زالو درمانی، روشی شگفت انگیز برای درمان بیماری ها

  دوشنبه، 12 مهر 1400   زمان مطالعه 16 دقیقه
زالو درمانی، روشی شگفت انگیز برای درمان بیماری ها
فواید زالو درمانی چیست؟ زالو درمانی هزاران سال پیش برای درمان اختلالات سیستم عصبی، مشکلات دندان، بیماری‌های پوستی و عفونت‌ها استفاده می‌شد. امروزه در جراحی پلاستیک و دیگر ریز جراحی‌هایی که نیازمند میکروسکوپ هستند، از زالو استفاده می‌شود.

اکثر زالوها در اطراف آب های شیرین زندگی می کنند، در حالی که بعضی گونه ها را می توان در خاک و همچنین اطراف دریاها یافت. شناخته شده ترین زالوها، مثل زالوهای دارویی که در زالودرمانی استفاده می شوند خون خوراک هستند و از خون مهره داران و همولنف بی مهرگان تغذیه می کنند. زالوهای دارویی دارای سه فک با ردیف های کوچک دندان هستند. آنها پوست انسان را با دندان های خود سوراخ می کنند و از طریق بزاق ضد انعقاد ترشح می کنند. سپس زالو اجازه می دهد تا از یک فرد تحت درمان، مدت 20 تا 45 دقیقه در طول زمان خون گرفته شود. این مقدار نسبتا برابر است با 15 میلی لیتر خون . زالو دارویی اغلب از مجارستان یا سوئد می آید.

در این مقاله باید ها و نباید های دنیای زالو را خدمت کاربران محترم ساعد نیوز اورده ایم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کدام بیماری ها با زالو درمان می شوند

1. سکته مغزی و قلبی

یکی از موثرترین و حیاتی ترین موارد کاربرد زالو در درمان عوارض سکته های مغزی و قلبی است.

حدود نیمی از موارد سکته های مغزی براثر بسته شدن یک شریان مغزی با یک لخته خون ایجاد می شود، بنابراین یکی از راه های درمان سکته مغزی ناشی از انسداد عروق، حل کردن لخته مسدودکننده رگ است.
هیدرودین موجود در بزاق زالو، با خاصیت ضد انعقادی قوی خود بسیار قویتر از داروهای معمول در طب جدید نظیر وارفارین و آسپرین عمل کرده و در صورت زالو درمانی در همان ساعات اولیه سکته مغزی، از بروز عوارض احتمالی و جبران ناپذیر آن کاملاً جلوگیری می کند.
روش درمان با زالو در مکاتب طبی شرق در بیماری های مختلف با جزئیات دقیق بیان شده است، به جرأت می توان گفت در غالب بیماری های بشر در مراحلی از درمان زالو مورد استفاده قرار گرفته و اکنون نیز جایگاه زالو درمانی در مجامع پزشکی و علمی کاملاً شناخته شده است.
علاوه بر این می توان از زالو درمانی در موارد یر نیز استفاده نمود

2. بیماری های پوستی
درمان بیماری های پوستی یک از موارد درمانی مهم و ممتاز در زمینه زالو درمانی می باشد.
3. اسپاسم و دردهای عضلانی
با زالو اندازی روی مناطق دردناک می توان درد را کاهش داد و اسپاسم را مرتفع نمود.
4. بیماری های دستگاه حرکتی
بیماری های دستگاه حرکتی شایع ترین بیماری زمان حاضر می باشد که این روش می تواند بسیار کمک کننده باشد.
5. تورم چشم ها
زالودرمانی نتایج موفقیت آمیزی در درمان تورم های چشمی داشته است.
6. اختلال گردش خون
اختلال گردش خون دست و پا (دست و پای سرد) به وسیله زالو در محدوده ستون مهره ها قابل درمان است.
7. صدمات
زالو درمانی موقعیت خوبی را در درمان کوفتگی صدمات، خون مردگی و ورم کسب کرده است.
8. بیماری های گوش
الی ۴ زالو پشت هر گوشی در فواصل زمانی می تواند اثربخش باشد.
9. عوارض دیابت
برطرف کردن عوارضی که بیماری دیابت یا قند خون بالا بر روی چشم ها و پاها بر جای می گذارد.
10. سردرد و سینوزیت مزمن
در سردردهای شدید و همچنین عفونت سینوس ها درمان با این روش کارساز است.
11. نقرس
کاهش درد شدید پاها در اثر بیماری نقرس
12. واریکوسل
از بین بردن عوارض مربوط به واریکوسل بیضه ها و درمان ضعف اسپرم مردان
13. واریس
درمان پیچ خوردگی رگ ها یا همان واریس پا

زالو درمانی برای بیماری های گردن

زالو درمانی برای چه افرادی مفید است

هر چند استفاده از زالو یک روش برای درمان بیماری محسوب می شود، اما زالو کاربرد ها و منع مصرف های خود را دارد و چنانچه غیراصولی و بدون تجویز پزشک استفاده شود نه تنها بی اثر بوده بلکه آسیب و ضرر هایی به همراه دارد؛ بنابراین زالو درمانی نباید به درخواست بیمار بلکه با تجویز پزشک متخصص طب سنتی یا پزشک عمومی که دوره طب سنتی را گذرانده است، انجام شود.

افرادی که جراحی پلاستیک کرده اند:

امروزه جراحان پلاستیک به وفور در کارهای خود از زالوها کمک می گیرند تا تورم های حاصل از جراحی را کاهش بدهند. بنابراین در دنیا استفاده های درمانی و متنوعی از زالوها می شود. تحقیقات نشان داده است معمولا بعد از جراحی های زیبایی صورت استفاده از زالو درمانی نتیجه جراحی را بهتر می کند.

هم اکنون در بعضی از کشورها بعد از جراحی بینی، پیشانی، سینه، گونه و انگشتان دست و پا از زالو درمانی استفاده می شود تا مانع از تشکیل لخته های خون شده و گردش خون بهتر و طبیعی تر در بافت لطیف تازه جراحی شده جریان یابد. زالو در حفاظت بافت نرم و بهبود جای عمل جراحی مشهور است.

در هر دو مورد مطالعات قبلی و اخیر، زالو درمانی شانس نتایج مثبت در بازسازی ها را بالا می برد. زالو درمانی در لخته شدن خون در طول و بعد از عمل جراحی به بدن کمک می کند به طور طبیعی و کامل التیام یابد. استفاده از زالو به خصوص در جراحی هایی كه عضوی پیوند شده ، موجب می شود تا علاوه بر خونرسانی و تغذیه بهتر اندام از ایجاد بافت سیاه و التهاب در ناحیه جراحی پیشگیری شود.

افرادی که دارای عارضه استخوانی و مفصلی هستند:

روماتیسم مفصلی، اصطلاحی عمومی است که برای بیان مشکلات جسمی مختلفی از آن استفاده می شود. این مشکلات عموما با عنوان اختلالات روماتیسمی شناخته می شوند. مشکلاتی که با ورم و التهاب مفاصل، ماهیچه ها و بافت هایی مرتبط هستند که اندام های مختلف بدن را به اعضای داخلی بدن متصل می کنند.یكی دیگر از كاربردهای اعجاب انگیز زالو ها خاصیت آنها در تسكین درد و كاهش التهاب های مفصلی و استخوانی است. درمانگران شیوه های طبیعی درمان ، به افرادی كه دچار بیماری های مفصلی و استخوانی هستند مثل بیماران مبتلا به آرتروز و آرتریت توصیه می كنند شیوه زالو درمانی را تجربه كنند.
در این شیوه زالوها با مكیدن موضع هایی كه درمانگر مشخص می كند آنزیم های ضد درد و ضدالتهاب را به بدن فرد منتقل می كنند كه این آنزیم ها با جریان گردش خون به طور كامل موضع موردنظر را درگیر می كند. به این ترتیب علاوه بر تسكین درد و التهاب ها، خستگی و كوفتگی عضلات را می توان با گزش زالوها درمان كرد.

افراد دیابتی:

افراد مبتلا به دیابت بخصوص با پیشرفت بیماری دچار مشکلات متعدد مثل بیماری رگ های خونی می شوند که مانع از گردش جریان خون در عضوها و بافت های بدن شده گاهی منجر به قطع عضو می شود. اینجاست که زالو به کمک بیماران دیابتی می آید و با ایجاد گردش خون بهتر مانع از بین رفتن بافت می شودبرطرف کردن عوارضی که بیماری دیابت یا قند خون بالا بر روی چشم ها و پاها بر جای می گذارد .
پیشرفت دیابت می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. این مشکلات می تواند به بیماری های عروقی منتهی شود که باعث محدود شدن یا جلوگیری از رسیدن خون به انگشتان دست و پا می شود. هنگامی که جریان خون شدیدا محدود می شود، بافت آسیب دیده می تواند بمیرد. این علت اصلی قطع عضو در افراد مبتلا به دیابت است. از دست دادن عضو یا اندام به علت عوارض دیابت، نگرانی عمده برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است موثر ترین راه برای متوقف کردن این روند افزایش گردش خون به بافت های آسیب دیده بدون خطر لخته شدن خون است. تحقیقات نشان داده اند که زالو درمانی می تواند نقش مهمی ایفا کند. ماده هیرودین در بزاق زالو خون را رقیق می کند و از لخته شدن آن جلوگیری می کند. از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت عمدتا خون غلیظ دارند، هیرودین می تواند به کاهش فشار خون قلب و سیستم قلب و عروق کمک کند.

زخم دیابتی

افرادی که مشکل قلبی دارند:

افراد مبتلا به بیماری های قلبی پس از زالو درمانی گردش خون بهتری دارند در نتیجه از گرفتگی عروق و عوارض ناشی از آن جلوگیری می شود. در واقع زالو یک آنژیوی طبیعی استدر طول یک جلسه، زالو زنده، خود را به موضع هدف متصل می کند و خون را میمکد. آنها پروتئین ها و پپتیدها را آزاد می کنند که خون را رقیق و از لخته شدن جلوگیری می کند. گردش خون را بهبود می بخشد و از مرگ بافت جلوگیری می کند در چند سال گذشته، زالو درمانی به عنوان جایگزین مناسب برای افراد مبتلا به بیماری و اختلالات عروقی تبدیل شده است. تنگی عروق سیاهرگی مربوط به گشادی رگ می شود که اغلب بر اثر تضعیف بافت پیوندی می باشد که استفاده از این روش برای درمان آن کمک کننده است.

چه کسانی نباید زالو درمانی کنند

  • بیماران دچار هموفیلی یا سایر بیماری هایی که مشکل انعقادی و استعداد خونریزی طولانی مدّت دارند.
  • افراد دچارکم خونی های شدید یا لاغری و ضعف مفرط یا کسانی که دوره طولانی بیماری های سخت را می گذرانند.
  • مصرف کنندگان داروهای ضدّانعقادی
  • کسانی که سابقه تشکیل اسکارهای شدید و کلویید(گوشت اضافه) در محلّ زخم های خود دارند
  • کسانی که سابقه آلرژی های شدید دارند.
  • افرادی که در زالواندازی های قبلی حساسیت شدید به بزاق زالو نشان داده اند.
  • کسانی که خونریزی فعّال گوارشی یا سابقه خونریزی های شدیدی از این دست را دارند.
  • افراد دچار ضعف سیستم ایمنی(مثل ایدز و …) یا کسانی که مدّت زیادی است از داروهای کورتونی استفاده می کنند
  • افرادی که به نفخ معده، یبوست و امثال آن دچار هستند درمان های حجامت و زالو درمانی برای آنها ممنوع است و ضعف معده آنها را تشدید می کند

رعایت نکات بالا در زالو درمانی بسیار حائز اهمیت است ، لطفا قبل از درمان به این نکات توجه کنید.

قبل از زالو درمانی چه مواردی را باید رعایت کرد

۱- تمام آداب حجامت و فصد (زمان و مکان – رژیم های غذایی قبل و بعد) درباره زالو درمانی هم صادق میباشد .

۲- قرص وارفارین (WARFARIN) و آسپرین(ASA)و دی پیریدامول(DIPYRIDAMOL) و اسویکس ( OSVIX) و کلوپیدگرل( CLOPIDOGREL) و قرص های مسکن حداقل سه روز پیش از زالو درمانی باید( با نظارت و مشورت پزشک ) قطع شود.

۳-موهای موضع زالو درمانی کاملا باید پاکسازی و تراشیده شود.

۴- بیست و چهار ساعت قبل از زالو درمانی مقاربت جنسی نداشته باشید.

۵- قبل از انجام زالو درمانی موضع زالو درمانی را فقط با آب خالی و صابونهای غیر معطر شستشو دهید. ( از عطر و ادکلن و شوینده های معطر اجتناب کنید چرا که زالو از موضع معطر دوری می کند.

۶- پس از زالو درمانی موضع زالو اغلب اوقات ؛ خونریزی دارد و برای پیشگیری از ضعف و سایر مشکلات ؛ برنامه کاری ؛سفر؛ مهمانی را پس از زالو درمانی نداشته باشید و لااقل هشت ساعت پس از آن در استراحت و آرامش به سر ببرید.

۷- برای زالو درمانی عجله نکنید. ابتدا با داروهای گیاهی خاص ؛ بادکش ،حجامت ، فصد باید خون و کبد پاکسازی شودو سپس زالو درمانی تجویز شود تااثر فوق العاده ای را به دنبال داشته باشد.

۸- مصرف غذاهای سرد (لبنیات ، تخم مرغ ، برنج ، مرغ ، خیار و کاهو ، کیوی ، گوجه فرنگی ، ماکارونی ، آش جو ، لوبیا و …) قبل از زالو درمانی مجاز نیست. (حداقل هشت ساعت )

۹- مصرف رب انار و آب انار ،گلاب (شش واحد آب انار + یک واحد گلاب )، مسهل ها و منضج های گیاهی قبل از زالو درمانی ( حد اقل یک هفته ) ، بازده زالو درمانی را بسیار مطلوب خواهد کرد. در صورت نیاز هر کدام از بیماران پزشک معالج تجویز و تاکید به مصرف آن ها می نمایید.

۱۰- گرسنگی ، پرخوری ، بی خوابی ، کم خوابی سبب کاهش تاثیر زالو درمانی خواهد شد .

۱۱- زنها در حاملگی و ایام عادت ماهیانه نباید زالو درمانی انجام دهند.

۱۲- قبل و بعد از زالو درمانی استحمام طولانی و گرم ، سونا وجکوزی جایز نیست .

۱۳- زمان زالو درمانی آرامش روحی ، عصبی و جسمی لازم است . در صورت داشتن استرس و ترس ، اضطراب وهیجان زیاد یا نشاط بیش از حد با پزشک و دستیار مشورت کنید .

۱۴- اگر قبل و زمان زالو درمانی ، تلخی دهان و خشکی دهان دارید اندکی رب انار و رب آلو تناول کنید .

۱۵- در زمان که بیمار دچار اسهال، ادرار زیاد ، تعریق فراوان ، استفراغ فراوان می باشدزالو درمانی نباید انجام شود.

توصیه های بعد از زالو درمانی

  1. بیست و چهار ساعت پس از زالو درمانی پانسمان را باز کنید.
  2. تا بیست و چهار ساعت موضع زالو با آب تماس نداشته باشد، تماس سرما و آب سرد با موضع زالو سبب خارش شدید و تورم می گردد.
  3. موضع زالوها به طور طبیعی هشت تا شانزده ساعت خونریزی دارد. درصورت خونریزی عادی و ملایم نگران نباشید. تحرک کمتر و حالت دراز کش سبب کاهش خونریزی می گردد. می توان موضع مورد نظر را با زردچوبه و عسل و یا پودر باقلای خشک مجدداً پانسمان کنید. پس از دوازده ساعت در صورت ادامه خونریزی به پزشک مراجعه کنید یا با مطب تماس بگیرید.
  4. احتمال تورم و گاه خارش موضع زالو پس از بیست و چهار ساعت شروع می شود و گاهی تا یک هفته ادامه دارد که در صورت خارش محدود از روغن بنفشه و روغن گشنیز یا روغن کافور در موضع زالو استعمال کنید. در موارد خارش شدید از پماد موپیروسین در روز سه مرتبه استفاده نمایید ( تهیه از تمام داروخانه ها ).
  5. پس از زالو درمانی تا بیست و چهار ساعت نزدیکی (مقاربت جنسی) نداشته باشید .
  6. خواب پس از زالودرمانی تا شش ساعت ممنوع است.
  7. همان طور که گفته شد، پس از زالو درمانی موضع زالو اغلب اوقات خونریزی دارد. برای پیشگیری از ضعف و سایر مشکلات استراحت فیزیکی، بدنی و حتی استراحت فکری (پرهیز از تنش، هرگونه هیجان، استرس، مطالعه، تلویزیون، برنامه کاری سفر، مهمانی، کار سنگین و …) توصیه شده است، لااقل هشت ساعت پس از آن در استراحت و آرامش به سر ببرید.
  8. بطور کلی تا هشت ساعت مصرف غذاهای سنگین، چرب و پرخوری پس از زالو درمانی بسیار ضرر دارد. میوه ها، ادویه جات و غذاهای بسیار گرم و بسیار سرد، غذاهای بسیار تند و تیز، بسیارترش، شور و بسیار شیرین مانند: ترشی جات، ماهی، لبنیات، تخم مرغ و غذاهای حاوی تخم مرغ، کاهو، کیوی، قارچ، کتلت، مرغ، برنج که مزاج سردی دارند استفاده نکنید.

عوارض زالو درمانی

در برخی مواقع در اثر تجویز و استفاده غیر اصولی از زالو و همچنین استفاده از زالو های صیدی و غیر مدیسینال سبب شده است که فرد دچار عفونت خونی شده و منجر به مرگ بیمار شود. از انجاییکه خوراک زالو خون است لذا در برکه های ازاد امکان تغذیه از هر نوع جاندار ناقل بیماری وجود دارد که مستقیما می تواند آن را به بدن فرد منتقل کند. در نتیجه توصیه می شود اگر قصد انجام زالو درمانی را دارید از متخصص طب سنتی کمک بگیرید و خود سرانه این کار را انجام ندهید

خونریزی طولانی مدت

یکی از عوارض زالو درمانی خونریزی طولانی مدت پس از درمان است. زالوها عوامل شیمیایی مختلفی در بدن خود دارند که هنگام ترشح بزاق آزاد می شوند. هیرودین یک نوع مهارکننده است که باعث یک اتفاق مهم در روند انعقادی خون می شود. هیرودین با اثر مهارکنندگی باعث کاهش تجمع پلاکت می شود. تصور می شود که طولانی شدن خونریزی پس از گزش زالو عمدتا به دلیل هیرودین است. ماده شبه هیستامین پروتئین دیگری است که در سلول های بزاقی زالو یافت می شود. این ماده باعث گشاد شدن عروق خونی بدن می شود و میزان مکش زالو را افزایش می دهد.

کالین ماده دیگری است که در بزاق زالو یافت می شود.کالین به عنوان یک ضد انعقاد قوی شناخته می شود. این ماده به طور عمده از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند. آنزیم های موجود در بزاق زالو منجر به خونریزی مداوم بعد از انجام زالو درمانی می شوند. این خونریزی ممکن است تا جایی پیش برود که منجر به کم خونی فرد شود. خونریزی مداوم ممکن است تا هفت روز ادامه داشته باشد. خونریزی طولانی مدت پس از گزش زالو باید به طور جدی درمان شود. در برخی از خونریزی ها ممکن است فرد به دلیل از دست دادن مقادیر زیادی خون ، نیاز به تزریق خون داشته باشند.

ابتلا به عفونت باکتریایی

یکی دیگر از عوارض زالو درمانی انتقال عفونت آئروموناس از طریق زالو به فرد بیمار است. آئروموناس یک باکتری آبزی است. آئروموناس یک علت بسیار نادر برای عفونت باکتریایی پوست و بافت نرم است. این نوع باکتری می تواند باعث عفونت موضعی شدید پوستی شود. گزش زالو و زالو درمانی طبی نیز می تواند منجر به عفونت باکتریایی آئروموناس شود. زیرا همه زالوها این نوع باکتری را در روده خود دارند. گزش زالو می تواند عاملی برای انتقال این نوع باکتری خطرناک به فردی که تحت درمان با زالو قرار گرفته است باشد. احتمالاً عفونت پوستی آئروموناس منجر به عوارض شدیدی در بیمارانی می شود که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

خارش شدید و بثورات پوستی محل تحت درمان بر اثر نیش زالو

لنفانژیت به التهاب سیستم لنفاوی گفته می شود که یکی از اجزای اصلی سیستم ایمنی بدن شما است.سیستم لنفاوی شما شبکه ای از اندام ها ، سلول ها ، مجاری و غدد است. به این غدد گره نیز گفته می شود و در سراسر بدن وجود دارد . این غدد بیشتر در زیر فک ، زیر بغل و کشاله ران شما مشهود هستند. لنفانژیت به معنی التهاب مجاری لنفاوی در بافت پوستی و همچنین زیرپوستی بر اثر نیش زالو در اثر زالودرمانی است. گزش زالو به عنوان یکی از عوامل لنفانژیت شناخته شده است. علائم التهاب غدد لنفاوی شامل : تب، لرز، غدد لنفاوی متورم،کسالت و ماهیچه های دردناک می باشد.

ورم غدد لنفاوی(لنفانژیت)

لنفانژیت به التهاب سیستم لنفاوی گفته می شود که یکی از اجزای اصلی سیستم ایمنی بدن شما است.سیستم لنفاوی شما شبکه ای از اندام ها ، سلول ها ، مجاری و غدد است. به این غدد گره نیز گفته می شود و در سراسر بدن وجود دارد . این غدد بیشتر در زیر فک ، زیر بغل و کشاله ران شما مشهود هستند. لنفانژیت به معنی التهاب مجاری لنفاوی در بافت پوستی و همچنین زیرپوستی بر اثر نیش زالو در اثر زالودرمانی است. گزش زالو به عنوان یکی از عوامل لنفانژیت شناخته شده است. علائم التهاب غدد لنفاوی شامل : تب، لرز، غدد لنفاوی متورم،کسالت و ماهیچه های دردناک می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان