تغذیه مناسب برای زیبا و درشت شدن چشمان جنین

  پنجشنبه، 29 دی 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
تغذیه مناسب برای زیبا و درشت شدن چشمان جنین
داشتن فرزند زیبا و چشم درشت کار سختی نیست و با رعایت رژیم مناسب غذایی در طول بارداری و قبل از اقدام به بارداری می توان به درشت شدن چشم جنین و زیبایی آن دست یافت. با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

هر چند شکل کلی نوزاد بسته به ژنتیک می باشد اما با استفاده از یک سری موارد می توان نوزادی زیباتر داشت و گاها با خوردن و نخوردن برخی مواد غذایی می توان به درشت شدن چشم جنین و یا رنگی شدن موها و چشمهای او کمک کرد.

شروع رشد اولیهٔ چشم جنین

چشم های کودکتان به شکل دو زائده ٔ کوچک از مغزِ در حال رشد جنین شروع می شوند. از هفته ٔ ششم بارداری، این زائده ها به سمت داخل جمع می شوند و دو ساختار فنجان مانند ایجاد می کنند. این ساختارها وقتی بزرگ تر می شوند از طریق ساقه ای که در نهایت عصب بینایی اصلی را در خود جای می دهد، به مغز متصل می مانند.در حدود هفت هفتگی، بخش های اصلی چشم که بینایی را امکان پذیر می سازند شامل قرنیه، عنبیه، مردمک، عدسی و شبکیه شروع به تکامل می کنند و چند هفته بعد تقریباً به طور کامل شکل گرفته اند. حدود ۱۰ هفتگی، جنین پلک دارد، هرچند تا حدود ۲۷ هفتگی پلک ها بسته می مانند.یک واقعیت جالب در مورد اشک چشم کودکتان این است که اگرچه مجاری اشکی جنین تقریباً در هشت هفتگی شروع به رشد می کند، اما تا چند هفته پس از تولد به طور کامل شکل نمی گیرند و ممکن است برای نوزادان زودرس حتی بیشتر طول بکشد. این به معنای آن است که تولید اشک کودک شما تا چند هفته پس از تولدش به پتانسیل کامل خود نمی رسد.

چشم نوزاد

راز زیبایی صورت و درشت شدن چشم جنین

اگر می خواهید درشت شدن چشم جنین را در طول بارداری داشته باشید و نوزادی زیبا به دنیا بیاورید، راهکارهای خانگی زیر را امتحان کنید:

  • خوردن سیب در زیبا شدن جنین بسیار تاثیر گذار است.
  • مصرف رازیانه و بادیان به درشت شدن چشم جنین کمک می کند.
  • خوردن ناشتا انار و رب انار هم در زیبایی کودک موثر است.
  • ترکیب آب آناناس با عسل پوست جنین را شاداب می کند.
  • خوردن آناناس موجب زیبا شدن صدای نوزاد می شود.
  • اگر قبل از اقدام به بارداری پدر گلابی بخورد نوزاد زیبا می شود.
  • افزودن روغن زیتون به سالاد در زیبایی نوزاد تاثیر گذار است.
  • خوردن انجیر و شنبلیله رشد موی جنین را زیاد می کند.
  • در بارداری برای زیبایی جنینتان هلو و توت فرنگی بخورید.
  • برای اینکه کودک شما سفید پوست شود، شیر بنوشید.
  • معجون شیر خرما و گردو تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی جنین دارد.
  • خوردن مغز بادام بو داده هم در این زمینه مفید می باشد.
  • خوردن تخم خربزه قبل از اقدام به بارداری توسط پدر هم بر روی زیبا شدن جنین تاثیر می گذارد.
  • کاسنی علاوه بر افزایش خون و زیبایی جنین به تولد پسر زایی نیز کمک می کند.
  • خوردن میوه و سبزیجاتی که حاوی ویتامین ث هستند هم در رنگ پوست جنین بسیار تاثیر گذار می باشد.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب و خوردن شنبلیله به مشکی شدن موی فرزندتان کمک می کند.
  • مصرف روغن ماهی موی جنین را خرمایی می کند.
  • استحمام زیاد و کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید سبب بور شدن موی نوزاد می گردد.
  • غذاهایی مانند گوشت کباب شده گوسفند نر، انار، آلبالو، سبزی خوردن و سیب درختی که ویتامین ب دارند، نوزاد را خوش خلق می کند.
  • خوردن شربت شلغم به سهولت رویش دندان در نوزاد کمک می کند.
  • اگر روزی یک قاشق آب دریا بخورید موهای فرزندتان طلایی می شود.
  • مصرف تخم مرغ دو زرده به آبی شدن چشم نوزاد کمک می کند.
  • مصرف مربای شقاقل در استخوان بندی جنین مفید و موثر است.

چه عواملی رنگ چشم جنین در بارداری را تعیین می کند؟

همانطور که می دانید در کودکان رنگ چشم متفاوت می باشد و برخی دارای رنگ سبز یا آبی و بعضی ها قهوه ای هستند و در واقع عومل که رنگ چشم نوزاد را مشخص می کند واراثت یا ژنتیک می باشد که در واقع بسته به ژن والدین می باشد و ازهر یک از والدین خود پنجاه درصد مواد ژنتیک رنگ چشم را به ارث خواهد برد که دو ژنوالدین می توانید متفاوت باشند و یا مشابه هم باشند، بهتر است در مورد رنگ چشم جنین موارد زیر را به یاد داشته باشید.

  1. ژن رنگ چشم تیره بر روی رنگ چشم روشن می باشد و البته سبز نیز بر آبی غالب می باشد و آبی نهفته است.
  2. اگر فردی دارای دو ژن قهوه ای و یا یک ژن قهوه ای و یک ژن سبز باشد رنگ چشم او قهوه ای خواهد شد
  3. در صورتی که رنگ چشم کودک سبز می شود که والدین کودک دارای رنگ چشم سبز باشند و یا یکی از والدین ژن سبز و یک دیگری ژن آبی داشته باشد.
  4. اگر والدین هر دو چشم آبی رنگ داشته باشد کودک رنگ چشم هایش آبی خواهد شد.

برای زیباترشدن جنین باید از خوردن چه غذاهای اجتناب کرد؟

اکثر خانم ها به دنبال روش های برای زیبا تر شدن جنین می باشد که در طول مدت بارداری باید از مصرف یک سری غذاهای پرهیز کرد تا جنین زیبایی داشته باشید که این غذا عبارتند از : فلفل، خیارشور، غذا های مانده، کنسروها، کالباس و سوسیس، مصرف سیب زمینی به مقدار زیاد، استفاده زیاد از گوجه فرنگی، استنشاق دود سیگار با زغال، سیاته دانه و نوشابه

شروع رشد اولیهٔ چشم جنین

چشم های کودکتان به شکل دو زائده ٔ کوچک از مغزِ در حال رشد جنین شروع می شوند. از هفته ٔ ششم بارداری، این زانده ها به سمت داخل جمع می شوند و دو ساختار فنجان مانند ایجاد می کنند. این ساختارها وقتی بزرگ تر می شوند از طریق ساقه ای که در نهایت عصب بینایی اصلی را در خود جای می دهد، به مغز متصل می مانند.

در حدود هفت هفتگی، بخش های اصلی چشم که بینایی را امکان پذیر می سازند شامل قرنیه، عنبیه، مردمک، عدسی و شبکیه شروع به تکامل می کنند و چند هفته بعد تقریباً به طور کامل شکل گرفته اند. حدود ۱۰ هفتگی، جنین پلک دارد، هرچند تا حدود ۲۷ هفتگی پلک ها بسته می مانند.

یک واقعیت جالب در مورد اشک چشم کودکتان این است که اگرچه مجاری اشکی جنین تقریباً در هشت هفتگی شروع به رشد می کند، اما تا چند هفته پس از تولد به طور کامل شکل نمی گیرند و ممکن است برای نوزادان زودرس حتی بیشتر طول بکشد. این به معنای آن است که تولید اشک کودک شما تا چند هفته پس از تولدش به پتانسیل کامل خود نمی رسد.

رشد هفتگی بینایی جنین

در هفته ٔ ۲۷ بارداری، چشمان جنین باز است و او در پاسخ به نور شدید می تواند پلک بزند. اگر چراغ قوه را به سمت شکم خود بتابانید، شاید پاسخی را که با بال بال زدن و وول خوردن می دهد، احساس کنید.در ۳۰ هفتگی، مردمک های چشم ها می توانند منقبض و منبسط شوند و به چشم ها اجازه می دهند نور کم یا زیادی را به داخل راه بدهد. از آنجا که در این مرحله، سلول های استوانه ای بیشتر از سلول های مخروطی است، شاید بتواند خطوط کلی اشکال را به شکل تاری تشخیص دهد، اما رنگ آنها را تشخیص نمی دهد.

تا هفته ٔ ۳۲، کودک می تواند روی اشیای بزرگی که خیلی دور نیستند تمرکز کند و این توانایی فوکوس تا زمان تولد به همین صورت باقی می ماند.در ۳۴ هفتگی، کودک می تواند با چشم هایش حرکت را دنبال کند و سلول های مخروطی کافی برای دیدن اولین رنگ خود، یعنی رنگ قرمز را دارد. اما چرا قرمز؟ این رنگ قسمت داخلی رحم شماست، بنابراین ابتدا سلول های مخروطی مخصوص رنگ قرمز ایجاد می شوند.

بینایی نوزاد شما در بدو تولد تقریباً همان چیزی است که در هفته ٔ ۳۶ بارداری بوده است. اگرچه چشم نوزاد تازه متولدشده از نظر فیزیکی قادر به دیدن است، اما مغز او آماده ٔ پردازش همه ٔ اطلاعات بصری نیست، بنابراین همه چیز برای مدتی نسبتاَ تار و مبهم باقی می ماند.به تدریج و با بلوغ مسیرهای بینایی بین چشم و مغز، او می تواند رنگ های بیشتری را ببیند. توانایی تمرکز کردن نیز بهبود می یابد و قادر به درک عمق می شود. تا هشت ماهگی، بینایی فرزندتان تقریباً به خوبی شما خواهد بود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (247 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (213 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (181 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (161 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (125 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW