9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت

  یکشنبه، 08 مهر 1403 ID  کد خبر 410667
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت
ساعدنیوز: یکی از در دسترس ترین مواد لایه بردار و تغذیه کننده پوست که باعث افزایش نرمی و لطافت پوست می شود استفاده نمک و آب نمک برای صورت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، کی از مواد در دسترس همه شما که میتواند به بهبود کیفیت و شادابی پوست کمک کند ، نمک است. البته استفاده از نمک دریا به دلیل وجود املاح معدنی از جمله منیزیم ، کلیسم و پتاسیم مسلما نسبت به نمک ید دار خوراکی که املاحش جدا شده اند میتواند تاثیر بهتری بر سلامت و لطافت پوست بگذارد.

به هم خوردن املاح طبیعی پوست میتواند منجر به مشکلاتی از جمله خشکی ، قرمزی و خارش پوست شود که با سرد شدن هوا در فصل پاییز و زمستان این اختلالات تشدید می شوند.

استفاه از نمک دریا به عنوان اسکراب یا ماسک پوستی میتواند علاوه بر افزایش مقاومت پوست از پیری زودرس پیشگیری کرده و آب رسانی به پوست را بهبود بدهد.

در ادامه مقاله درباره روشهای استفاده و فواید استفاده از نمک و آب نمک برای صورت صحبت میکنیم.

مزایای نمک و آب نمک برای صورت

- پاکسازی عمقی منافذ پوست

- از بین بردن جوش های سرسفید و سرسیاه

- از بین بردن آکنه

- پاکسازی چربی و آلودگی های روی پوست

- بهبود سلامت و درخشان شدن پوست

بهبود اگزما با استفاده از آب نمک

بهبود اگزما با آب نمک

نمک دریا حاوی منیزیم است که ماده از ضد التهاب محسوب شده و خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث کاهش خارش پوست و از بین رفتن باکتری ها و قارچ های سطح پوست که عامل اگزما هستند می شود. برای بهبود اگزما میتوانید پوست اسیب دیده را به مدت 15 – 30 دقیقه در آب نمک رقیق غوطه ور نمایید و سپس آبکشی کرده و از آبرسان استفاده کنید.

ماسک نمک و عسل

نمک و عسل هر دو خاصیت ضد التهابی دارند و استفاده همزمان از آنها باعث کاهش قرمزی پوست و التیام جوش های صورت می شود. تولید چربی در پوست را متعادل کرده و رطوبت لازم برای پوست را تامین می کند.

برای تهیه ماسک نمک و عسل ، 1 قاشق چایخوری نمک دریا آسیاب شده را با 4 قاشق چایخوری عسل خام مخلوط نموده و روی پوست صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

میتوانید 1 دقیقه قبل از شستن پوست ، پارچه ای را در آب گرم بخیسانید و آبش را بگیرید و روی صورتتان بگذارید.

هنگام شستشوی پوست ، ماسک را به آرامی روی پوست مالش دهید تا کار لایه برداری و از جدا کردن پوست های مرده را هم برایتان انجام دهد.

تونر آب نمک برای شفافیت و تنظیم چربی پوست

نمک دریا به پاکسازی عمیق منافذ پوستی کمک میکند و میزان چربی تولید شده در پوست را متعادل میکند و میتواند به کاهش آکنه های پوستی کمک کند.

برای تهیه تونر آب نمک 120 میلی لیتر آب گرم را با 1 قاشق چایخوری نمک دریا مخلوط کنید و روزی 1 – 2 بار پوست صورت به جز اطراف چشمها را با این تونر تمیز کنید.

آب نمک به طور معجز اسایی باعث شفافیت بیشتر پوست می شود.

تونر آب نمک به خصوص برای افرادی که پوست چربی دارند بسیار مفید است م یتواند چربی های اضافه سطح پوست که باعث مسدود شدن منافذ پوستی می شوند را پاکسازی کند.

اسکراب نمک برای صورت

اسکراب نمک برای لطافت پوست

نمک خاصیت لایه برداری طبیعی و ملایم دارد و پوست های مرده سطح بدن را از بین می برد ضمن این که املاح موجود درنمک دریا به نرم شدن پوست و بهبود آبرسانی به پوست کمک میکند. استفاده از اسکراب نمک باعث بهبود جریان خون در سطح پوست شده و بافت پوست را لطیف تر می کند.

برای تهیه اسکراب نمک یک چهارم پیمانه نمک دریا را با نصف پیمانه روغن زیتون مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند ، برای اسانس میتوانید چند قطره روغن اسانس دلخواهتان را به اسکراب اضافه کنید.

با استفاده از یک لیف پارچه ای ، اسکراب نمک را به صورت چرخشی روی پوست بمالید.

خواص نمک و آب نمک برای پوست و مو

استفاده از نمک برای درمان شوره سر

نمک دریا میتواند به درمان شوره سر کمک کنید و باعث افزایش جریان خون در پوست سر شده و در نتیجه باعث تقویت فولیکول مو شود.

نمک چربی اضافه پوست سر را جذب کرده و از رشد قارچ ها و باکتری ها روی پوست سر پیشگیری میکند.

برای استفاده از نمک بری درمان شوره سر ، موها را به چند قیمت تقسیم کرده و روی پوست سر نمک بریزید و سپس با انگشتان خیس پوست سر را به مدت 10 – 15 دقیقه به آرامی ماساژ بدهید و سپس موهایتان را بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.

اگر استفاده از این روش به نظرتان مشکل است میتوانید آب نمک رقیق درست کرده و پوست سر را به مدت 15 – 30 دقیقه با آب نمک خیس کنید و سپس با شامپو بشویید.

برچسب ها: زیبایی پوست

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (466 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (327 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (315 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (214 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (189 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (137 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (120 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (96 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (89 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (83 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رسوم عجیب جهان پارت 1 ؛ زندگی قبیله اندونزیایی با مردگان! +عکس
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
(عکس) سنگ تمام بیرانوند برای تولد لاکچری پسرش با تم شیک و خاص/ فقط قیافه اون سگ با ابهت کنار پسرش
(تصاویر) 5 خانه‌ی حیرت‌انگیز جهان در سال 2024 از نگاه معماران/ جالبه که نه لوکسن نه لاکچری ولی میخکوب‌کنندن
اگه اولین نفر برای قبر خریدن باشی جایزه میگیری! 🤣جایزه اولین کسی که تو بهشت زهرا دفن شد چی بود؟ + عکس
همزاد جنی باور خرافی یا واقعی؟/آیا شما به وجود همزاد باور دارید؟+تصاویر
(ویدئو) روایت افتخارآمیز رضا ناجی از لحظه برنده شدن بهترین بازیگر جشنواره برلین بین چند ابر بازیگر دنیا برای فیلم آواز گنجشک ها
ماجرای جمله ای که امام خمینی(ره) به سید حسن نصرالله گفت/ پیام مهم آیت‌ الله بهجت به سید مقاومت چه بود؟
جلسه غیرعلنی مجلس در مورد مسائل منطقه و حوادث لبنان آغاز شد
سردار عباس نیلفروشان در حملهٔ تروریستیِ رژیم صهیونیستی به هم‌رزمان شهیدش پیوست
(تصاویر) بازیگران معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس