دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

تاثیر فوق العاده گندم سیاه در لاغری 

چهارشنبه، 14 دی 1401
گندم سیاه که به نام های دیگری مانند گندم گاوی، گندم راش و دیلار هم شناخته می شود و یکی از بهتتریم مواد غذایی برای رژیم لاغری است. همراه ساعد نیوز باشید تا با این غلات آشنا شویم.

گندم سیاه از گیاهی به نام فاگوپیروم اسکولنتوم (Fagopyrum esculentum) به دست می آید که با ریواس و ترشک مرتبط است. دانه گندم سیاه یا همان باکویت برخلاف اسم اصلا شبیه گندم نیست. بسیار مغذی و انرزی بسیار زیادی است. این محصول کشاورزی بیش از 8000 سال است که کشت می شود و گاهی اوقات از آن تحت عنوان یک دانه باستانی یاد می کنند. بلغور گندم سیاه اغلب در دستورالعمل های رژیم غذایی و در محصولاتی مانند آرد گندم از این همین نوع گندم ذکر شده، نودل، کشا، یا بلغورهای بوداده وجود دارند.

مواد مغذی گندم سیاه

  • اسیدهای چرب اشباع نشده: اسیدهای چرب اشباع نشده برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید هستند.
  • ویتامین ها: گندم سیاه دارای انواع ویتامین های گروه B از جمله: B1، B2، B3، B5، B6 و B9 (یا اسیدفولیک) است.
  • مواد معدنی: دارای سلنیوم، منیزیم، منگنز، روی، کلسیم، آهن، مس، پتاسیم و فسفر است.
  • فیبر: 100 گرم از گندم سیاه، میزان 10 گرم فیبر بدن را تأمین خواهد کرد.

خواص گندم سیاه

گندم سیاه منبع بزرگی از مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر و انرژی است. فاقد گلوتن و حتی می تواند جایگزینی برای دیگر غلات کامل باشد. برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک که تحمل گلوتن را ندارند، گندم سیاه و آرد گندم سیاه گزینه های غذایی بسیار خوبی هستند. برای سلامتی ما اهمیت بسیاری دارد. زیرا هضم را تسریع می کند، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. آب اضافی را از بین می برد. باعث تصفیه خون می شود و میزان کلسترول بد را کم می کند. خواص گندم سیاه یکی از فواید گندم سیاه کاهش وزن است.

خواص گندم سیاه برای لاغری

از دیگر خواص گندم سیاه برای بدن بهبود و کاهش وزن است. این محصول سرشار از پروتئین است. تحقیقات نشان داده است که غذاهای دارای پروتئین بالا برای کاهش وزن ضروری هستند زیرا، نسبت به سایر مواد غذایی منجر به احساس سیری بیشتری می شوند. نان تهیه شده از این گندم برای کاهش وزن مفید است و مصرف آن به تناسب اندام شما کمک می کند. در واقع، با خوردن این نان گرسنه نمی شویم و در این حالت، غذای کمتری می خوریم و به همین دلیل از پرخوری نجات پیدا خواهیم کرد و همین امر سبب لاغری می شود. با توجه به مقدار زیاد فیبر موجود در این محصول خوراکی معده سیر خواهد ماند، بنابراین از ولع غذایی جلوگیری می شود، پس به این نتیجه خواهیم رسید که گندم سیاه و لاغری به هم مرتبط هستند.

گندم سیاه منبع روتین، فلاونوئید است که به حفظ سطح کلسترول پایین و کنترل فشار خون کمک می کند. افرادی که روزانه آرد گندم سیاه می خورند، میزان کمتری از سنگ صفرا و چربی پایین بدن مشاهده شده است. این دانه دارای فیبر یکسانی از غلات کامل است. این فیبر به جذب مناسب کربوهیدرات ها کمک می کند. در مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ ، نشان داده شد که افرادی که گندم سیاه می خورند، بعد از خوردن آن رضایت بیشتری نسبت به خوردن غلات دارند.

آرد گندم سیاه

آرد گندم سیاه حاوی یک قند ایمینو (یک مولکول تشکیل شده توسط گروه شیمیایی و یک ایمینو قند) به نام فاگومین است. فاگومین یک مهار کننده قوی جذب گلوکز است، که تجویز آن باعث کاهش شاخص گلیسمی کربوهیدرات ها و در نتیجه کاهش اشتها می شود. تحقیقات بالینی بر روی ۷۵ بیمار مبتلا به دیابت به دنبال رژیم غذایی غنی از گندم سیاه انجام شده است. نتایج این مشاهدات کاهش سطح قند خون و کنترل بهتر دیابت را نشان داد. این مولکول قبلاً توسط شورای تحقیقات ملی (CSIC) ثبت اختراع شده و محاسبه شده است که در آینده بسیار نزدیک ، از فاگومین برای تولید غذاهای کاربردی برای کنترل دیابت و چاقی استفاده می شود.

عوارض گندم سیاه

محصولات بدون گلوتن گندم سیاه را می توان با چک کردن برچسب ها، خرید. گندم سیاه نباید توسط افراد دارای اختلالات خواب مصرف شود. قبل از آنکه به کودک خود گندم سیاه دهید، با یک متخصص صحبت کنید. گندم سیاه برای بزرگسالان ایمن است. گاهی اوقات این گیاه می تواند ریسک آفتاب سوختگی را، افزایش دهد. افرادی که همیشه و در حجم بالایی گندم سیاه مصرف می کنند، بیشتر احتمال دارد به این حساسیت مبتلا شوند. در معرض قرار گرفتن با گندم سیاه می تواند باعث آبریزش بینی، آسم، خارش و پوسته پوسته شدن پوست، نفخ و کاهش شدید فشار خون شود.

سخن آخر

گندم سیاه یک دانه کامل است که ارزش غذایی بالایی دارد و جز مواد کاملاً مغذی شناخته می شود. بسیاری از افراد گندم سیاه را به عنوان غذایی خاص و ارزشمند می دانند. این ماده غذایی طبیعی فواید تغذیه ای و خواص بسیاری برای سلامتی بدن شما دارد. گندم منبع خوبی از فیبر، منگنز، منیزیم و مس و سایر مواد معدنی دیگر است. همچنین این محصول مزایای بسیاری در سلامتی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون خواهد داشت. 1 فنجان از این ماده مغذی تفت داده شده، 155 کالری، 6 گرم پروتئین و 33 گرم کربوهیدرات با کیفیت دارد. این محصول مغذی یکی از مواد تشکیل دهنده در بسیاری از محصولات غذایی روزمره، مانند صبحانه و ناهار و شام است و به عنوان ماکارونی یا نودل و آرد می توان از آن استفاده کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی