تاثیر انبه در لاغری

  پنجشنبه، 24 آذر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
تاثیر انبه در لاغری
میوه انبه چه تاثیری می تواند در لاغری داشته باشد؟ می خواهیم در این مقاله در مورد تاثیر میوه انبه بر لاغری صحبت کنیم. همراه ساعد نیوز باشید.

انبه یکی از خوشمزه ترین میوه های مناطق استوایی است که به دلیل خواص فراوان درمانی و زیبایی که دارد، لقب "پرخاصیت ترین میوه جهان" را به خود اختصاص داد. میوه ی پزخاصیت انبه حاوی مقدار قابل توجهی از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است که حس سیری و رفع گرسنگی را به افراد انتقال داده و برای کنترل اشتها فوق العاده است از طرفی انبه به دلیل داشتن فیبر کارکرد گوارشی بدن را افزایش داده و همین افزایش موجب سوزاندن کالری های اضافی و کمک به کاهش وزن می شود.

میوه انبه

میوه انبه میوه ی شیرین و خوش طعمی است و از خواص انبه می توان به وجود ویتامین C و A و انواع مختلف کاروتنوئیدها اشاره کرد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. انبه از پرمصرف ترین میوه ها در جهان است که در مناطق گرمسیری می روید و قدمتی 4000 ساله دارد. انبه در هند رشد کرده و با پسته و بادام هندی هم خانواده است و انواع مختلف دارد. این میوه ی هسته دار از دو بخش تشکیل شده است: قسمت گوشتی بیرونی و هسته انبه. قسمت گوشتی، هسته را دربرمی گیرد و در داخل هسته نیز، دانه ی انبه قرار دارد. نارگیل، گیلاس، آلو، هلو، زیتون و خرما نیز میوه هایی از همین دسته اند. درخت انبه ازجمله درختان همیشه سبز است که تقریباً فقط در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. انبه، میوه ی ملی هند، پاکستان و فیلیپین و همچنین درخت ملی بنگلادش است.

تاثیر میوه انبه برای لاغری

خواص انبه برای لاغری

در برخی از منابع بیان شده است که میوه انبه باعث افزایش وزن می شود. به نظر شما آیا افزایش وزن با انبه واقعیت دارد؟ به گفته متخصصان تغذیه انبه با افزایش وزن ارتباطی ندارد. به خاطر اینکه این میوه فاقد کلسترول و نمک است. البته زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث چاقی شود. زیرا مصرف زیاد از حد انبه، میزان کالری دریافتی را افزایش می دهد. با این حال رعایت اعتدال در مصرف انبه به عنوان یک میوه انرژی زا می تواند به کاهش وزن کمک کند. انبه یک میوه مملوء از مواد مغذی است، بنابراین با مصرف آن می توانید غذای کمتری بخورید و نیازهای روزانه تغذیه خود را برآورده کنید. انبه دارای فیبر فراوانی است، به همین خاطر یک میان وعده محسوب می شود و می تواند باعث کاهش اشتها شود.

خواص برگ انبه برای لاغری

میوه انبه غنی از پلی فنل های آنتی اکسیدان است. این فراوانی باورنکردنی از آنتی اکسیدان در برگ های انبه نیز وجود دارد. به همین خاطر استفاده از برگ انبه تاثیر مثبتی بر هضم غذا و در نتیجه کمک به کاهش وزن دارد. برگ های چرمی، براق و نوک تیز گیاه انبه نه تنها برای بهبود بیماری ها مفید هستند، بلکه دارای خواص قابل توجهی برای لاغری هستند. در رابطه با خواص برگ انبه برای لاغری باید بگوییم که ویتامین های گروه B در آن با تحریک کبد، به سوختن و از بین بردن کربوهیدرات ها که به صورت چربی رسوب کرده ، کمک می کنند. همچنین باعث فعال کردن دفع چربی در بدن می شود. برگ های انبه قدرت خوبی در تبدیل چربی ها به انرژی خالص دارند و این می تواند باعث افزایش سوزاندن کالری بیشتر و در نتیجه لاغری شود.

تجربه کاهش وزن با انبه

بهترین زمان مصرف انبه پیش از ظهر و یا هنگام غروب است (به عنوان میان وعده). تحقیقات نشان می دهد به طور کلی کاهش وزن کسانی که میوه را در وعده غذایی خود دارند، سریع تر از کسانی است که میوه مصرف نمی کنند. طبق یک تحقیق، به ازای مصرف هر 110 گرم میوه در روز شاهد 420 گرم کاهش وزن خواهید بود (البته پس از یک دوره شش ماهه). غذاهایی که چگالی انرژی کمی دارند، کاهش وزن را تسریع می کنند، زیرا کالری کمی از طریق آن ها وارد بدن می شود. چگالی انرژی انبه 6/0 کالری بر گرم است پس بهتر است ظرف غذای خود را با انبه و مواد مغذی مانند آن پر کنید تا به کاهش وزن نزدیک شوید. انبه به دلیل وجود فیبر احساس سیری ایجاد می کند و جذب مواد مضر مانند کربوهیدرات ها و چربی ها را کاهش می دهد. هر وعده انبه 6/2 گرم فیبر دارد یعنی حدود 10 درصد از نیاز روزانه را شامل می شود. با مصرف انبه به تنهایی نمی توانید انتظار کاهش وزن را داشته باشید، بلکه باید در کنار آن غذای خود را کم و فعالیت تان را زیاد کنید. برای 450 گرم کاهش وزن باید 3500 کالری بسوزانید. استفاده از انبه و سبزیجات با چگالی انرژی کم فقط میتواند با القای احساس سیری به کاهش وزن شما کمک کند. پس در واقع خوردن انبه به دلیل ایجاد حس سیری و کاهش مصرف غذا راهی است برای تسریع کاهش وزن شما در صورتی که همراه با ورزش و رعایت نکات رژیم لاغری باشد.

سخن آخر

بطور کلی برای کنترل وزن بایستی به ابعاد گوناگون سلامت توجه داشت که یکی از آن ها دریافت های غذایی روزانه است. رویکرد صحیح و متعادل تغذیه ای آن است که در طول روز با محاسبه و توجه به کالری و همچنین مواد مغذی غذاهای گوناگون آن ها را در دریافت های غذایی خود گنجاند. در حقیقت مصرف بیش از حد تمامی مواد غذایی می تواند چاق کننده باشد. همچنین حذف کامل آن ها و محروم ساختن بدن از مواد مغذی یک غذای خاص مانند انبه نیز اشتباه است. پس با مصرف متعادل این میوه مغذی از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید و از چاقی و اضافه وزن ناشی از مصرف بیش از حد آن نیز در امان باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (557 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان