6 خاصیت کره بدن (Body Butter)

  دوشنبه، 31 تیر 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
6 خاصیت کره بدن (Body Butter)
کره بدن معمولا شامل عصاره درخت روغن قلم ، کاکائو و دانه انبه است. کره بدن سرشار از ویتامین A و E است که برای پوست مفید می باشد و در جوان سازی پوست ، کاهش چین و چروک و خطوط موثر است. فواید کره بدن تنها به این موارد ختم نمی شود. با ما همراه باشید تا با فواید کره بدن بیشتر آشنا شویم.

کره بدن یا بادی باتر یکی از محصولات مراقبت از پوست برای پوستهای خشک و فوق خشک است که به تازگی در فروشگاه های محصولات آرایشی و بهداشتی راه پیدا کرده است. این نوع کرم بدن چندان متداول نیست بنابراین کمتر از لوسیون بدن شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. حتما می خواهید بدانید که کره بدن چیست و چه تفاوتی با لوسیون های معمول بدن دارد. برای آشنایی با کره بدن، نحوه استفاده از آن و یادگیری یک کره بدن خانگی با ما همراه باشید.
کره بدن یک مرطوب کننده بسیار غلیظ است که معمولا حاوی کره کاکائو، شی باتر، روغن نارگیل یا روغن های گیاهی دیگر است. این نوع محصول مراقبت از پوست از لوسیون و کرم بدن خیلی غلیظ تر بوده و در جوانسازی پوست بسیار موثر است چه در بعضی از نقاط خشک مثل آرنج و زانو استفاده شود و چه کل پوست بدن. بهترین زمان برای استفاده از کره بدن پس از دوش روزانه برای حفظ رطوبت در پوست و آبرسانی آن در کل روز است. نام کره از این لحاظ برای آن استفاده شده که اول اینکه غلظت بسیار بالایی دارد و غلظت آن همچون کره خوراکی است و موقع استفاده هم همچون کره روی پوست می نشیند و دلیل دیگر برای این نام گذاری چربی هایی است که در آن استفاده می شود؛ جز اصلی این محصول مراقبت پوستی شی باتر، کره کاکائو و روغن نارگیل است که به دلیل غلظت بسیار زیادی که دارند در واقع به عنوان کره گیاهی رده بندی می شوند.

اگر پوست شما بسیار خشک است شما می توانید از کره بدن استفاده کنید. این محصول در مقایسه با دو نوع دیگر که مورد اشاره قرار گرفت مرطوب کننده ای بسیار عالی برای پوست است. کره بدن پوست را بسیار مرطوب نموده و پوست شما را هیدراته نگه می دارد. این محصول شامل مواد طبیعی نظیر کره کاکائو و کره درخت روغن قلم است که برای پوست مفید می باشند. برای تهیه کره بدن دانه را فشرده می کنند تا روغن آنها استخراج شود.این محصول پر قوام و چسبناک است به همین علت کره بدن می تواند یک لایه محافظ بر روی پوست جهت ممانعت از ، از دست دادن رطوبت ایجاد کند.کره بدن معمولا شامل عصاره درخت روغن قلم ، کاکائو و دانه انبه است. کره روغن درخت قلم سرشار از ویتامین A و E است که برای پوست مفید می باشد و در جوان سازی پوست ، کاهش چین و چروک و خطوط موثر است ،

فواید و خواص کره بدن برای پوست و مو

1. مرطوب کننده طبیعی پوست بدن

کره بدن به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب به ویژه اسید های چرب امگا 3 موجود در آن به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی پوست شناخته شده که باعث درمان خشکی پوست بدن می شود. همچنین کره بدن به دلیل مقادیر بالای ویتامین ها، مواد مغذی و اسید های چرب موجود در آن باعث تغذیه و احیای پوست مرده می شود.

2. احیا کننده مو های آسیب دیده

کره بدن را علاوه بر پوست برای احیای مو های خشک و آسیب دیده هم استفاده می کنند؛ مقدار کمی کره بدن را کف دست ها بمالید و ماساژ دهید تا ذوب شود سپس بر روی مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

3. پاک کننده طبیعی آرایش

کره بدن چرب است به همین دلیل می تواند به عنوان یک پاک کننده طبیعی آرایش استفاده شود؛ مقداری کمی کره بدن را بر روی یک پد پنبه ای بمالید و به آرامی بر روی پوست صورت بمالید اما مواظب باشید که با چشم ها تماس نداشته باشد.

تصویر

4. مرطوب کننده لب

کره بدن به دلیل خواص مرطوب کنندگی طبیعی که دارد می تواند به عنوان مرطوب کننده لب هم مورد استفاده قرار گیرد.

5. رفع خشکی پوست آرنج و زانو

کره بدن در فصل زمستان به درمان پوست خشک به ویژه در ناحیه آرنج و زانو کمک می کند.

6. درمان جای زخم و کشیدگی پوست در دوران بارداری

کره بدن اغلب برای درمان جای زخم و کشیدگی پوست در دوران بارداری هم استفاده می شود؛ مقادیر بالای مواد مغذی و اسید های چرب موجود در کره بدن به تغذیه، احیای پوست و بهبود رنگ آن کمک می کنند.

مواد تشکیل دهنده

انواع کره

کره بدن خانگی با درست کردن کره شروع می شود. من متوجه شدم که شی باتر یک کره کامل است چون که نرم است و به خوبی عمل می کند. فرمول خانگی من از ۱/۴ پیمانه شی باتر استفاده می کند. شما می توانید با این مواد کره بدن دلخواه خودتان را درست کنید. مواد مورد نیاز شما برای ۱/۲ پیمانه کره است پس شما می توانید شی باتر را دو برابر کنید (به میزان ۱/۲ پیمانه) یا اینکه شی باتر را با یک کره متفاوت مخلوط کنید: ۱/۴ پیمانه کره کاکائو یا ۱/۴ پیمانه کره انبه.

کره ها در یک نگاه:
کره شی: کره شی یا شی باتر از هسته میوه درخت کاریت یا درخت قلم بدست می آید. نمونه هایی که از منبع ناشناخته خریداری می شوند بوی تند و قوی دارند. من از این نمونه در دستورالعمل خودم استفاده کرده اگر شما بوی طبیعی آن را دوست ندارید می توانید از یک نمونه تصفیه شده تر استفاده کنید. از آنجایی که شی باتر به طور طبیعی نرم است می توان آن را به عنوان ماده اصلی در کره یا در ترکیب با کره کاکائو- نارگیل یا کره انبه استفاده کنید تا کره بدن دلخواه خودتان را درست کنید.

کره کاکائو: کره کاکائو از میوه درخت کاکائو به دست می آید بنابراین بویی شبیه شکلات دارد. کره کاکائو در دمای اتاق به صورت جامد است و اما کافی است آن را یک لحظه روی پوست خود نگه دارید به سرعت ذوب می شود چون دمای ذوب کره کاکائو برابر با دمای بدن است. من استفاده ۱۰۰ درصد از کره کاکائو را توصیه نمی کنم به دلیل اینکه این کره بسیار غلیظ و سنگین است و در اینصورت کره شما شکلی همچون یک صخره خواهد داشت. کره کاکائو باید با یک کره نرمتر مثل شی باتر یا انبه برای تولید محصول نهایی مخلوط شود.

کره انبه: کره انبه از دانه میوه انبه به دست می آید. این کره یک نوع کره نرم است که شبیه شی باتر است که می تواند یک مقدار بافت دانه ای در کره بدن قبل از ذوب شدن ایجاد کند. اگر شما نمی خواهید از شی باتر برای ساختن کره بدن استفاده کنید، کره انبه بهترین جایگزین برای آن است. کره انبه را می توان با کره شی یا کاکائو ترکیب کرد تا یک بادی باتر دلخواه درست شود.

روغن حامل:
روغن دومین ماده تشکیل دهنده است که برای کره بدن استفاده می شود. روغنهای استفاده شده در محصولات مراقبت از پوست معمولا اشاره به روغن حامل دارند، اگر چه من همیشه آنها را روغن مغذی مینامیم.
روغن مورد استفاده کاملا به خود شما بستگی دارد. گزینه دیگر این است که از مخلوط روغنهای حامل استفاده کنید. من به خصوص این طرز استفاده را برای کره ای که برای صورت درست می شود، دوست دارم. من از ترکیب آنها با شی باتر استفاده می کنم و آن را می پسندم.

مواد تشکیل دهنده اختیاری:
اروروت و اسانس روغنی: بعضی از مردم احساس می کنند که کره بدن برای استفاده روی کل بدن خیلی چرب و غلیظ است. خبر خوب این است که یک راه حل ساده برای این مساله وجود دارد. یک مقدار نشاسته اروروت یا آرد اروروت را می توان به روغن مایع قبل از ریختن آن در کره های ذوب شده، اضافه کرد. و در آخر یک اسانس روغنی را می توان برای استفاده از عطر و فواید مراقبتی آنها استفاده کرد. اسانس های روغنی پیشنهادی ما اینها هستند: اسطوخودوس، شمعدانی و کندر.

طرز استفاده کره بدن

1. پس از دوش روزانه آب بدن را بگیرید اما آن را کامل خشک نکنید و اجازه دهید پوست کمی مرطوب باشد.
2. مقداری کره بدن را مستقیما بر روی پوست بدن بمالید و خوب ماساژ دهید، سپس کمی بر روی پوست ضربه بزنید تا کاملا جذب پوست شود.(توجه داشته باشید که مالیدن مقدار زیاد کره بدن بر روی پوست، باعث چرب و روغنی شدن آن می شود.)
3. مناطقی از پوست را که تمایل زیادی برای خشک شدن دارند مانند آرنج، زانو و دست و پا را مجددا با لایه ای از کره بادام ماساژ دهید تا کاملا نرم و مرطوب شوند.
4. برای درمان خشکی پوست دست و پا هر شب قبل از خواب مقداری کره بدن را بر روی دست ها و پا ها بمالید سپس با دستکش و جوراب نخی بپوشانید و صبح روز بعد با آب ولرم تمیز بشویید تا پوست شما صاف تر و نرم تر شود.

بهترین زمان استفاده از کره بدن

بهترین زمان مصرف کره بدن پس از دوش روزانه است تا بتواند پوست را در تمام طول روز مرطوب و هیدراته نگه دارد.

تفاوت کره بدن با لوسیون و کرم بدن

کره بدن : کره بدن یک محصول طبیعی است که از ترکیب مواد طبیعی (شیا باتر، کره کاکائو، پالم و غیره) با روغن های حامل و روغن های ضروری تهیه می شود، بافتی غلیظ تر و آب کم تری از لوسیون و کرم بدن دارد.
از کره بدن برای حفظ رطوبت و تغذیه انواع پوست استفاده می شود.
کرم بدن : کرم بدن معمولا از ترکیب روغن های گیاهی، آب، هیدروسول و ترکیبات گیاهی دیگر مانند موم زنبور عسل تهیه می شود.
لوسیون بدن : لوسیون ها شبیه کرم های پوستی هستند، اما آب بیشتری دارند و به عنوان مرطوب کننده دست، پا و شکم استفاده می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تفاوت کره بدن و لوسیون بدن، به لینک زیر مراجعه فرمایید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (153 نظر) 17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (116 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (81 نظر) نگاهی به تالار عروسی آقا رضا گلزار و آیسان آقاخانی با جزئیات چشم نوازش از کارت دعوت تا گیفت عروسی در گرمدره کرج/ اینجا برای پادشاه عربستان هم قفله+عکس (81 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (71 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (64 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (51 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (47 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (49 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) لحظه اهدای مدال برنز المپیک 2016 ریودوژانیرو به تکواندوکار بااستعداد کرجی +فیلم (37 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در تخت جمشید شیراز، نماد شکوه و عظمت ایران باستان (33 نظر) هنر آشپزی مینا مختاری گل کرد؛ کیک خانگی با تزئین تمشک و آلبالو+عکس/ بهرام رادان با یه تیکه جواهر ازدواج کرده👌 (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (32 نظر)
تیتر امروز   
ویدیو/ ماریا رکورد گینس را شکست! پیرترین زن جهان در 117 سالگی در گذشت و رکورد گینس را جابجا کرد
فال قهوه با نشان روز جمعه 2 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 2 شهریور 1403 + فیلم
مزایا و فواید بچه داشتن برای سلامت جسم و روان که هرگز به ذهنتان هم نمی‌رسد؛ از فعال شدن کودک درون تا تشویقی برای پس‌انداز
مروری بر سریال‌هایی که تمام شدند و تکیه کلام‌هایی که ماندند+عکس/ وارد شدن عباراتی مثل "واس ماس"، "میزنم تو مختا" و "پ ن پ" به ادبیات محاوره‌ای مردم با این فیلم ها بود
تصاویری از مجموعه عروسکهای یک دهه شصتی/ از عروسکی همه‌ چشمشون دنبالش بود تا عروسک بی‌تربیت معروف
(تصاویر)وفادارترین مردم به نوشابه کوکاکولا در ناسالم ترین شهر جهان/مکزیک ؛ نوزادان در این شهر به جای شیر نوشابه می نوشند!
(تصاویر) حقایق بحث بر انگیز ونیز ایتالیا در تاریخ!/ بررسی رایج ترین اشتباه درباره این شهر اسرار آمیز توریستی!+تاریخچه
خانه‌داری یک کدبانو؛ ترفندهای جذاب و کاربردی برای پاک کردن لاک از روی لباس
(تصاویر)دیواره نگار 500 ساله ی «موعظۀ دجّال»؛شاهکار عظیم و ماندگار در کلیسای ایتالیایی
(ویدیو) تعجب هادی ساعی از فنی که ساخته خودش بود و مبینا نعمت زاده وسط مسابقات حساس المپیک در ثانیه های آخر زد/گفتم حتما مهره های کمرش جابجا شد
توهین زشت مورایس به غذای ایرانی و خنده‌های تمام نشدنی عادل فردوسی پور/ الفاظ مبتذل به معنای واقعی
(ویدئو) اجرای آهنگ “دیگه دیره” سینا شعبانخانی در اختتامیه جشنواره فیلم و عکس “با انرژی“ به یاد زنده یاد تورج شعبانخانی / دریافت لوح از دست لیندا کیانی
تصاویر زیرخاکی و دهه شصتی علی دایی و رضا رشید پور در روزنامه / یکی از نشانه های لاکچری بودن تو دهه 60 چاپ عکس تو روزنامه بود👍😁
اینکه پزشکیان جلسات مشورتی با رهبر انقلاب را آشکار کرد به معنای گرفتن استقلال مجلس است؟
منتخب روز   
قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان