موفقیت در دورکاری با 5 راه موثر

  شنبه، 07 آبان 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
موفقیت در دورکاری با 5 راه موثر
چگونه در دور کاری موفق شویم؟باساعد نیوز همراه باشید تا بهترین شغل ها برای دورکاری و موفقیت در آن هارا برای شما معرفی کنیم.

دورکاری بخشی از دنیای جدید کاری است. این سبک کار که در سال های گذشته طرفداران بسیار زیادی بدست آورده، وابسته به استفاده موثر از تکنولوژی اطلاعات است. استفاده از ابزارهای دیجیتالی، منافع بی شماری را برای سازمان ها، مراکز و نهادها به دنبال خواهد داشت. پژوهش درباره ادراک مدیران میانی هنگام پیاده سازی برنامه دورکاری نشان داد که تغییر فرهنگ، مهمترین مانع است. آنچه در خصوص توسعه دورکاری مهم است، میزان استقلال شغلی کارکنان، نگرش مدیران و انعطاف پذیری در فرایند کارمندیابی است، نه نوع تکنولوژی ارتباطی مورد استفاده.

دورکاری چیست ؟

دورکاری به نوعی از مشاغل گفته می شود که خارج از محیط اداری سنتی انجام می شوند. به طور معمول، این روش کار در خانه یا راه دور نیز نامیده می شود. مفهوم دورکاری این است که کارکنان می توانند بدون آنکه نیاز باشد که هر روز به دفتر رسمی کارشان رفت وآمد داشته باشند، پروژه ها و کارها را با موفقیت انجام دهند. سطوح مختلفی برای فرصت های اشتغال از راه دور وجود دارند، اما هریک از آنها مزایای انعطاف پذیری شغلی را برای زندگی حرفه ای و شخصی کارکنان فراهم می کنند.

14 شغل برتر برای دورکاری

  1. ترجمه
  2. طراحی گرافیک
  3. تدریس خصوصی
  4. تولید محتوای متن
  5. حسابداری
  6. دیجیتال مارکتینگ
  7. مدیریت عملیات
  8. پشتیبانی فنی
  9. مشاوره فروش
  10. نویسندگی پزشکی
  11. مدیریت پروژه
  12. مشاوره پزشکی
  13. توسعه نرم افزار
  14. مهندسی نرم افزار

کار در منزل، روش جدیدی برای پیش بردن کسب و کارها

امروزه کار در منزل به عنوان یکی از روش های موفق کسب و کار، جای خود را بین بازارهای کار باز کرده است و تعداد افرادی که به صورت دورکاری چه به عنوان شغل اصلی و چه به عنوان شغل فرعی، مشغول به فعالیت هستند؛ افزایش یافته است. در حقیقت، طبق یک همه پرسی توسط Global Workplace Analytics و FlexJobs، مشخص شده که طی ۱۰ سال گذشته، دورکاری و تقاضا برای این نوع از کسب و کارها، بیش از ۹۱ درصد رشد داشته است.

البته همه افراد، مناسب فعالیت و انجام کار از راه دور نیستند. عده ای در فضاهای مشارکتی عملکرد بهتری دارند و از مشاغل پشت میزی و کار از ساعت ۹ تا ۵ عصر، لذت بیشتری می برند. برای برخی دیگر هم، کار کردن در تنهایی و فضای خلوت، موثرتر است و در محیط خانه، عملکرد بسیار بهتری دارند.

فرقی نمی کند که دنبال استخدام افرادی هستید که به صورت کار از راه دور در اختیار شرکت باشند یا شما فردی هستید که به دنبال استخدام شدن برای شرکتی هستید که به صورت دورکاری برای آن ها کار کنید، بسیار مهم و حیاتی است که بدانید برای موفقیت و موثر بودن در این نوع از روش کسب و کار به چه مهارت هایی نیاز دارید و چگونه قادر هستید تا رفتار کارمندی به صورت از راه دور را جوری تعلیم و تربیت کنید که به فرد بسیار خوبی به عنوان یک کارمند دور کار تبدیل شوید.

کار کردن در منزل

مراحل تبدیل شدن به یک کارمند دورکاری موفق

خوشبختانه، در سال ۲۰۱۹، طی یک نظرسنجی که توسط TalentLMS از بین ۴۵۰ کارمند انجام شد تا به این قضیه پی ببرند که کارمندان دور کار چگونه کار می کنند و چطور نقش و مهارت های خود را از خانه به عنوان یک کارمند افزایش می دهند، اطلاعات بسیار جالبی به دست آمد.

در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به برخی از این پاسخ ها که به ما یاد می دهند و می آموزند که چطور می توانیم چه به عنوان شرکتی که قصد استخدام کارمند دور کار را داریم یا چه به عنوان فردی که به دنبال شغل کار در منزل هستیم، به فرد یا شرکتی موفق در این نوع از کسب و کار تبدیل شویم.

۱. به این باور برسید که باید طی یک بازه ساعتی مشخص کار کنید

برخی اوقات، مردم بر این باور هستند که کار در منزل به نوعی معادل یک نوع زندگی کوچ نشینی دیجیتالی است که در اصطلاح به آن Digital Nomad می گویند. اما فراموش نکنید، این نوع زندگی دیجیتالی، برای فریلنسرهایی است که در زمان و مکانی که بخواهند، در هر نقطه ای از دنیا که هستند، می توانند کار کنند و این مسئله با دورکاری متفاوت است.

کارمندان دورکاری مشابه همان کارمندان حضوری هستند که ساعت کاری مشخصی بین ۹ صبح تا ۵ عصر دارند. طبق همین نظرسنجی انجام شده توسط TalentLMS، نزدیک به ۶۰ درصد از کارمندان دورکاری، ساعت کاری مشخص و ثابتی دارند. به این معنی که آن ها باید در ساعت مشخصی از روز کامپیوتر یا لپتاپ خود را روشن کنند و آماده و آنلاین باشند. حتی اگر با عنوان کار در منزل فعالیت می کنید، نیازمند به داشتن ساعت کاری مشابه با دیگر اعضای تیم هستید تا به راحتی و به شکلی موثر، با آن ها در ارتباط و همکاری باشید.

اگر تا امروز یک فریلنسر بوده اید که حالا قصد تغییر به عنوان یک کارمند دورکاری را دارید، فراموش نکنید که باید ساعت کاری مشخص و درستی داشته باشید و این اتفاق ممکن است برخی از عادت های کار در منزل شما را به شدت تغییر دهد.

۲. با اپلیکیشن های کاربردی و تکنولوژی های مرتبط آشنایی پیدا کنید

مام کارها و اتفاقات، درون خانه رخ می دهد و انجام می پذیرد. بنابراین برای این که بتوانید بخشی از یک تیم مجازی باشید، نیازمند به این هستید که با برخی از ابزار و اپلیکیشن های خاص و مرتبط آشنایی کامل پیدا کنید. به طور معمول، مدیر کاری شرکت، به شما می گوید که به چه ابزار و اپلیکیشن های برای کار کردن نیاز دارید. ابزارهایی مانند Zoom یا Skype برای جلسات و ملاقات ها، یا ابزاری مانند Slack برای ارتباطات روزانه.

به علاوه، ابزارهای مشخصی وجود دارند که برای انجام کارها نیاز هستند و داشتن آن ها برای عضویت درون یک تیم و شرکتی که نیاز به کارمند دورکاری دارد، ضروری است. ۷۰ درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی گفته اند که شرکت آن ها، یک سری تمرین ها و آموزش های آنلاین را برای آن ها برگزار می کند تا سیستم سامانه مدیریت یادگیری را به خوبی یاد بگیرند. یک سامانه مدیریت یادگیری یا Learning Management System (LMS)، یک ابزار بسیار کاربردی در میان شرکت هایی است که برای آماده کردن افراد جدیدی که به تازگی استخدام می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

سخت افزارهای مناسبی نظیر لپ تاپ یا یک کامپیوتر خانگی، تبلت، اینترنت ثابت و با کیفیت، از جمله ابزار مهمی هستند که برای کار در منزل اهمیت بالایی دارند. همچنین اپلیکیشن های ارتباطی، جزو ابزارهای شماره یک برای دورکاری محسوب می شوند. طی نظرسنجی انجام شده، ۲۷ درصد از کارمندان از راه دور از Skype استفاده می کنند، ۱۴ درصد از Dropbox استفاده می کنند و ۲۵ درصد هم از WhatsApp و Google Hangouts بهره می برند.

۳. روی مهارت ارتباطات خود کار کنید

اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی TalentLMS، ارتباطات را به عنوان مهم ترین مهارت یک فرد برای انجام شغل دورکاری انتخاب کرده اند که باید در آن به سطح بالایی رسید.

هنگامی که فهم و آشنایی خوبی از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای ارتباطی به منظور ارسال ایمیل ها، فایل های کاری و پیام های مستقیم به دست آوردید، بسیار حیاتی است که بدانید چگونه به شکل صحیح از آن ها استفاده کنید و چگونه با طرف مقابل خود ارتباط برقرار کنید.

برای مثال، باید بدانید که این ابزارها برای چه اهدافی کاربرد دارند و برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرند. باید بدانید که آیا اعضای تیم با چت کردن با یکدیگر ارتباط بهتر و رسمی تری دارند یا برعکس است. باید سعی کنید از طریق چت کردن یا هر نوع ارتباط آنلاین دیگری، نوع صدا، نوع زبان و نوع چت کردن آن ها را تقلید کنید، یاد بگیرید و درک کنید تا بتوانید به بهترین و موثرترین شکل ممکن با اعضای تیم ارتباط برقرار کنید.

لاوه بر آن، پی ببرید که چه کانال ها و گرو های گفت و گویی هستند که تیم شما بیشترین ارتباط و درگیری را درون آن ها دارد. حتی ببینید در کدام گروه ها و چگونه بین اعضایی که به صورت آنلاین در ارتباط هستند، رفتاری گرم و صمیمی وجود دارد. در این گروه ها، نه تنها ارتباطی دوستانه برقرار است، حتی گاهی جدیدترین مقالات مفید، خبری یا انگیزه بخش را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

از هر نوع ابزار و راهی که به ارتباط با دیگر اعضای تیم می پردازید، باید بدانید که پیام شما، صحیح، شفاف، مختصر و قابل خواندن باشد و ارتباط خوب و دوستانه ای با آن ها برقرار شود.

۴. یاد بگیرید که چطور تمرکز کنید

اگر چه بسیاری از ما بر این باور هستیم که می توان بهتر در خانه تمرکز کاری داشت، اما کار از خانه می تواند به شکل باور نکردنی و عجیبی پر از حواس پرتی باشد. برای مثال، شاید مشغول کار روی مطلب جدید بلاگ هستید و ناگهان یک مطلب از سایتی دیگر، شبکه های اجتماعی، یک برنامه تلویزیونی یا حتی یک فیلم و سریال جدید به کلی حواس و تمرکز شما از کار را پرت کنند.

طبق یک نظر سنجی که در سال ۲۰۱۸ توسط Buffer انجام شد، ۱۶ درصد از کارمندان دورکاری اعلام کرده اند وقتی در خانه کار می کنند، احساس حواس پرتی زیادی به آن ها دست می دهد.

در نهایت، برای این که بتوانید به یک کارمند از راه دور موفق تبدیل شوید، نیاز به این دارید تا روی تمرکز خود تمرین کنید.

خوشبختانه، افرادی که در نظرسنجی TalentLMS شرکت کرده اند، راه پیدا کردن تمرکز خود را هم یافته اند. هر شخصی برای این که بتوانند به تمرکز خوبی برسد، راه خاص خود را دارد. اما جالب است بدانید که ۲۵ درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که وقتی یک صدای پس زمینه مانند تلویزیون و رادیو در فضای خانه پخش شود، تمرکز خود را به خوبی به دست می آورند. ۲۱ درصد دیگر اعلام کرده اند که وقتی تمامی صداهای موجود در خانه را قطع کنند به تمرکز دست پیدا می کنند و ۲۱ درصد دیگر هم اعلام کرده اند که وقتی به موزیک آرامش بخش یا آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهند می توانند تمرکز کاملی روی کارها داشته باشند.

در نهایت، اگر برای شما سخت است که تمرکز کنید، تلاش کنید تا پی ببرید چه عوامل و فاکتورهای محیطی می توانند روی افزایش بهره وری شما و داشتن تمرکز کافی برای انجام کارها کمک کنند. تغییر صداهای پس زمینه درون خانه، نور، زمانی از روز، یا حتی اتاق های مختلف خانه، همه و همه می توانند نقش مهمی در به دست آوردن تمرکز داشته باشند.

۵. مهارت مدیریت زمان و سازماندهی را بیاموزید

اگر یک کارمند دور کار هستید، باید به یک فرد منظم و منضبط تبدیل شوید. بسیار حیاتی است که بدانید، چه زمان باید سخت کار کنید و چه زمان استراحت کنید. این مسئله بسیار اهمیت دارد، چون هیچ مدیر و همکاری وجود ندارد که روی کار شما نظارت کند یا برای انجام کاری به شما فشار بیاورد و فعالیت ها را سازماندهی کند؛ به همین دلیل خیلی زود ممکن است کارها از دست شما خارج شود.

جمع بندی

در نهایت، برای سازماندهی هوشمندانه روزهای کاری تان، لازم است تا مهارت سازمانی و مدیریت زمان خود را به خوبی توسعه دهید.

سعی کنید فهرستی از وظایف تان را در طول شب آماده کنید و آن ها را بر اساس اولویت ها روی کاغذ بنویسید. این روش ساده به شما کمک می کند تا کارها را به نتیجه برسانید و هشت ساعت کاری روز خود را به درستی بین وظایف مختلف توزیع کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (192 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (84 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (48 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (11 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
(ویدئو) صید ماهی غول پیکر از دریای خزر توسط ماهیگران ترکمنستانی
دختری که توانست دل ناصرالدین شاه را بدزدد/توصیف زیبایی شاه از دختر دلربا ++عکس
ابتکار خلاقانه مسعود پزشکیان با پوشش متفاوت در مراسم تنفیذ+عکس/ حماسه آفرینی در دانلود ورژن جدید...
مادری که در قبر زایمان کرد
لحظه به لحظه با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در حسینیه بیت رهبری
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
شیائومی از خودروی 1500 اسب‌بخاری خود رونمایی کرد
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌