دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

تاثیر عالی لوبیا سبز در رژیم لاغری 

چهارشنبه، 14 دی 1401
آیا می دانید لوبیا سبز در کاهش وزن می تواند به شما کمک کند؟ در این مطلب می خواهیم به خواص لوبیا سبز و تاثیر آن بر لاغری بپردازیم. همراه ساعد نیوز باشید.

خواص لوبیا سبز برای بدن انسان زیاد است؛ اما شاید برخی از ما آن را تنها در لوبیا پلو و خوارک لوبیا خورده باشیم. لوبیا سبز را می توان به روش های مختلف کنسروی و تازه مصرف کرد. لوبیا تازه را می توان به فرم منجمد در فریزر قرار داد و یا به شکل پخته و آب پز مصرف نمود. خواص لوبیا سبز به قدری زیاد است که چنانچه با این خواص آشنا شوید، آن را در برنامه روزانه خود قرار می دهید. لوبیا سبز سرشار از ویتامین است به خصوص درصد بالایی ویتامین E دارد همچنین حاوی ویتامین های A,C و ماده معدنی آهن است. تجمع مواد معدنی و ویتامین های مهم به همراه درصد بالای فیبر و کلروفیل ، لوبیا سبز را تبدیل به یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات کرده است.

لوبیا سبز

لوبیا سبز گیاهی کم کالری و فاقد هر گونه چربی اشباع شده می باشد که بومی کشور پرو است. لوبیا سبز به همراه گیاهان شناخته شده ای مانند ماش، شیرین بیان، لوبیا چیتی، شنبلیله و عدس در خانواده باقلاسانان دسته بندی می شود. خواص لوبیا سبز (Green bean) برای سلامتی گسترده بوده، مهم ترین خواص لوبیا سبز کاهش خطر حوادث قلبی عروقی، پیشگیری از سرطان و پوکی استخوان است. در بین انواع لوبیاها، لوبیا سبز از کالری کمتر و ویتامین ث بیشتری برخوردار است. تا وقتی که این نوع لوبیا، سبز و تازه است در گروه سبزیجات جای دارد، ولی وقتی غلاف و دانه های آن خشک شود، جزء گروه حبوبات یا بهتر است بگوییم جزو بنشن ها محسوب می شود. خاصیت آنتی اکسیدان، ضدچربی، ضددیابت، ضدسرطان، ضدالتهاب و مقوی از مهم ترین خواص لوبیا سبز برای سلامت است.

ارزش غذایی لوبیا سبز

  • کالری : 31
  • پروتئین : 1.8 گرم
  • فیبر : 3.4 گرم
  • چربی : 0.1 گرم
  • کربوهیدرات : 7 گرم

خواص لوبیا سبز برای گوارش

لوبیا سبز فیبر فراوانی دارد که به همین دلیل در بهبود حرکات روده و درنتیجه سلامت دستگاه گوارش موثر است. جالب است بدانید، در پزشکی مدرن، اصطلاح فودمپ (fodmap) به انواعی از کربوهیدرات گفته می شود که در بدن انسان قابلیت هضم ندارند، اما توسط باکتری های روده مصرف می شوند و سبب ایجاد نفخ، دردشکمی، اسهال، یبوست و به طور کلی مشکلات گوارشی می شوند. غذاهایی که فودمپ کمی داشته باشند، از نظر سلامت برای بدن بهتر هستند. لوبیا سبز، از این دسته مواد است که باوجود فیبر بالایی که دارد، فودمپ آن کم است و به همین دلیل یک از خواص لوبیا سبز در طب سنتی، کمک به سلامت دستگاه گوارش است.

خواص لوبیا سبز برای لاغری

لوبیا سبز از جمله مواد غذایی است که دارای کالری کم بوده، فاقد چربی اشباع است. ۱۰۰ گرم لوبیا سبز تنها ۳۱ کالری دارد. همچنین به دلیل اینکه سرشار از فیبر است، از رشد چربی های ناخواسته در بدن جلوگیری می کند و تمامی این پروسه به کاهش وزن کمک می کند. لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای فیبر و چربی و کالری پایینی است که باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. بهترین روش استفاده از لوبیا سبز برای کاهش وزن این است که، آن را به صورت خام به سالاد خود اضافه کنید. پس حتما با گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه خود از خواص لوبیا سبز در لاغری استفاده کنید.

مضرات لوبیا سبز

لکتین موجود در لوبیا سبز در مقادیر بالا می تواند، سبب ایجاد انواع مشکلات گوارشی شود. لوبیا سبز و سایر حبوبات ممکن است، در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک و حساسیت شوند. مقادیر بالای ویتامین K موجود در لوبیا سبز ممکن است با دارو های ضد انعقاد خون مانند کومادین یا وارفارین تداخل دارویی ایجاد کند. لوبیا سبز مقادیر بالایی اگزالات دارد و برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و کیسه صفرا مضر می باشد. لوبیا سبز یکی از حبوبات و از اعضای خانواده ی باقلائیان است بنابراین بهتر است که افراد مبتلا به بیماری فاویسم از خوردن آن اجتناب کنند.

سخن آخر

اغلب مواد اصلی لوبیا سبز ناشناخته مانده است. اما باید دانست که سبزی مقوی و نیروبخشی است و علت آن وجود ویتامین ها و مواد معدنی گوناگون در آن است. وجود ویتامین A تبادل بعضی مراحل تغذیه ای را تسهیل می کند و ویتامین C این فعل و انفعالات را تکمیل می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟