طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله

  سه شنبه، 01 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله
پاناکوتای وانیلی با ژله یکی از دسرهای معروف و خوشمزه است که به راحتی قابل تهیه است. این دسر بر پایه شیر و خامه است که با کمک ژلاتین سفت می شود. این دسر به صورت دو رنگ یا 3 رنگ است.

پاناکوتا؛ این دسر جذاب ایتالیایی مدت هاست بین ما ایرانی ها جای خودش را باز کرده و به شدت معروف و پرطرفدار شده است. با این حال هنوز ممکن است این دسر بی نظیر برای برخی ها ناشناخته باشد، پس اول به این مساله میپردازیم که پاناکوتا چیست؟ پاناکوتا یک دسر با طعمی شیرین است که عمدتا از ترکیب خامه و شیر با شکر و ژلاتین تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله انار

  • شیر ۱/۵ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
  • ژله انار ۱ بسته
  • آب جوش ۱/۵ پیمانه
  • دانه انار به میزان لازم

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله انار

  1. شیر + خامه + شکر را در قابلمه بریزید با همزن دستی خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست شود بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، اما نباید بجوشد باید به اندازه ای روی حرارت بماند که شکر کاملاً حل شود کمی از مواد را بچشید اگر شکر کم بود کمی شکر به آن اضافه کنید وقتی شکر حل شد از روی حرارت بردارید بعد وانیل را به آن اضافه کنید.
  2. پودر ژلاتین را روی آب سرد بریزید بعد روی کتری یا سماور قرار دهید تا دانه های ژلاتین حل شود سپس ژلاتین را به کرمی که از قبل آماده کرده اید اضافه کنید، اما حواستان باشد ژلاتین خیلی داغ نباشد باید کرم و ژلاتین هم دما باشند اگر ژلاتین خیلی داغ باشد و به کرم اضافه کنید کرم دون دون می شود اگر هم ژلاتین سرد باشد با کرم مخلوط نمی شود؛ بنابراین باید ژلاتین و کرم را هم دما کنید به این صورت که وقتی هر دو کمی از دما افتادند ابتدا کمی از ژلاتین را با چند قاشق از کرم در ظرفی دیگری مخلوط کنید اگر دون دون نشد و به خوبی با هم ترکیب شدند یعنی دما ها متناسب است و می توانید کل مواد را با هم ترکیب کنید.
  3. اگر خواستید به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین استفاده کنید کاسه ای را با آب سرد پر کنید و ورق های ژلاتین را در کاسه قرار دهید تا نرم شوند سپس آن ها را از آب خارج کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود بعد آن را به شیری که از قبل روی حرارت گذاشته اید و داغ شده است اضافه کنید و اجازه دهید ورق ها در شیر حل شوند سپس آن را به مخلوط شکر و خامه که از قبل روی حرارت گذاشته اید اضافه کنید.
  4. بعد از اینکه کرم را از روی حرارت برداشتید آن را در ظرف دلخواه بریزید می توانید این دسر را به صورت تک نفره سرو کنید در این صورت به طور مساوی کرم را در لیوان ها بریزید بعد دور قالب یا لیوان را با گوش پاک کن یا دستمال کاملاً تمیز کنید و در یخچال قرار دهید.
  5. در این مرحله باید ژله را آماده کنید ژله و آب داغ را در کاسه ای بریزید و مخلوط کنید خوب هم بزنید روی سماور قرار دهید تا دانه های ژله حل شود بعد کنار بگذارید تا کاملاً هم دمای محیط شود. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ وقت برای حل کردن ژله از نصف آب داغ و نصف آب سرد استفاده نکنید.
  6. کرم را از یخچال خارج کنید کرم باید در حدی خودش را گرفته باشد که وقتی دست می زنید حالت چسبندگی داشته باشد اگر کرم کاملاً خودش را بگیرد بعد بخواهید لایه بعدی را به آن اضافه کنید دو لایه به هم نمی چسبند اگر هم خودش را نگرفته باشد وقتی لایه دوم را اضافه می کنید کرم سنگین و متلاشی می شود.
  7. وقتی کرم کمی خودش را گرفت می توانید دانه های انار را به سلیقه خودتان روی آن بچینید بعد چند قاشق از ژله را که با محیط هم دما شده است را روی دانه های انار بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد در این مرحله باید ژله را به میزانی بریزید که دانه های انار حرکت نکند اگر زیاد بریزید دانه های انار غوطه ور می شوند و بالا می آیند.
  8. وقتی دانه های انار در ظرف ثابت شد بقیه ژله را با قاشق آرام آرام اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.
  9. معمولاً بهتر است دسر ها یک شبانه روز در یخچال بمانند، اما اگر زمان کافی نداشتید باید حداقل ۶ ساعت در یخچال بماند تا کاملاً خودش را بگیرد.

 پاناکوتا وانیلی با ژله

دسر سه لایه پاناکوتا وانیلی با خامه، ژله و دسر دومینو

می دانستید برای درست کردن دسر پاناکوتا لایه دوم یا سوم می تواند بستنی مورد علاقه و دلخواه شما هم باشد؟ برای درست کردن پاناکوتا وانیلی با ژله و دسر دومینو به جای دسر دومینو از بستنی های لیتری دومینو در طعم های وانیلی، قهوه، کارامل یا هر طعم دیگر که می پسندید هم می توانید استفاده کنید. برای شروع کار ابتدا ژله را درست کنید. به مناسبت شب یلدا این ژله می تواند با طعم انار باشد.

مواد لازم برای دسر سه لایه پاناکوتا وانیلی با خامه، ژله و دسر دومینو

  • شیر نارگیل یا شیر معمولی: ۳ لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه سنگین: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • غلاف وانیل: ۱ عدد یا ½ قاشق مرباخوری عصاره وانیل
  • ژلاتین بدون طعم: ۲ بسته
  • ژله انار: ۱ بسته
  • دسر دومینو با طعم دلخواه: ۳ یا ۴ عدد

طرز تهیه دسر سه لایه پاناکوتا وانیلی با خامه، ژله و دسر دومینو

برای درست کردن دسر سه لایه پاناکوتا وانیلی با خامه و ژله و دسر دومینو ابتدا ژله را طبق دستور روی بسته درست کنید و در جام یا ظرف های مورد نظرتان بریزید. به مدت ۳ ساعت ژله را در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.

حالا پاناکوتا وانیلی را درست کنید. در یک کاسه متوسط ¼ فنجان آب سرد بریزید و ژلاتین را روی آب بریزید. ۵ تا ده دقیقه صبر کنید تا ژلاتین در آب حسابی نرم شود، سپس کمی هم بزنید تا یکدست شود. در یک قابلمه متوسط شیر نارگیل، خامه سنگین قنادی، شکر، عصاره وانیلی که از غلاف نارگیل با نوک چاقو جدا کرده اید را بریزید (از لوازم قنادی فروشی وانیل را تهیه کنید) و روی شعله ملایم گاز بگذارید. مخلوط فوق را هم بزنید و شعله گاز را ملایم نگه دارید تا شکر کاملا حل شود.

در این مرحله ژلاتینی را که در آب نرم و یکدست کرده بودید را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن مخلوط کرمی را آن قدر ادامه بدهید تا ژلاتین در آن کاملا حل شده و یکدست شود. مراقب باشید که این مایه دسر پاناکوتا اصلا نباید به مرحله جوش برسد. اگر احساس کردید مایه به درجه جوش رسیده آن را از روی شعله گاز بردارید. می توانید مایه پاناکوتا را از صافی رد کنید تا در صورتی که تکه های ژلاتین در آن باقی مانده از روی آن گرفته شود.حالا مایه کرمی دسر پاناکوتا سفید را از روی گاز بردارید و خنک که شد با دقت روی ژله انار که به مدت ۳ ساعت در یخچال نگه داشته بودید و حسابی خودشان را بسته اند اضافه کنید.

بعد از اضافه کردن پاناکوتا به ژله انار یک بار دیگر به مدت ۳ الی ۵ ساعت ساعت ظرف های دسر را در یخچال قرار دهید تا دسر پاناکوتا وانیل و خامه با ژله انار حسابی خودش را بگیرد و سفت شود. یک ساعت قبل از سرو هم دسر دومینو با طعم دلخواه (مثلا دومینو وانیلی) را به عنوان لایه سوم پاناکوتا اضافه کنید. یک ساعت در یخچال نگه دارید و سپس دسر پاناکوتا را سرو کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (503 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) تصویری از آیت الله آل هاشم امام جمعه مردمی و محبوب تبریز سوار بر تراکتور/ چون از جنس مردم بود محبوب بود (28 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) لیستی کامل از بازیگران مردی که با گریم زنانه در دنیای هنر ظاهر شدند+عکس/ از اکبر عبدی و محسن تنابنده تا امین حیایی و سپند امیرسلیمانی (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد