تاثیر ژل رویال بر پوست چیست؟

  شنبه، 31 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
تاثیر ژل رویال بر پوست چیست؟
ژل رویال ماده ای سفید رنگ و گاها زرد کمرنگ است که توسط زنبور عسل تولید می شود و طعمی رو به ترشی دارد. این ماده که به شاه انگبین هم شهرت دارد، توسط زنبور های کارگر تولید شده و تنها منبع تغذیه ملکه است که تا آخر عمر باید از ژل رویال تغذیه کند.

علم و تاریخچه ژله رویال

خواص ژل رویال در دهه پنجاه میلادی بسیار مورد توجه پاپ قرار گرفت که از پیری و مشکلات تنفسی رنج میبرد. در آن زمان بسیاری از کاتولیک ها و مسیحیان خواستار آن شدند، که همین باعث شد کمیاب و گران قیمت شود. همچنین چینی ها و مردم قاره آسیا نسل هاست از آن استفاده می کنند. پنجاه درصد وزن خشک ژل رویال را پروتئین تشکیل داده. گزارش شده که ۹ تا از پروتئین های اصلی ژل رویال ۸۰ الی ۹۰ درصد کل پروتئین ها را تشکیل می دهند. دیگر پروتئین ها مانند آلفا گلوکوزیداز، گلوکز اکسیداز و آلفا آمیلاز نیز شناسایی شده اند.

علاوه بر این، ژل رویالِ زنبورعسل (Apis mellifera) به دلیل خواص محافظتی آن، دارای تاریخچه طولانی در بین داروهای طبیعی برای انسان است. برای درک بیشتر و پایه ای و جامع از چربی های موجود در آن، به طور کلی، بیشتر شامل اسیدهای چرب (الیفاتیک) می باشد که تقریبا همه آن ها اسیدهای چرب آزاد هستند. لیپیدها یک دسته از ترکیبات ارگانیک هستند که اسیدهای چرب بحساب می آیند و در آب حل نمی شوند، بلکه در حلال های آلی قابل حل هستند. این دسته شامل بسیاری از روغن های طبیعی، واکس ها و استروئیدها نیز می شود.

بیشتر اسیدهای چرب ژل رویال، اسیدهای چرب زنجیره میانی هستند. لیپیدها به عنوان داروهای پیشگیرانه و تقویت کننده مورد استفاده قرار می گیرند. با ویژگی هایی که شامل: مهارکنندگی قوی رشد سرطان، تقویت سیستم ایمنی، درمان جایگزین برای یائسگی، محافظت از پوست در برابر پیری و موارد دیگر می شود.

ژل رویال ماده ای سفید رنگ و گاها زرد کمرنگ است که توسط زنبور عسل تولید می شود و طعمی رو به ترشی دارد. این ماده که به شاه انگبین هم شهرت دارد، توسط زنبور های کارگر تولید شده و تنها منبع تغذیه ملکه است که تا آخر عمر باید از ژل رویال تغذیه کند. به همین خاطر است که نسبت به دیگر زنبورها از جثه بزرگ تری برخوردار است و عمر بیشتری می کند. ژل رویال سریعا فاسد می شود و باید بعد از تولید فورا مصرف شود. لارو های تازه متولد شده تا سه روز اول از شاه انگبین تغذیه می کنند و آن دسته از لارو هایی که قرار است تبدیل به کارگر شوند بعد از سه روز باید از گرده گل و عسل تغذیه کنند. تنها، لاروی که قرار است در آینده به ملکه تبدیل شود، باید در طول ادامه حیات خود از ژل رویال تغذیه کند. ژل رویال از دو جفت غده هیپوفارین که در طرفین سر زنبور کارگر قرار دارد تولید شده و با بزاق دهانش ترکیب می شود. این ماده چسبناک که طعم تند و زننده ای دارد، منبع تغذیه همه لارو ها تا سه روز اول است و تنها ملکه است که تا آخر عمر از ژل رویال یا شاه انگبین تغذیه می کند.ژل رویال یک ماده غذایی بسیار ارزشمند است و خواص دارویی فراوانی دارد که در درمان برخی امراض نیز موثر است. کاهش چربی خون، تنظیم هورمون ها، کمک به رشد استخوان ها و به ویژه جلوگیری از پیری زودرس از خاصیت های این ماده خوراکی ارزشمند است.خاصیت کلاژن سازی که ژل رویال دارد باعث جوان سازی و شادابی پوست شده و همچنین بافت پوست را به هم متصل می کند که از پیری زودرس و چروک شدن پوست جلوگیری می کند. ویتامین های A,C,D,E موجود در ژل رویال نیز برای شادابی و جوان سازی پوست بسیار مفید است. اثر ضد التهابی ژل رویال روند ترمیم زخم های ایجاد شده روی پوست را تسریع می بخشد.

ژل رویال و هیدراتاسیون پوست (آبرسانی پوست)

پژوهشگران آزمایشی را با هدف بررسی اثر ژل رویال بر هیدراتاسیون پوست (آبرسانی پوست) بررسی کردند؛ در این آزمایش، پژوهشگران کرمی با محتوای 10-هیدروکسی- 2- دکانوئیک اسید (ماده ی موثره موجود در ژل رویال) را تهیه کردند. اثرات کرم تهیه شده با ژل رویال در افرادی با پوست خشک مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که پس از 7 روز استفاده از کرم ژل رویال، میزان هیدراتاسیون پوست (آبرسانی پوست) به اندازه 8/28 درصد افزایش یافت. پژوهشگران متوجه شدند که با افزایش مدت زمان مصرف این کرم به ۲۱ روز، میزان هیدراتاسیون پوست (آبرسانی پوست) افزایش بیشتری داشته و به 40/60 درصد رسید.

مصرف ممتد ژل رویال دارای تاثیرات بسزایی در ترمیم سلول های پوستی و بهبود آسیب دیدگی های پوستی است. توصیه می شود که حداقل در یک بازه ی ۳0 روزه به مصرف ژل رویال بپردازید تا بتوانید شاهد تاثیرات چشمگیر آن بر بهبود شفافیت و درخشندگی پوست خود باشید.

درمان زخم ها

مدت زیادی است که عسل بعنوان کمکی در درمان زخم ها شناخته می شود. تحقیقات نشان می دهد ژل رویال نیز فایده های قابل توجهی در درمان زخم دارد. در آزمایشی در سال ۲۰۱۰، زخمی بلافاصله با ژل رویال به غلظت های مختلف تا حد ۴۸ ساعت تحت درمان قرار گرفت. کوچ یاخته (فرآیندی پایه ای در رشد و نگهداشت جانداران) با اندازه گیری بسته شدن حاشیه های زخم مورد بررسی قرار گرفت.کوچ یاخته های فیبروبلاست پس از گذشت ۲۴ ساعت از ایجاد زخم شروع شد و درمان ژل رویال به طور قابل ملاحظه ای سرعت کوچ را بالا برد. به طور کلی، این آزمایش نشان داد که ژل رویال کوچ یاخته های فیبروبلاست را تسریع می کند. فیبروبلاست سلولی در بافت بهم پیوسته است که کلاژن و فیبرهای دیگر تولید می کند و باعث تعادل چربی های متنوع موجود در فرآیند درمان زخم می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (384 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (379 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (120 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (24 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (19 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (12 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس