ویروس کرونا: چین گسترده‌ترین تحقیق در مورد بیماری را منتشر کرد

  یکشنبه، 04 اسفند 1398 ID  کد خبر 64471
ویروس کرونا: چین گسترده‌ترین تحقیق در مورد بیماری را منتشر کرد
ساعد نیوز: بالاترین میزان مرگ و میر ۱۴/۸ درصد است که در میان افراد بالای ۸۰ سال دیده می‌شود

چین برای نخستین بار جزئیات بیش از ۴۴۰۰۰ پرونده مربوط به ویروس جدید کرونا (۱۹-Covid) را از زمان فراگیر شدن این ویروس منتشر کرد.

طبق داده های مرکز کنترل و پشگیری از بیماری های چین (سی سی دی سی) بیش از هشتاد درصد افراد مبتلا به بیماری خفیف شده اند و سالمندان، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و کادر پزشکی بیشتر در معرض خطر بوده اند.

روز سه شنبه مدیر بیمارستانی در شهر ووهان به دلیل ابتلا به این بیماری درگذشت. لیو ژیمینگ ۵۱ ساله، رئیس بیمارستان ووچانگ در ووهان بود؛ یکی از بیمارستان های اصلی درگیر با بیماری در این شهر. آقای ژیمینگ یکی از عالیرتبه ترین مقام های پزشکی چین است که در اثر شیوع بیماری مرده اند.

هوبی، ایالتی که شهر ووهان در آن قرار دارد، بدترین وضعیت را از نظر شیوع ویروس جدید کرونا در بین کل ایالت های چین دارد.

گزارش سی سی دی سی نشان می دهد که متوسط مرگ و میر در این ایالت ۲/۹ درصد، در دیگر ایالت ها ۰/۴ درصد و در مجموع ۲/۳ درصد است.

طبق آخرین آمار رسمی چین از ۷۲۴۳۶ مورد ابتلا ۱۸۶۸ نفر جانشان را از دست داده اند.

به گفته مقام های رسمی، یک روز قبل از اعلام این آمار ۹۸ مرگ جدید در ۱۸۸۶ پرونده تازه مشاهده شد که از این میان ۹۳ مرگ از ۱۸۰۷ مورد ابتلا در استان هوبی بوده است.

طبق گزارش مقام های چینی ۱۲۰۰۰ نفر بهبود یافته اند.

برای مشاهده آمار جهانی مبتلایان به کرونا ویروس با فیلتر شکن وارد لینک زیر شوید:

Coronavirus COVID-19 Global Cases by Johns Hopkins CSSE

تصویر

از این تحقیق چه می فهمیم؟

تحقیق مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های چین روز دوشنبه در نشریه پزشکی همه گیرشناسی چین منتشر شد. این تحقیق بر مبنای مطالعه بیش از ۴۴۰۰۰ مورد تایید شده ویروس جدید کرونا در چین از ۱۱ فوریه بود.

این تحقیق نظریه های قبلی در مورد وضعیت و الگوی گسترش ویروس را تایید می کند.

تصویر
طبق این تحقیق میزان مرگ و میر در میان بچه های کوچک صفر است

طبق این تحقیق ۹/۸۰ درصد موارد ابتلا در رده خفیف طبقه بندی شده اند، ۸/۱۳ درصد جدی هستند و تنها ۷/۴ درصد در رده بحرانی قرار می گیرند. میزان مرگ و میر افراد که در خطر مرگ طبقه بندی می شوند در کل بسیار پایین است اما در میان افراد بالای ۸۰ سال افزایشی محسوس دارد.

این گزارش همچنین می گوید که از میان ۳۰۱۹ نفر کادر درمان که با ویروس جدید کرونا سر و کار داشته اند ابتلای ۱۷۱۶ نفر تایید شده و پنج نفر از ۱۱ فوریه جانشان را از دست داده اند.

تحقیق در مورد آینده چه می گوید؟

شیوع بیماری بین ۲۳ تا ۲۶ ژانویه به اوج رسید و بعد از آن تا ۱۱ فوریه کاهش پیدا کرد.

طبق برآورد این تحقیق، افت آمار به دنبال اطلاع رسانی گسترده و نتیجه "قرنطینه کامل شهرها" و افزایش اقداماتی نظیر شستن دست، استفاده از ماسک و رعایت توصیه های بهداشتی است.

نویسندگان این مقاله در عین حال هشدار می دهند که با بازگشت افراد زیادی که از تعطیلات طولانی بازمی گردند، کشور نیازمند "آمادگی برای احتمال همه گیر شدن مجدد بیماری" است.

واکنش چین به همه گیر شدن ویروس کرونا، ممنوع کردن خروج افراد از ووهان (بزرگ ترین شهر ایالت هوبی) و بقیه ایالت و همچنین محدودیت شدید مسافرت در داخل کشور بود.

در مورد سفرهای خارجی چه اتفاقی می افتد؟

ویروس جدید کرونا از سرزمین اصلی چین به کشورهای اطراف و سایر نقاط جهان منتقل شده و تاکنون مشخص شده که دو کشتی مسافرتی به این ویروس آلوده شده اند.

پس از این که جواب آزمایش مسافری هنگ کنگی مثبت درآمد، کشتی "دایموند پرینسس" سوم فوریه در بندر یوکوهامای ژاپن قرنطینه شد. از آن زمان بیش از ۴۵۰ نفر از ۳۷۰۰ انسانی که در این کشتی بودند، مبتلا شده اند.

سه شنبه کره جنوبی هم به فهرست کشورها و سرزمین هایی ملحق شد که می خواهند شهروندانشان را از این کشتی بیرون بیاورند. این فهرست در حال حاضر شامل کانادا، استرالیا، بریتانیا، اسرائیل و هنگ کنگ است.

تصویر
حدود ۳۷۰۰ نفر از افراد حاضر در کشتی دایموند پرینسس قرنطینه شده اند

کشتی دوم "ام اس وستردم" بود که کشورهای مختلف آسیایی از ترس آلوده بودن مسافرانش به ویروس حاضر به پذیرش آن نشدند. پس از این که هیچ مورد ابتلا گزارش نشد، این کشتی سرانجام در کامبوج پهلو گرفت. مسافران پس از پیاده شدن مورد استقبال هون سن، نخست وزیر کامبوج قرار گرفتند و هیچکس هم قرنطینه نشد.

چند روز بعد جواب آزمایش یکی از مسافران زن که به مالزی رسیده بود، مثبت اعلام شد. حالا تلاش زیادی برای پیدا کردن ردپای سایر مسافران آغاز شده است که احتمالا به کشورهای مختلف از مالزی و تایلند رفته اند یا به مقصدهای دورتر مانند آمریکا و کانادا.

کشورهای مختلفی اعلام کرده اند که اجازه ورود به خارجی هایی که مسافر این کشتی بوده اند را نمی دهند.

کشتی ام اس وستردم ۲۵۵ مسافر و ۷۴۷ نفر خدمه داشت و در حال حاضر ۴۰۰ نفر از کسانی که سوار آن بودند به هتلی در پنوم پن، پایتخت کامبوج فرستاده شده اند تا نتایج آزمایش هایشان مشخص شود.

منبع: بی بی سی


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (137 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW