تاثیر مصرف جعفری برای لاغری

  جمعه، 18 آذر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
تاثیر مصرف جعفری برای لاغری
یکی از سبزیجاتی که می تواند در رژیم غذایی برای لاغری موثر باشد، جعفری است. می خواهیم در این مقاله در مورد تاثیر جعفری بر لاغری صحبت کنیم. همراه ساعد نیوز باشید.

لاغری با جعفری؛ جعفری از سبزی های محبوب و پُر استفاده است که می توانید به صورت خرد شده یا کامل مصرف کنید. از جعفری به عنوان چاشنی غذاها مثل تغییر مزه سوپ و خورشت ها و یا در سالادها استفاده می کنند. این سبزی سالم سرشار از انواع مواد مغذی، کالری کم و فیبر بالا است که می توانید در رژیم غذایی خود اضافه کنید. در این مقاله می خواهیم درباره جعفری و چگونگی تاثیرش بر کاهش وزن و لاغری صحبت کنیم.

خواص جعفری

جعفری گیاهی است علفی، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا 70 سانتیمتر می رسد. برگ های آن برنگ سبز تیره و دارای بریدگیهای لوزی یا مثلث شکل با تقسیمات رفعی است. گل های جعفری کوچک برنگ مایل به سبز و بصورت چتری است. میوه آن کوچک به درازای 2 میلیمتر و به قطر یک میلیمتر و دارای بوئی معطر است. یکی از سبزی هایی که فواید بسیار زیادی دارد جعفری است. این سبزی به مزاج برخی سازگار نیست اما توصیه می شود که هیچگاه این سبزی را از برنامه غذایی خود حذف نکنید. جعفری سرشار از ویتامین های گوناگون از قبیل ویتامین آ، ث، ای و ب است. همچنین دارای مواد معدنی مهم مانند آهن و کلروفیل به مقدار زیاد است.

خواص جعفری

جایگاه جعفری در رژیم غذایی

این گیاه به شما کمک می کند که وزن کم کنید و سلولیت را هم کاهش می دهد. جعفری سرشار از کلروفیل کارتنوئید ویتامین های ک، ث، ب و سپس آهن واسید فولیک و گیاهان آنزیم ها و برای دفع سموم ارگانیسم ها عالی است. کاروتنوئید در جعفری نظیر لئوتین و زیازانتین با کاهش خطر سرطان در ارتباط هستند و برای سلامت بینایی خوب هستند. کلروفیل ماده ای است که به گیاهان رنگ سبز می دهد تصور می شود که رشد باکتری ها را مهار کرده و سموم را در بدن غیر فعال می کند. جوشانده ی این گیاه در لاغری و درمان سنگ کلیه تاثیر دارد افرادی که دچار مشکلات کلیوی هستند نباید از جعفری استفاده کنند.

جعفری و لاغری

آنزیم به خاطر بهبود هضم، نقش مهمی در جعفری دارند. نقش آن ها در تجزیه غذا و رها کردن مواد غذایی از جمله پروتیین ها، چربی ها و کربو هیدرات ها است که مصرف می کنیم. با پخت غذا، مقدار زیادی از آنزیم را از بین می بریم که بعد وارد بدن می شود و بدن مجبور به تولید آنزیم ها می شود. سپس می توانید اثرات جانبی ناخوشایند نظیر نفخ شکم و گاز را تجربه کنید. رژیم جعفری به شما این امکان را می دهد که به اندازه کافی آنزیم وارد بدن کنید و نفخ و باد را کاهش دهید. عملکرد ادرار آور جعفری برای لاغری، به توانایی آن برای تحریک رها کردن مایع از بدن اشاره می کند. وقتی در مورد کاهش وزن و نقش جعفری در این کار صحبت می کنیم، پس این کار قطعا بیش ترین نقش را دارد.

فواید جعفری

  • جعفری؛ آنتی اکسیدانی قوی
  • جعفری؛ مؤثر در درمان بیماری های گوارشی
  • تأثیر جعفری در کاهش وزن
  • جعفری خطر سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد
  • خواص ضد سرطان جعفری
  • جعفری؛ ضد پوکی استخوان
  • جعفری؛ ضد سنگ کلیه و ادرارآور
  • جعفری و رفع اختلالات قاعدگی
  • جعفری و حفاظت در برابر آرتریت روماتوئید
  • معجزه جعفری در زیبایی و شادابی پوست
  • رفع ناراحتی های ریوی
  • جعفری اشتهاآور، مقوی معده، هضم کننده غذا، بادشکن و صفرابر است.
  • اگر از بوی بد دهانتان خسته شده اید، روزانه چند برگ جعفری را به مدت یک ربع بجوید.
  • از جعفری به عنوان مسکن، برای پایین آوردن تب نیز استفاده می کنند
  • کسانی که پروستات دارند جعفری را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
  • کودکانی که سرخک می گیرند به آن ها سوپ جعفری بدهید چون باعث می شود دانه های سرخک سریع تر ظاهرشده و از بین برود.

مضرات جعفری

  • مصرف مقادیر زیادی از جعفری ممکن است سبب انقباضات رحم در دوران بارداری شود که در هر مرحله از دوران بارداری می تواند بسیار خطرناک باشد. اجتناب از مصرف زیاد جعفری در دوران بارداری و شیردهی توصیه می شود.
  • جعفری ممکن است پوست را نسبت به نور خورشید حساس کند و سبب خارش و جوش زدن شود.
  • افراط در مصرف جعفری جریان خون را کند می کند. همچنین زیاده روی در خوردن جعفری محرک اعصاب است.

سخن آخر

جعفری اگر در یک لیوان آب بماند طراوت خود را حفظ می کند، حتی اگر در یخچال باشد. جعفری ارگانیک بخرید، یا خودتان آن را بکارید. این کار به تلاش و مهارت زیادی نیاز ندارد. از خرید جعفری کمرنگ و رنگ و رو رفته ای خودداری کنید که قهوه ای است؛ جعفری خشک چیز دیگری است. مهم نیست چه نوع جعفری استفاده می کنید در هر صورت می توانید جعفری را فریز کنید. اگر در حال برنامه ریزی برای یک عمل جراحی هستید، از دو هفته قبل جعفری استفاده نکنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (583 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (49 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان