دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

تاثیر بی نظیر نخودفرنگی روی تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر / سبزیجات ریز و پر خاصیت! 

پنجشنبه، 21 تیر 1403
ساعدنیوز: نخودفرنگی منبع بسیار خوبی از ویتامینها، مانند ویتامین K، منگنز، فیبر رژیمی، ویتامین B، مس، فسفر و اسید فولیک است ، در این بخش شما را با فواید نخود فرنگی برای حافظه و ذهن آشنا می کنیم ، با ما همراه باشید.

مصرف نخود فرنگی (نخود سبز) فواید و خواص فوق العاده ای را به همراه دارد، از خواص نخود فرنگی می توان به کنترل وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی، تنظیم قند خون و فواید آن در بارداری اشاره کرد.

تاثیر نخود فرنگی بر روی آلزایمر

نخودفرنگی از جمله سبزیجات محبوب و پرخاصیتی است که استفاده از آن می‌تواند نقش بسیار موثری در حفظ سلامت انسان داشته باشد. نخود سبز دارای انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مانند فیبر و پروتئین است و مصرف روزانه آن به تمامی افراد توصیه می‌شود. از مهم‌ترین مزایای نخود سبز می‌توان به کاهش وزن، تقویت استخوان‌ها، پیشگیری از سرطان معده، بهبود سیستم عصبی و پیشگیری از کم‌خونی اشاره داشت. .تاثیر نخود فرنگی برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمراز دیگر خواص نخود سبز محسوب می‌شوند.


خواص نخودفرنگی برای تقویت حافظه

متاسفانه دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند منجر به بروز بیماری آلزایمر شوند که مهم‌ترین آن‌ها بالا رفتن سن است.

با کاهش عملکرد مغز، حافظه شروع به تخریب شده و به همین دلیل پس از مدت کوتاهی عملکرد بخش قابل توجهی از مغز مختل می‌شود. برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌توانند تاثیر مستقیم بر عملکرد مغز داشته باشند و از فرسودگی آن پیشگیری نمایند.
منگنز، اسید فولیک، فسفر، ویتامین K و ویتامین B از جمله مواد مغذی موثر بر عملکرد مغز هستند. از طرفی نخود فرنگی منبع کامل و غنی از این مواد می‌باشد. به همین دلیل است که امروزه اکثر متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که نخود سبز را در برنامه غذایی خود جای دهید.

استفاده از نخود فرنگی می‌تواند به بهبود سیستم عصبی کمک کرده و از بروز اختلال در این سیستم پیشگیری نماید. همچنین مغز مهم‌ترین بخش متصل به عصب‌های بدن است و هرگونه ضعف در این سیستم می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد مغز شود. با توجه به این موضوع مصرف روزانه نخود سبز نقش بسیار موثری در پیشگیری از ضعف عصب‌ها و اختلالات مغزی دارد.


تاثیرات نخود فرنگی در پیشگیری و درمان آلزایمر

اسید فولیک و دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نخود فرنگی نیز می‌توانند از زوال عقل جلوگیری نمایند. بنابراین استفاده از نخود سبز به حفظ سلامت عقل کمک کرده و از آلزایمر در سنین بالا پیشگیری می‌کند. افرادی که از رژیم‌های لاغری سخت و طولانی مدت استفاده می‌نمایند نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.
این افراد بخش قابل توجهی از مواد غذایی را از برنامه تغذیه خود حفظ کرده و نمی‌توانند نیازهای بدن خود را برطرف نمایند. کاهش اسید فولیک، ویتامین K و فسفر از برنامه غذایی، موجب شده تا مغز نتواند خود را بازیابی کرده و دچار ضعف می‌شود. نخود سبز کمک می‌کند تا علاوه بر حفظ سلامت مغز فرد بتواند با دریافت فیبر بالا رژیم لاغری سالم‌تری داشته باشد.


نکات کلیدی در رابطه با استفاده از نخود فرنگی

با توجه به موارد فوق متوجه شده‌اید که استفاده روزانه از نخودفرنگی می‌تواند چقدر در حفظ سلامت عقل و پیشگیری از آلزایمر موثر باشد. از طرفی آلزایمر درمان قطعی ندارد و بهترین روش برای درمان آن، پیشگیری از بروز این بیماری است.

با این وجود فراموش نکنید که مصرف بیش از اندازه هر نوع مواد غذایی مفید نیز می‌تواند با عوارضی همراه باشد. نخود سبز از این قاعده جدا نیست و افراط در مصرف آن می‌تواند شما را دچار مشکل کند.

در صورت استفاده بیش از اندازه نخود فرنگی با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. یکی از مهم‌ترین مشکلات ناشی از مصرف زیاد نخود سبز از دست دادن کلسیم بدن است. این موضوع موجب می‌شود تا دچار ضعف عضلانی و دردهای استخوانی شوید. از طرفی نخود سبز حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و دریافت بیش از حد پروتئین توسط بدن باعث بروز اسهال و یبوست می‌شود.



پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
لیست جهیزیۀ جالب عروس در عصر قاجار؛ از سنگ‌پای نقره تا شربت‌خوری و چای‌خوری پاریسی+عکس
هزینه چاپ یک کتاب
بلایِ خنده‌داری که دختر هادی چوپان بر سر گرگ پارسی آورد+عکس/ شال سر کردن و آرایش چشم!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) پزشکیان در جمع نمایندگان مجلس: اگر بیخودی از من تعریف کنید تصور می‌کنم کسی شدم ...
حضور نسرین مقانلو، ناریه سریال مختارنامه در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرش+ عکس/ چهره غمگین و پژمرده تمام بازیگران
اولین واکنش احمدی‌نژاد به ترور نافرجام ترامپ به زبان انگلیسی+عکس
حضور بازیگران و ورزشکاران در ضیافت باشکوه نذری رضا گلزار بدون آیسان آقاخانی+عکس/ از یکتا ناصر و منوچهر هادی تا سعید معروف
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تصاویر پربازدید از سینه زنی مهدی طارمی، بازیکن تیم اینتر، در هیئت عزاداری امام حسین/ دورهمی چهره های شاخص ورزشی و سینمایی در خانه مداح مشهور اهل بیت