تست روانشناسی عصبانیت و خشم

  چهارشنبه، 26 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
تست روانشناسی عصبانیت و خشم
 پرخاشگری می‌تواند باعث آسیب رساندن به دیگران از نظر عاطفی و جسمی بشود. با پرخاش کردن، اطرافیان با حرف‌ها یا حرکات بدون کنترل فرد دچار آسیب روحی و جسمی می‌شوند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پرخاشگری، مرزهای اجتماعی را نقض می کند و زیر پا می گذارد. این مشکل باعث ایجاد خِلل در روابط می شود. البته گاهی همه ی افراد، رفتارهای پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهند که طبیعی است، اما زمانی که به صورت مکرر رخ بدهد، مراجعه به پزشک لازم می شود.شما با انجام این تست می فهمید خودتان یا اطرافیان تان شخصیت و عادات پرخاشگرانه دارید یا نه؟

به این ۳۴ سؤال براساس کلید جواب دهید

تصویر

۱- دوستانم معتقدند من زیاد بحث می کنم.

۲- معتقدم همه مردم همیشه از قانو ن شکنی استفاده می کنند.

۳- من زود از کوره در می روم اما زود هم آرام می شوم.

۴- اغلب با دیگران مخالفت می کنم.

۵- بسیاری از مواقع، احساس می کنم که در زندگی با من ناجوانمردانه و ناعادلانه برخورد شده.

۶- زمانی که افراد با من مخالفت می کنند نمی توانم با آنها وارد بحث شوم.

۷- بسیاری از مواقع، بی دلیل عصبانی می شوم.

۸- ممکن است کسی که مرا عصبانی کرده، مورد ضرب و شتم قرار دهم.

۹- گاهی فکر می کنم که چرا درمورد بعضی مسائل اینقدر حس بد و تلخ دارم.

۱۰- می دانم که گاهی افراد دیگر را تهدید می کنم.

۱۱- کسی که به من حمله کند با او به شدت برخورد می کنم و حتما او را می زنم.

۱۲- مشکل کنترل کردن خلق خود را دارم.

۱۳- اگر به قدر کافی عصبانی باشم، ممکن است کار دیگری را نیز خراب کنم.

۱۴- وقتی که عصبانی باشم در را محکم روی کسی که در اتاق است می کوبم.

۱۵- وقتی افراد پرادعا هستند من فقط برای اینکه به آنها خودم را نشان دهم کاری که می خواهند را انجام می دهم.

۱۶- وقتی مردم با من مهربان هستند به این فکر می کنم که حتما چیزی از من می خواهند.

۱۷- گاهی آنقدر عصبانی می شوم که وسایل را می شکنم.

۱۸- گاهی اوقات درمورد افرادی که از آنها خوشم نمی آید غیبت می کنم.

۱۹- فرد آرامی هستم.

۲۰- وقتی افراد من را می رنجانند، به آنها می گویم که در موردشان چه فکر می کنم.

۲۱- گاهی فکر می کنم مردم پشت سرم و در غیابم به من می خندند.

۲۲- وقتی چیزی که می خواهم را به دست نمی آورم، عصبانیتم را نشان می دهم.

۲۳-گاهی تمایل شدید خود را برای زدن کسی نمی توانم کنترل کنم.

۲۴- بیشتر از افراد دیگر دعوا می کنم.

۲۵- اگر کسی مرا بزند من هم او را خواهم زد.

۲۶- وقتی که با دوستانم موافق نیستم کاملا صریح این موضوع را به آنها می گویم.

۲۷- اگر قرار باشد که برای دفاع از حقوق خودم از خشم و پرخاشگری استفاده کنم، این کار را خواهم کرد.

۲۸- من به افراد غریبه ای که خیلی صمیمی هستند نمی توانم اعتماد کنم.

۲۹- گاهی احساس می کنم مثل یک بمب از عصبانیت خواهم ترکید.

۳۰- وقتی که فردی من را آزرده کند فقط سکوت می کنم.

۳۱- می دانم که دوستانم پشت سرم حرف می زنند.

۳۲- بعضی از دوستانم فکر می کنند من آدم زودجوشی هستم.

۳۳- بعضی اوقات آنقدر حسود می شوم که نمی توانم به چیز دیگری فکر کنم.

۳۴- من از شوخی های غیرکلامی و هل دادن، مشت زدن، لگدزدن و… خوشم می آید.

تست روانشناسی عصبانیت : نمره خشم شما چند است؟

شما پرخاشگری عملی دارید یا نه؟

سؤال های ۸، ۲۳، ۲۵، ۱۱، ۲۷، ۱۰، ۲۴، ۱۷ نشانه پرخاشگری عملی (یعنی داشتن رفتار خشن و آسیب زننده) مثل دعوا و ضرب و شتم هستند که اگر جمع نمره شما به این سوال ها بین ۲۸ تا ۳۲ شود، یعنی از پرخاشگری عملی بالایی برخوردارید و به شما توصیه می کنیم که حتما برای مطرح کردن این مسئله به روانشناس مراجعه کنید. اگر جمع نمرات شما بین ۲۴ تا ۲۸ شود یعنی شما از پرخاشگری عملی متوسط برخوردارید که صحبت با یک روانشناس و مشاور به شما پیشنهاد می شود. اگر هم زیر ۲۴ بود یعنی دچار پرخاشگری عملی نیستید.

زبان شما خشن است؟

شما پرخاشگری کلامی دارید یا نه؟

سوال های ۱،۶، ۲۶، ۴، ۲۰ نشانه پرخاشگری کلامی (با خشم و توهین حرف زدن) هستند که اگر جمع نمرات شما بین ۱۶ تا ۲۰ شود، نشان دهنده میزان بالای پرخاشگری کلامی شماست که بهتر است از تکنیک های کنترل آن و همچنین صحبت با یک مشاور یا روانشناس بهره ببرید و اگر نمرات شما بین ۱۲ تا ۱۶ شود شما از پرخاشگری کلامی به میزان متوسط برخوردارید و بد نیست در مورد شیوه های آرام کردن خود تحقیق و مطالعه کنید.

با دیگران دشمنی دارید؟

فکر می کنید چقدر حس خصومت در شما وجود دارد؟

سوال های ۲۸، ۲، ۵، ۹، ۱۶، ۲۱، ۳۱، ۳۳ نشانه وجود حس خصومت هستند که اگر جمع نمرات آنها بین ۲۸ تا ۳۲ شود یعنی شما از میزان خصومت بالایی برخوردارید و به شما توصیه می شود در باورها و عقاید خود تغییر دهید و در صورت امکان به روانشناس برای کمک گرفتن در تغییر این نگرش ها مراجعه کنید و اگر جمع نمرات شما بین ۲۴ تا ۲۸ بود یعنی شما از حس خصومت متوسطی برخوردارید. (خصومت درواقع داشتن حس پرخاشگری درونی و بد بینی نسبت به دیگران است که می تواند فرد را به سمت رفتارهای خشن و پرخاشگرانه سوق دهد.)

چه مقدار پرخاشگری غیرمستقیم در شما وجود دارد؟

شما چه مقدار از مقیاس خشم را دارا هستید؟

سوال های ۱۵، ۳۰، ۳۴، ۱۳، ۱۴، ۱۸ نشانه مقیاس پرخاشگری غیرمستقیم هستند که اگر جمع نمره شما در این سوالات بین ۲۰ تا ۲۴ شود یعنی از میزان پرخاشگری غیرمستقیم بالایی برخوردار هستید که پیشنهاد می شود به روانشناس مراجعه کرده یا با مشاور مشورت کنید و اگر جمع نمرات شما بین ۱۶ تا ۲۰ شود شما از میزان پرخاشگری غیرمستقیم متوسطی برخوردارید که بهتر است از تکنیک های کنترل آن و آرام سازی خود کمک بگیرید.حالا پرخاشگری غیر مستقیم یعنی چی ؟؟

پرخاشگری غیرمستقیم یعنی حالتی که علت عصبانیت و خشم خودرا نمی شناسیم؛ مثلا در اتوبوس به اشتباه به فردی برخورد می کنیم و او شروع به پرخاشگری می کند، این نوع پرخاشگری را که درواقع زمینه های قبلی دارد و درحقیقت تخلیه هیجان های قبلی است، پرخاشگری غیرمستقیم می نامند. درواقع این همان حالت خشمی است که به طور معمول به آن می گوییم: «طرف دلش از جای دیگر پر بود، اینجا خالی کرد و…»

خشم درونی دارید؟

شما چه مقدار از مقیاس خشم را دارا هستید؟

سوال های ۳، ۲۹، ۱۹، ۳۲، ۷، ۱۲، ۲۲ نشانه مقیاس خشم درونی هستند که اگر جمع نمرات بین ۲۴ تا ۲۸ شود این یعنی ذهن شما از خشم درونی بالایی برخوردار است. (خشم، وضعیتی هیجانی است که از ناراحتی کم و خفیف تا انفجار عصبانیت می تواند گسترده شود. نشانه های فیزیکی خشم شامل تند شدن ضربان قلب، افزایش فشارخون و بالا رفتن میزان آدرنالین در خون است. خشم درونی هر لحظه می تواند به خشم بیرونی بیانجامد).


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (391 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (66 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (51 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (38 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس