9 راز بزرگ جوان ماندن پوست صورت

  یکشنبه، 18 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
9 راز بزرگ جوان ماندن پوست صورت
هر روز که به آینه نگاه می کنیم، احساس می کنیم که آثار پیری در صورت ما از همیشه بیشتر است. البته که اتفاقات هیجان انگیز و خوشحال کننده زیادی در زندگی داریم اما هنوز هم به دنبال بهترین ها می گردیم و برای ما پیر شدن پروسه سختی می باشد اما معمولا ما زنان شرقی جوان تر می مانیم

هویج و گوجه فرنگی

هر دوی این صیفی جات، مقدار قابل توجهی بتاکاروتن دارند. بتاکاروتن موجود در خوراکی ها پس از هضم در بدن به ویتامین A یا همان رتینول تبدیل می شود. این ماده ی شیمیایی، رشد سلول های پوست را تحریک می کند و منجر به تولید کلاژن می شود. کلاژن در واقع همان ساختار پروتئینی است که موجب جوان ماندن پوست صورت می شود و قابلیت ارتجاعی آن را حفظ می کند.

از آنجایی که بتاکاروتن از آنتی اکسیدان ها مانند یک سد محکم حمایت می کند، یک ماده ی ضدپیری خوب محسوب می شود؛ زیرا آنتی اکسیدان ها سیستم دفاعی بدن ما را در برابر رادیکال های آزاد تقویت می کنند. همان طور که می دانید رادیکال های آزاد مولکول هایی با واکنش پذیری بالا هستند که ممکن است بدن را به سمت پیری زودرس و بیماری های مختلف ببرند.رادیکال های آزاد به دلیل مصرف اکسیژن توسط بدن، آلودگی، ورزش بیش از حد یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آیند.

خانواده ی مرکبات

لیمو شیرین و ترش هر دو جزو منابع ویتامین C هستند که در نقش یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به محافظت پوست در برابر پیری کمک می کنند. ویتامین C موجود در مرکبات هم مانند ویتامین A برای تولید کلاژن ضروری است. پوره ی لیمو سرشار از بیوفلاونوئید (یک ترکیب فعال بیولوژیکی موجود در پوست مرکبات) است. این بیوفلاونوئید به تقویت مویرگ های زیر پوست کمک می کند و نمی گذارد این مویرگ های نازکِ زیر پوست، پاره شوند و منظره ی ناخوشایندی را برای پوست به وجود بیاورند.

فندق و بادام برزیلی

آجیل ها سرشار از اسیدهای چرب ضروری هستند که هنگام هضم، از سلول های پوست پشتیبانی می کنند. اسیدهای چرب برای پوست کلاژن می سازند و به حفظ رطوبت پوست و خاصیت ارتجاعی و استحکام آن کمک می کنند. انواع آجیل ها خواص ضدالتهابی دارند و کمک می کنند پوستی صاف و بدون جوش داشته باشید.

آووکادو

آوکادو هم سرشار از آنتی اکسیدانی به نام ویتامین C است و به محافظت از پوست در برابر پیری کمک می کند. البته آووکادو چربی های ضروری هم دارد. این چربی ها کوهی از کلاژن با ساختار پروتئینی می سازند که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست لازم است. شما می توانید غیر از خوردن آووکادو آن را به صورت موضعی هم استفاده کنید. استفاده از پوره ی آووکادو روی سطح پوست می تواند برای پوست های خشک و ضعیف جنبه ی درمانی داشته و تغذیه کننده ی خوبی باشد.

هرچه زودتر برای ترک سیگار اقدام کنید

شواهد موجود نشان می دهد افراد سیگاری از خطوط و چین و چروک بیشتری نسبت به غیرسیگاری ها رنج می برند. زیرا مونوکسید کربن موجود در سیگار، گردش خون محیطی (مویرگ های خونی کوچک که کار تغذیه ی پوست را به عهده دارند) را مختل می کند. دوستان عزیزم این را من نمی گویم این حاصل بررسی های یک طبیعت درمانگر (کسی که برای درمان از شیوه های طبیعی استفاده می کند) به نام لورنس کرک (Laurence Kirk) است.
سیگار کشیدن جذب ویتامین C (که عنصر ضروری برای رشد کلاژن جدید به شمار می آید) توسط بدن را هم متوقف می کند.

به برنامه ی عادی تان مقداری ویتامین A اضافه کنید

یکی از ساده ترین راه های عقب کشیدن زمان این است که رتینوئیدهای موضعی را به برنامه ی مراقبت از پوست تان اضافه کنید. با وجود این که ممکن است برای پوست های حساس آزار دهنده ابشد، ولی می تواند در برابر چین و چروک از شما محافظت کند. رتینوئید تجویز شده توسط پزشک، یک ایده ی خوب برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری است.

از اضافه شدن وزن جلوگیری کنید

اجازه ندهید اضافه وزن چند گرمی تان به چندین کیلو تبدیل شود، اگر به اضافه وزن زیاد دچار شوید شاهد پیرتر دیده شدن خودتان خواهید بود.

از خوراکی های قندی پرهیز کنید

قند نه تنها موجب فساد دندان های تان می شود، بلکه به از دست دادن کشسانی پوست نیز منجر می شود. دکتر فرد پسکاتور، پزشک عمومی، مي گوید از یک رژیم متعادل با پروتئین خالص زیاد و سبزیجات استفاده کنید و از قند پرهیز کنید. رژیم غذایی نامناسب سرشار از قند با محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) مرتبط هستند، این محصولات با چین و چروک و از دست دادن کلاژن و کشسانی پوست منجر می شود.

آب بنوشید و بدن تان را هیدراته نگه دارید

نوشیدن مقدار مناسب آب در طول روز می تواند به سالم و جوان نگه داشتن پوست تان کمک کند. در حالی که مقدار آبی که نیاز دارید به اندازه بدن تان و سطح فعالیت تان بستگی دارد، آب نوشیدن در طول روز و این که اجازه ندهید تشنه تان شود بسیار مفید است.آب ننوشیدن به اندازه کافی می تواند به افزایش چین و چروک، خشک شدن و تیره شدن پوست بیانجامد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (698 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان