10 راه برای مراقبت از پوست مردان

  شنبه، 07 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
10 راه برای مراقبت از پوست مردان
از آنجایی که پوست مردان چرب تر از زنان است ، از این رو شستشوی صورت حداقل روزانه دو بار ضرورت دارد شستشو با آب خالی هم کافی است و حتما نیاز به استفاده از صابون یا سایر شوینده ها نمی باشد .

برخی از آقایان هیچ وقت مراقبت از پوست خود را جدی نمی گیرند. اما این افراد باید بدانند که مراقبت از پوست به معنی انجام کار خاص و پیچیده ای نیست. برای داشتن یک پوست بدون جوش، لک و چین و چروک فقط کافی است چند نکته ی کوچک را رعایت کنند تا در دراز مدت نتایج خوب آن را ببینند.

در این مقاله که به طور ویژه مراقبت از پوست آقایان را بررسی می کند، یاد می گیرید چطور با جوش صورت مبارزه کنید، با وجود پوست حساس اصلاح کنید و چین و چروک های صورت را کاهش دهید. علاوه بر این، شما را با روش صحیح انتخاب محصولات مراقبت از پوست آقایان آشنا خواهیم کرد.

قبل از نکات بهتر است جنس پوست مردان را بشناسید

پوست های حساس ممکن است پس از استفاده از محصول، بسوزد یا باعث گزش و خارش شود.

پوست طبیعی روشن و صاف است، اما حساس نیست.

پوست خشک پوسته پوسته است، می خارد یا خشن است.

پوست چرب براق و چرب است.

پوست ترکیبی در بعضی مناطقی خشک و در بعضی مناطق دیگر چرب است.

فهمیدن نوع پوستتان به شما کمک خواهد کرد تا چگونگی مراقبت از پوست را بیاموزید و محصولات مراقبتی مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

تمیز کردن پوست و شستن صورت حداقل دو بار در روز

از آنجایی که پوست مردان چرب تر از زنان است ، از این رو شستشوی صورت حداقل روزانه دو بار ضرورت دارد شستشو با آب خالی هم کافی است و حتما نیاز به استفاده از صابون یا سایر شوینده ها نمی باشد .

لایه برداری پوست

باید بگوییم که لایه برداری پوست تنها به زنان اختصاص ندارد . مردان بیشتر از زنان در بیرون از منزل به سر می برند ، از این رو برخورد با هوای آلوده منجر به بسته شدن منافذ باز پوست مردان می شود . برای اینکه پوست شفاف باشد ، باز شدن منافذ پوست ضروری است ، و لایه برداری پوست هفته ای یک بار توصیه می شود استفاده از لایه بردارهای خانگی هم برای لایه برداری پوست و مراقبت از پوست مردان می تواند مفید باشد .

استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب نیز در مراقبت از پوست مردان و در بین مردان اهمیت ویژه ای دارد . و تنها به تابستان اختصاص ندارد و مردان هم باید مثل زنان هم در تابستان و هم در زمستان از ضد آفتاب استفاده کنند . استفاده از ضد آفتاب از بروز لکه های پوستی و کک و مک ناشی از نور آفتاب جلوگیری می کند و پوست را در برابر اشعه های سرطان زا محافظت می کند . لازم به ذکر است که ضد آفتاب انتخابی بایستی با پوست سازگار باشد. ضد آفتاب برای پوست های خشک ، چرب و نرمال متفاوت است.ما هم مثل شما به دنبال خرید یک ضد آفتاب مناسب برای پوست خود بوده ایم، در مقاله ی بهترین ضد آفتاب می توانید از تجربیات ما استفاده کنید.

استفاده از افتر شیو مناسب

استفاده از افترشیو برای مراقبت از پوست مردان ، نرمی و لطافت پوست بعد از اصلاح رایج است . افترشیو مناسب علاوه بر نرمی و لطافت پوست ، مانع از التهاب و حساسیت بعد از اصلاح می شود. نکته ای که اینجا اهمیت دارد این است که افترشیو بایستی فاقد الکل بوده و حاوی ویتامین سی باشد، که نرمی و لطافت بیشتری به پوست دهد و از آن مراقبت کند. افترشیوهای حاوی الکل باعث خشکی پوست شده و منجر به التهاب و حساسیت می شود.

مراقبت از ریش

در صورتی که مردان ریش بلندی داشته باشند، مراقبت از ریش ضرورت دارد ، تا هم پوست و هم ریش از آلودگی به دور باشد . برای این کار بایستی مردان ریش ها را در حمام با شامپوی مخصوص ریش بشویند و بعد از حمام از روغن مخصوص ریش استفاده کنند. با این کار هم از شوره زدن ریش ها ممانعت می شود و هم اینکه پوست هم مرطوب می ماند. لازم به ذکر است که در این موارد استفاده از محصولات حاوی نارگیل توصیه نمی شود، چرا که بسیار مومی بوده و منجر به آکنه ی پوست می شود.

استفاده از لوازم مخصوص خود

برخی از مردان از لوازمی همانند کرم یا اصلاح کننده ی همسر خود استفاده می کنند . باید بگوییم که این کار به پوست مردان آسیب می رساند ، چرا که بافت پوست مردان و زنان متفاوت از هم است و این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. توصیه بر این است که مردان کرم، ضد آفتاب، و لوسیون مخصوص به خود داشته باشند.

مراقبت از پوست بر حسب سن

همانگ ونه که در بالا نیز اشاره کردیم، پوست مردان در مقایسه با زنان کلاژن بیشتری دارد ، از این رو استفاده از کرم هایی که کلاژن سازی در پوست را تقویت می کنند، و حاوی ویتامین آ باشد، برای مراقبت از پوست مردان ضرورت دارد. همچنین مردان نیز بایستی همانند زنان ، از کرم های ضد چروک و دور چشم استفاده کنند.

استفاده از نرم کننده برای از بین بردن ترک های لب

یکی دیگر از نکته های قابل توجه برای مراقبت از پوست مردان استفاده از کرم های ضد ترک لب است که باعث می شود لب های مردان چرب و مرطوب بماند.

خوردن آب

در مراقبت از پوست مردان خوردن آب زیاد ، رطوبت رسانی به پوست را زیاد کرده و مانع از خشکی و چین و چروک زود رس می شود.

داشتن تغذیه ی مناسب

داشتن تغذیه ی مناسب و ورزش مداوم برای مراقبت از پوست مردان اهمیت خاصی دارد. مصرف سبزیجات ، آب ، مواد پروتئین سالم و روغن زیتون در شادابی و شفاف بودن پوست مردان در برابر پیری زودرس و سایر عوامل دیگر موثر است .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان