9 درمان خانگی برای جوش گردن

  دوشنبه، 19 خرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
9 درمان خانگی برای جوش گردن
جوش گردن معمولاً هم در خانمها و هم در آقایان دیده می شود اما اساساً در مردان بیشتر است. جوش گردن مردان و زنان، هردو مانند جوش بدنی به صورت فیزیکی پوست را ملتهب می کنند و باعث می شوند که عبور مواد و خون داخل بدن با سختی انجام شود و محدودیت پیدا کند.

جوش گردن معمولاً هم در خانمها و هم در آقایان دیده می شود اما اساساً در مردان بیشتر است. جوش گردن مردان و زنان، هردو مانند جوش بدنی به صورت فیزیکی پوست را ملتهب می کنند و باعث می شوند که عبور مواد و خون داخل بدن با سختی انجام شود و محدودیت پیدا کند.درمان جوش گردن شبیه به درمان جوش بدن می باشد، زیرا جوش پشت گردن شبیه به جوش کمر و سینه است. جوش روی پشت گردن معمولا شبیه به یک نوع تغییر در بدن است. جوش گردن همچنین می تواند دردناک باشد و کمی سختی ایجاد کند.جوش پشت گردن معمولا از جوش روی قسمت جلویی گردن حساس تر است و باید مانند جوش های دیگر روی صورت درمان شود. این جوش بیشتر به جوش های بدن شباهت دارد. پشت گردن پوست ضخیم تری دارد و چربی بیشتری تولید می کند. به همین دلیل پوست پشت گردن اغلب بیشتر مستعد جوش های نودل و جوش های چرکی سر سفید می باشد.این جوش ها در پسران جوان بیشتر از مردان دیده می شود اما میزان آن بین خانم ها و دختران یکسان است. جوش گردن از طریق مکانیزم های متعدد اتفاق می افتد که همان مکانیزم ها باعث جوش بدن و صورت میشوند. منافذ در این حالت پر می شوند و به یکدیگر می چسبند و این جوش ها را ایجاد میکنند. باکتری و چربی صورت نیز می تواند عاملی برای این جوش ها باشند و قرمزی ایجاد کند.

عوامل ایجاد کننده جوش کدامند ؟

  • چربی سطح پوست: پوست های چرب یکی از عوامل ایجاد آکنه یا جوش در سطح پوست است.
  • گروهی از میکروب هایی که روی پوست زندگی می کنند.
  • التهابات ایجاد شده روی پوست.
  • انسداد مجاری غددی زیر پوستی که همگی می توانند باعث ایجاد جوش شوند.

برخی از لکها و جوش های بدن و صورت یک عارضه پوستی ناشی از گرمی مزاج یا پوست و یا سن جوانی است ، بیماری نیست و نیازمند اصلاح مزاج و اصلاح تغذیه و رسیدن به اعتدال مزاج شما و پوستتان است . در درمانهای صورت گرفته در جامعه امروزی بیشتر جزء نگری بوده و درمان کل نگر یا اصلاح کننده مزاج کمتر صورت میگیرد. البته گروهی از پزشکان تلاششان را انجام میدهند و معمولا ۹۰% مراجعین با همان نسخه های اولیه درمان میشوند.

سیب زمینی

سیب زمینی غنی از ویتامین ها است که التهاب و قرمزی را کاهش می دهد. همچنین تمام چربی های اضافی را از منافذ پوست بیرون می کشد. آب سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و به خاطر قدرت درمانی اش برای سلامت پوست مفید است. برای درست کردن ماسک سیب زمینی، چند عدد سیب زمینی را پوست بکنید و در یک مخلوط کن آنها را با هم مخلوط کنید. آب آن را صاف کنید و با استفاده از پنبه روی صورت تان بمالید. بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید. این ماده هیچ عارضه ی جانبی ندارد، در نتیجه می توان هر روزه از آن برای جوش صورت یا کیستی استفاده کرد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای برای پوست های مستعد جوش بسیار موثر است و هیچ عارضه ی جانبی ندارد. روغن درخت چای جزء روغن های گیاهی است که برای درمان جوش (آکنه) و علائم آن به کار می رود. روغن درخت چای دارای خاصیت ضد باکتری است؛ به همین دلیل، این روغن یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن باکتری هایی است که باعث ایجاد جوش می شوندبرای درست کردن ماسک روغن درخت چای یک عدد گوش پاک کن را بردارید و نوک آن را به مقداری روغن درخت چای آغشته کنید. سپس آن را با ملایمت روی جای جوش ها بمالید و بگذارید یک شب به همین صورت بماند.

صبح فردا صورت تان را با آب بشویید و سپس کمی مرطوب کننده (ترجیحا طبیعی مانند روغن نارگیل) به پوست تان بزنید. این درمان را به طور مرتب انجام دهید تا جای جوش ها به سرعت از روی صورت تان محو شوند.

جوی دوسر

اگر می خواهید سلول های مرده پوست، چربی و آلودگی را از روی پوست حذف کنید، یکی از گزینه های برتر استفاده از بلغور جوی دوسر است. بلغور جوی دوسر به از بین بردن سلول های مرده ی پوست و همچنین آلودگی روی پوست کمک می کند. علاوه بر این، جوی دوسر به طور موثر چربی مازاد روی پوست را از بین می برد، و به این ترتیب باز شدن منافذ مسدود پوست را تسهیل می کند.

برای استفاده از جوی دو سر برای درمان جوش گردن مقداری پودر بلغور جوی دوسر را بپزید. آن را در یک کاسه بریزید. مقداری آب به کاسه اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. خمیر را روی پوست بمالید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. برای حذف سلول های مرده ی پوست، چربی و آلودگی خمیر را روی پوست مالش دهید. این روش را دو بار در هفته اعمال کنید.

آب لیمو

آب لیمو که حاوی آلفا هیدروکسی اسید است به عنوان یک ماده ی شگفت انگیز برای حذف سلول های مرده ی پوست محسوب می شود. این ماده همچنین در بازسازی سلول های پوست تاثیر دارد. علاوه بر این، استفاده از آب لیمو به لطف خواص قابضی که دارد، می تواند چربی بیش از حد روی پوست را از بین ببرد، برای تهیه ماسک مناسب درمان جوش گردن یک تکه پنبه بردارید. مقداری آب لیمو را در یک فنجان بریزید. پنبه را به فنجان بزنید تا آب لیمو به خورد آن برود. پنبه را روی صورت بمالید. اجازه بدهید آب لیمو به مدت حدود ۲۰ دقیقه روی صورت بماند. جهت کوچک شدن منافذ پوست، برای شستن گردن از آب سرد استفاده کنید. این روند را قبل از خواب انجام دهید.

خیار و ماست

لبنیات دارای آلفا هیدروکسی اسید طبیعی هستند، محصولات لبنی مشتقات شیر بوده و به طورمشابه با موارد ذکر شده در احیای پوست و از بین بردن جوش موثر هستند. خیار غنی از ویتامین Aو B۱، C است که کمک می کند میزان لکه های پوست کم شود. به علاوه خاصیت تسکین بخشی دارد. خیار را بردارید و آب آن را بگیرید.ماست یا یک نوع لبنیات که انتخاب شماست به آن اضافه کنید.مخلوط یکنواختی از اینها درست کنید.روی محل جوش ها بمالید.بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه باقی بماندو با آب معمولی بشویید.

جوش شیرین و آب

جوش شیرین به خاطر تاثیر پوسته ریزی که دارد، یک راه حل رایج برای رهایی از شر جوش است. می توان به راحتی از جوش شیرین استفاده کرد تا پوست را لایه برداری کند و حضور جای جوش ها را به حداقل برساند.۲ الی ۳ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۲ قاشق چایخوری آب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. آن را روی نواحی آسیب دیده بگذارید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید ۳ دقیقه بماند. سپس صورت را با آب سرد بشویید. متوجه می شوید پوست تان صاف و درخشان شده است.

آسپرین

راه های زیادی برای استفاده از آسپرین در بهبود جوش وجود دارد اما معمولاً پودر آسپرین و ترکیب آن با آب گرم و زدن خمیر را به ناحیه مورد نظر به مدت 15 دقیقه کمک کننده خواهد بود.

آلوئه ورا

آلوورا جزء درمان های موثر برای جوش های پوستی است و می تواند رطوبت لازم و کافی و سالم را به پوست بدهد. دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری نمک دریا ترکیب کنید و این خمیر را روی قسمت های جوش گردن بزنید. نباید بیشتر از 5 دقیقه این ترکیب را روی جوش نگه دارید. بعد از گذشت این مدت زمان، این قسمت را با آب ولرم شستشو دهید. سپس از یک مرطوب کننده ملایم برای گردن استفاده کنید. هر روز این کار را تکرار کنید.

سفیده تخم مرغ

نصف یک قاشق غذاخوری عسل، یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید. همچنین می توانید مقداری روغن طبیعی مثل روغن زیتون را به آن اضافه کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی گردن بزنید و بعد از 15 دقیقه پوست گردن را با آب ولرم شستشو دهید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
سعید سروری
4 سال پیش

خوبه عالی
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (13 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود
رونمایی از خونه زندگی شاه نشین و مجلل عادل فردوسی پور با 15 میلیارد قیمت/ خونه نگو کاخ بگو😍
امیر تتلو در انتخابات شرکت کرد!
درچه شرایطی انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود؟