7 ماده ای که دندان هایتان را سفید می کنند!

  جمعه، 07 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
7 ماده ای که دندان هایتان را سفید می کنند!
بعضی از افراد هر چند بار که در روز دندان‌‌هایشان را مسواک بزنند، به دلیل عاداتی چون نوشیدن قهوه و چای یا سیگار کشیدن، دندان‌هایشان لکه‌دار و زرد است.

بعضی از افراد هر چند بار که در روز دندان هایشان را مسواک بزنند، به دلیل عاداتی چون نوشیدن قهوه و چای یا سیگار کشیدن، دندان هایشان لکه دار و زرد است. دندان های زرد یا مایل به قهوه ای در بیشتر موارد نشان دهنده ی وجود یک مشکل بزرگ تر است: لثه های ناسالم، نازک شدن مینای دندان و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان. درست است که سفید کردن دندان ها به محافظت از دندان ها و لثه ها در برابر پوسیدگی و بیماری هایی چون التهاب لثه کمکی نمی کند، اما همه ی ما می خواهیم دندان های سفید و درخشان داشته باشیم.
بنا به گزارش یک دندان پزشک در وب سایت Dentistry IQ، «تصور اشتباهی وجود دارد که دندان های سفید را معادل دندان های سالم می داند، درصورتی که رنگ دندان ارتباط کمی با سلامت آن دارد، به هر حال برداشت مصرف کننده این است که دندان های سفید نشانه ی یک دهان سالم است و این برداشت درستی است.»

در این مطلب ۶ راهکار خانگی را به شما معرفی می کنیم که با به کارگیری آنها می توانید دندان هایتان را به طور طبیعی سفید و درخشان کنید و در ضمن، بهداشت دهان تان را بهبود بدهید. مرتب مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، استفاده از جوش شیرین و پروکسید هیدروژن، غرغره ی روغن نارگیل و محصولاتی چون سرکه سیب، همگی می توانند بدون نیاز به مواد شیمیایی دندان هایتان را سفید کنند، و ضمنا خواص آنتی باکتریالی و پیشگیری از عفونت نیز دارند.

روغن کنجد

مواد مورد نیاز:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد

روش استفاده:

روغن کنجد را در دهان خود به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بکشید.پس از ۲۰ دقیقه، روغن را بیرون بکشید و دهان خود را به طور کامل با آب بشویید.به طول معمول مسواک بزنید.این کار را یک بار در صبح انجام دهید.نشان داده شده است که کشیدن روغن کنجد بر روی دندان نه فقط لکه های دندان بلکه پلاک دندان را نیز حذف می کند.

خمیر جوش شیرین و آبلیمو

آیا لیمو به واقع دندان ها را سفید می کند؟ پاسخ کوتاه به این پرسش مثبت است. لیمو سرشار از اسید سیتریک است که به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای دندان ها عمل می کند. ترکیب یک قاشق چایخوری آبلیمو با مقداری جوش شیرین برای تهیه یک خمیر روشی موثر و امن برای سفید کردن دندان ها در خانه محسوب می شود. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که به پاکسازی لکه های سطحی کمک می کند و همچنین ماده ای بسیاری قلیایی است که به خنثی کردن اسیدیته طبیعی آبلیمو کمک می کند.

ذغال چوب فعال

اگر در پی یک سفیدکننده دندان طبیعی هستید که کار خود را سریع انجام دهد، ذغال چوب فعال یک گزینه کارآمد است. ذغال چوب فعال به واسطه پردازش دغال چوب با اکسیژن و کلرید کلسیم تهیه می شود و به واسطه ویژگی های جاذب خود به عنوان یک عامل موثر سفیدکننده دندان شناخته می شود. ذغال چوب فعال در زمینه جذب تانن ها، ترکیباتی که در نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای یافت می شوند و دندان ها را لکه دار می کنند، موثر عمل می کند

پوست پرتقال

مالش دادن بخش داخلی پوست پرتقال به دندان ها به عنوان روشی امن و طبیعی برای سفید کردن دندان ها در خانه شناخته می شود. بخش سفید پوست پرتقال حاوی لیمونن، ماده ای حاوی پاک کننده های حلال طبیعی، است و در بسیاری از محصولات سفیدکننده دندان تجاری نیز استفاده می شود. بر خلاف گوشت میوه پرتقال، پوست آن اسیدی نیست و بدون نگرانی از خطر اسیدیته میوه که ممکن است به مینای دندان آسیب وارد کند، می توان از آن استفاده کرد.

برگ ریحان و روغن خردل

مقداری برگ ریحان خشک شده را بکوبید تا به شکل پودر درآید و آن را با روغن خردل ترکیب کنید تا یک محصول طبیعی و موثر برای سفید کردن دندان ها در خانه شکل بگیرد. همچنین، شما می توانید برگ های تازه ریحان را به شکل یک خمیر درآورده و دندان های خود را با آن مسواک بزنید. ریحان به محافظت از لثه ها کمک می کند، در شرایطی که روغن خردل دارای ویژگی های ضد باکتری، ضد قارچ، و ضد التهاب است که به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می کند.

پوست موز

مواد مورد نیاز:

  • پوست موز

روش استفاده:

پوست موز را به قطعات کوچک بریزید. یک قطعه را بشویید و در داخل آن بر روی دندان ها مالش دهید. یک دقیقه یا دو بار به آرامی روی دندان هایتان بکشید. دهان خود را با آب شستشو دهید. این کار را یک بار هر روز یا هر روز متناوب انجام دهید تا دندان های سفیدتر داشته باشید.

پوست موز حاوی مواد معدنی مانند منگنز و پتاسیم است که در سفید کردن دندان ها کمک می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (534 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (449 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (216 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (125 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...