ساعدنیوز
ساعدنیوز

28 خاصیت چای ارل گری و مضرات آن

  شنبه، 29 تیر 1398   زمان مطالعه 14 دقیقه
28 خاصیت چای ارل گری و مضرات آن
ارل گری یک نوشیدنی ساده است، اما باید بگوییم که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. با ما همراه باشید تا با خواص چای ارل گری، مضرات و نحوه دم کردن و آماده سازی آن بیشتر آشنا شویم.

چای ارل گری در اصل نوعی چای بریتانیایی است که به دلیل داشتن عطر و طعم معطر در جهان مشهور است و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.این چای ترکیبی از برگ های چای سیاه با روغن گرفته شده از پوست ترنج است که طراوت بسیاری به آن بخشیده است.از جمله فواید چای ارل گری می توان به تاثیر مثبت آن بر روی قلب اشاره کرد.چرا که سطح کلسترول بد را کاهش می دهد. این چای به همراه فنجانی قهوه که حدود ۱۴-۶۱ میلی گرم قهوه دارد کافئین کمی دارد. یک فنجان قهوه معمولی حداقل محتوی ۹۵ میلی گرم قهوه می باشد. در زیر به برخی از خواص مهم این چای اشاره شده است. نام چای ارل گری از چارلز گری انگلستان، ارل گری دوم گرفته شده که بین سال های 1830 تا 1834 به عنوان نخست وزیر این کشور فعالیت می کرد. علت دقیق نام گذاری این چای هنوز مشخص نشده اما داستانی که بیشتر روایت شده این است که یکی از افراد ارل گری جان یک پسر بچه چینی را از غرق شدن در دریا نجات می دهد و پدرش برای قدردانی، نام چای مرکبات چینی را ارل گری می گذارد. در جایی دیگر گفته شده که ارل گری جان یک دیپلمات چینی را از مرگ نجات می دهد و او برای قدردانی چای مرکبات را تهیه کرده و به نام ارل گری نام گذاری می کند.

ارل گری از چای معمولی سیاه ساخته شده بود، پس چه طور شد که نه تنها در اروپا (به خصوص انگلستان) بلکه در آمریکا و برخی از کشورهای آسیایی تا این حد محبوبیت یافچپگ/ال گری مقدار زیادی برگاموت دارد، نوعی میوه که مشابه پرتقال یا لیمو است. بنابراین، آن قدر ویتامین C دارد که یک لایه ی حفاظتی دیگر را برای سیستم ایمنی بدن تان فراهم می کند. مصرف یک فنجان چای ارل گری به طور منظم در تحریک سیستم ایمنی بدن نقش بسیار پررنگی دارد. ۴. برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی در فصل بارانی و زمستان بسیار موثر است. در طول فصل بارانی یا زمستان، مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا دشوار است. چای ارل گری نیز دارای خواص ضد ویروسی است که برای جلوگیری از عفونت های سرماخوردگی موثر هستند و همچنین کمک می کند که سیستم ایمنی بدن تان در شرایط مناسبی باشد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در آن تسریع روند بهبودی را تضمین می کنند.

تصویر

خواص چای ارل گری

۱. افزایش انرژی

اگر تصمیم دارید دست از نوشیدن قهوه بردارید اما هنوز هم می خواهید از تاثیر کافئین برای افزایش انرژی بهره مند شوید، چای ارل گری یک جایگزین عالی برای مصرف کافئین است و انرژی لازم را برای شروع روز فراهم می کند. با این حال، در مقایسه با کافئین موجود در قهوه، کافئین موجود در چای کمی ملایم تر است، بنابراین به شما کمک می کند که در پایان روز و در هنگام شب کماکان آرامش داشته باشید.

۲. تقویت متابولیسم

آیا تا به حال پیش آمده که در وسط روز احساس کندی و رخوت داشته باشید؟ خوب، شاید متابولیسم شما در اثر عوامل خاصی درست کار نمی کند. چرا مدت کوتاهی دست از کار نمی کشید و برای کمک به بهبود متابولیسم بدن یک فنجان چای ارل گری نمی نوشید تا دوباره پرانرژی شوید.

۳. تقویت سیستم ایمنی بدن

چای ارل گری مقدار زیادی برگاموت دارد، نوعی میوه که مشابه پرتقال یا لیمو است. بنابراین، آن قدر ویتامین C دارد که یک لایه ی حفاظتی دیگر را برای سیستم ایمنی بدن تان فراهم می کند. مصرف یک فنجان چای ارل گری به طور منظم در تحریک سیستم ایمنی بدن نقش بسیار پررنگی دارد.

۴. جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی

در طول فصل بارانی یا زمستان، مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا دشوار است. چای ارل گری نیز دارای خواص ضد ویروسی است که برای جلوگیری از عفونت های سرماخوردگی موثر هستند و همچنین کمک می کند که سیستم ایمنی بدن تان در شرایط مناسبی باشد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در آن تسریع روند بهبودی را تضمین می کنند.

۵. منبع طبیعی آنتی اکسیدان

چای ارل گری چای تهیه شده از برگ چای که سرشار از آنتی اکسیدان است و به علاوه با برگاموت که آن هم یکی از منابع طبیعی آنتی اکسیدان است ترکیب می شود. بنابراین این چای یک نوشیدنی فوق العاده است که به میزان فراوانی آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن بسیار مفید هستند.

۶. کنترل سطح تری گلیسیرید

سطح تری گلیسیرید می تواند منجر به بروز چندین اختلال جدی در بدن شود. پیدا کردن راه حل برای کمک به کنترل سطح تری گلیسرید مهم است و نوشیدن چای ارل گری به طور مرتب می تواند به پایین آمدن سطح آن به طور قابل توجهی کمک کند. احتمالا این خوشمزه ترین راه حل برای شما است.

۷. کاهش خطر ابتلا به حمله ی قلبی

عوامل زیادی وجود دارند که باعث می شوند حمله ی قلبی رخ بدهد. اولی زمانی است که قلب مجبور است فعالیت بیش از حد سنگینی داشته باشد و دوم این که انباشت لخته خون در شریان ها نیز می تواند سبب بروز حمله ی قلبی شود، بنابراین فرایند توزیع خون مختل می شود و قلب باید بیش تر کار کند تا خون را برای رساندن به همه ی سلول ها در سراسر بدن پمپاژ کند.

۸.جلوگیری از بروز سکته ی مغزی

عواملی که می توانند باعث حمله ی قلبی شوند، ممکن است سبب رخ دادن سکته ی مغزی هم بشوند، این موضوع بستگی دارد به این که آیا قلب توانایی کنار آمدن با فشار مضاعفی که رویش وارد شده را دارد و مغز می تواند عرضه ی محدود خون را تاب بیاورد یا خیر. نکته ی شگفت انگیز در مورد چای ارل گری این است که می تواند از تشکیل لخته خون جلوگیری کند و تضمین کند که قلب با سرعت طبیعی خود کار می کند و به این ترتیب از وقوع سکته ی مغزی جلوگیری می کند.

۹. سلامت قلب

همه ی غذاهایی که غنی از پتاسیم هستند و سدیم کمی دارند برای سلامت قلب فایده دارند. چای ارل گری که از چای سیاه در ترکیب با برگاموت تهیه شده است، برای سلامت قلب بسیار فایده دارد چرا که آنتی اکسیدان های موجود در آن قادر خواهند بود از عملکرد مطلوب قلب حمایت کنند.

۱۰. کاهش سطح کلسترول بد

کلسترول یکی از ترکیبات مهم بدن انسان است که عملکردی ضروری را در بدن ایفا می کند. متاسفانه، وجود سطح بالایی از کلسترول بد در عروق می تواند سبب تجمع لخته خون شود و به این ترتیب عملکرد قلب را در توزیع گلبول های قرمز خون در سراسر بدن با نقصان مواجه کند. چای ارل گری دارای خواصی است که می توانند تولید کلسترول “بد” را کاهش داده و سبب افزایش کلسترول خوب شود.

۱۱. فوق العاده برای دستگاه گوارش

متخصصان طب سنتی چینی معتقدند که مرکز بدن انسان در سیستم گوارش قرار دارد. هنگامی که اختلالی در این ناحیه ایجاد شود، تمام متابولیسم نیز مختل خواهد شد. به همین دلیل است بسیاری از چینی ها بر این باور هستند که چای یک نوشیدنی عالی برای دستگاه گوارش است و چای ارل گری یکی از بهترین انواع چای برای این منظور است.

۱۲. کاهش التهاب روده

التهاب ممکن است در تمام قسمت های بدن از جمله ناحیه ی شکم رخ دهد. این اختلال برای بعضی از مردم عادی محسوب می شود، اما در دراز مدت ممکن است این بخش بسیار مهم از بدن انسان را با مخاطره مواجه کند. به همین دلیل مصرف چای ارل گری به طور منظم ممکن است به کاهش التهاب در معده کمک کند.

۱۳. تسکین یبوست

هنگامی که سیستم هضم توسط عوامل زیادی دچار مشکل شود، ممکن است اختلالاتی رخ دهد مانند یبوست و اسهال اما اغلب یبوست است که پیش می آید. این اختلال احتمالا یک اختلال شایع محسوب می شود، زیرا هر کسی در طول زندگی خود دست کم یک بار این اختلال را تجربه کرده است. در کوتاه مدت، یبوست ممکن است فقط یک وضعیت ناراحت کننده باشد، اما در دراز مدت ممکن است منجر به مشکلات جدی تر از جمله سرطان روده ی بزرگ شود.

۱۴. تنظیم حرکات روده

کنترل حرکات روده کار ساده ای نیست، و در اغلب مواقع آن چه می خورید یا مصرف می کنید بر روی حرکت روده تاثیر می گذارد. فیبر همیشه برای حرکات روده خوب است و هر چند چای غنی از فیبر نیست، اما چای ارل گری دارای برخی از خواصی است که می توانند حرکات روده را تنظیم کنند و بنابراین مواد مغذی استخراج شده از مواد غذایی می توانند به صورت بهینه جذب بدن شوند.

۱۵. تسکین گرفتگی های پیش از قاعدگی

PMS برای زنان احتمالا یک بیماری شایع است. با این حال، این شرایط به خصوص برای خانم های فعال بسیار آزاردهنده است. به همین دلیل است که نوشیدن یک فنجان چای برای کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی به شدت به زنان توصیه می شود.

تصویر

۱۶. دارای اثرات ضد باکتری

برخی از گیاهان دارویی دارای خواص ضد باکتری هستند از جمله گیاهانی که برای تهیه ی چای سیاه و بعد چای ارل گری استفاده می شوند. خواص ضد باکتری راه حلی طبیعی برای مبارزه با عفونت های ناشی از باکتری است. این اختلال ممکن است متنوع باشد اما شایع ترین علامت آن تب است. مصرف یک فنجان چای ارل گری، خواص ضد باکتری را برای کمک به بدن جهت مبارزه با باکتری ها فراهم می کند.

۱۷. مقابله با استرس

استرس ممکن است برای هر کسی رخ بدهد؛ حتی شادترین فرد جهان نیز از این اختلال رنج خواهد برد. اگر فکر می کنید که دیگر قادر نیستید که با مشکلات پیش آمده در محل کار کنار بیایید، اندکی تامل کنید، یک نفس عمیق بکشید و بعد یک فنجان چای ارل گری بنوشید. نوشیدن این چای به کاهش سطح استرس شما کمک خواهد کرد. دلیل چنین تاثیری این است که برگاموت دارای خواص طبیعی آروماتراپی است و بنابراین می تواند استرس شما را کاهش دهد.

۱۸. تسکین علائم افسردگی

این میوه ی معطر (برگاموت) علاوه بر خواص طبیعی آروماتراپی که دارد، دارای اثرات آرام بخش هم است. با این حال، باید بدانید افسردگی یک اختلال جدی است که باید توسط افراد حرفه ای مورد درمان قرار بگیرد، به همین دلیل، روی نوشیدن چای ارل گری برای مبارزه با این اختلال تکیه نکنید.

۱۹. افزایش تمرکز

گاهی اوقات پیش می آید که احساس می کنید نزدیک است که از پا بیفتید اما هنوز هم کلی کار دارید که باید انجام بدهید. خودتان را تحت فشار نگذارید، در عوض یک نفس عمیق بکشید و خودتان را با یک فنجان چای ارل گری درمان کنید. خواص آروماتراپی این چای به شما کمک می کند تا فشاری که در سرتان دارید از بین برود.

۲۰. جایگزینی بهتر کافئین در قهوه است.

برخی افراد فکر می کنند که بدون قهوه دیگر قادر به زندگی نیستند. متاسفانه، همه ی آدم ها قادر نیستند با عوارض جانبی قهوه کنار بیایند. در واقع، این قهوه نیست که بدون آن نمی توانند زندگی کنند، بلکه کافئین است که آن ها را تا این حد به خود وابسته کرده است. پس چرا قهوه را با چای جایگزین نمی کنید چرا که چای خواص درمانی بیش تری در مقایسه با قهوه دارد و در عین حال کافئین مورد نیازتان را نیز می توانید با نوشیدن آن تامین کنید.

۲۱. جلوگیری از رشد سلول های سرطانی

چای ارل گری از برخی گیاهان دارویی تهیه می شود که اثبات شده است غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. هنگامی که پای مبارزه با رادیکال های آزاد به میان می آید، آنتی اکسیدان ها بسیار ضروری هستند. آنتی اکسیدان ها باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شوند و در عین حال، بازسازی سلول های جدید را تسریع می کنند.

۲۲. کاهش وزن

خوب، برای مبارزه با مشکل چاقی فقط به چای سبز اتکا نکنید. در واقع، همه ی انواع چای برای برنامه ی کاهش وزن مناسب هستند اما ارل گری یکی از برترین های این فهرست است. علاوه بر این، امروزه انواع مختلفی از چای ارل گری در دسترس است، مثلا ارل گری سبز که با برای کنار آمدن با مشکل اضافه وزن بسیار مناسب است.

۲۳. تسکین مشکلات گلو

برخی افراد زمانی که دچار مشکلات گلو می شوند نیازی نمی بینند که به پزشک مراجعه کنند. با این حال، این اختلال واقعا می تواند آزاردهنده باشد مخصوصا برای کسانی که در مشاغلی فعال هستند که مستلزم حرف زدن زیاد است. یک فنجان چای داغ ارل گری را امتحان کنید تا مشکلات گلوی تان را تسکین دهید.

۲۴. کمک به درخشش پوست

برخی از افراد اصلا نمی دانند که چرا پوست شان روز به روز کدرتر می شود. خوب، عوامل متعددی وجود دارد که می توانند باعث ایجاد این اختلال شوند، اما هر علتی که باشد، چای ارل گری دارای خواصی است که می توانند به درخشش پوست کمک کنند زیرا این نوع چای غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند به بازتولید سلول های جدید به جای سلول های کهنه ی پوستی کمک کند.

۲۵. مبارزه با عفونت های دهانی

از آن جایی که چای ارل گری غنی از آنتی اکسیدان است، به خصوص یک نوع آنتی اکسیدان به نام کاتچین، می تواند به مبارزه با عفونت دهان و دندان و حفظ سلامت دهان و دندان به طور موثری کمک می کند. هرچند، باید حواس تان به لکه های ناشی از چای روی دندان ها باشد. به همین دلیل بهتر است که بعد از نوشیدن چای دهان تان را آب بکشید یا مسواک کنید.

۲۶. بهبود سلامت دندان ها

نوشیدن چای ارل گری نه تنها با عفونت های دهان و دندان مبارزه می کند، بلکه می تواند سلامت دندان ها را نیز ارتقاء دهد. چنین تاثیری به دلیل فلوراید موجود در این نوع چای است که یک لایه ی محافظتی بیش تر را برای دندان ّها ایجاد می کند و به این ترتیب از فرسایش دندان و بروز کرم خوردگی جلوگیری می کند. فقط یادتان باشد که بعد از نوشیدن چای حتما دندان ها را مسواک کنید تا لکه ی ناشی از چای روی آن ها باقی نماند.

۲۷. بدن را هیدراته نگه می دارد.

چای همچنین دارای مقدار متعادلی از ​​کافئین است و چای ارل گری که از چای سیاه تهیه شده است در مقایسه با انواع دیگر چای، کافئین بیش تری دارد. با این حال، در حالی که قهوه بدن شما را دهیدراته می کند، چای تاثیر متفاوتی روی بدن تان دارد، و در واقع آن را هیدراته نگه می دارد.

۲۸. کاهش سطح قند خون

مطالعات بسیاری انجام شده است که رابطه ی بین چای و کاهش سطح قند خون را نشان می دهند. البته فراموش نکنید که چنین تاثیری تنها زمانی رخ می دهد که چای را بدون شکر تصفیه شده ی اضافی مصرف کنید. به این ترتیب، چای ارل گری مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد که می توانید از آن ها بهره مند شوید. همچنین می توانید پودر ارل گری را خودتان بخرید یا خودتان آن را آماده کنید.

عوارض و مضرات چای ارل گری

آلرژی و حساسیت: زیاده روی در مصرف چای ارل گری به دلیل مقادیر بالای کافئین موجود در آن می تواند باعث بیقراری، لرزش عضلانی، تپش قلب و بی خوابی شود.
همچنین روغن ترنج موجود در چای ارل گری می تواند باعث آلرژی و حساسیت در برخی افراد شود.
بارداری و شیردهی: هنوز تحقیقات کاملی درباره ی اثر چای ارل گری بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن جدا اجتناب شود.

طرز تهیه چای ارل گری

مواد لازم:
روش درست کردن چای ارل گری
برگ های چای ارل گری
آب جوش
یک فنجان آب جوش را آماده کنید و یک قاشق چای خوری برگ های چای ارل گری را در آن بریزید، بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.
چای ارل گری آماده است، اگر دوست دارید یک قاشق چای خوری عسل طبیعی و آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کرده و بنوشید.
نکات
برای خوش طعم شدن چای ارل گری حتما آب سرد را بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.
از قوری شیشه ای یا استیل برای به جوش آوردن آب استفاده کنید.
برای هر فنجان چای باید یک قاشق چای خوری برگ های چای ارل گری استفاده کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (417 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (170 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (151 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (145 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (39 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (33 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (19 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (18 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (28 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (28 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (28 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (23 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده