6 محصول برای درمان جوش باسن

  پنجشنبه، 05 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
6 محصول برای درمان جوش باسن
جوش ممکن است در هر کجای پوست بدن شما حتی باسن و ران ایجاد شود ممکن است بسیار دشوار و دردناک، به ویژه هنگام نشستن باشد.اگر چه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما جوش باسن بسیار شایع تر از آنچه که شما فکر می کنید می باشد.

جوش روی باسن و ران، برخلاف جوشهای معمول که روی منافذ ایجاد می شود، معمولاً یک نوع فولیکولیت، التهاب یا عفونت فولیکول های مو است اما معمولا به همان نام جوش یا آکنه شناخته می شود، زیرا بسیار شبیه به آن است. این مشکل زمانی رخ می دهد که پوست مرده، روغن بیش از حد، و ناخالصی های دیگر یا اصطکاک زیاد باعث تحریک بافت فولیکول های مو در باسن میشود.باکتری ها، مخمرها یا قارچ ها نیز ممکن است فولیکول های مو را آلوده کنند. اکثر مردم متوجه نیستند که فولیکول های مو در باسن وجود دارد، زیرا تقریبا نامرئی هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی شود.

عوامل مختلفی می توانند شما را در معرض بیشتر جوش و آکنه باسن و ران قرار دهند، آنها شامل:بهداشت ضعیف، تغذیه نامناسب، پوشیدن لباس های تنگ و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن است که باعث تحریک پوست می شوند.

جوش های روی باسن معمولا شبیه جوش های صورت هستند. این جوش ها ممکن است به صورت دسته ای و یا تک در یک نقطه از پوست ظاهر شوند. شاید تشخیص دقیق آکنه روی پوست کار نسبتا دشواری باشد اما با نگاه کردن در آینه می توان مطمئن شد آنچه که بیمار را اذیت می کند جوش است یا التهاب پوستی (درماتیت). تفاوت بین جوش و التهاب پوستی این است که التهاب پوستی کوچکتر است، ممکن است با درد یا بدون درد باشد، معمولا هنگام لمس گرم است و اغلب پر از چرک است. درماتیت ها به صورت تک و یا دسته ای روی پوست ظاهر می شوند. جوش های باسن ممکن است به مرور بزرگ شوند و پر از چرک یا فاقد چرک باشند. نکته لازم به ذکر این است که جوش و درماتیت ها هر دو بعد از مدتی ترکیده شوند.

بنزوئیل پراکسید

این ماده خاصیت ضد التهابی داشته و سبب باز شدن منافذ پوست می شود. شستشوی بدن با پراکسید 10 درصد می تواند سبب رفع جوش باسن شود.

اسید سالیسیلیک

این ماده به برداشته شدن سلول های مرده از روی پوست کمک می کند. برای استفاده میتوان از پدهای اسید سالیسیلیک 2 درصد در ترکیب با بنزوئیل پراکسید استفاده کرد. در صورتی که پوست خشک باشد باید تنها از یکی از این دو محصول استفاده کرد.

لوسیون های اسید لاکتیک

اسید لاکتیک همانند اسید سالیسیلیک نوعی داروی بدون نسخه برای برداشتن سلول های مرده روی پوست است. این دارو را می توان همراه با اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید استفاده کرد به شرطی که مبتلا به خشکی پوست نباشید.

کرم موضعی آنتی بیوتیک

مصرف کرم های آنتی بیوتیکی با نسخه پزشک همراه با سایر روش های درمانی برای نتایج بهینه توصیه می شود.

کرم زینک

استفاده از کرم زینک می تواند سبب کاهش جوش باسن شود.

روغن درخت چای

یکی دیگر از داروهای خانگی روغن درخت چای است. مطالعات تحقیقاتی نشان داده مصرف این روغن در از بین بردن باکتری های پوستی، مقابله با عفونت ها و بهبود زخم ها مؤثر است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

بیشتر افرادی که دچار این مشکل می شوند، بعد از مدتی با راهکارهای ارائه شده بهبود پیدا می کنند. اما اگر التهاب فولیکولی تشدید شد و به دمل تبدیل شد و یا اگر سیستم ایمنی بدن شما قوی نیست، باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر دمل بزرگ شود، شما باید از آنتی بیوتیک های خوراکی برای مقابله با عفونت استفاده کنید. البته متخصص پوست باید در این خصوص به شما کمک کند و در صورت لزوم، چرک جوش را با روش های استریل و ایمن خارج کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (297 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (145 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (68 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (38 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (15 نظر)
تیتر امروز   
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!
چک کردن موبایل همسر کار درستی است؟