6 روش تضمینی برای از بین بردن سیاهی کشاله ی ران

  جمعه، 02 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
6 روش تضمینی برای از بین بردن سیاهی کشاله ی ران
بر اساس تحقیقات کلینیک کلیولند تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی که بیشتر به رنگ قهوه ای تیره یا خاکستری دیده می شود اغلب در افراد چاق مبتلا به بیماری دیابت، بیماری آدسونس، مشکلات هیپوفیز، کم کاری تیروئید یا کسانی که تحت درمان هورمون رشد هستند دیده می شود.

بر اساس تحقیقات کلینیک کلیولند تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی که بیشتر به رنگ قهوه ای تیره یا خاکستری دیده می شود اغلب در افراد چاق مبتلا به بیماری دیابت، بیماری آدسونس، مشکلات هیپوفیز، کم کاری تیروئید یا کسانی که تحت درمان هورمون رشد هستند دیده می شود.

علاوه بر این بیماری ها زیاد عرق کردن و اصلاح موهای این نواحی با تیغ هم باعث تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی می شود.نوعی عفونت باکتریایی به نام اریترازما هم ممکن است باعث تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی به ویژه در افراد مبتلا به دیابت شود.یکی دیگر از علل تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی استفاده از محصولات ضد عرق و دئودورانت ها می باشد.

آسپرین

آسپرین خواص زیادی برای زیبایی دارد. آسپرین حاوی سالیسیلیک اسید است که سلول های مرده پوست را برمی دارد. برای روشن کردن خط بیکینی، دو عدد قرص آسپرین را له کرده و آن را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی قسمت تیره بگذارید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این درمان را فورا بعد از اصلاح کردن به کار نبرید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.

سیب زمینی

سال هاست که سیب زمینی به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی به کار می رود. سیب زمینی به رفع ملانین زیاد از پوست کمک می کند. اگر خط بیکینی شما تیره است، یک عدد سیب زمینی را نصف کرده، آب آن را بگیرید و روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید پالپ سیب زمینی را درآورده و بر نواحی تیره بگذارید. اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس با آب معمولی بشویید. برخلاف درمان های دیگر، سیب زمینی در دو هفته اول، تاثیر خود را نشان می دهد.

هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید می تواند پوست، به ویژه قسمت های داخلی ران ها را روشن کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توپ پنبه ای را در هیدروژن پراکسید گذاشته و آن را بر قسمت های تیره بگذارید. چون خیلی قوی است، باید آن را با آب رقیق کنید. پس از شستن، از روغن نارگیل استفاده کنید. این درمان را فورا بعد از اصلاح کردن به کار نبرید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.

عسل خالص

عسل توانایی جوانسازی پوست را تقویت می کند. همچنین، در برابر اشعه فرابنفش از پوست محافظت کرده و مانند یک عامل مرطوب کننده عمل می کند. عسل خالص را روی نواحی تیره قرار داده و بگذارید چند دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این درمان ساده، نه تنها پوست را روشن تر می کند بلکه سلول های مرده پوست را نیز برمی دارد. همچنین، می توانید با ترکیب یک قاشق چایخوری عسل با یک قاشق چایخوری آبلیمو، یک ماسک روشن کننده درست کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

ماست

ماست خاصیت روشن کنندگی پوست دارد که به تغییر رنگ پوست کمک می کند. ماست در برابر عفونت های پوستی نیز از شما محافظت می کند. برای روشن کردن پوست تیره،، مقداری ماست تازه را روی آن قسمت ها مالیده و اجاه دهید ۲۰ دقیقه بماند. همچنین می توانید ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. تا کسب نتیجه دلخواه، این کار را انجام دهید.

برگ نعنا

برگ نعنا علاوه بر بوی خوش، خاصیت خنک کنندگی نیز دارد. برای رفع تیرگی واژن و کشاله ران ، یک مشت برگ نعنا را له کنید تا به شکل خمیر درآید. مقداری عسل را به آن اضافه کرده و آن ناحیه را با این مخلوط با حرکات دورانی ماساژ دهید. آن را پس از ۳۰ دقیقه بشویید. با این کار، پوست تان روشن و درخشان می شود.

آیا میتوان از کرمهای سفید کننده برای سفید کردن کشاله ران استفاده کرد ؟

استفاده از کرمها یا ژلهای سفید کننده یا روشن کننده یا بلیچینگ یکی از روشهای رفع تیرگی کشاله ران است. با این حال تا زمان مشاهده نتایج باید شکیبایی زیادی داشته باشد و به طور مداوم از این فرآورده های سفیدکننده استفاده کنید.
متخصص پوست بهترین نوع کرم سفید کننده و بلیچینگ را برای رفع تیرگی تجویز میکند. مشاوره با متخصص از آن رو ضروری است که فرآورده های گوناگونی با غلظتهای متفاوت در بازار موجود است. بنابراین برای جلوگیری از سوزش و حتی مسمومیت بهتر است قبل از شروع به استفاده از این محصولات به ویژه ژلها، اسکرابها و کرمهای غیرتجویزی پوست با متخصص مشورت کنید.

مواد اولیه ی زیر در تهیه سفید کننده ها به کار برده می شود :
اسید ماندلیک
اسید کوجیک
آلفا آربوتین
نیاسینامید
مصرف هیدروکوئینون یا فرآورده هاییکه غلظت هیدروکوئینون فعال آنها بیش از سه درصد است، به هیچ وجه توصیه نمی شود


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان