دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

10 قلعه عجیب و غریب در جهان+ تصاویر 

جمعه، 26 آبان 1402
ساعدنیوز: در این مطلب قصد داریم با 10 قلعه عجیب و غریب در جای جای جهان که به عللی مثل طراحی بی مانندخود، احداث شدن در مکان های غیر معمول و … آشنا شویم.

1.قلعه پردجاما در اسلوونی

در یک شاهکار باورنکردنی از معماری، قلعه Predjama مستقیماً در دهانه غاری ساخته شد که در نیمه راه کمی بیش از 400 فوت روی صخره قرار گرفته است. اگرچه قدمت این مکان حداقل به قرن سیزدهم باز می گردد، ساختمان فعلی در طول قرن شانزدهم بازسازی شد. این قلعه چشمگیر رکورد جهانی گینس برای بزرگترین قلعه غار جهان را دارا است. این غار فقط در ماه‌های تابستان به روی بازدیدکنندگان باز است.

2.برج الباباس در ترکیه

هم اکنون برج الباباس به ردیف هایی از قلعه های نیمه کاره و متروک با حس و حالی آخرالزمانی تبدیل گشته است.

3.قلعه کلبرن در اسکاتلند

هنگامی که صاحب قلعه، ارل گلاسگو، در سال 2007 متوجه شد که باید نمای سیمانی بیرونی قلعه را جایگزین کند، فرزندانش از او خواستند ابتدا دیوارها را با آثار هنری سرگرم کننده نقاشی کند. گرافیتی که برای خلق آن به 1500 قوطی رنگ اسپری نیاز داشت.

4.خرابه های قلعه هاهاتونکا در میسوری

پارک ایالتی ها ها تونکا در آمریکا شامل خرابه های غیرمنتظره یک قلعه است. در سال 1905، تاجر رابرت اسنایدر، سنگ تراشان اسکاتلندی را برای ساختن قلعه ای مشرف به دریاچه اوزارک استخدام کرد. پسران او سرانجام پروژه را به عهده گرفتند و قلعه را در سال 1920 تکمیل کردند. ساختمان در سال 1942 آتش گرفت و آن را به ویرانه‌ای تبدیل کرد که بازدیدکنندگان اکنون می‌توانند بقایای آن را ببینند.

5. قلعه لاپالایس در فرانسه

این قلعه یک معماری عجیب و غریب سورئال است که تنها توسط یک نفر ساخته شده است: یک پستچی به نام جوزف فردیناند شوال. داستان از این قرار است که شوال در حین وقت گذرانی خود به یک صخره عجیب اما زیبا برخورد کرد که الهام بخش او شد تا سنگ های دیگر را جمع کند و قلعه ای بسازد، کاری که مدت ها آرزوی انجام آن را داشت. از آنجایی که تنها کار می کرد، 33 سال طول کشید تا آن را تکمیل کند.

در سال 1969، بنای شوال توسط آندره مالرو، وزیر فرهنگ، به عنوان یک ساختمان تاریخی معرفی شد و کارهای مرمتی به طور مرتب انجام می شود تا از ماندگاری قلعه او اطمینان حاصل شود.

6. قلعه The Swallow’s Nest در کریمه

ساختن قلعه ها در نزدیکی لبه صخره نسبتاً متداول است، اما تعداد کمی از آنها به اندازه قلعه آشیانه پرستو در کریمه که بر فراز دریای سیاه بیرون زده است، متزلزل به نظر می رسند. پایه و اساس این قلعه نسبتاً کوچک فقط 66 فوت طول و 33 فوت عرض دارد. این ساختمان زمانی صرفاً یک سازه چوبی بود و ساختمان سنگی کنونی که قدمت آن به سال 1911 برمی‌گردد، اکنون یک رستوران را در خود جای داده است.

7.قلعه تروسکی در جمهوری چک

قدمت آن به پایان قرن چهاردهم بازمی‌گردد. همراه با برج های بالای هر قله، قلعه نیز بر روی خط الراس ساخته شده است. برج پایینی بابا به نام (پیرزن)شناخته می شود، در حالی که برج بلندتر پانا( دوشیزه) نامیده می شود. پس از دوران اوج خود به عنوان یک دژ بسیار قابل دفاع در زمان جنگ، قلعه تا حد زیادی رها شد. دولت چک در سال 1925کنترل آن را به دست گرفت و آنچه از دیوارهای آن باقی مانده است اکنون با دقت نگهداری می شود.

8.قلعه Castillo Mundo King در جمهوری دومینیکن

این قلعه مانند سایر قلعه‌ها نیست، از نمای بیرونی پر پیچ و خم آن مشخص است، اما فضای داخلی همه چیز را حتی فراتر می‌برد، و پر از نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های عجیب و غریب است که برخی از آنها توسط هنرمندان هائیتی و دومینیکن ساخته شده‌اند. همانطور که انتظار می رود، برخی از آثار هنری با مضمون بیگانه است مانند: ردیف بشقاب های پرنده چدنی بزرگ.

9.قلعه هرمیت در اسکاتلند

این قلعه به عنوان کوچکترین قلعه در اروپا شناخته می شود( فقط کمی بلندتر از یک فرد ایستاده است). مردی به نام دیوید اسکات آن را در ساحل شمال غربی اسکاتلند در سال 1950 به تنهایی و در طی شش ماه ساخت.

10.قلعه Taj Lake Palace در هند

قلعه دریاچه تاج هتلی در هند است که پیشتر یک اقامتگاه سلطنتی بوده است. به نظر می رسد به طور جادویی روی دریاچه پیچولا شناور است. ساختمان مرمر سفید در اواسط قرن هجدهم به عنوان یک خانه تابستانی برای خانواده سلطنتی Mewar ساخته شد. در سال 1963 این کاخ به یک هتل مجلل تبدیل شد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣