام برای متجاوز هزار چهره / متهم نقش تاجر ،‌پرستار و ... را بازی می کرد
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، در غیر اینصورت قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌