دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی چهره 

یکشنبه، 05 اردیبهشت 1400
همیشه عدم تقارن در صورت همه افراد دیده می شود. اما در برخی موارد این عدم تقارن موجب نازیبایی در فرد می شود. بیشترین عاملی که در چهره افراد تاثیر بسزایی دارد ناحیه دهان است.

کسانی که برای انجام درمان ارتودنسی اقدام می کنند معمولاً با یک سؤال نسبتاً نگران کننده و یک مشکل بزرگ مواجه هستند که تمامی نگرانی آنها را در زمینه وضعیت لب ها و همچنین زیبایی صورت را در برمی گیرد. برخی از افراد باوجوداین که تمایل زیادی به استفاده از براکت برای نظم دادن به دندان های خود دارند، در مورد زیبایی خود نیز نگران هستند ترجیح می دهند که از روش هایی استفاده کنند که کمترین لطمه را به ظاهر آنها وارد کند. اگرچه در نظر گرفتن انجام درمان ارتودنسی در کنار زیبایی صورت ممکن است منافاتی داشته باشد، اما می توان راهکارهایی برای فرار از آن نیز پیشنهاد داد.
اما در حقیقت چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا امکان جبران آن ها وجود دارد؟ آیا ممکن است فرد را از حضور در جمع بازدارد؟ در حقیقت زمانی که فردی درمان ارتودنسی انجام می دهد، طبیعتاً با توجه به حجم براکت و سایر متعلقات آن ممکن است لب ها به سمت جلو حرکت کنند و نحوه حرف زدن فرد نیز دچار تغییراتی شود که فرد بابت آن ها از حضور در جمع شرمگین باشد. این در حالی است که به مرورزمان بیمار به استفاده از آنها عادت کرده و کم کم می تواند رفتارهای عادی خود را نشان دهد.

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی فرم صورت

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی فرم کلی صورت معمولا در یک سوم پایینی صورت است. و اگر مشکلات ظاهری زیادی در صورت باشد نباید انتظار داشت زیبایی صورت با ارتودنسی تغییرات شگرفی کند اما درمان ارتودنسی در فرم صورت از ناحیه فاصله بین بینی و چانه می تواند تاثیر گذار باشد.

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی فک

همانطور که می دانید دستگاه ارتودنسی بر روی دندان ها متصل و گذاشته می شود. و دندانها به فکین متصل هستند و باحرکت فکین می توان تاثیر ظاهری ملموس تری را در بیمار شاهد بود.

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی لب ها

یکی از قسمت هایی که بیشترین تاثیر ظاهری را بر اثر درمان ارتودنسی می پذیرد لب ها می باشند. زمانی که دندان ها جلوزده و در حالت اورجت می باشند لب ها بیش از اندازه بیرون می زنند. در درمان بیمارانی که فک بالای جلوزده دارند با عقب بردن فک بالا لب ها نیز عقب تر می روند و در جای استاندارد خود قرار می گیرند.

برعکس ممکن است متخصص ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها در بیماری که فک بالای عقبی دارد آنها را به سمت جلو بکشد در این حالت نیز لب ها برجسته تر خواهند شد. همچنین بیمارانی که دارای دندان غایب یا دندان از دست رفته می باشند لب های تو رفته و صاف دارند و فرم لب های این بیماران زیبا نیست. در انتهای درمان ارتودنسی و جایگزینی دندان غایب فرم لب ها نیز تغییر کرده و لب ها برجسته تر خواهند شد. زیبایی صورت با ارتودنسی بیشترین تاثیر را بر روی لب ها دارد. بنابراین نمی توان از تاثیر ارتودنسی بر لب ها غافل ماند.

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی بینی

عمل ارتودنسی به خودی خود تاثیری بر بینی ندارد ولی با تاثیر گذاری بر لب و تغییر فاصله بین لب و بینی می تواند تاثیرگذار باشد. ولی مهمترین مورد در مورد ارتودنسی و بینی این است که بیمارانی که قصد عمل بینی را دارند باید بعد از انجام ارتودنسی و شکل گرفتن فاصله و زاویه بینی و لب رینوپلاستی را انجام دهند. اگر دندان های نامرتب و فکین نامتقارنی دارید انجام درمان ارتودنسی نسبت به جراحی بینی در اولویت است.

تاثیر ارتودنسی بر لاغری صورت

برخی بیماران عقیده دارند که ارتودنسی باعث لاغری صورت می شود. اما این تغییر به این علت این است که بیمار بعد از گذاشتن ارتودنسی تغذیه مناسب دارد و یا به خاطر داشتن براکت ارتودنسی کمتر غذا مصرف می کند و دچار کاهش وزن مقطعی می شود. و یکی از اولین قسمت هایی از بدن که کاهش وزن در آن نمود پیدا می کند صورت می باشد. که این مورد هم بعد از مدتی جبران خواهد شد.

تأثیر ارتودنسی بر گونه ها

برای فهمیدن اثراتی که ارتودنسی بر روی صورت و چهره تان می گذارد بایستی مشکلات دندانی متفاوت و چگونگی تأثیر هرکدام روی شکل صورت و ظاهرتان را عنوان کرد.

آندِربایت

این حالت وقتی اتفاق می افتد که دندان های پایینی پیش تر از دندان های بالایی قرار می گیرد. آندربایت می تواند روی تناسب صورت شما اثر گذاشته و فکتان را بسیار بزرگتر نشان دهد. درمان ارتودنسی می تواند با انتقال دادن فکتان به جایگاه درست ویژگی های صورت شما را بهبود بخشد.

اُوِربایت

اوربایت یک مشکل دندانی شایع است که به دلیل پیش آمدگی دندان های بالا نسبت به دندان های پایین ایجاد می شود. این حالت ممکن است سبب شود که لب بالایی برجسته تر و فک پایینی ضعیف و تو رفته به نظر برسد. اصلاح ارتودنسی این پیش آمدگی را بهبود بخشیده و ظاهر فک و صورت را همگون و متوازن تر می کند.

اُپِن بایت

اپن بایت نقص در جفت شدن و بسته شدن دندان هاست و دندان ها در این حالت همیشه کمی باز می ماند. این حالت باعث می شود که دهان کشیده شده و لب فوقانی یا تحتانی کمی پیش آمده به نظر برسد که توازن صورت را بهم می زند.

دندان های کج

دندان های کج می تواند سبب بی قرینگی صورت شود، به خصوص اگر یک سمت دهان نسبت به سمت دیگر دندان کج بیشتری داشته باشد. بِرِیس دندانی می تواند این مشکل را درمان کرده و فک و لبخند را صاف کرده و دندان های را ردیف کند.

آیا ارتودنسی برای من خیلی دیر نشده است؟

اگر دندان های شما فقط نامرتب هستند.یا اینکه شما قصد دارید آنها را مرتب کنید و طرح لبخند خود را اصلاح کنید.درمان ارتودنسی به شما کمک خواهد کرد تا به خواسته خود برسید.واقعیت این است که یک نفر از هر پنج بیمار ارتودنسی یک فرد بزرگسال است.در درمان ارتودنسی هیچ محدودیت سنی برای بیماران بزرگسال با لثه های سالم وجود ندارد.درمان ارتودنسی به شما اجازه می دهد تا شما یک لبخند زیبا را که در تمام طول مدت عمر به آن می اندیشید برایتان به ارمغان بیاورد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت