5 معجون فوق العاده برای لاغری با زنجبیل

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
5 معجون فوق العاده برای لاغری با زنجبیل
زنجبیل یک ماده غذایی چربی سوز است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. برای استفاده بیشتر از این خاصیت می‌توانید آن را با برخی از مواد غذایی مخلوط کرده و علاوه بر سم زدایی، سریع‌تر لاغر شود.

از روش های موثر در کاهش وزن، مصرف ادویه است. گفتنی است که در استفاده از ادویه ها باید به اندازه آنها نیز توجه داشت و در مصرف آنها افراط نشود. زنجبیل باعث افزایش دما و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. با بالا رفتن سوخت و ساز بدن، چربی ها آب می شوند و در نتیجه آن کاهش وزن اتفاق می افتد. از طرفی زنجبیل باعث کاهش اشتها نیز می شود و با مصرف آن در وعده های غذایی، فرد کمتر غذا خورده و به لاغر شدن کمک می کند. همچنین باعث تقویت دستگاه گوارش، درمان ناراحتی های معده و از بین رفتن حالت تهوع می شود. از دیگر مزایای زنجبیل، کمک به هضم غذا می باشد. همراه ما باشید تا با 5 تا از معجون های لاغری با استفاده از زنجبیل، بیشتر آشنا بشید.

نحوه استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن و لاغری شکم

شما می توانید آن را خام میل کنید:

با جویدن یک ریشه تازه زنجبیل قبل از هر وعده غذایی. اینکار باعث احساس راحتی بیشترمی شود، محرک هضم غذاست و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. شما همچنین می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل را پس از تمیز کردن کوبانده و با کمی عسل و آب لیمو مخلوط کنید و یا از تنها مخلوط آن ها در اسموتی استفاده کنید، این ترکیبات به هضم کمک کرده و تمایل به خوردن را کاهش میدهد.

1. دارچین، لیمو، عسل و زنجبیل برای لاغری:

این نوشیدنی را در چند گام ساده درست کنید:

  1. برش دادن لیمو و حذف دانه ها .دقت کنید که پوست را پاک نکنید و پوست را دست نخورده نگه دارید.
  2. یک اینچ زنجبیل بردارید و پوست آن را بکنید.
  3. زنجبیل را خرد کنید تا بتوانید به طور مناسب در مخلوط کن قرار دهید.
  4. کمی آب اضافه کنید و لیمو و زنجبیل را به خمیر اضافه کنید.
  5. دو لیوان آب در یک قابلمه بریزید.
  6. آن را با اضافه کردن خمیر لیمو زنجبیلی بر روی شعله ملایم بجوشانید.
  7. زمانی که یک لیوان آب باقی مانده در ماهی تابه دارید آن را رها کنید.
  8. بگذارید مخلوط سرد شود و نصف قاشق چای دارچین را به آن اضافه کنید.
  9. نوشیدن 2 قاشق غذاخوری این مخلوط دو بار در روز.

2. لاغری با مصرف لیمو و زنجبیل با چای سبز:

این چای برای پیکر شما عالی است و سالم ترین جایگزین برای قهوه، جهت تنظیم کافئین در اواسط روز است. بنابراین دفعه بعد که فنجان بدست میگیرید، فقط یک زنجبیل رنده شده و نصف لیمو را اضافه کنید و از نوشیدنی فوق العاده سالم خود لذت ببرید!

3. زنجبیل و گریپ فروت

یکی از میوه های مفید برای کاهش وزن، گریپ فروت می باشد که میوه ای ترش، خوشمزه و کم کالری است. ترکیب زنجبیل با گریپ فروت، یک نوشیدنی با عطر و طعمی مطلوب و دلپذیر ایجاد می کند. برای تهیه ی این معجون، آب ۳ الی ۴ عدد گریپ فروت را بگیرید. سپس آن را با یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل و کمی آب لیمو ترش (به مقدار دلخواه) مخلوط کنید و درون یخچال بگذارید. همچنین در صورت تمایل می توانید کمی عسل نیز به آن اضافه نمایید. برای افزایش تاثیر این نوشیدنی در کاهش وزن، آن را قبل از صرف صبحانه و به صورت ناشتا میل کنید.

4. لیمو، هندوانه، زنجبیل و آب نعناع روشی برای لاغری سریع:

این آب سم زدا، تمام مواد مغذی ضروری بدن شما را تامین می کند در حالی که از بدن سموم را خارج می کند و به شما کمک می کند، تا سریع تر وزن خود را کاهش دهید، و بدنتان را هیدراته نگه میدارد.

دستور تهیه:

  • یک لیمو و یک خیار را به تکه های نازک، بریده و یک قاشق زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید.
  • یک و نیم فنجان برگ نعناع را بشویید و آنها را کنار بگذارید.
  • اکنون تمام مواد فوق را به یک پارچ که حاوی حداقل شش لیوان آب است اضافه کنید و خوب بهم بزنید. بگذارید پارچ و محتویاتش حداقل یک شب باقی بمانند.

5. سوپ رژیمی زنجبیل و لیمو از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن

این دستور غذا برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن سریع هستند. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که مقداری زنجبیل خرد شده، سیر، چیلی سبز و پیاز را در روغن زیتون بریزید و پس از آنکه پیاز قهوه ای طلایی می شود، سبزیجات اضافه کنید بگذارید مخلوط مدتی روی حرارت متوسط بجوشد. آب لیمو و نمک را برای طعم و مزه ی بهتر اضافه کنید.هنگامی که مخلوط تقریبا نصف شد، حرارت را خاموش کنید سوپ رژیمی شما آماده است! این دستور العمل شامل مواد مغذی کامل و سالم برای افرادی است که مایل به کاهش سریع مقدار زیادی وزن هستند.

6. تناسب اندام با مصرف مخلوط لیمو، خیارو زنجبیل:

این دستورالعمل یک آب دتاکس (سم زدا) است که می تواند به روی فرم ماندن شما کمک کند .

  • یک لیمو متوسط و یک خیار را به برش های نازک تقسیم کنید.
  • یک قاشق غذاخوری از زنجبیل رنده شده را نیز به آن اضافه کنید.
  • تمام موارد فوق را به یک پارچ که حاوی حدود یک و نیم لیتر آب است، اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • بگذارید مخلوط یک شب استراحت کند، به طوری که تمامی مواد به خوبی به خورد هم بروند.
  • صبح آب را صاف کنید، آن را در یک ظرف یا بطری که می توانید به راحتی حمل کنید، بریزید و هر چند ساعت از آن بنوشید.
  • این نوشیدنی لیمو و زنجبیل، باعث تقویت ایمنی ، بهبود هضم، جلوگیری از یبوست و چربی سوزی می شود.

7. دستور العمل تهیه ی چای لاغری و چربی سوز با زنجبیل:

چای زنجبیل، با لیمو وعسل ترکیب بسیار خوبی میسازد، از ادویه زنجبیل به هر شکل در آشپزی استفاده کنید همچنین می توانید آن را در هر ظرفی برای مزایای دیگر نگه داری نمایید. زنجبیل می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک و بدن را از سموم مختلف سم زدایی کند بعلاوه می تواند التهاب و اضطراب را کاهش دهد و به درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان کمک کند.

مواد لازم:

  • زنجبیل خام
  • 2 فنجان آب
  • آب لیمو
  • عسل خام

طرز تهیه:

چهار الی پنج برش نازک از ریشه ی تازه ی زنجبیل را در یک ماگ بریزید. آب خیلی گرم (اما نه آب جوش) را به برش ها اضافه کنید. درب را گذاشته و برای پنج الی ده دقیقه بگذارید استراحت کند. لیوان را کج کرده زنجبیل را دور بریزید. اگر دوست دارید،یکی دو قاشق غذاخوری عسل و یا لیمو اضافه کنید ، چای زنجبیل شما آماده مصرف است.

طریقه ی مصرف:

مصرف چای زنجبیل درست قبل از هر وعده غذایی یک راه فوق العاده برای ترشح آنزیم های گوارشی است.قبل از اینکه به خواب بروید ،یک فنجان چای زنجبیلی بنوشید تا اجازه دهید در طول شب وقت کافی برای اثر گذاری فوق العاده اش را داشته باشد. هنگامی که به رختخواب می روید و خوابید، متابولیسم نسبت به زمانیکه بیدارید آرام تر است، نقطه ی قوت این نوشیدنی است که به شما کمک می کند تا سوخت و ساز بدن را در هنگام خواب افزایش دهید و کالری بیشتری بسوزانید. اگرهر شب چای زنجبیل بنوشید و بعد از بیدار شدن، حدود سی دقیقه تمرینات کاردیو انجام دهید، خیلی زود متوجه تاثیرات مثبت خواهید شد.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
طاها
4 سال پیش

عالی
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (123 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (85 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (75 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (52 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (17 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (11 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت