25 خاصیت هلو انجیری و هشدارهایی درباره چگونگی مصرف

  شنبه، 15 تیر 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
25 خاصیت هلو انجیری و هشدارهایی درباره چگونگی مصرف
از خوش خوراک ترین میوه های این فصل(تابستان) هلوانجیری است. در ادامه همراهمان باشیدتا با فواید هلو انجیری برای سلامتی بدن و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید.

هلو انجیری یا هلو دیسکی SATURN PEACHبانام علمی PRUNUS PERSICA DONUTاز خانواده گل سرخیان ROSACEAE  بومی منطقه چین بوده و نام دیگرش Peento peachاست و از واریته donut، نوعی از هلو بشمار امده که به دلیل ظاهرش به این نام نامیده می شود. میوه هلو توسط مقدار زیادی کرک پوشیده شده است. گوشت میوه ممکن است سفید و یا زرد و در اطراف هسته قرمز رنگ باشد. هسته ممکن است به گوشت چسبیده یا از آن جدا باشد. انواع هسته جدا، به خاطر گوشت نرم و پر آبی که دارند برای مصرف به صورت تازه، و انواع هسته چسبان برای کمپوت سازی مناسبند. این میوه‌ها در واریته‌ی انجیری در ابتدا و انتها به هم نزدیک شده و به شکل شیرینی دونات می‌باشند. نام کولتیوار donut نیز به دلیل شباهت این میوه‌ها به این شیرینی به آن داده شده است.

ارزش غذایی:

هر صد گرم از بخش خوراکی (میوه های) این گیاه دارای ۱۶۵ کیلوژول (۳۹ کیلوکالری) انرژی، ۹.۵۴ گرم کربوهیدرات ها، ۸.۳۹ گرم قند، ۱.۵ گرم فیبر، ۰.۲۵ گرم چربی، ۰.۹۱ گرم پروتئین، ۱۶ میکروگرم ویتامین آ، ۱۶۲ میکروگرم بتاکاروتن، ۰.۰۲۴ میلیگرم تیامین، ۰.۰۳۱ میلیگرم ریبوفلاوین، ۰.۸۰۶ میلیگرم نیاسین، ۰.۱۵۳ میلیگرم پانتوتنیک اسید، ۰.۰۲۵ ویتامین ب. ۶، ۴ میکروگرم فولات (ویتامین ب. ۹)، ۶.۱ میلیگرم کولین، ۶.۶ میلیگرم ویتامین ث، ۰.۷۳ میلیگرم ویتامین ای، ۲.۶ میکروگرم ویتامین کا، ۶ میلیگرم کلسیم، ۰.۲۵ میلیگرم آهن، ۹ میلیگرم منیزیم، ۰.۰۶۱ میلیگرم منگنز، ۲۰ میلیگرم فسفر، ۱۹۰ میلیگرم پتاسیم، ۰.۱۷ میلیگرم روی و ۴ میکروگرم فلوراید می‌باشد.

 
تصویر
 

خواص هلو انجیری 

1.ملین است.
2. طب سرد و تر آن تشنگی را رفع می کند.
3. در گرم مزاجین استفاده ازهلو انجیری سبب تقویت نیروی جنسی می شود.
4. از خواص هلوانجیری داشتن انواع ویتامین ها از جمله، ویتامین C، انواع ویتامین B، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین A، پتاسیم، فسفر، کلسیم، منگنز، آهن، روی می باشد.
5. روغن مغز هسته هلوانجیری برای از بین بردن درد گوش و رفع گرفتگی گوش بسیار تاثیر گذار است.
6. برای رفع درد بواسیر، از روغن هسته هلوانجیری استفاده کنید و آنرا به محل درد بمالید.
7. مغز هسته هلو انجیری را بسوزانید و بکوبید سپس از آن برای درمان زخم های بدن اطفال کمک بگیرید.
8. از جوشانده برگ های هلوانجیری برای بیماری های پوستی استفاده می کنند و همچنین مصرف این جوشانده به درمان بیماری های مجرای ادراری و رفع سنگ کلیه و ورم مثانه می پردازد.
9. هلو انجیری یک داروی ضد سرطان طبیعی است.
10. برای برطرف کردن دل درد و دل پیچه کودکان، هلو را له کنید و خمیری به دست آمده از آن را به شکل ضماد بر روی شکم آنها قرار دهید. این کار علاوه بر رفع دل درد به کشتن کرم روده کودک نیز کمک می کند.
11. برگ هلو و جعفری را با روغن زیتون مخلوط کنید و بر قسمتی که دچار ضرب دیدگی و سوختگی شده است قرار دهید تا درمان شود.
12. از دیگر خواص هلو انجیری بخشیدن شادابی و جوانی به پوست می باشد، هلو را پوست بگیرید و له کنید بعد این ماسک زیبایی طبیعی را به مدت بیست دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و سپس بشویید.
13.از دیگر خواص هلوانجیری کمک به کاهش وزن است.
14. از جوشانده پوست درخت هلو به عنوان تب بر استفاده می کنند.
15. خوردن هلوانجیری باعث دفع سموم از بدن می شود.
16. برای درمان زخم معده و ورم معده و روده، هلو را ناشتا بخورید.
17. جوشانده گل هلو خاصیت از بین بردن کرم کدو و کرم معده را دارد.
18. مصرف شکوفه درخت هلو موجب سقط جنین می شود.
19. مصرف هلو انجیری در بارداری از یبوست جلوگیری می کند.
20. ویتامین ث موجود درهلو انجیری از ابتلا به سرطان پستان و کولورتال جلوگیری می کند.
21. پتاسیم فراوان درهلو انجیری با دفع سدیم از قلب محافظت می کند.
22. از دیگر خواص هلو انجیری فایده آن در بیماران دیبابت نوع1 و 2 می باشد که موجب کاهش قند خون در دیابت نوع1 و کنترل سطح انسولین در دیابت نوع2 می شود.
23. برای کم کردن استرس خودهلو انجیری بخورید.
24. مصرف هلو انجیری سبب تقویت استخوان می شود.
25. هلو انجیری ریزش مو را کم می کند.

هشدار:

هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است. به همین دلیل این افراد باید هلو را با عسل یا زنجبیل بخورند.
هضم هلو برای بعضی از اشخاص دشوار است و نفخ ایجاد می‌کند. برای اینکه ایجاد نفخ نکند، باید آن را حداقل نیم ساعت قبل از غذا خورد.
مصرف شکوفه درخت هلو موجب سقط جنین می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (159 نظر) 17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (118 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (109 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (106 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (86 نظر) نگاهی به تالار عروسی آقا رضا گلزار و آیسان آقاخانی با جزئیات چشم نوازش از کارت دعوت تا گیفت عروسی در گرمدره کرج/ اینجا برای پادشاه عربستان هم قفله+عکس (84 نظر) لحظه اهدای مدال برنز المپیک 2016 ریودوژانیرو به تکواندوکار بااستعداد کرجی +فیلم (78 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (76 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (75 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (62 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (47 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (46 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) هنر آشپزی مینا مختاری گل کرد؛ کیک خانگی با تزئین تمشک و آلبالو+عکس/ بهرام رادان با یه تیکه جواهر ازدواج کرده👌 (40 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (39 نظر)
تیتر امروز   
فراخوان ارسال آثار به دومین پویش ملی سوغات اربعین+ فیلم
آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری سال 1403
معمای تصویری سخت برای افراد باهوش؛ پیدا کردن 3 تفاوت در بین این خواننده‌ها، چالشی جدی برای تیزبینی شماست!
(ویدئو) از اعماق غار نمکی قشم تا باغ سنگی افسانه‌ای سیرجان؛ چهار مکان اسرارآمیزی که ایران برای ماجراجویان پنهان کرده است
ویدیو/ مسلمانی ایرانی در امپراتوری اعراب با ریاضیات هندی/ باید از "خوارزمی" مخترع جبر تشکر کنید
ویدیو/ مکانیکی که جادوگری هم می‌کند!/ خلاقیت حیرت‌انگیز هنرمندی که کاراکترهای فلزی متحرک خلق می‌کند
ویدیو/ آخرین تلاش‌های مذبوحانۀ یک دانشجو برای فرار از خواندن درس/ هر کاری می‌کنه که قسمت نشه ولی متأسفانه استخاره‌اش خوب میاد
ویدیو/ کنایۀ تلخ مهران مدیری و دکتر سعید عزیزی به سبک آموزش مدارس/ نمرۀ بیستِ کلاسو نمی‌خوام
(معمای تصویری) 3 تفاوت پنهان در تصاویر ماهیگیر را در 27 ثانیه پیدا کن!
ویدیو/ دکتر علیرضا نبی: از نگاه ما هر کسی کارخانه دارد، کارآفرین نیست/ کارخانه حریم مقدسی دارد
ویدیو/ دکتر عباس موزون: موضوع جنگ کربلا عقلانی است، احساسی نیست/ 15 سال گریه نکردم
ویدیو/ مهندسی خیره‌کننده و چشم‌نواز خانۀ مشیرالملک در اصفهان/ نمایش هنر ارسی با طراحی پنجره‌های مشبک رنگی و چوبی در معماری ایرانی
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «نجات خرس کوچولو»/ یادگیری آسان اصطلاحات روزمره
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 7 ثانیه "کروکودیل" را که در "رودخانه" شنا می‌کند، پیدا کنند
ویدیو/ ماریا رکورد گینس را شکست! پیرترین زن جهان در 117 سالگی در گذشت و رکورد گینس را جابجا کرد
منتخب روز   
قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان